Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Bez przesady - zazwyczaj pod mostkiem są podkładki, więc jak się nie jest kłodą drewna, to powinno być w miarę OK. Co prawda czasem ktoś nie mający wcześniej do czynienia z szeroką kierownicą, może potrzebować czasu na przestawienie/przyzwyczajenie się do nowej/innej pozycji, bo na początku bywa nieco "nie swojo" - normalna rzecz.
  3. Jeśli Ci się nie śpieszy to ja wrócę za jakiś czas dalej to tematu bidonów/butelek/termosów do rowerów. Będę właśnie szedł na 99% w butelki nierdzewne więc będę szukałi testował czym na pewno się podzielę (już nawet mam w notatniku trochę tekstu ).
  4. Jeszcze w temacie, polecacie jakieś sklepy stacjonarne w Warszawie i Białymstoku?
  5. Na bank jest na odwrót bo mam 2 rowery w domu ze sztywnymi osiami.. 😕
  6. Dzisiaj
  7. Mają ale jedna mała uwaga. Spotkałem się z dwoma rodzajami edncapów. Jedne wciskane jak w DT i w dwóch kompletach jakie też widziałem były one wkręcane na imbusa 11mm. Ten drugi typ dotyczy prawdopodobnie tylko wczesnej wersji piasty D272. Koła kupione w tym roku mają już chyba tylko wciskane endcapy.
  8. Mam mocowanie na BOA z Ali https://pl.aliexpress.com/item/1005009804465662.html i na mojej sztycy AERO sprawdza się super, POLECAM! Zestaw ma dwa adaptery do sztycy o różnym kształcie.
  9. Trochę poszukałem w sieci, bo mnie to zaciekawiło i prawdę mówiąc, nie znalazłem informacji aby którykolwiek producent stosował lewy gwint w osiach kół. Znalazłem także krótki film z budowy Scultura 8000 i oś jest wkręcana normalnie, zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Tylko nie wiem czy to ten rower co Twój. Poniżej oś do modelu Scultura. Ponownie, nie jestem w 100% pewny czy pasuje do Twojego roweru, natomiast nie sądzę żeby producent od tak sobie zmieniał kierunek gwintu. Mogę się mylić bo zdjęcie jest dość małe, a innych nie znalazłem, ale wygląda to na prawy gwint. Czy przypadkiem nie kręcisz od złej strony, przez co właśnie musisz kręcić w przeciwną niż byś to robił normalnie? Jeżeli wkręcasz oś od strony gwintu, to mając prawy gwint, musisz kręcić przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Tyle że zdjęcie nie sugeruje jakbyś kręcił od strony gwintu...
  10. Ta wkładka/gniazdo garmin mount jest na śrubach i prawie zawsze można to przykręcić odwrotnie. Tu nawet na zdjeciu to widać... https://a.aliexpress.com/_EwX7uXE
  11. Czyli jedziesz sobie przez las i walisz 50km/h na płaskim? 50km/h to bardzo "ostrożna" wartość, bo zakładając że biomechanicznie jesteś dostosowany tylko pod stosunkowo niską częstotliwość pedałowania i 100 to już dla Ciebie jakoś za dużo. Weź pod uwagę, że twój rower oferuje aerodynamikę raczej tragiczną (sam jeździłem z płaską kierownicą 640mm, jak sobie założyłem uchwyty z rozstawem 400mm, to było niebo a ziemia). To z barankiem i na węższych oponach po asfalcie to z odpowiednim przełożeniem to i po płaskim byś 65km/h pojechał i szybciej. Zmierz sobie prędkości na rowerze brata, ku chwale nauki, bo mogą wyjść wspaniałe rzeczy. Jak tu radzili, jedyna sensowna opcja dla Ciebie to wymiana korby. Tylko trzeba sprawdzić, czy przednia przerzutka udźwignie. Bo wymiana tylnego napędu będzie i bardziej skomplikowana i korzyść mniejsza, bo max co ugrasz, to zejście z 11 na 10, czyli zmiana o 9%, a z przodu jak wejdzie ci korba z 48-zębowym blatem, to po leśnej drodze gruntowej pojedziesz nawet 60km/h przy wspomnianych 100 obrotach na minutę, bo ci się przełożenie o 20% zmieni. Jakie masz opony? Szersze powiększą Ci koła, ale będzie większy opór powietrza, ale może się okazać, że tak Ci będzie wygodniej.
  12. Ja to napęd 1x miałem już ponad 40 lat temu…. W Romecie Gazela. Potem były jakieś przednie przerzutki a obecnie znów 1x - historia kołem się toczy.
  13. Wszystkie ich stojaki są bardzo dobrze wykonane, solidne i przemyslane
  14. Po rozmowie z chatemgpt wyszło, że moja merida z przodu i z tyłu ma lewy gwint... bez sensu
  15. Z tymi, które rozważasz, nie miałem do czynienia, ale mogę policić taki. https://rtrbikes.com/pl/produkt/brutus/ Bardzo solidny, nawet może aż za bardzo.
  16. Co do sklepu w Krakowie to : byłem, zobaczyłem i nic nie kupiłem... nawet całkiem sporo ludzi, parę rowerów na pewno sprzedanych. na pewno stawiają na sprzedaż rowerów. Jako ciekawostki duży wybór Rondo i Stevensy wylansowane przez Biostern (i pepper.pl) Tutaj niestety podobnie, wydaje mi się że we Wrocławiu jest teochę więcej części i akcesoriów. Z butami tutaj też wnęka i buty tylko firm : DMT, Shimano, Sidi i Fizik. Podobnie z oponami, ktoś pisał o awaryjnym dokupywaniu opon do enduro - na poniższym zdjęciu wszystkie zwijane opony mtb w sklepie: Podsumowując, fajnie że jest i zobaczymy co dalej..
  17. Bliitz - 21576 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 19178 km (mtb, szosa + trenażer) [13338 km outdoor] bashey_pl - 10285 km (cross 3.3kkm, gravel 4.8kkm trenażer 2.1kkm) provayder - 9418km (szosa, MTB) michalr - 8564km (terenówka, mieszczuch) przecietny - 8000 km (mtb,grv) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) Jacekddd - 6752 km (velomobil - rower poziomy) bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) dfq - 5701 km (MTB, gravel, trenażer) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 5388 km smw44199 - 5219km (cross) Cross90 - 4734 km (Szosa-1734 km, MTB-1081 km, Cross-1261 km, Trenażer-658 km) Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) wojtbike - 4059 km (cross) Lextalionis - 3947km (gravel) spidelli - 3654 km (szosa: 1542 gravel: 2080, MTB: 32, trenażer: 1524 - nie liczę do dystansu) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) CoolBreezeOne - 3018 km (MTB) revolta - 2910 km (MTB) JWO - 2870 km (MTB) Sansei6 - 2808 km (MTB) D!ckSteele 2779 szosa, 2364 trenażer thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  18. Żeby odkręcić przednie koło muszę kręcić w prawo. Mam inne dwa rowery i w nich odkręca się normalnie w lewo dlatego się zdziwiłem... Trzeba będzie oddać koło na serwis bo sam nic nie wymyślę.
  19. Jako, że zadałem tytułowe pytanie to pozwolę odpowiedzieć sam sobie po 2 latach użytkowania 1x: a) W starym trekingu przerobionym na na napęd 38 x 7 przełożeń - super! do jazdy po mieście i wokół komina w zupełności wystarczy, rower jest lekki i prosty. b) w HT do jazdy rekreacyjnej głównie po górach i górkach - dla mnie bez różnicy z dwoma tarczami. I tak dobrze i tak super. Jedyny minus (?) widzę taki, że bardzo długie odcinki podjeżdżam na największej zębatce 51 (albo sąsiedniej) z bardzo dużym przekosem bo przednia tarcza jest przesunięta w kierunku małych koronek. Ale czy to ma wpływ na zużycie napędu? No i na największym blacie przerzutka jest mocno wyciągnięta w dół, łatwiej zahaczyć o coś niż przy koronce 32 np. c) Do jazdy z sakwami i długich wycieczek - w Eskerze 5.0 z napędem 1x Apex (przełożenie było chyba 1) ewidentnie brakowało przełożeń na górkach, bez sensu do jazdy z sakwami. Teraz do tego celu mam przerobionego crossa z napędem 22/36 x 8 i jest idealnie. Nie ma górki, na którą nie wjadę z bagażem a dla celów turystycznych i tak nie jeździ się szybciej niż 30 km/h. Ogromny plus jest też taki, że po podjeździe na górkę jestem zdyszany ale nie mam stanu przedzawałowego a to ważne w rekreacji. Czyli dla tych celów dla amatora jak ja zdecydowanie rekomendowałbym 2 x
  20. Powrócę jeszcze do za długich mostków. Do wyboru do koloru. Ceny z czapy, ale za bycie innym widocznie trzeba płacić ekstra.
  21. - Słuchaj, mam takie pytanie, w jaki sposób dbasz o napęd? - Yyyy, no pewnie! Naprawdę lubię typa, dużo robi i ciekawie opowiada ale dba o rower gorzej niż o ogródek zimą.
  22. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - Przedmiot/y, których dotyczył temat został/y sprzedane/kupione - Autor tematu poprosił o zamknięcie tematuJeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące usunięcia tematu, skontaktuj się z moderatorem, którego nick widnieje przy tym poście.
  23. Jużem kcioł pisać cobyś wylozł z szopy, praczu jeden, alem po dokładce widzi iż zażywasz jesiennego tlenu i dobrze 😉👍
  24. Kółka od SzobakBike, szer. wew. 24mm, piasty Novatec 791/792, zataśmowane pod tubeless, czekałem tydzień... Budżetowe, ale to i tak znaczny upgrade, w stosunku do fabrycznych Marina... 👍 Założę na nie Gravelkingi X1, 45C.
  25. Moim zdaniem treking, wszystko jest w rowerze, więcej waży. Cross wszystko trzeba dodać samemu. Wszytko - błotniki, oświetlenie, bagażnik
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...