michalr75 Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Krótka piłka - czy można zmieniać czy raczej powinno się unikać, bo łańcuch się rozciągnie albo strzeli bądź wygnie się wózek przerzutki? Jakie macie doświadczenia w tym temacie i na jakich napędach? U mnie na XT M8000 mogę dowolnie zmieniać biegi, nawet pod obciążeniem, nic nie strzela, nic się nie wygina, biegi wchodzą jak w masło. Cytuj
uzurpator Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Z tyłu - możesz zmieniać ile wlezie. Z przodu zależnie w jakim kierunku. Cytuj
chudzinki Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Krótka piłka - jak we wszystkich pojazdach z przekładnią od zawsze odpuszczam i nikt mi nie wmówi, że nie ma to żadnego wpływu na układ 🙂. Cytuj
michalr75 Napisano 20 godzin temu Autor Napisano 20 godzin temu @chudzinkiA co to dokładnie znaczy "odpuszczam"? Cytuj
uzurpator Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu @chudzinki W rowerze, z nowoczesnymi napędami ( nowoczesne: z systemem HG lub pochodnym - czyli lata 1990+ ) i z tyłu to nie ma znaczenia. Cytuj
chudzinki Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu @michalr75 na ułamek sekundy zwalniam nacisk na pedały. @uzurpator wiem jak wygląda zmiana biegów u moich dziewczyn jak one zmieniają, wiem jak to wygląda jak ja zmieniam i dlatego nikt mnie nie przekona, że nie mam racji 🙂. Cytuj
Mandoleran Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu @chudzinki Działa pamięć mięśniowa, mam dokładnie tak samo. Cytuj
Wojcio Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu Też tak mam, choć wydaje mi się, że Shimano dopiero od HG+ (12s) chwiali się zmianą pod obciążeniem - w zwykłym HG to jest bardziej brutalne. Dla SRAM to przy Transmission się tym chwalą. Fakt, że wolno nie oznacza, że to zdrowo. Cytuj
cervandes Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Nikt mnie nie przekona, że zmiana pod obciążeniem jest bez wpływu na trwałość napędu. W to, że się da i że nie jest to tak bolesne jak dawniej - wiem, wierzę. Ale o ile nie wymaga tego sytuacja na trasie - nie ma mowy abym zdecydował się zmienić podejście opisane tutaj, jako "odpuszczenie". Nogi same w chwili kliknięcia na manetce ćwierć czy tam pół obrotu korbą robią z kadencją taką samą, ale o włos mniejszą mocą. Wytracenie prędkości jest nieodczuwalne a napęd na 100% jest za to wdzięczny. Zawsze i wszędzie, nawet pomimo zapewnień producenta, że tak się da. 2 Cytuj
michalr75 Napisano 15 godzin temu Autor Napisano 15 godzin temu Z tym nie polemizuję, zmniejszenie nacisku na pedały w momencie zmiany przełożenia faktycznie powoduje ze biegi płynniej i z mniejszym oporem wchodzą, natomiast jest tez polecana taka technika żeby dobrać odpowiednie przełożenie jeszcze zanim zacznie się podjazd. Tyle ze to nie zawsze działa, bo jak podjazd jest długi, dochodzi zmęczenie, więc trzeba dalej zmieniać już w trakcie poodjeżdżania. I można to robić na miękko czyli "puszczając nogę z gazu" na ułamek sekundy, albo na twardo, czyli nie puszczając - przy czym z własnych doświadczeń używania M8000 wychodzi ze nawet bez zmniejszenia nacisku biegi wchodzą płynnie i bez problemowo. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 godzin temu Mod Team Napisano 12 godzin temu Przecież tu nie ma żadnej filozofii - jedziesz po płaskim, i jak cię nie ściga sfora psów, to nie ciśniesz z pełną mocą w momencie zmiany przełożenia (przynajmniej ja tak mam, ale widzę, że nie tylko ja). Po prostu siedząc na siodełku i mając rozsądną kadencję, nie trzeba bardziej dociskać, bo korba prawie sama się kręci, a zmiana jest stosunkowo krótka. Na podjazdach bywa różnie - te łatwiejsze i bardziej przewidywalne nie wymagają zmian pod obciążeniem, a terenowe z rosnącym nastromieniem już tak, chyba że się poddamy i pchamy Pytanie właściwie do osób z nawykiem częstych zmian pod obciążeniem, głównie zawodników, bo zamulającego i cisnącego kapuchę Stefana nie liczę, choć może nie jeden napęd zajechał i nie jeden wózek wygiął... Cytuj
michalr75 Napisano 12 godzin temu Autor Napisano 12 godzin temu (edytowane) @KrissDeValnorByłem mało precyzyjny - chodziło mi o zmianę przełożeń pod obciążeniem podczas jazdy pod górę. Mogę jakoś edytować tytuł? Edytowane 12 godzin temu przez michalr75 Cytuj
Czikol Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu To już chyba nawyk, że przy redukcji noga sama “zwalnia” w momencie nacisku na kciuka na przerzutkę zmiany biegów. Ja się podłączę z pytaniem. Czy to normalne że przerzutka wolniej przerzuca biegi zarówno w dół jak i w górę na tych 3 może 4 największych koronkach? Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 8 godzin temu Mod Team Napisano 8 godzin temu Na logikę tak - zanim łańcuch opasa większą zębatkę, to mija więcej czasu niż przy mniejszej. 1 Cytuj
RabbitHood Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Praw fizyki pan nie oszukasz. Więcej zymbuf do podebrania. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.