Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. zekker

    [Opony] do Gravel-a

    Czyli na szerokość powinny mi pasować. Zostaje jeszcze kwestia czy się je sensownie zakłada, czy jest katorga jak przy Thundero.
  3. Też mam setunię na dziś
  4. W cenie pomiędzy madani a rockrider proponuje: https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-mtb-applebee-29-23-18-blue-turquoise-deore-sr-suntour-raidon-17834496880?utm_source=google&utm_medium=product-carousel&utm_campaign=product-listing&utm_content=%2Flisting%3Fstring%3Dstevens%20applebee Ewentualnie: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-focus-whistler-3-7-pd37034/
  5. Przed wschodem na zachodzie.
  6. W apce wygląda jakby można sterować ale trzeba coś wykupić. Tak na szybko przy kawie strzeliłem okiem bez zagłębiania w temat. Wieczorem chomika odpalę i zrobię " doktorata " . Teraz lecę w realu setunię zmęczyć. A licznik jak najbardziej może autonomicznie sterować kołowrotkiem .....na pewno Garmin i Wahoo .
  7. Naprawdę jest aż tak niewygodnie, a może jesteś jednym z tych co jeżdżą z kamiennym ciśnieniem . Nie wiem jaka do tej ramy wejdzie szeroka opona, ale taka 45 do tego odpowiednie ciśnienie i problem raczej powinien zniknąć, chyba że masz jakieś dolegliwości? No tak czy owak, wjeżdżając okazjonalnie na polną czy leśną drogę nie widzę absolutnie potrzeby amora.
  8. Bo nie kupiłbyś licznika? Ręki sobie nie dam obciąć ale mam wrażenie, że kolejne zegarki Polara, które kupowałem były wyżej stojące w ich hierarchii i chyba z każdym zegarkiem pojawiało się więcej funkcji w aplikacji Flow - ale to tylko wrażenie, notatek nie robiłem. Natomiast eTrex jest niewidzialny dla Garmin Connect, jak chcę wrzucić dane to tylko jako import gpx, tj. najpierw eTrex w trybie pamięci masowej, CTRL+C/CTRL+V do PC i dopiero import do GC. W skrócie: polityka firmy. Ale to też tylko podejrzenie i muszę to zweryfikować W zasadzie możesz sprawdzić pobierając apkę Wahoo (nie pomyl z SystmX) i zobacz czy masz taką opcję w ogóle jak dodawanie tras; tutaj też mi się wydaje, że jej wcześniej nie było ale rzadko z niej korzystałem, czasami kalibrowałem trenażer ale tak rzadko, że to znowu tylko wrażenie; może opcja z dodawaniem tras była, może pojawiła się po aktualizacji albo pojawiła się w związku z zakupem i sparowaniem licznika < i na to bym stawiał. Może faktycznie i aplikacja na telefonie jest w stanie sterować oporem ale pod warunkiem, że licznik kupisz i sparujesz
  9. zaciekawiło mnie to bo w zasadzie czemu nie ?
  10. Ale na nadgarstku wracam do XX wieku
  11. Po przeczytaniu ostatniego posta ciśnie się na usta ....... witaj w 21 wieku 😁
  12. Dzisiaj
  13. Podpisuję się wszystkimi kończynami, ja też bym tam posprzątał Z drugiej strony, np. mój Revolt ma giętą kierownicę i przyczepienie czegokolwiek centymetr od mostka już jest problematyczne, bo kierownica cofa się (wymysł Giana na rzekome ergonomiczne chwyty), przez co np. lampka świeci do rowu a licznik nie jest prosto co powodowałoby okrutne katusze dla mojego wewnętrznego fuehrera Stąd mam u siebie taką grzędę z Alle - dwie obejmy + rurka, które mocuję na kierownicy a na grzędzie większość szpeju + uszy od torby Topeak Frontloader - dzięki temu torba jest nieco odsunięta i nie gniecie pancerzy (człowiek się dziwi czasami, dlaczego przerzutki źle działają ). Sam pomysł lekkiego roweru zacny, tylko po co ten amor? I błotniki.... Sam robię trasy po ~100 km dziennie, np. w tym roku wzdłuż Bałtyku najkrótszy odcinek miał 100 km i udało się trafić w pogodę, owszem był dzień deszczowy ale dało radę. Natomiast na niektórych odcinkach problemem było błoto. Z błotnikami byłoby naprawdę wesoło... Ale tyle z moich kwaśnych uwag, czekam z zainteresowaniem na rozwój projektu 👍
  14. Aplikacja pozwala na wrzucanie własnych gpx, które potem synchronizują się do licznika. Dla Garminowców pewnie żadna nowość ale mój licznik Polara to był tylko licznik, do nawigacji mieli inne urządzenie (V650). Dostępne są różne widoki mapy: coś dla @pecio: Własne gpx można zasymulować na trenażerze, pola danych wyświetlają się na aplikacji w telefonie ale sądzę, że wątpię czy to telefon jest w stanie kierować trenażerem czy jednak licznik jest potrzebny. To pewnie żadna nowość dla osób posiadających współczesne liczniki czy w zasadzie komputerki ale dla mnie jest to nowa jakość: Oczywisty minus - brak języka polskiego, tu dla Wahoo jesteśmy jakąś Bolandą na krańcach świata. Cały mój pomysł na rejestrowanie aktywności w Polarze, gdzie licznik służył do rowerów/trenażera a zegarek do wędrówek, biegania czy kajaków a do nawigowania wg kreski - eTrex, działał sobie doskonale, dopóki w Finlandii w pewnej firmie sufit nie spadł na puste głowy decydentom. Z drugiej strony, może i to chwalebne, że za licznik dałem ~400 PLN co sprawiało pozory dbałości i o budżet i o planetę (outlet) ale zegarek już tani nie był. Ostatecznie dobrze się więc stało, że Polar zepchnął mnie kopniakami ze swojego pokładu Wahoo przygodo!
  15. Zaktualizowałem sobie wagę w apce Wahoo. Było zimowe 73 kg a powinno być nowe 69
  16. To tylko pokazuje nieudolność policji (lub niechęć ujęcia sprawcy). Przecież wystarczyło by foto pułapkę w odpowiednim miejscu zamontować...
  17. Wczoraj
  18. @KrissDeValnor Na Gassach. Od kilku lat rozsypywane są tam pinezki przez lokalnych mieszkańców, ale w tym roku dzieje się to regularnie, co weekend. Sprawa nabrała takiego rozgłosu, że zainteresowały się tym media i policja. Sprawca (lub sprawcy) staje się coraz sprytniejszy, bo niedawno zaczął malować pinezki na czarno, żeby się nie błyszczały w słońcu: https://www.facebook.com/groups/133351995489942/permalink/1199621282196336/ Na drodze zazwyczaj leżą całe garście na całej szerokości jezdni, tak że nie da się przejechać bez kapcia. Jest to o tyle zabawne, że obrywają też lokalni mieszkańcy i przejeżdżający tamtędy kierowcy, którzy mają potem całą oponę w pinezkach xd. Tu jeden z artykułów: https://tvn24.pl/tvnwarszawa/okolice/gassy-gora-kalwaria-pinezki-na-jezdni-polowanie-na-kolarzy-st8599292 Co jest tragiczne, to to że samorządowcy jako rozwiązanie proponują budowę dróg rowerowych w tym miejscu. Już widzę jak to rozwiązuje problem i łagodzi spór xd
  19. AD 1. Kiedyś miałem dynamo w piaście. Jasność świecenia nie równa się do tego co mam na przerobionym convoyu, waga też była spora, choć kupiłem ówcześnie najlżejsze i najlepsze. Ad 2 i 3. A podaj jakieś przykłady. Bo jednak Revolt X czy Grizl to są dość świeże modele (i w dodatku amortyzowane). Wzrost raczej 190, korba 170mm. Terenu staram się unikać jak mogę, bo nie lubię. Sęk w tym, że nie zawsze mogę i wtedy tnę jakąś polną drogą czy leśną Tak przy okazji - mam jeszcze mocno podłubanego Rometa Orkana 4m (w zasadzie tylko rama z niego została), którego zabieram w cięższy teren i którego katuję w zimie, jak mi głównego roweru szkoda. No i ten Romet jest super wygodny. Właśnie sprawdziłem, że ma kąt główki ramy... 71.5stopnia, a długość tylnego trójkąta 435mm LoL. Przy czym jak zapakowałem mu Paragona zamiast seryjnego Suntoura to lekko się podniósł, więc pewnie realnie to jest jakieś 71 stopni teraz. Ad 4. Drogie to strasznie, ale ja sobie chwalę Ad5. Teraz wszystko wchodzi w główny trójkąt tuż za główką ramy. Jakby było w pełni ukryte to nie widzę różnicy dla serwisowania. Na odpowietrzanie nie ma wpływu, a wymiana w obu przypadkach będzie mordęgą.
  20. Witam. Niedawno naprawiałem Recon 351 Solo Air z damperem Motion Control na koła 26 i wszystko poszło sprawnie, wg manuali i filmików. Aktualnie nabyłem używany amor Recon Gold TK Solo Air z damperem Turnkey na koła 26. Na zdjęciu widoczny numer seryjny, czyli wychodzi, że to rocznik 2012 (?!) Ściągnąłem manuale do rocznika 2011 i 2013, ale do 2012 nie mogłem dostać. Więc podpowiedźcie, który manuał do jakiego roku będzie odpowiedni. Używał Sram Butter, oleje 5t i 15t Rockshoxa wg instrukcji. Z komorą powietrzną wydaje się, że sobie poradziłem, choć mimo napompowania do niskich ciśnień to dość twardo chodzi, aż się boję jak napompuje pod moją wagę (>100kg). I chyba nie wykorzystuje całego skoku 100mm. Natomiast nie umiem dojść do ładu z komorą dampera. W podręcznikach na rok 2011 i 2013 ilość oleju do komory opisana jest jako 133 ml. Natomiast jak wlewam taką ilość to nie mogę włożyć tłumika Turnkey. Dopiero odlanie 15-20 ml powodu, że mogę zamknąć komorę. Rebound działa, bo jak kręcę dolnym pokręłem to jest różnica w szybkości. Nie działa za to "usztywnianie" i będę jeszcze patrzył dalej. Natomiast nie wiem co myśleć o ilości oleju i i braku możliwości zamknięcia dampera przy 133ml oleju. Czy mam rozbierać tego Turnkey i próbować czyścić od wewnątrz? A może poszukać dampera Motion Control i wymienić...
  21. 1. Co do kokpitu. Pomyśl nad Dynamem w piaście są naprawdę dobre lampki do tego. A poza tym kokpit sprawa indywidualna. Każdy ma swoje potrzeby. Ja osobiście nie lubię jeździć z telefonem na kierownicy. Plus pozbyłem się nadmiaru lampek. 2. I 3. Nowe modele mają już po 70 i 69 stopni. Pewniej się coś takiego prowadzi w terenie. Sam w swoim monsterze mam kąt główki 68 stopni. I widelec sztywny, który mogę wymienić na amor ze skokiem 120mm. Ale geometria ramy to też jest bardzo indywidualna sprawa. Jeśli jeździsz w terenie to zastanowił bym się nad lekkim wypłaszczeniem główki ramy tak do 70 lub 69 stopni. Patrząc na wielkość ramy to wydaje mi się że masz tak około 185cm wzrostu. Jeśli się mylę to mnie popraw. Tu pojawia się pytanie czy nie masz problemów z korbą i czy nie uderzasz pedałem o ziemię czy jakieś kamienie. Ja i siebie w jednym rowerze pomimo że mam suport trochę wyżej to jednak zdarza mi się czasami zahaczyć pedałem (korbą 175mm) o ziemię. Szczególnie w terenie. 4. Jeśli używasz i się sprawdza to jak najbardziej jestem. Po prostu czysta ciekawość nikt kogo znam nie ma czegoś takiego. Ale fakt kiedyś z trasy ze względu na pocięte opony ( kawałek jechałem na flaku zanim się zorientowałem) żona mnie zgarniała. 5. Jeśli chodzi o prowadzenie przewodów to di2 jak najbardziej wszystko zachowałbym w ramie. Ale przewody hamulcowe zostawiłbym na zewnątrz. Jest dużo prostsze serwisowanie. I łatwiej wymienić. Ewentualnie dałbym częściowe prowadzenie w głównym trójkącie. 6. I to jest bardzo dobry powód. Sam dumą nad rama od nich
  22. Pod względem wyposażenia ten Cube to świetna opcja, jeśli tylko rozmiar Ci pasuje.
  23. Hej, Dzięki za odpowiedź No więc po kolei: 1. Kokpit Słyszałem już milion razy o tym, że mam p*dolnik, że trzeba mieć czysty kokpit itpitd. Ale ja robię traski po 100-150km i wszystkiego używam. Więc tak zostanie Co na nim mam: a) Mocowanie GoPro - noo, do gopro Na GoPro mam wyłącznie parametry (ciśnienie w oponach, suma podjazdu, aktualne przełożenie, tętno, kadencja, moc) b) Pod mocowaniem gopro dwa uchwyty do latarek. Wiadomo, na noc c) Małe światełko migające d) Uchwyt do sigmy. Pokazuje mi prędkość i generalnie zawsze działa, choćby wszystko padło e) Uchwyt do telefonu. Na nim zawsze prowadzi mnie Komoot (po wgranej wcześniej trasie). Doraźnie sprawdzam sobie np stronkę squadrats. f) Pilot do zmiany przełożeń, jak jadę w chwycie poprzecznym (to ten na mostku). g) dzwonek (wiadomo) h) klakson (też wiadomo. Jeden z lepszych zakupów...) i) blokada amora 2. Amor. Tak, amor zostaje. Nie wyobrażam już sobie roweru bez amora, choćbym nigdy z asfaltu nie zjeżdżał. Ostatnio na wyjeździe wypożyczyłem Meridę Silex i tylko się upewniłem, że za nic w świecie nie kupiłbym roweru na którym miałbym tak cierpieć na codzień. Co do blokady - używam. Generalnie, każdy podjazd po asfalcie to zapięta blokada. Po co mam dodatkowo sprężynę pompować, i tak jest ciężko... 3. Kąty. Ciekawe to co piszesz o szosowej geometrii. Z tego co sprawdzałem dotychczas to jednak wszystkie grawele mają podobnie, wręcz tutaj jest jakby pół~jeden stopień w stronę MTB...? Przykłady: - Marin 4 corners - 72st - Canyon Grizl - 72.75st - Giant Revolt X - 71.9st 4. Ciśnienie Tak, mam pomiar ciśnienia. Po jakichś akcjach gdzie nie zauważyłem gumy i nieprzyjemnie stało się to oczywiste w zakręcie zacząłem mieć jakieś schizy, co chwila sprawdzałem tył jak mi inaczej chodził (bo podłoże inne albo coś, ale ciągle mi chodziło po głowie czy nie ciśnienie), więc założyłem czujniki i widzę na gopro od razu jak jest guma 4. Podpórka Tak, jeśli będzie nowa rama, to koniecznie z otworami pod podpórkę 5. Wewnętrzne prowadzenie Ja mam Di2, więc nie ma pancerzyków. Generalnie byłoby minimalnie czyściej jednak jakby przewód od tylnego hamulca i kabelki Di2 schować. Co wymusza szeroką główkę ramy jednak. Planowanie nowego roweru pod prostą rurę jest chyba bez sensu, ten standard już umarł. 6. Po co zmieniać Chyba przez parcie na nowość głównie. I chęć odchudzenia - tytan zamiast stali. No i obecna jest dość wygodna, ale niezbyt ładna jednak. Ogólnie można by ten projekt dopracować, doszlifować i udoskonalić, a przy okazji rower byłby sporo chudszy. Czyli takie chciejstwo poparte kilkoma sensownymi argumentami, które można by zignorować i jeździć na obecnej jeszcze wiele lat.
  24. Ale rowery zrobione przez Gianta dla wielu amerykańskich marek są już dobre i nie pochodzą z niewolniczej pracy.
  25. @marveloBardzo dziękuję. Pokombinowałem i wszystko pięknie działa. Kellys Dual stop na przodzie (bo wymieniłem wszystko, poza samymi zaciskami, pancerz, linkę, klamkę, fajkę i same klocki) hamują tak pięknie, że czuję, jak się tył unosi jak trochę mocniej nacisnę (nadal daleko temu do "z całej siły", ale przy "z całej siły" bym chyba fikoła zrobił) Przy starych klockach Tektro, poniekąd twardych jak diabli (miały już parę lat, bo hamulce wymieniałem gdzieś w 2019, a potem miałem przerwę i trochę zapomniałem, że mam rower...) miałem efekt ABS, nie dało się tego koła zblokować.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...