Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[Kaseta] 12 XTR vs XT przy mocnym elektryku
uzurpator odpowiedział rafalszy → na temat → Napęd rowerowy
Silnik 250W, to tyle co mocny amator ma FTP + bliżej nieokreślona moc samego rowerzysty. W praktyce - jakieś ~350W non-stop idzie w kasetę. -
[max.rozmiar opony] Sensa modena
Eduardo odpowiedział Eduardo → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Dzięki , niby tak według nich -
W dawnych czasach sakwiarstwa używałem w tym celu płaszcza/poncho opartego na rowerze (płaszcz miał oczka na rogach). Tu mamy bardzo dużą płachtę, która z linkami potrzebuje sporo miejsca. Innym sprawdzonym patentem jest użycie tropiku od namiotu (który i tak się wiezie) - wtedy i 4 osoby mogą przeczekać deszcz pod tropikiem od dwójki. To z ale wygląda fajnie, jest lekkie, ale obawiam się, że deszcz wymagający schronienia często się łączy z silnym wiatrem i rozłożenie dużej konstrukcji na jednym słupku może być w sytuacji awaryjnej trudne - na mniejszą działają mniejsze siły. Do tego są jakieś sklepy, przystanki, wiaty i choćby drzewa. Nie chciałbym wozić sprzętu wyspecjalizowanego jako "schronienie przeciwdeszczowe dzienne", chyba, że wyprawa jest w zupełnie dzikie tereny.
-
@kaido2 kolego sympatyczny, dzisiaj w dobie precyzyjnych czujników kadencji i pomiarów mocy, dyskusja o relacji kadencja-moc, bez wykresów jest o kant d... potłuc 😉. Na ten przykład wykresy z płaskiej, rozjazdowej trasy. Kadencja na poziomie 74 RPM. Rozumiem że specjaliści od watów i wykresów, w tym @chrismel, uważają że to za niska wartość i koniecznie powinienem ta wartość podnieść ?
-
[Kaseta] 12 XTR vs XT przy mocnym elektryku
NerfMe odpowiedział rafalszy → na temat → Napęd rowerowy
Przecież tam jest zębatka 36 t.... -
[12000-15000] Gravel, ewentualnie endurance dla amatora entuzjasty
lukaso_g odpowiedział marcel089 → na temat → Gravel/Przełajówki
Mam Bianchi Impulso Comp, kupowałem w połowie tego miesiąca - kapitalna maszyna (w tym brązowym kolorze). Póki co dopieszczam pozycję na rowerze, ale już miałem okazję pokręcić się w terenie i strasznie polubiłem się z tym całym gravelowaniem. Jeżeli masz jakieś pytania to pisz. Planuję wymienić kierownicę na zintegrowaną z mostkiem i do tego dorzucić drugi komplet kół pod asfalt i ustawki kolarskie. Zamierzam na nim głównie trenować pod kątem triathlonu, w którym startuję na czasówce. Kupiłem go za niecałe 9000 zł gdy był w promocji we włoskim sklepie RDR-Bikes, który z czystym sumieniem mogę polecić. Bardzo sprawna wysyłka, ładnie zabezpieczony rower, nawet gratisy dorzucili. Też zastanawiałem się nad Orbeą, ale chciałem choć raz mieć Biankę w swoim parku, no i dla mnie wizualnie Impulso bezkonkurencyjny. Aktualnie do dostania za 10 300 zł - https://www.rdrbikes.it/en/bianchi-gravel/1965-bianchi-impulso-comp-shimano-grx-610-12s-ck16-grafite-glossy.html?gad_source=1&gad_campaignid=22638230803&gbraid=0AAAAABwmyafoP3JCueDJnyeqOnX_uQfIZ&gclid=Cj0KCQjwhafEBhCcARIsAEGZEKJLBVgZDt1J6mpoP7WyCkU2qze6JLBBgcZ81gIQ-K5tBiqTm7nN9NYaAsaBEALw_wcB -
[Kaseta] 12 XTR vs XT przy mocnym elektryku
uzurpator odpowiedział rafalszy → na temat → Napęd rowerowy
No fakty są takie, że producenci wyczuli pismo nosem, tzn, że ludzie korzystają z elektryków enduro/AM do jeżdżenia nie tam, gdzie te rowery jeżdżone być powinny. Więc sprzedają te same rowery, tylko z bardziej cywilnymi oponami. Tyfon ma akurat sporo racji. To nie zmienia faktu, że masz rower z mocnym silnikiem, tycią przednią zębatką, który wykorzystujesz poza górami ciągnąć dużą przyczepkę. Będziesz zarzynać napęd i XTR tutaj niczego nie zmieni. Tzn zmieni - będzie jeszcze drożej. -
[Kaseta] 12 XTR vs XT przy mocnym elektryku
kaido2 odpowiedział rafalszy → na temat → Napęd rowerowy
W czasach kiedy tak jeździłem nie było Stravy , co nie oznacza, że na 12% nie jedzie 53 ze wspomnianym zakresem z tyłu, bo jedzie, tylko kadencja już inna i prędkość , bo i pesel i zużycie po 400 koła też już inne, ale nadal wyższe jak z obecnymi korbami i kasetami na góry -
[Bębenek] Kolejność składania elementów, gdzie szukać schematów złożeniowych?
PawelW84 odpowiedział MikiM → na temat → Napęd rowerowy
Czyli na dolnej bieżni bębenek się tak jakby "zamyka" od strony piasty i daje się go obrócić ? Słychać że zapadki klikają ? Problem jest tylko z dokręceniem górnej nakrętki z bieżnią ? -
[szosa endurance all road / gravel] 3500 pomocy!
nossy odpowiedział Eduardo → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
@chrismel...no zapomniałeś napisać, że na takich oponach to Tadek śmiga bo reszta jednak 28c (Ineos, Visma). No i oczywiście nie zgłębiłeś tutaj tematu dlaczego a to bardzo ważne. Otóż takie opony Tadek ( conti gp5000s tr 30c) zakłada na bardzo szerokie karbonowe obręcze bo tylko wtedy zysk aerodynamiczny jest spory, a opona na obręczy o zewnętrznej szerokości pow. 32mm na zjazdach zachowuje się stabilnie. Włóż sobie taką szeroką oponę do obręczy o szerokości zewn. 23-24mm to wyjdzie spora żarówa i wszystkie zyski z tego faktu w łeb. Na jednym ze swoich szosowych setów mam obręcze o zewnętrznej 23,5 i opony 28c...na szosie na więcej bym się już nie zdecydował z taką obręczą. Gravel, mtb wiadomo- co innego. -
Ty masz chyba Thule robiony przez Hydrę . Bo są wersje bida nie wiadomo przez kogo robione co się inaczej niż przez siła razy gwałt / cięcie nie da rozczłonkować. W twoim powinno się dać ale jest to jednorazowy wybryk. Możesz po wyciągnięciu zamontować zestaw szybkozłączki Hydry. A wyciągasz w swoim przez mocne wytarganie z gniazda aż te uszczelki wargowe puszczą. Hydra dla wielu robi bukłaki między innymi dla Evoca, Ospreya itd. dla tego pasują części zamienne bo są uniwersalne.
-
U mnie bieżnik buta darł o pedał, aż przytarł aluminium. Dałem po podkładce i poskrzypywanie ustało
-
[Bębenek] Kolejność składania elementów, gdzie szukać schematów złożeniowych?
MikiM odpowiedział MikiM → na temat → Napęd rowerowy
Kilka razy to rozkładałem i składałem dół dobrze siada. Coś na górze robię źle. Nawet go z piasty wykręciłem zeby mieć pewność że się nie podpiera gdzieś na czymś. -
[Bębenek] Kolejność składania elementów, gdzie szukać schematów złożeniowych?
PawelW84 odpowiedział MikiM → na temat → Napęd rowerowy
Czasem któraś z kulek nie blokuje ci złożenia bębenka albo zapadki ? Trzeba je czasem wcisnąć małym śrubokrętem, żeby bębenek mógł wskoczyć namiejsce. Ogólnie tam nie ma żadnych komplikacji. Na dolnej bieżni układasz kulki, nakładasz bębenek, ściskasz zapadki jeśli nie chcą się same poddać, układasz górny rząd kulek na bieżni, nakładasz 2 lub 3 podkładki, nakręcasz górną bieżnię. Koniec -
[Kaseta] 12 XTR vs XT przy mocnym elektryku
PiotrWie odpowiedział rafalszy → na temat → Napęd rowerowy
Ja jeżdżę na niskiej kadencji - ok 50, mniej więcej 5% na Eco+, 35% na Eco, 60% na off, więc też silnik odwala za mnie robotę. Co więcej - przedtem 45 lat jeździłem na analogu na niskiej kadencji, zjeździłem Polskę i kawałek Europy. O pojęciu kadencji usłyszałam pierwszy raz jakieś 25 lat temu. A jakbym dziś kupował kolejny rower to będę robił downgrade - bo nikt nie oferuje trekkingu z ramą karbonową, lekkim silnikiem i napędem 9x. Mam w zapasie nową przerzutkę i manetkę DeoreXT 9x, 9 rzędowe Alivio 11-32 da się kupić bez problemu i do moich potrzeb to rower idealny. -
Możesz rozwinąć wątek tuningu bitula ? Co w niej modyfikowałeś ? Masz jakieś fotki ? Akurat posiadam ich centrownicę i muszę przyznać że ergonomia jej obsługi jest jakaś taka "kwadratowa" chociaż nie mam doświadczenia z urządzeniami innych producentów. Za to wykonanie na pewno jest uczciwe. Jest sztywna, prosta powtarzalna ale teraz chyba dołożyłbym już do Park Toola, który automatycznie wyznacza oś centrowania.
-
Chodzi o tymczasowe schronienie na wypadek deszczu, nie mam zamiaru pod tym obozować, czy 3x4 wystarczy ? zastanawiam się nad tym https://pl.aliexpress.com/item/1005007458852936.html?spm=a2g0o.productlist.main.5.1bb923a3jR6yhg&algo_pvid=b585a1cc-555d-4f23-a76f-d08e6d651c17&algo_exp_id=b585a1cc-555d-4f23-a76f-d08e6d651c17-4&pdp_ext_f={"order"%3A"98"%2C"eval"%3A"1"}&pdp_npi=4%40dis!PLN!276.39!276.39!!!72.84!72.84!%402103868817538677304488930eae82!12000040842037976!sea!PL!2282564763!X&curPageLogUid=W8KjsjOsh5fN&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A#nav-specification
-
[max.rozmiar opony] Sensa modena
nossy odpowiedział Eduardo → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
zadzwoń albo napisz do szybkierowery.pl kolesie kumaci są...będziesz miał 100% pewności. -
Ta centra PRO o której myślisz to totalny szajs. Mam taką jednoramienną Feedbacka i została zdegradowana jako uchwyt koła na czas serwisu "całości " żeby się nie walało pod nogami . Bitul też nie jest święty i żeby nadawał się do roboty z kołami trzeba mu poświęcić sporo czasu. Wielki plus dla niego za ogromną sztywność. Ale jak go stuningujesz to zamienia się w jedną z lepszych centrownic na rynku.
-
MikiM obserwuje zawartość → [Bębenek] Kolejność składania elementów, gdzie szukać schematów złożeniowych?
-
Dzień dobry mam zagwozdkę z bębenkiem. Rozłożyłem go i nijak nie chce mi się to poskładać tak by dało się dokręcić nakrętkę będąca bieżnią dla łożyskowania piasty. Rower to Giant Iguana co to za typ bębenka nie wiem bo nic na tym nie pisze. Wydaje mi się że składam to tak jak było tylko ze najprawdopodobniej coś źle zapamiętałem i notorycznie potarzam ten sam błąd. Zewnętrznie bembenek wygląda tak (dla niepotrzebujących zdjęć na aukcji jest (Sram MTH 406, 112.015.018.100) https://allegro.pl/oferta/bebenek-do-piasty-rowerowy-sram-mth-406-112-015-018-100-15074626473 Pytanie gdzie szukać rysunków złożeniowych do tego. W środku mam 3 podkładki (gruba+2x cienka) i większy pierścień wywinięty na brzegach który wygląda jak bieżnia łożyska. Jak to poskładam to mi się nie chce skręcić bo brakuje żeby bieżnia załapała gwint. Na pierwszy rzut oka nie wygląda na to jak by osłona ta na której montuje się kasetę miała dwie bieżnie tj wygląda jak by miał tylko dolną a za drugą cześć odpowiadał ten pierścień z wywinięciem ale może to tu mam błąd w założeniach. Jak potrzeba to później mogę dodać zdjęcia tego tałatajstwa. Szukałem ale składania takiego bębenka nie trafiłem ani na
-
Mam mtb z napędem Deore 2x10 z korbą 36/26T (czyli taki jak w proponowanej powyżej Meridzie) i na blacie 36T wcale wolno nie jest, Gear Calculator pokazuje prędkość 41,4 km/h przy kadencji 90 rpm. Wydaje mi się, że taka Merida Big.Nine 300 Lite z szybkimi oponami w stylu Conti Race King 29x2,2"/2,0" albo nawet jakieś grawelowe 2,0" mogłaby być najlepszą propozycją do takiego zastosowania. Jak nie, to bym rozważał tego Heista
-
[Kaseta] 12 XTR vs XT przy mocnym elektryku
rafalszy odpowiedział rafalszy → na temat → Napęd rowerowy
ustalmy fakty: mamy anona z internetu, który nawet nie wie o jakim rowerze mówimy ale ma swoje uwagi, że źle dobrany. Wiesz gdzie mam Twoją opinię o tym? Mamy też producenta tego roweru, który wyraźnie pokzuje, że ten konkretny model roweru jest do tego przeznaczony: https://www.ktm-bikes.at/bikes/detail/macina-chacana-792-burnt-orange-black-silver-sh-deore-xt-12-bosch-pt-cx7k4-2023 Ja naprawdę nie potrzebuję Twojej opini czy kupiłem dobry rower, wiem, że chcesz się poczuć lepiej jak ktoś skrytykujesz ale powtarzam, mam to naprawdę gdzieś. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
mschossov odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[Szosowe] Rower szosowy do 10 tys. – Nowy lub używany\
nossy odpowiedział SzymekSzymek → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Nie wiem jaki masz wzrost , ale: https://szybkierowery.pl/produkt/bianchi-aria-disc-ultegra-di2-2x12-roz-57/ ....tak spytam tylko dlaczego ma być elektroniczna grupa? Bo w hierarchii potrzeb i tak z własnego doświadczenia to jest pełno innych rzeczy, które są dla mnie must have w rowerze szosowym jak dobre opony, dobre koła (zapomnij w tym budżecie), które zrobią różnicę. Prędkość działania takiej 105di2 jest taka sama jak mechanicznej ultegry. Ja zbytnio nie widzę różnicy. Przy dobrym prowadzeniu kabli dla mnie praktycznie nie wyczuwalne...