Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
WojtasTaba obserwuje zawartość → [~4500] Terenowy cross
-
[~4500] Terenowy cross
WojtasTaba odpowiedział Kalafiorowa → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Mam Meridę BN 500 i jeśli miałbym brać z jakiegoś polskiego rynku na chwilę obecną to zdecydowanie brałbym Heista X7. Obecnie w sprincie za 4 tyś zł. i dostępny S, M, L to moim zdaniem nie ma co się zastanawiać. Lepszej opcji dla siebie nie znajdziesz, chyba, że zaczniesz inaczej kombinować z planowanym stylem/terenem jazdy -
[Bębenek] Kolejność składania elementów, gdzie szukać schematów złożeniowych?
PawelW84 odpowiedział MikiM → na temat → Napęd rowerowy
a może ty tą nakrętkę z bieżnią odwrotnie próbujesz zamontować ? Te dwie wypustki maja być do góry, do włożenia klucza https://www.endurorider.pl/jak-rozebrac-bebenek-piascie-shimano-instrukcja/ -
Dzięki, z chęcią ją trochę podszlifuje Czyli z PK też nie jest tak różowo jak myślałem 😕
-
[zrzeszenie hodowców chomika] mielenie kołowrotka
spidelli odpowiedział pecio → na temat → Trening rowerowy
Wczoraj właśnie taką refleksję miałem, że taki nowy nettop czy minipc za 1,8 koła peelenów to za dużo, ale za 500 - 800 można wyszarpnąć jakiś leżak na co najmniej i3 i 12 - 16 GB RAM - to już R uciągnie. Zacznę jednak od telefonu - jak się będzie grzał i dostawał czkawki to mogę: a) wymienić go na nowszy - to też mnie czeka niebawem więc będzie okazja; b) pójść w tablet; c) minipc z leżaków/zwrotów. -
[do 4500zł] Cross do jazdy po szosie i ścieżkach leśnych
Darek87 odpowiedział Irrrvv → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Przy mojej wadze 102 kg hamowanie w DS3 jest generalnie średnie. Niby rower szybko hamuje ale przez - tak mi się wydaje - opony i slickowy pasek na środku, na wilgotnym asfalcie lub na szutrze tylne koło szybko się blokuje i wpada w poślizg. Trzeba na to mocno uważać. Przy poprzednim rowerze (Ghost Asket Essential Al) takich problemów nie miałem, ale tam znowu opony miały dużo bardziej agresywny bieżnik. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
sznib odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo przy płocie. -
Nie wiem czy akurat ten tarp z linka to najbardziej optymalna opcja (bo nie jest po prostu prostokątny) ale tarpy są teraz bardzo modne wśród bushcraftowców i rowerzystów wyprawowych czy ultramaratonowych jako alternatywa dla namiotów bo po prostu zajmują mniej miejsca i są lżejsze, rozpina się je między drzewami, do tego hamak, śpiwór i romantyczna noc na świeżym powietrzu gwarantowana Tu masz sposoby rozbijania tarpa: https://militaria-blog.pl/outdoor/sposoby-rozwieszania-tarpu-8-rodzajow-zadaszenia/ Nawet widziałem gdzieś jak rozbić tarpa z wykorzystaniem roweru jako stelażu, tu jest jedno z nich ale nie mogę teraz na szybko znaleźć więcej:
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
WojtasTaba odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Kupiłem najlepsze co na mój obecny stan wiedzy mogłem kupić. Podium nierdzewny, termiczny, 650ml + zatyczka. Zależało mi na nierdzewnym bidonie, bo czy woda z bidonu śmierdzi plastikiem zależy od ilości ile bidon puszcza tworzywa do wody, a nie czy w ogóle puszcza, a ja nie chcę mieć z tym nic wspólnego. Raz, że to mnie odrzuca, a dwa, że chyba nie zdrowo. Na papierze waży 300g i trochę mnie to martwiło, ale w rękach wydaje się być naprawdę lekki jak na to na co się nastawiałem. Zatyczka to śmiech na sali, bo kosztuje multum. Poza tym to chyba greenwashing ma tu miejsce, bo jest reklamowany jako produkt z recyklingu i jak się przyjrzymy to dodatkowo wpuszczono sztuczne niebiesko białe drobinki, żeby imitowało... no nie wiem... śmieci z recyklinkgu? Co za głupi świat. Swoją drogą ciekawe ile wytrzyma ta zatyczka, bo z własnych obserwacji wiem, że materiały z recyklingu są gorszej jakości, ale tutaj może po prostu jest eko ściema, więc w sumie dobrze by wyszło. - Dzisiaj
-
[14000] MTB rower do miasta czy dobry pomysł
HSM odpowiedział lukasz8513 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
@lukasz8513 Jak Ci się podoba i pieniądze nie są problemem, to kupuj... tylko raczej nie będziesz tego roweru wykorzystywał w opisanym wyżej scenariuszu. Zupełnie nie zgadzam się z częścią przedmówców, że koncepcja roweru do miasta/dojazdów do pracy jakoś się kłóci z karbonem, bardziej wypasionym osprzętem itp. - tym bardziej, że - jak piszesz - nie będziesz go trzymał "pod chmurką", ale w iście cieplarnianych warunkach. Jazda fajnym rowerem sama w sobie dodaje pozytywnych wrażeń, więc nie wiem, dlaczego odrzucać te karbony i elektronikę tylko dlatego, bo chcesz dojeżdżać rowerem do pracy. Jak Cię stać, to nie ma żadnego powodu, żeby się ograniczać w imię jakiejś zasady, że wymuskane karbony tylko do wyczynowego sporu, a do "roboty" koniecznie coś bardziej przyziemnego. Natomiast zgadzam się też z drugą stroną, że ten konkretny rower jest do Twojego zastosowania bez sensu. I nawet nie chodzi mi o fakt, że nie ma pewnych atrybutów roweru użytkowego - takiego do codziennego wykorzystania jak choćby pełne błotniki, albo mocowanie pod takowe, bo - sam napisałeś - i tak w rzeczywistości na tym rowerze będziesz jeździł od czasu do czasu (jak pogoda pozwoli), ale o kompletne niedostosowanie roweru do zadania (nawet w te ładne, suche dni). To jest rasowy xc, a Ty piszesz o drodze do pracy 30 km w miejskich warunkach. Nawet jak to jest 30 km w obydwie strony to i tak się na nim będziesz mordował, aż zrezygnujesz z dojazdów do pracy. Pozycja na rowerze, baloniaste opony, napęd dostosowany do górskich warunków - to wszystko będzie Cię drażniło z każdym kilometrem, z każdym dniem użytkowania, bo przecież nie będziesz wychodził na rower dla rekreacji i powolnego toczenia się bez celu, ale z założeniem sprawnego i jak najefektywniejszego dotarcia do pracy...Żadne przeszkody na Twojej trasie (ani krawężniki, ani parkowe ścieżki) nie wymagają takiego roweru, ani nie uzasadniają pewnych kompromisów, które w mieście (poza naturalnym środowiskiem tego roweru) musisz zaakceptować. Chcesz wypasiony, lekki karbonowy rower do miejskich tras i nie martwisz się wydatkami - poszukaj czegoś w stylu https://www.cube.eu/pl-pl/cube-nulane-c-62-slt-goblin-n-black/856400 -
@PawelW84 zrobię fotki jak będę w domu. A co do Park Toola i "automatycznego " wyznaczania osi to Ciebie rozczaruję . To tak nie działa . Po nastawie pod konkretną oś centrownicę kalibrujesz odpowiednim szpejem i dopiero zakładasz koło do zrobienia.
-
[Kaseta] 12 XTR vs XT przy mocnym elektryku
chudzinki odpowiedział rafalszy → na temat → Napęd rowerowy
Miałem się już tutaj nie udzielać, ale skoro mnie już wywołałeś do tablicy 🙂. Rozumiem @PiotrWie, że Ty również jeździsz prawie 30-kg klocem na 2.6-calowym kapciu i zębatce 36t? Zapewne nie. A porównywanie tego osprzętu, o którym piszesz z Cues to wg mnie nieporozumienie, bo Cues nie dorasta mu do pięt... -
[Bębenek] Kolejność składania elementów, gdzie szukać schematów złożeniowych?
MikiM odpowiedział MikiM → na temat → Napęd rowerowy
Jak mam w ręce sam mechanizm z zapadkami to bieżnie przykręcam w palcach. Układam kulki na dole na smar zakładam ten zewnętrzny cylinder wszystko jest ok obraca się mogę bieżnie przykręcić i teraz mam w ręce 3 podkładki i taki pierścień z kołnierzem co wygląda jak bieżna ale niekoniecznie może jak sobie o tym myślę i jak bym nie kombinował jak włożę to co mi zostało na rożne sposoby to mi już bieżnia nie chce lapnąć gwintu. Cos jest nie tak z dystansowaniem. Cos musiałem źle zapamiętać i usilnie robię gdzieś błąd mimo że już rożnie kombinowałem. Tak jak pisałem wykręciłem z piasty toto żeby mieć pewność że gdzieś o koło nie podpiera bo powodem wykręcenia było to ze się poluzował pierścień mocujący bębenek do piasty. -
[Kaseta] 12 XTR vs XT przy mocnym elektryku
kaido2 odpowiedział rafalszy → na temat → Napęd rowerowy
@KNKS jeżeli chcesz to ując bardzo precyzyjnie to tak, jest wiele zmiennych i efekty różne co dzisiaj właśnie w tej dobie tych precyzyjnych pomiarów mocy i czujników jasno widać i można dobrać optimum pod danego zawodnika , to jest to o czym napisał @uzurpator że ludzie w związku ze swoją budową mięśniową mają "talent " do kręcenia na niskim obrocie w sile, albo bardzo wysokim w kardio na niskim obciążeniu. Ja poruszyłem tylko sam fakt, że jeżeli jesteś w stanie jechać na wysokiej kadencji w sile to pojedziesz szybciej i pod te kryteria nas przygotowywano w całorocznym procesie szkoleniowym. Jedni mogli, inni nie i to była ta przewaga, że wystarczyło dokręcić kilka obrotów na tym samym ciężkim przełożeniu co rywal z tyłu i zrywałeś go z koła, chyba że nadrabiał kardio na bardzo wysokim obrocie z miększego( bo tacy też byli) . -
[~4500] Terenowy cross
chudzinki odpowiedział Kalafiorowa → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Wg mnie nie. Za różnicę w cenie wolałbym zainwestować w porządny amortyzator. -
[12000-15000] Gravel, ewentualnie endurance dla amatora entuzjasty
marcel089 odpowiedział marcel089 → na temat → Gravel/Przełajówki
A na czym wcześniej jeździłeś, na typowej szosie czy czymś innym? Jak oceniasz komfort jazdy? Głównie mam na myśli tłumienie drgań, w drugiej kolejności szybkość. Na innym forum też założyłem ten temat i zwrócono mi uwagę na kwestię tłumienia drgań. Tylko Specialized (FutureShock), Trek (IsoSpeed) i Cannondale mają systemy aktywnego tłumienia drgań. Pamiętam, że jak osiem lat temu przy pierwszym podejściu do zakupu oglądałem Roubaix w sklepie, to moje odczucie pracy kierownicy było prawie jak amortyzatora w starym crossie, oczywiście mówiąc w pewnej przesadzie. Byłem już dość mocno zainteresowany tym Bianchi Impulso, kolor celeste powoduje u mnie przyspieszone bicie serca 😀. Opcja Comp jest w dobrych pieniądzach, 9000 za które kupiłeś to już w ogóle jak promocja na pączki w Tłusty Czwartek w biedronce. Do tego jest bardzo fajny osprzęt. Tylko właśnie te kwestie "wygładzania" trasy skierowały moją uwagę na Speca i Treka. Wg opinii które można znaleźć w internecie uchodzą one za najwygodniejsze modele. Mam na myśli Roubaix, Diverge i Domane. Są jeszcze sztyce i mostki z amortyzacją, które ponoć bardzo dobrze się sprawdzają. To też jest jakiś pomysł. -
[~4500] Terenowy cross
Kalafiorowa odpowiedział Kalafiorowa → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Jest sens dorzucać do 500 lite? -
[Kaseta] 12 XTR vs XT przy mocnym elektryku
uzurpator odpowiedział rafalszy → na temat → Napęd rowerowy
Silnik 250W, to tyle co mocny amator ma FTP + bliżej nieokreślona moc samego rowerzysty. W praktyce - jakieś ~350W non-stop idzie w kasetę. -
[max.rozmiar opony] Sensa modena
Eduardo odpowiedział Eduardo → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Dzięki , niby tak według nich -
W dawnych czasach sakwiarstwa używałem w tym celu płaszcza/poncho opartego na rowerze (płaszcz miał oczka na rogach). Tu mamy bardzo dużą płachtę, która z linkami potrzebuje sporo miejsca. Innym sprawdzonym patentem jest użycie tropiku od namiotu (który i tak się wiezie) - wtedy i 4 osoby mogą przeczekać deszcz pod tropikiem od dwójki. To z ale wygląda fajnie, jest lekkie, ale obawiam się, że deszcz wymagający schronienia często się łączy z silnym wiatrem i rozłożenie dużej konstrukcji na jednym słupku może być w sytuacji awaryjnej trudne - na mniejszą działają mniejsze siły. Do tego są jakieś sklepy, przystanki, wiaty i choćby drzewa. Nie chciałbym wozić sprzętu wyspecjalizowanego jako "schronienie przeciwdeszczowe dzienne", chyba, że wyprawa jest w zupełnie dzikie tereny.
-
@kaido2 kolego sympatyczny, dzisiaj w dobie precyzyjnych czujników kadencji i pomiarów mocy, dyskusja o relacji kadencja-moc, bez wykresów jest o kant d... potłuc 😉. Na ten przykład wykresy z płaskiej, rozjazdowej trasy. Kadencja na poziomie 74 RPM i mocno średnie 188W. Rozumiem że specjaliści od watów i wykresów, w tym @chrismel, uważają że to za niska wartość i koniecznie powinienem ta wartość podnieść ? Kolego @KSikorskiczy możesz mi, na podstawie wykresów, unaocznić jak będzie kształtowała się zmienna korelacja kadencja-moc i dowieść twierdzenia że rowerzysta jest w stanie generować identyczny moment obrotowy przy zmianie kadencji wynikającym ze zmiany przełożenia? Bo moim zdaniem twoje twierdzenie jest czysto teoretyczne i nie uwzględnia aspektu biomechanicznego.
-
[Kaseta] 12 XTR vs XT przy mocnym elektryku
NerfMe odpowiedział rafalszy → na temat → Napęd rowerowy
Przecież tam jest zębatka 36 t.... -
[12000-15000] Gravel, ewentualnie endurance dla amatora entuzjasty
lukaso_g odpowiedział marcel089 → na temat → Gravel/Przełajówki
Mam Bianchi Impulso Comp, kupowałem w połowie tego miesiąca - kapitalna maszyna (w tym brązowym kolorze). Póki co dopieszczam pozycję na rowerze, ale już miałem okazję pokręcić się w terenie i strasznie polubiłem się z tym całym gravelowaniem. Jeżeli masz jakieś pytania to pisz. Planuję wymienić kierownicę na zintegrowaną z mostkiem i do tego dorzucić drugi komplet kół pod asfalt i ustawki kolarskie. Zamierzam na nim głównie trenować pod kątem triathlonu, w którym startuję na czasówce. Kupiłem go za niecałe 9000 zł gdy był w promocji we włoskim sklepie RDR-Bikes, który z czystym sumieniem mogę polecić. Bardzo sprawna wysyłka, ładnie zabezpieczony rower, nawet gratisy dorzucili. Też zastanawiałem się nad Orbeą, ale chciałem choć raz mieć Biankę w swoim parku, no i dla mnie wizualnie Impulso bezkonkurencyjny. Aktualnie do dostania za 10 300 zł - https://www.rdrbikes.it/en/bianchi-gravel/1965-bianchi-impulso-comp-shimano-grx-610-12s-ck16-grafite-glossy.html?gad_source=1&gad_campaignid=22638230803&gbraid=0AAAAABwmyafoP3JCueDJnyeqOnX_uQfIZ&gclid=Cj0KCQjwhafEBhCcARIsAEGZEKJLBVgZDt1J6mpoP7WyCkU2qze6JLBBgcZ81gIQ-K5tBiqTm7nN9NYaAsaBEALw_wcB -
[Kaseta] 12 XTR vs XT przy mocnym elektryku
uzurpator odpowiedział rafalszy → na temat → Napęd rowerowy
No fakty są takie, że producenci wyczuli pismo nosem, tzn, że ludzie korzystają z elektryków enduro/AM do jeżdżenia nie tam, gdzie te rowery jeżdżone być powinny. Więc sprzedają te same rowery, tylko z bardziej cywilnymi oponami. Tyfon ma akurat sporo racji. To nie zmienia faktu, że masz rower z mocnym silnikiem, tycią przednią zębatką, który wykorzystujesz poza górami ciągnąć dużą przyczepkę. Będziesz zarzynać napęd i XTR tutaj niczego nie zmieni. Tzn zmieni - będzie jeszcze drożej. -
[Kaseta] 12 XTR vs XT przy mocnym elektryku
kaido2 odpowiedział rafalszy → na temat → Napęd rowerowy
W czasach kiedy tak jeździłem nie było Stravy , co nie oznacza, że na 12% nie jedzie 53 ze wspomnianym zakresem z tyłu, bo jedzie, tylko kadencja już inna i prędkość , bo i pesel i zużycie po 400 koła też już inne, ale nadal wyższe jak z obecnymi korbami i kasetami na góry -
[Bębenek] Kolejność składania elementów, gdzie szukać schematów złożeniowych?
PawelW84 odpowiedział MikiM → na temat → Napęd rowerowy
Czyli na dolnej bieżni bębenek się tak jakby "zamyka" od strony piasty i daje się go obrócić ? Słychać że zapadki klikają ? Problem jest tylko z dokręceniem górnej nakrętki z bieżnią ?