Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Bo rower malutki na tle drzew.
  3. W starym rowerze miałem kiedyś rozcięcie i to dużo większe niż 1 cm. Zakleiłem od środa, wsadziłem dętkę ( wtedy akurat jeździłem na dętkach ) a zewnętrzne rozcięcie zaślepiłem/zakleiłem super glue i tak jeszcze przejechałem.... nie pamiętam nawet ile, a opona już była styrana. Także nie zawsze jest to śmietnik, sporo zależy od tego gdzie i jak daleko się jeździ
  4. Wyczyścić od środka - zakleić - zalać mlekiem - obserwować. Jak rozcięcie z przodu opony to zostawić, a jak z tyłu to lepiej przemienić.
  5. Co prawda planowałem szukać czegoś bardziej 'fancy' no od Light bicycles ale ostatecznie wygrał rozum i stwierdziłem że nie opłaca się dopłacać 2k tylko po to żeby zaoszczędzić 150g. Skusiłem się na listopadowe promocje i zanabyłem koła Vinci GRV 40 (w wersji hooked oczywiście). No i kasetę Rivala 10-44 do kompletu żeby jakoś tymi kołami kręcić.
  6. Dzisiaj
  7. Jako rodowity poznaniak wykazałem się podobną "cebulą" kiedy solidny gwóźdź wlazł bokiem opony i wyszedł bieżnikiem....solidna dziura od boku zaklejona łatkami topeak do dętek. I tak przetłuczony sezon na gravelu po okolicznych lasach. Żony bym na to nie wsadził, ale pożyło tak półtora roku mimo lekkiego biniola z boku. (nawet Piekło Przytoku na tym zaliczyłem...bo o tym zapomniałem). Podklej dobrą łatką wcześniej dobrze czyszcząc to miejsca, dalej mleko....co szkodzi spróbować.
  8. Tak przy okazji droppera i GRX... Mechaniczna lewa dźwignia ma obsługę albo przerzutki, albo droppera. Aaale Di2 (815) obługuje przerzutkę elektronicznie, więc w teorii mogłaby być i przerzutka (guzikiem) i dropper (mechanicznie)? Nie kojarzę, żeby coś takiego istniało - a szkoda...
  9. @chudzinki Działa pamięć mięśniowa, mam dokładnie tak samo.
  10. @michalr75 na ułamek sekundy zwalniam nacisk na pedały. @uzurpator wiem jak wygląda zmiana biegów u moich dziewczyn jak one zmieniają, wiem jak to wygląda jak ja zmieniam i dlatego nikt mnie nie przekona, że nie mam racji 🙂.
  11. @chudzinki W rowerze, z nowoczesnymi napędami ( nowoczesne: z systemem HG lub pochodnym - czyli lata 1990+ ) i z tyłu to nie ma znaczenia.
  12. @chudzinkiA co to dokładnie znaczy "odpuszczam"?
  13. Krótka piłka - jak we wszystkich pojazdach z przekładnią od zawsze odpuszczam i nikt mi nie wmówi, że nie ma to żadnego wpływu na układ 🙂.
  14. Z tyłu - możesz zmieniać ile wlezie. Z przodu zależnie w jakim kierunku.
  15. Zawodnicy uciekają w technikę , przełaje. To okres kiedy ćwiczy się innym zestawem ćwiczeń Natomiast reszta dlatego, bo na szosie jest bardziej ślisko jak w terenie, jest cieplej jak na otwartej przestrzeni zwłaszcza na silnym wietrze + ogólne wyciszenie "spokojne pykanie sobie po lesie"
  16. Krótka piłka - czy można zmieniać czy raczej powinno się unikać, bo łańcuch się rozciągnie albo strzeli bądź wygnie się wózek przerzutki? Jakie macie doświadczenia w tym temacie i na jakich napędach? U mnie na XT M8000 mogę dowolnie zmieniać biegi, nawet pod obciążeniem, nic nie strzela, nic się nie wygina, biegi wchodzą jak w masło.
  17. Cześć, Nie wiem co to za oznaczenie, natomiast strzelam że może to być linka galwanizowana, czyli w zasadzie najgorsza. Ja u siebie zawsze używam sprawdzonych nierdzewnych Shimano/Jagwire, a te z zestawów zostawiam do serwisu rowerów "niedzielnych rowerzystów".
  18. @up, jak masz znajomego policmajstra to byłbym wdzięczny za wyjaśnienie jednej rzeczy; jak to jest z pouczeniami? Czy jest tak, jak imo być powinno, czyli sprawca wykroczenia dostaje pouczenie z wpisem do akt, a w przypadku ponownego złamania tego samego przepisu już bezwzględnie mandat, czy dają pouczenia nawet jak ktoś po raz kolejny popełnia to samo wykroczenie?
  19. W elektryku enduro używam Crankbrothers Mallet E. Wynika to z tego, że we wszystkich rowerach używam pedałów cranka i w ten sposób nie muszę mieć pierdyliarda różnych butów z różnymi blokami. W gravelu i ścieżkowcach - Candy (jedynki, plastikowe), w ścigaczu XC - ubijaki. Do tego mam 3 pary butów: zimowe jakieś takie tanie buty z neoprenową cholewką z aliexpress; do gravela, xc albo kiedy nie przewiduję dużo chodzenia - Shimano SH-XC502; do rekreacji z chodzeniem albo grawitacji - Northwave Overland Plus (mają podeszwę która od biedy również chwyta gwoździe). Mallety mają pewne zalety - wpinają się z obu stron, a równocześnie dzięki dużej platformie i gwoździom da się na nich jeździć bez wpięcia, co przydaje się kiedy istnieje ryzyko częstego podpierania.
  20. Jagwire umieszcza na koralikach (zakończeniach) linek przerzutkowych dwuliterowy symbol. Najczęściej używane przeze mnie linki nierdzewne szlifowane STS mają oznaczenie JS, na linkach polerowanych STS-PS widziałem symbol JP. Natomiast nie potrafię rozszyfrować symbolu JC, który często widuję na OEM-owych linkach dołączanych do dropperów. W dotyku linka wydaje się mniej gładka niż STS (chyba nie jest szlifowana) natomiast mam wrażenie że jest bardziej giętka (ale może to tylko autosugestia). Zawsze w takiej sytuacji pojawia się u mnie wątpliwość, czy lepiej założyć linkę dołączoną linkę JC czy moją "standardową" JS, która będzie lepsza... Wszakże pogoń za marginalnymi zyskami to rowerzystów sport codzienny Może ktoś zna jakieś jeszcze oznaczenia i pomoże zbudować tablicę do odszyfrowania?
  21. Ta klamkomanetka wymaga aby linka kończyła się koralikiem w grzechotce manetki, dlatego jest kompatybilna wyłącznie z dropperami, które mają mocowanie do linki bez koralika (czyli np. wałeczek zaciskany śrubą/imadełkiem a nie przewlekany przez koralik). Takie mocowanie ma większość dropperów ale nie wszystkie. Ewentualnie możesz dokupić sam wałeczek z imadełkiem i "ukompatybilnić" w ten sposób droppera z wałeczkiem na koralik (łatwo dostępne są wałeczki do dropperów PRO ale w praktyce będzie też działać wałeczek od linki sprzęgła w motocyklu za 2zł). Dodatkowo będziesz potrzebował umieścić na pancerzu baryłkę do regulacji naciągu, ponieważ w manetce jej nie ma - bez tego będzie luz na lince. Ja w gravelu używam z tą manetką dropper z amortyzacją KS Rage-iS (AKA Exa Form 860i), wcześniej miałem trochę cięższy XLC SP-S14, oba działały w tej konfiguracji bez zarzutu.
  22. Są też wersje z błotnikami i zintegrowanym oświetleniem, oczywiście "trochę" droższe: https://www.bike-discount.de/de/cube-editor-hybrid-pro-fe-400x-black-n-spectral https://www.bike-discount.de/de/cube-editor-hybrid-slx-fe-400x-sleekgrey-n-spectral więc taniej wyjdzie kupić jakieś plastikowe błotniki i oświetlenie na aku czy inne bakterie. Ostatnio kupiłem w Rowertour błotniki Zefala za 36 zł do grawela na zimę, można powiedzieć, że koszt żaden a wyglądają naprawdę o.k.
  23. @artoor - nie frameset, nie nowy, w innym kolorze, ale chyba rozmiar się zgadza https://www.olx.pl/d/oferta/surly-ogre-29-rower-wyprawowy-CID767-ID187IRO.html
  24. A tak z ciekawości jakie wymiary ma karton na rower Lapierre prorace 4.9 ? Zastanawiam się czy zmieszczę go do samochodu 😁
  25. Tak, chodziło mi o Cube. Tylko na dojazdy do pracy będziesz musiał doposażyć rower w błotniki - przynajmniej tymczasowe i oświetlenie.
  26. Dzięki, trochę roboty jest, ale wynagradza to satysfakcja. Ciężko to określić, suche w znaczeniu - po ściśnięciu w tych miejscach nie widziałem oleju, ale możliwe, że został mikro film. Moja teoria jest taka, że podczas pracy amortyzatora olej z gąbki jest zasysany w kierunku jej wnętrza. Ładnie to widać na krawędziach. W jednym miejscu gdzie nie ma w ogóle to od śrubokręta i podważania. Dodałem zdjęcie, żeby lepiej to zobrazować co mam na myśli. Później śladowa ilość oleju wychodzi na zew. amortyzatora., a po czyszczeniu po jeździe "znika"
  27. No wiec dopytałem otrzymując odp. że pierwszeństwo na przejeździe rowerowym reguluje art. 27 PoRD i w przypadku wszelkich zajść na przejazdach zarówno oni jak i sądy patrzą głównie na ten art. + art. 3 i 4 dot. bezpieczeństwa ruchu. Jeśli rower wjeżdża na przejazd bezpośrednio przed samochód nie upewniając się, że może to zrobić bezpiecznie to jest to uznawane przez nich za wtargnięcie (stworzenie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu). Wspominał też, że mają wiele spraw w tym zakresie i uzasadnienia zawsze podkreślają konieczność zadbania o własne bezpieczeństwo na drodze w pierwszej kolejności.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...