Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[Gniew rowerzysty] Co cię wkurzyło na rowerze?
KrissDeValnor odpowiedział Borsuczy → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Gdzie to ? -
Pod względem wyposażenia ten Cube to świetna opcja, jeśli tylko rozmiar Ci pasuje.
-
rama [rama] Nowa rama gravelopodobna - geometria i bajery
grissley odpowiedział grissley → na temat → Rowery/ramy
Hej, Dzięki za odpowiedź No więc po kolei: 1. Kokpit Słyszałem już milion razy o tym, że mam p*dolnik, że trzeba mieć czysty kokpit itpitd. Ale ja robię traski po 100-150km i wszystkiego używam. Więc tak zostanie Co na nim mam: a) Mocowanie GoPro - noo, do gopro Na GoPro mam wyłącznie parametry (ciśnienie w oponach, suma podjazdu, aktualne przełożenie, tętno, kadencja, moc) b) Pod mocowaniem gopro dwa uchwyty do latarek. Wiadomo, na noc c) Małe światełko migające d) Uchwyt do sigmy. Pokazuje mi prędkość i generalnie zawsze działa, choćby wszystko padło e) Uchwyt do telefonu. Na nim zawsze prowadzi mnie Komoot (po wgranej wcześniej trasie). Doraźnie sprawdzam sobie np stronkę squadrats. f) Pilot do zmiany przełożeń, jak jadę w chwycie poprzecznym (to ten na mostku). g) dzwonek (wiadomo) h) klakson (też wiadomo. Jeden z lepszych zakupów...) i) blokada amora 2. Amor. Tak, amor zostaje. Nie wyobrażam już sobie roweru bez amora, choćbym nigdy z asfaltu nie zjeżdżał. Ostatnio na wyjeździe wypożyczyłem Meridę Silex i tylko się upewniłem, że za nic w świecie nie kupiłbym roweru na którym miałbym tak cierpieć na codzień. Co do blokady - używam. Generalnie, każdy podjazd po asfalcie to zapięta blokada. Po co mam dodatkowo sprężynę pompować, i tak jest ciężko... 3. Kąty. Ciekawe to co piszesz o szosowej geometrii. Z tego co sprawdzałem dotychczas to jednak wszystkie grawele mają podobnie, wręcz tutaj jest jakby pół~jeden stopień w stronę MTB...? Przykłady: - Marin 4 corners - 72st - Canyon Grizl - 72.75st - Giant Revolt X - 71.9st 4. Ciśnienie Tak, mam pomiar ciśnienia. Po jakichś akcjach gdzie nie zauważyłem gumy i nieprzyjemnie stało się to oczywiste w zakręcie zacząłem mieć jakieś schizy, co chwila sprawdzałem tył jak mi inaczej chodził (bo podłoże inne albo coś, ale ciągle mi chodziło po głowie czy nie ciśnienie), więc założyłem czujniki i widzę na gopro od razu jak jest guma 4. Podpórka Tak, jeśli będzie nowa rama, to koniecznie z otworami pod podpórkę 5. Wewnętrzne prowadzenie Ja mam Di2, więc nie ma pancerzyków. Generalnie byłoby minimalnie czyściej jednak jakby przewód od tylnego hamulca i kabelki Di2 schować. Co wymusza szeroką główkę ramy jednak. Planowanie nowego roweru pod prostą rurę jest chyba bez sensu, ten standard już umarł. 6. Po co zmieniać Chyba przez parcie na nowość głównie. I chęć odchudzenia - tytan zamiast stali. No i obecna jest dość wygodna, ale niezbyt ładna jednak. Ogólnie można by ten projekt dopracować, doszlifować i udoskonalić, a przy okazji rower byłby sporo chudszy. Czyli takie chciejstwo poparte kilkoma sensownymi argumentami, które można by zignorować i jeździć na obecnej jeszcze wiele lat. -
[Bankructwa w branży] Bankructwo GT faktem, kto następny?
pecio odpowiedział wr81 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Ale rowery zrobione przez Gianta dla wielu amerykańskich marek są już dobre i nie pochodzą z niewolniczej pracy. - Dzisiaj
-
@marveloBardzo dziękuję. Pokombinowałem i wszystko pięknie działa. Kellys Dual stop na przodzie (bo wymieniłem wszystko, poza samymi zaciskami, pancerz, linkę, klamkę, fajkę i same klocki) hamują tak pięknie, że czuję, jak się tył unosi jak trochę mocniej nacisnę (nadal daleko temu do "z całej siły", ale przy "z całej siły" bym chyba fikoła zrobił) Przy starych klockach Tektro, poniekąd twardych jak diabli (miały już parę lat, bo hamulce wymieniałem gdzieś w 2019, a potem miałem przerwę i trochę zapomniałem, że mam rower...) miałem efekt ABS, nie dało się tego koła zblokować.
-
100lar3k obserwuje zawartość → [rama] Nowa rama gravelopodobna - geometria i bajery
-
rama [rama] Nowa rama gravelopodobna - geometria i bajery
100lar3k odpowiedział grissley → na temat → Rowery/ramy
Tak z ciekawości. Na tych fotkach to twój rower? Strasznie dużo dzieje się na tej kierownicy. Jeśli chodzi o ogon proponuję zastosować przesuwne haki i wtedy możesz tył zrobić od 430mm [lub425mm] i dopasować pod siebie. Główka ramy polecam ZS44 jak dla mnie najlepsza opcja bo możesz zastosować wideł z rurą taperowaną lub prostą. Dolne stery wtedy masz albo zs44 dla prostej rury sterowej 1 i1/8 cala lub dolne łożysko w standardzie EC44 wtedy wchodzi taper. Zastanawiam się po co ci mocowanie pod licznik zwykły i pod garmina dodatkowo dwa mocowania pod gopro. Chyba widziałem dwie latarki?? Strasznie dużo przejściówek. Blokadę amora dałbym na goleni. Jak często z tego korzystasz? Jak dla mnie najgorsze co można zrobić to schować pancerze całkowicie w ramie. jakiekolwiek prace serwisowe czy wymiana sterów to będzie tragedia i wszystko będziesz musiał rozłączać. I pytanie czy naprawdę potrzebujesz amora? Aż tak dużo jeździsz w terenie Kolejne pytanie. Czy ty masz zawory z pomiarem ciśnienia w powietrza? Jak dla mnie to bardzo "szosowe kąty" główki ramy i podsiodłowej. Ja osobiście kąt główki dałbym 70 stopni. Może się wtedy zmienić odległość kierownicy od siodełka o ten centymetr. I ostatnie moja myśl. Skoro rama ci odpowiada to po co ją zmieniać. Może wystarczy pomalować i będzie git. Pewnie nie pomogłem ale rower masz ciekawy. Jeszcze mała edycja Skoro używasz podpórki to może jakieś zintegrowane mocowanie w na tylnych widełkach dorzucisz. Zawsze to bedzie trochę "czyściej" na tyle. -
[Bankructwa w branży] Bankructwo GT faktem, kto następny?
wr81 odpowiedział wr81 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Może nie bankructwo ale możemy mieć niemałe fluktuacje na rynku... https://www.bikeradar.com/news/trump-administration-bars-giant-bicycles-from-us-citing-forced-labour https://www.cbp.gov/newsroom/national-media-release/cbp-issues-withhold-release-order-giant-manufacturing-co-ltd -
[Ultegra] shimano 8050 suport press fit 86 mm mufa bicie prawego ramienia korby
Kadziunt odpowiedział Kadziunt → na temat → Napęd rowerowy
Nie wiem, musiał bym mieć strasznego pecha żeby stara była skrzywiona i nowa która założyłem też tak samo. Nie wykluczam ale myślę że większe szanse na coś z suportem czy mufa ale wolał bym żeby to był suport -
Wobec tego wszystkie firmy z Azji to krzaki: Shimano, Inc. (株式会社シマノ, Kabushiki-gaisha Shimano), originally Shimano Iron Works (島野鐵工所) and later Shimano Industries, Inc. (島野工業株式会社), Toyota Motor Corporation (Japanese: トヨタ自動車株式会社, Ja bym chętnie założył któryś z modeli z serii Pro. To jedna z niewielu firm, która robi jeszcze lekkie opony z cienką ścianką boczną.
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
spidelli odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
Zawsze lepiej dokręcić linkę trochę za mocno (i nieco ją zdeformować) niż trochę za słabo, z ryzykiem wysunięcia. Zbyt rozpłaszczona linka może się nieco szybciej zużyć, ale to zwykle postępuje powoli (pękają pojedyncze druciki splotu linki) i da się zauważyć, w przeciwieństwie do nagłej utraty hamulca z powodu "popuszczenia" linki w mocowaniu. Czy podkładka pod łbem śruby ma takie zgrubienie na obrzeżu? Jeśli ma, to takie mocowanie zwykle bardziej deformuje linkę niż gdy podkładka jest gładka. Można spiłować, ale wtedy trzeba dokręcić trochę mocniej. Smar praktycznie nie ma tu znaczenia.
-
Tradycyjnie downcountry to rower będący ewolucją fulla xc tylko z większym skokiem. Obecnie można w sumie mówić juz o downcountry, short travel trail i trail. Teoretycznie własciwy DC przy takim samym skoku będzie miał mniejszą masę, będzie lepiej podjeżdżał i będzie szansa na wspomniane 2 bidony.... Short travel trail będzie trochę cięższy i miał trochę bardziej zjazdową geometrię oraz marne szanse na 2 bidony (temat przewijał się na forum). Tyle teorii bo jeszcze trzeba wziąć pod uwagę rocznik wprowadzenia modelu bo nowszy "downcountry" z tego roku może być bardziej "progresywny niż" lekki trail sprzed 3 lat.. Z propozycji: https://www.mount7.com/giant-trance-x-1-2024.html skoki jak w dartmoorze ale trance ma opinię bardziej uniwersalnego niż "czołg do latania" https://www.pepper.pl/promocje/rower-cube-stereo-one44-c68x-slx-rozm-m-carbon-126kg-wagi-140140-rockshox-pike-deluxe-ultimate-1x12-sram-gx-eagle-axs-magura-mt5-1119405 ciekawa oferta o małej masie i pośrednim skoku. Pytanie o dostępność.
-
[dropper] jaki dropper 30.9mm do lewej klamkomanetki Shimano GRX ST-RX820-LA
Wojcio odpowiedział szczerb → na temat → Sprzęt rowerowy
W dół trzeba wcisnąć, ale to „problem” tylko za pierwszym razem. Potem masz wciśnięte po zsiadaniu 😀- 3 odpowiedzi
-
grissley obserwuje zawartość → [dropper] jaki dropper 30.9mm do lewej klamkomanetki Shimano GRX ST-RX820-LA
-
[dropper] jaki dropper 30.9mm do lewej klamkomanetki Shimano GRX ST-RX820-LA
grissley odpowiedział szczerb → na temat → Sprzęt rowerowy
Takie pytanko ogólne bo nie ogarniam totalnie dropperów: Siodełko "do góry" jedzie samo, ale żeby obniżyć, to trzeba je nacisnąć, czy są jakieś które też same zjeżdżają? Mi dropper głównie do wsiadania na rower by się przydał, co jednak oznacza, że jak trzeba go wcześniej nacisnąć żeby obniżyć, to w tym zastosowaniu będzie średnio wygodny...- 3 odpowiedzi
-
[3000] Używany rower szosowy na pierwszy triathlon
Mihau_ odpowiedział Shooky → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Brać i się nie zastanawiać. -
Z grubsza jak w tytule. Mam hamulce Tektro 855Al. Nowa linka po wyjściu z pancerza i fajki ma na sobie trochę smaru. Przekładam linkę przez rowek pod śrubą, dokręcam. Testuję hamulce - linka się przesuwa. Dopiero dokręcenie, przy którym linka zostaje rozpłaszczona dość znacznie daje efekty. Na wielu zdjęciach widzę, że ludzie mają linkę dokręconą, ale nic się z nią nie dzieje (nie widać, by została rozpłaszczona). Czy ja coś robię źle? Zgaduję, że wytarcie ze smaru na pewno by pomogło. Jest sens wymieniać zaciski na Deore? Ale tam chyba jest identyczny system montażu linki.
-
Innova to nie jest firma krzak a nawet w linku, który wkleiłeś występuje mnóstwo krzaków...
-
[zrzeszenie hodowców chomika] mielenie kołowrotka
spidelli odpowiedział pecio → na temat → Trening rowerowy
Tu nie chodzi o tę lampkę na foto, to na jutro set zapodany czyli pchełka do mrugania, miałem na myśli taką małą Sigmę, którą najczęściej wożę - też mruga ale w razie W te 2 - 3 godziny poświeci na drogę do domu - i ona nie lubi się z innym szpejem na wysięgnikach bo wtedy świeci po nich - musi być albo z przodu albo gdzieś z boku, tyle że linki albo spłaszczenie kierownicy nie zawsze pozwala na swobodę aranżacji. Wracając do Bolta, to faktycznie jest dość intuincyjny, eTrex to jednak inna filozofia ale to jest Garmin do potęgi n, nie będę tu szedł w porównania Bolt ma nawet najpopularniejsze rozmiary kół w pamięci, bo M460 Polara albo zegarek to prosił o podanie obwodu koła i trzeba było wpisać z tabelki. Tu można wyklikać. Smart zegarka mi nie brakuje, nie muszę się z niczego rano spowiadać, nie muszę robić testów orto, nie mam kociokwiku - w aplikacji Polara został już tylko pas H10 bo z niej można włączać/wyłączać ANT albo dwukanałowy BT. Zegarek zresetowany jutro leci na Alle, licznik może żona weźmie, bo ona jeszcze chwilę siedzi w Polarze ale pewnie też niedługo bo jej zegarek już zdycha Byłem dzisiaj na grzybkach w lesie, eTrex mi wystarczył, żebym trafił prosto do auta. Bo proste jest piękne -
[Ultegra] shimano 8050 suport press fit 86 mm mufa bicie prawego ramienia korby
Dokumosa odpowiedział Kadziunt → na temat → Napęd rowerowy
Raczej korba jest skrzywiona bo niby jak suport? -
Gzimo obserwuje zawartość → [do 4000zł] na dojazdy do pracy i na zime
-
Witam Szukam roweru który głównie będzie używany w okresie "zimowym" na dojazdy do pracy i wkoło komina. Więc zależy mi aby można założyć dość szeroka oponę (zastanawiam się nad opona z kolcami) najlepiej jakby można założyć opony nawet 29x2,25cala,posiadał przekładnie planetarna i przy tym nie ważył zbyt dużo najlepiej poniżej 14kg.Biore pod uwagę głownie rowery używane chyba ze są jakieś inne propozycje i pomysły. Szukałem czegoś w stylu Mtb ale na razie znalazłem cos takiego : https://www.olx.pl/d/oferta/rower-poison-zyankali-na-pasku-gates-carbon-drive-CID767-ID17wkbS.html?reason=observed_ad https://www.olx.pl/d/oferta/rower-koga-supermetro-CID767-ID15Qmf1.html?reason=observed_ad https://www.olx.pl/d/oferta/rower-cube-hyde-pro-CID767-ID163Ntr.html
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
siemalysy odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo całe lato tam jechałem i jakoś dojechać nie mogłem 😉 -
Cześć, Już od dłuższego czasu jeżdżę na rowerze crossowym. W ciągu najbliższego roku/dwóch chciałbym wziąć udział w swoim pierwszym triathlonie i chciałbym to zrobić na rowerze szosowym. Obecnie rozglądam się za używanymi rowerami, ale zastanawiam się czy uda mi się znaleźć coś sensownego w budżecie do 3000zł. Szukam czegoś bardziej z agresywną ramą, żeby móc spróbować jazdy z lemondką. Raczej szukam ramy L/XL. Znalazłem takie oferty, ale zastanawiam się, czy lepiej rozglądać się za używkami, czy tańszymi nowymi rowerami typu Romet Huragan 3, czy Felt vr 60 Oferty używanych rowerów, które mnie zainteresowały: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-ultegra-r8000-cube-centurion-dt-dwiss-CID767-ID14oJGU.html https://allegro.pl/oferta/rower-szosowy-btwin-triban-shimano-105-2x11-17052015617 https://allegro.pl/oferta/rower-szosowy-van-tuyl-vt-780-alu-karbon-campagnolo-centour-roz-59-57-16861952513 https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-z-teamu-saitta-columbus-campagnolo-record-mavic-krakow-CID767-ID17zM33.html?reason=seller_listing (to już raczej bardzo stary rower) Wzrost: 189 cm Waga: 85kg