PiotrWie Napisano Niedziela o 19:18 Napisano Niedziela o 19:18 Chciałbym zrobić upgrade hamulców w elektryku mojej żony ( KTM Macina Style 730 2022r ) - ma fabryczne przód Shimano MT 402 (3-f) 180 mm i tył MT 420 160 mm. Nie chodzi mi o siłę hamowania - jeździmy głównie po szosie i gruntówkach w dobrym stanie - bardziej zależy mi na wymaganej siłę nacisku na klamki - na dłuższych i bardziej stromych zjazdach musi się zatrzymać by odpoczęły jej ręce - jest to szczególnie uciążliwe obecnie bo jesteśmy w Grecji gdzie nie ma płaskich terenów - nawet droga wzdłuż morza wygląda tak 150 ma w górę 150 w dół przy nachyleniu 10 - 15% i tak w kółko. Jak to poprawić - wymiana samych klamek? kompletnych hamulców ? czy jeszcze co innego. Cytuj
Wojcio Napisano Niedziela o 21:06 Napisano Niedziela o 21:06 Tak na oko, to masz mt-420 z przodu i z tyłu. Opcje: klocki na nowe wysokiej klasy (minimum oryginalne Shimano) - większe tarcie, to mniejszy nacisk na klamkę przy tej samej sile hamowania. Podobny efekt dadzą większe tarcze - 10% większa średnica, 10% mniejszy nacisk. Kolejny krok to zmiana samych klamek na model z ServoWave (501, 6100). Takie klamki mają zmienne przełożenie mechaniczne i pomagają. Moja małżonka na MT520 (servo wave) zjeżdżała 1000m pionu bez narzekania, a rączki ma delikatne. Teraz w elektryku ma Magura MT-5 i jeszcze lepiej. Ale zacznij od dobrych klocków, nowych tarcz i prawidłowego ich dotarcia. Może nazbierało się trochę tłuszczu z transportu. Czterotłoczkowe hamulce, nawet 420 powinny nie męczyć dłoni na szutrach. Swoją drogą strasznie wam zazdroszczę tej Grecji, nawet jakbym miał cantileverami hamować. Cytuj
PiotrWie Napisano Niedziela o 21:43 Autor Napisano Niedziela o 21:43 (edytowane) Klocki są dotarte - ale warto sprawdzić czy były odpowiednie. Większe tarcze - jakie najlepiej ? I jeszcze jedno - czy system servo wave jest jeden czy im wyższy model klamki tym lepiej? Chciałbym za jednym razem zrobić jak najlepiej - bo teraz wracamy za trzy tygodnie ale wiosną planujemy powrót - więc nie będzie kiedy sprawdzać czy jakaś zmiana jest już wystarczająca. Więc zmiany etapowe raczej odpadają. A - czy ewentualną wymiana całych hamulców np na SLX bądź Deore XT cztero tłoczkowe nie byłaby najskuteczniejszą? PS Jak zdziadziejesz jak my i nie będziesz musiał chodzić do pracy to też pojedziesz jak będziesz chciał - my póki pracowaliśmy lataliśmy samolotem ( więc bez rowerów) bo na 2 - trzy tygodnie bez sensu jechać dwa - trzy dni w jedną stronę. A a propos cantileverów - ja osobiście mógłbym nimi hamować szczególnie w wersji z Deore DX - mam takie w starym góralu i one też miały coś w rodzaju wspomagania. Edytowane Niedziela o 22:08 przez PiotrWie Cytuj
uzurpator Napisano wczoraj o 07:47 Napisano wczoraj o 07:47 12 godzin temu, PiotrWie napisał: Nie chodzi mi o siłę hamowania Większa siła hamowania przy tej samej sile ścisku, to ta sama siła hamowania przy mniejszym nacisku. Więc to co zawsze - prawidłowe ustawienie klamek -> metaliczne klocki -> większe tarcze, Co do servo-wave, to ten mechanizm jest odpowiedzialny za zero-jedynkową haptyczność hebli shimano. Nie wiem czy to dobry pomysł. Cytuj
Tomek595 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu najlepsza technika poprawy hamowania to poprawa techniki hamowania 😄 Cytuj
PiotrWie Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu Jak jesteś taki zorientowany to podaj jeszcze tą bezwysiłkową technikę hamowania na dwukilometrowy mocno kręty zjazd o nachyleniu 15% Cytuj
KNKS Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu (edytowane) KTM Macina Style 730 ? Nie wiedziałem, że to sprzęt do DH 😉. Jak zmniejszyć siłę potrzebna do obsługi klamki? Chyba tylko zmieniając długość tejże. Edytowane 1 godzinę temu przez KNKS Cytuj
PiotrWie Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu Takie zjazdy bywają w Grecji na normalnych asfaltowych szosach. To kraj gdzie 80% powierzchni to góry a szczytów powyżej 2000m. jest kilkaset więc i przełęczy między nimi jest sporo. Plaże to bardzo mały fragment kraju choć niektórzy myślą że tu nic innego nie ma. Cytuj
JWO Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 29 minut temu, PiotrWie napisał: bezwysiłkową technikę hamowania na dwukilometrowy mocno kręty zjazd o nachyleniu 15% Stawiam na stres i dociskanie klamki pomimo ze juz to nic nie wnosi do sily hamowania. Klamki jednopalcowe (jednopalczaste? ). Ja w elektryku mam chyba MT520 lub 420. Zona czasami zabiera na zjazdy jak jej nie chce sie pedalowac pod gore . Nie ma problemu z hamowaniem na singlach z przeszkodami. Cytuj
PiotrWie Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu To już jakaś bardziej rzeczowa odpowiedź - bo wypowiedź Tomka595 była merytorycznie na poziomie wypowiedzi polskich czołowych polityków wszelkich opcji. Cytuj
JWO Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Jeszcze hamowanie bardziej przodem niz tylem (70%/30%) Cytuj
KNKS Napisano 45 minut temu Napisano 45 minut temu (edytowane) Osobiście zacząłbym od treningu, czyli próby wzmocnienia mięśni dłoni i nadgarstka. https://sportmed24.pl/pl/menu/trening-dloni-1011.html Edytowane 44 minuty temu przez KNKS Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.