Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. miałem na myśli speedstera gravela 10, dzięki 😎
  3. Dzisiaj
  4. EYEN Groove 2.0 Cargo. Jedyne bibsy poniżej 200 pln, w których wytrzymam 3h+. Trochę ocierają bebzol, ale to chyba bardziej wina bebzola niż gatek XD
  5. Greg1

    [rower] Rozmiar ramy

    A na czym wcześniej jeździłaś? Jeśli nie na szosie to tak jak napisałaś, kwestia przyzwyczajenia. Tak jak napisał kolega powyżej, ustaw prawidłowo siodełko na wysokość (np. metoda Lemonda, czyli przekrok razy 0,883, znajdź w necie), siodełko przód-tył (kiedyś ustawiało się tak, żeby w poziomym położeniu korby przód kolana był nad osią pedała, teraz niektórzy negują tę metodę), kąt nachylenia siodełka (zacznij od ustawienia poziomo, jeśli będziesz często jeździć w dolnym chwycie to możesz delikatnie przód pochylić w dół ale nie za dużo bo będziesz "lecieć" na kierownicę, zapierać się rękoma i będą Ci drętwiały ręce) i kierownicę, coś w tym stylu:
  6. Speedster 10 to chyba typowa szosa a Ty chciałeś grawela 😁. Co prawda maksymalnie tam chyba wchodzi 35c (nie wiem czy gładkie czy z lekkim bieżnikiem), więc już może być nazywany Road+. Bardzo długo jeździłem na semislickach 35c i dawały radę. Niemniej jednak miłego jeżdżenia
  7. Szukam kół do nowej szosy i tak się zastanawiam, czy hookedy o szerokości wewnętrznej 24 mm są bezpieczne do zamontowania opony 28 mm? Zaznaczę, że jeżdżę na ok. 5 barach i jestem cięższym zawodnikiem.
  8. Używany Dartmoor Hornet. Przed zakupem musisz go dokładnie obejrzeć, zwłaszcza w poszukiwaniu pęknięć i śladów spawania, a potem zrobić mu generalny serwis. Odpuść sobie przedpotopowe fulle, bo nie dość, że dojdą koszty serwisu tylnego amortyzatora i wymiany łożysk, to jeszcze rama może szybko pęknąć z powodu zmęczenia materiału. Używany sztywniak, który był ostro katowany, oczywiście też może pęknąć, ale moim zdaniem ryzyko, że kilkuletni Hornet strzeli, jest mniejsze niż w wypadku Kony sprzed 15-20 lat.
  9. Dziękuję za odpowiedź. Rzeczywiscie korba to FC-TY301. Ostatnie pytanie czy dla tej korby i mufie ramy 73 mm też zalecana jest długość 122,5? Bo znajduje informacje o sugerowanej długości ale dla mufy 68.
  10. Bo większość interakcji rower - rower jest w mieście, a chcąc nie chcąc jak się gdzieś jedzie, to przez to miasto trzeba się przebić. Większość jak już z tego miasta wyjedzie, to raczej ucieka na boczne drogi czy do lasu, czyli też raczej będzie interakcja rower - rower niż z samochodami. Z kolei szosowcy mają tak przesadzone oświetlenie, że siedzą cicho w temacie A kultura kierowców to inna litania. Większość mijania ma źle ustawione, a długich wyłączyć nie raczą niezależnie kto z naprzeciwka czy przed nimi jedzie. Zresztą rowerzyści w sumie tak samo się zachowują. Brak dbałości o ustawienie, nie łaska przyciemnić jak ktoś jedzie z naprzeciwka.
  11. Spontanicznie kupiłem dzisiaj IGS630S za 645zł z wysyłką z Francji. Jak przetestuję spróbuję go obiektywnie ocenić😉
  12. Według mnie nic nie stoi na przeszkodzie, no może mocowanie koszyka na bidon, opona, ewentualny błotnik. Dać się da, kwestia czy się dobrze zgra. U siebie w grawelowym mam Tiagrę (FD-4700-B), która obsługuje korbę 28-42. Nie działa to idealnie ale dla mnie wystarczająco dobrze. Bardziej bym tutaj widział winę korby i blatu niż przerzutki, bo to zdrutowana M545 z czasów 3x, fabrycznie zrobiona na 2x przez podmianę blatu na osłonę. Blat mam przykręcony z podkładkami, bo ponoć był za duży odstęp od małej, a sama zębatka kupiona 8rz, bo nie zwróciłem wtedy na to uwagi. Kiedyś miałem przednią Alivio pod korby 28-38-48, udało się poskładać korbę 22-32-38 i działało to zaskakująco dobrze. Jeżeli planujesz zmianę 1x na 2x, to do sprawdzenia jak na to zareaguje tył. Trzeba się liczyć z tym, że nie obsłuży się całej kasety na obu zębatkach korby. Do przemyślenia także czy 26-42 to nie za miękko ale nie wiem jaką masz, chcesz kasetę.
  13. Jeszcze brakuje wentylatora zapobiegającego parowaniu okularów i podgrzewanego paska podbródkowego. A poważjniej to nic to nie wnosi. Paradaksalnie te "kierunkowskazy" mogą stać się przyczyną nieporozumień czy wypadków.
  14. Bo to był jeden z ciekawszych rowerowych dni 😉
  15. Np. Kona Stinky. A że to ma jakieś 15-20 lat to cóż. No ale da się.
  16. @Czikol daj znać czy masz ten sam problem, albo zapodaj jakie kroki robisz żeby poprawnie parowało i zrzucało ślad do aplikacji. NIe wiaodmo czy to jednak nie jest kwestia wady samego urządzenia, i czy reset (o ile jest to dostępne) coś da. A już myślałem o zakupie czujników albo nawet BSC300 ale bez pracującej dedykowanej aplikacji producenta to taki licznik na dłuższą metę (i jazdę) to zakup-nieporozumienie.
  17. Kupiłem dzisiaj na Ali BSC100S za niecałe 80zł.
  18. Odczuwasz ból kręgosłupa po jakim czasie? Zakładam że nim nie jeździłaś, więc ciężko to uznać za jakiś decydujący czynnik. Według mnie pozycja wygląda dobrze. To jest rower szosowy, na dodatek o dość sportowej geometrii, więc pozycja będzie pochylona. Ułożenie ciała jest zupełnie inne niż na rowerach z prostą kierownicą, zwłaszcza typowo miejskich czy trekkingowych. Tabelka którą wkleiłaś nie mówi nic. Znalazłem chyba ten rower na stronie producenta, no ale niestety tabelka z pełną geometrią jest błędna, bo w rozmiarze S Reach i długość górnej rury są większe niż w rozmiarze M. Jeżeli zamieni się te wartości, to ponownie uważam że to jest jedyny właściwy dla Ciebie rozmiar. https://romet.pl/rower-szosowy-romet-huragan-1-5384.html Kolor jest inny, ale na 99% rower jest oparty na tej samej ramie. Patrząc na to jak ten rower jest zbudowany i to, że wpisuje się w standardy klasycznej szosy, wydaje mi się że rozmiar jest prawidłowy. Mniejszy byłby zdecydowanie za mały. Patrząc na drugie zdjęcie, większy byłby za duży bo i tak jesteś już nieco wyciągnięta. Do poprawy jest także ustawienie manetek lub całej kierownicy, ciężko to wywnioskować ze zdjęcia. W pozycji wyjściowej, klamki powinny być prostopadle do podłoża. Zmiana położenia siodełka w przód/tył nie służy do regulacji odległości od kierownicy, tylko nóg w stosunku do korby. Ja osobiście bym zaczął od ustawienia siodełka na środku, a z czasem zrobił lekkie zmiany jeżeli zajdzie taka potrzeba.
  19. W filmiku, który podlinkowałem Lewis Buchanan właśnie tak podsumował tegoroczną edycję RR. Ryzykowanie zdrowia, a nawet życia dla niewielkiej w sumie nagrody pieniężnej i sławy w w sumie niewielkim gronie fanów (w porównaniu do bardziej mainstreamowych sportów).
  20. Izabela96

    [rower] Rozmiar ramy

    Romet Huragan h0, mostek 90 mam 90 mm Wklejam poniżej zdjęcie, już przesuniętego siodełka i dzwigniętego
  21. Siema, mam pytanie czy do 3000zł da się kupić używany rower do skakania większych hop w lesie i jednocześnie dropów ale nie jakichś ogromnych ?
  22. Cześć, Dość odważne stwierdzenie, biorąc pod uwagę że Gladiatorzy to byli ludzie zmuszani do takich walk. Nie powiem że jestem fanem Rampage, ale od kilku lat jak mi się przypomniało to obejrzałem. Niestety z tego co widzę, to z każdym rokiem przejazdy są coraz mniej techniczne, a coraz bardziej obarczone wielkiem ryzykiem ze względu na bardzo długie skoki z dużych wysokości, tylko żeby wylądować i pojechać dalej. Zastanawiam się czy tegoroczna edycja już nie przekroczyła pewnych granic, bo wypadków było więcej i były gorsze w skutkach niż w poprzednich latach. Mam bardzo mieszane uczucia co do tych zawodów. Z jednej strony fajnie zobaczyć że są ludzie którzy mają na tyle dużo umiejętności, żeby przejechać taką trasę. Z drugiej strony, zawsze miałem wrażenie że to nie są prawdziwe zawody na jasnych zasadach, tylko wydarzenie kto zrobi coś bardziej ekstremalnego niż inni. No a jak wiadomo, taka nie do końca "zdrowa" rywalizacja może mieć tragiczne konsekwencje. Red Bull i ich wszelkie zawody to temat bardzo kontrowersyjny. Jest na ten temat nakręcony dokument, można też poczytać w internecie.
  23. Shimano takiej możliwości nie przewiduje, bo podejrzewam że chcą uniknąć wszelkich pomyłek użytkowników, które by mogły doprowadzić do uszkodzenia komponentów. Mają suporty dedykowane do danego rodzaju korby i to rozwiązuje wszelkie problemy. Jeżeli podkładki są spasowane ciasno z osią korby i są równe, to w zasadzie ciężko stwierdzić dlaczego takie rozwiązanie miałoby nie działać.
  24. W modelach assioma PRO MX (MTB) i RS (Szosa) pomiar jest w osi pedalow i za okolo 250 zl mozna kupic "body" i zmienic MTB w szosowe.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...