afly Napisano Sobota o 19:19 Napisano Sobota o 19:19 Cześć, Szukam roweru dla kobiety 163cm. Przyszły użytkownik wkręcony dobrze w "rowerozę", jeżdzący caly rok. Wymagania: - ze względu na fakt, że będzie to pierwszy elektryczny rower celuję w osprzęt (silnik + bateria) - BOSCH, - oświetlenie, błotniki + bagażnik, - waga do 26kg (konstrukcje ok. 29kg odrzucam), im mniej tym lepiej, dzienne dystanse na poziomie 20-25 km, - rower na dojazdy do pracy, jest opcja trzymania w hali garażowej (ogólno-dostępnej), - preferowany sprzęt nowy (potrzebna faktura), Mój obecny typ: RADON 8.0 Lady 625 https://www.bike-discount.de/en/radon-relate-8.0-lady-625-2 Mocno chodzą mi po głowie rowery typu "SUV" jak E-SUV Haibike Adventr FS 9 https://poczta.wp.pl/w/mails?folder=classic.main Rower do zakupu w listopadzie/grudniu (czekam na promocje/black week itp). P.S. Jestem przekonany że podeślecie strony z dobrymi cenami, o których nawet sam nie wiem :). Mile widziane własne doświadczenie. Cytuj
PiotrWie Napisano Niedziela o 19:38 Napisano Niedziela o 19:38 (edytowane) Nie tyle konkretne propozycje co raczej do przemyślenia - z jednej strony piszesz że osoba jeżdżąca na rowerze z drugiej strony proponujesz na 25 km dziennie rower dla kogoś kto potrzebuje by rower jechał za niego - Bosch CX, bateria 625Ah, napęd 12 rzędów. Rozumiem potrzebę elektryka - nie każdy może przyjechać do pracy spocony, ale spokojnie wystarczy słabszy silnik, mniejsza ( a zarazem lżejsza ) bateria i bardziej trwały napęd - według mnie optymalnie 9 - 10 rzędowy Cues. Proponował bym najniższe modele z napędem Bosch SX - wiem że są droższe ale wyraźnie lżejsze - ważą ok 20 kg, KTM Macina Sport SX 20 katalogowo kosztuje 3500 euro, w grudniu masz szansę znaleźć taniej. Na pewno tańsze będą też Winory. A "SUV-y" sobie odpuść - one ważą 30+ I najlepiej przenieś wątek do działu "elektryczne e-bike" Edytowane Niedziela o 19:42 przez PiotrWie 1 Cytuj
afly Napisano wczoraj o 08:03 Autor Napisano wczoraj o 08:03 Dzięki za podpowiedź, kierunek jest zdecydowanie dobry, czyli zejście z masą roweru do około 21 kg. Napęd z mniejszą ilością przełożeń jest jak najbardziej akceptowalny. KTM prezentuje się bardzo dobrze. Oczywiście ważny jest również parametr cenowy, ponieważ prawdopodobnie w przyszłości będę musiał kupić inny rower elektryczny do jazdy po lesie. Chcę wybrać “mieszczucha” w możliwie najniższej cenie przy spełnieniu określonych wymagań. P.S. Poprosiłem już o przeniesienie tematu. Cytuj
PiotrWie Napisano wczoraj o 13:03 Napisano wczoraj o 13:03 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-winora-iride-pure-x10-pd49943/?v_Id=267214 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-winora-iride-pure-r5f-pd49942/ Tu masz dwie Winory z napędem SX w dobrej cenie - uważam że na dojazdy do pracy szczególnie ta druga jest super - no chyba że jeździsz do pracy przez Gliczarów😀 Cytuj
2marekm Napisano wczoraj o 13:23 Napisano wczoraj o 13:23 (edytowane) Piekło zamarzło, kolega PiotrWie, proponuje ebika z tylną przekładnią planetarną Pisałeś kiedyś, że tylko klasyczna przerzutka, ze względu na łatwość naprawy, gdzieś daleko od domu. W Twoim przypadku aby pozbyć się wszelkich obaw i mając takie pakowne auto, kupiłbym całe koło z przekładnią planetarną i miał problem z przysłowiowej głowy. https://allegro.pl/oferta/kolo-28-alu-shimano-nexus-inter-7-biegow-czarny-7767379014 Ta druga propozycja podana przez kolegę bardzo interesująca, szczególnie, że ma karbonowy pasek i odpada problem łańcucha. Nie znalazłem wagi roweru, ale może źle szukałem. Producent jeśli nie podaje wagi, to prawdopodobnie nie jest mała. Edytowane wczoraj o 13:28 przez 2marekm Cytuj
PiotrWie Napisano wczoraj o 13:42 Napisano wczoraj o 13:42 (edytowane) Proponuję ale na dojazd do pracy. Wagi też nie mogę znaleźć - ale SX 400 Wh versus CX 625 Wh to już ok 4 kg - więc myślę że ten z łańcuchem i klasyczną przerzutką tak pod 21, a z planetarną pewnie z kilogram więcej. Pewnie można zadzwonić do sklepów stacjonarnych Centrum Rowerowego gdzie są dostępne i poprosić o zważenie - akurat Winora z definicji nie podaje wagi swoich rowerów. PS Nie uważam przekładni planetarnej za samo zło - po prostu z racji prostszych samodzielnych napraw uważam że dla mnie lepsza jest klasyczna przerzutka. Każdemu według jego potrzeb. Edytowane wczoraj o 13:55 przez PiotrWie Cytuj
Wojcio Napisano wczoraj o 17:55 Napisano wczoraj o 17:55 Rowery typu SUV wymagają garażu na poziomie gruntu . Na 25 Km dziennie bateria nie musi być wielka (chyba, że to cały czas podjazd 10%). Może taki https://www.canyon.com/pl-pl/rower-elektryczny/miejski-rower-elektryczny/citylite-on/?format=detail&pid=4215&dwvar_4215_pv_rahmenfarbe=U040_P02 (ale NIE KUPUJ bez promocji - u Canyona na pewno będzie przecena w ciągu 2 miesięcy) - nie ma widelca i jest pasek - mniej kłopotów. A jak z widelcem i większym zakresem przełożeń to https://www.canyon.com/pl-pl/rower-elektryczny/rowery-elektryczne-trekkingowe/pathlite-on/sl/pathlite-onfly-7-mid-step/4196.html?dwvar_4196_pv_rahmenfarbe=BU. Podobnie - pewnie będzie minimum 10% taniej za jakiś czas. To jest cudeńko - poniżej 18kg https://www.bike-discount.de/en/cube-kathmandu-hybrid-c-62-slx-400x-easy-entry-carbon-n-black Ogólnie taki model lżejszy - z silnikiem Bosh SX i baterią koło 400Wh. Moja małżonka ma rower z baterią 430 i w sobotę przejechała ponad 50km oraz 1200m w pionie. A przynajmniej te 20kg podniesie, na hakowy bagażnik załaduje, do pociągu wsiądzie. Cytuj
afly Napisano 22 godziny temu Autor Napisano 22 godziny temu (edytowane) U mnie rowery są trzymane w "indywidualnym" garażu, więc nie występuje problem pod tytułem "jak to wnieść po schodach itp". Winora jest zdecydowanie na prowadzeniu, muszę zasięgnąć opinii o piastach planetarnych łączonych z silnikiem elektrycznym (oraz zweryfikować wagę). Parenaście lat temu piasta Rohloffa była dla mnie wzorem do naśladowania i marzeniem (P.S. wtedy kosztowała ok. 3000 zł). Codzienna trasa na poziomie 24km, wzniosu około 200m według google maps. Na dzień dzisiejszy Cube Kathmandu Hybrid C:62 SLX 400X w cenie 3160 Euro jest poza zasięgiem. Edytowane 22 godziny temu przez afly Cytuj
afly Napisano 21 godzin temu Autor Napisano 21 godzin temu Z tego co widzę waga wspomnianych WINOR to ok. 23kg, według recencji na YT. Cytuj
2marekm Napisano 21 godzin temu Napisano 21 godzin temu W dniu 25.10.2025 o 21:19, afly napisał: jest opcja trzymania w hali garażowej (ogólno-dostępnej) Bałbym się trzymać drogi rowerowe w taki miejscu. W Twoim przypadku, im tańszy tym lepiej. Cytuj
nikbar1 Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu A ja mam z tej rodziny z ,akumulatorem 400 waży pewnie 22 kg max, masz mocny silnik, możesz jeździć gdzie chcesz (szerokie opony jak w SUVach), no nie oszukujmy się, jeżdżenie rowerem elektrycznym, 20 km to żart jakiś i https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-diamant/diamant-trekking/diamant-zing/f/DF450/zing-trip-core-%28ze-%c5%9bredni%c4%85-ram%c4%85%29/48274/5330682 trek praktycznie są takie same, ta sama rama,tylko nalepka inna https://e-velomania.pl/rower-elektryczny-trek-allant-5-o-niskim-przekroku-545wh-2025-czarny jak chcesz jeździć 20 km to jakieś badziew czy ulep wystarczy . Cytuj
afly Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu Idea zakupu roweru elektrycznego wynika z chęci poprawy prędkości przelotowej oraz skrócenia czasu jazdy na podjazdach. Zarówno dla mojej partnerki, jak i dla mnie, zaoszczędzenie nawet 20 minut/dziennie na dojazdach do pracy jest istotnym czynnikiem. ;). Druga sprawa w pomorskim często wieje w miesiącach grudzień - marzec. Rower elektryczny jest przesądzony, pozostaje kwestia: jaki? Zastanawia mnie koszt eksploatacji pomiędzy klasycznym napędem, a Shimano Nexus-5 z paskiem GATES. Bardzo mnie cieszy jeden łańcuch mniej do smarowania, z drugiej strony wiem, że przy klasycznym napędzie jestem w stanie wszystko naprawić. Czy pozostawienie takiego roweru bez obsługi w przypadku jazdy całorocznej nie będzie bardziej kosztogenne? Cytuj
nikbar1 Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu Mi chodzi o to,że jak chcecie dojeżdżać do roboty i nic poza, to to bez sensu płacić za rower 10 koła czy więcej, to zrobi każdy tani rower z silnikiem w piaście. Cytuj
Turysta05 Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu (edytowane) . 2 godziny temu, nikbar1 napisał: ....jak chcesz jeździć 20 km to jakieś badziew czy ulep wystarczy . Nie, nie wystarczy! Ma być E-Trekking "SUV" Są osoby co jadą 5 km do pracy 2,5 tonowym SUV-em, zajmują półtora miejsca parkingowego, gdyby były SUV-y na gąsienicach, to na pewno właśnie taki by kupili😂. Jeśli rower, to taki którym można się pochwalić. 13 godzin temu, afly napisał: Na dzień dzisiejszy Cube Kathmandu Hybrid C:62 SLX 400X w cenie 3160 Euro jest poza zasięgiem. Eee.. tam! Poczekaj, dozbieraj i kup👍. Edytowane 8 godzin temu przez Turysta05 Cytuj
nikbar1 Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Ale na poważnie,to ebik SUV nie musi ważyć 30 kg, mój łapie się w te kategorie chyba i ważył 23 przed upgradem Cytuj
XC100S Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu Tu https://www.bike-discount.de/en/hercules-pasero-comp-i-f5-wave-1 jest świetny rower. Duża bateria, pasek x2 bo i w silniku i w napędzie koła, taperowana główka ramy więc można zakładać co się zechce. Wystarczające hamulce i sztyca amortyzowana która można zamienić na teleskopową. Cytuj
PiotrWie Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 6 godzin temu, nikbar1 napisał: Ale na poważnie,to ebik SUV nie musi ważyć 30 kg, mój łapie się w te kategorie chyba i ważył 23 przed upgradem Autor pisząc o e- bike SUV podawał przykład Haibike Adventr więc myślał o trekkingowym fullu - oprócz Haibike ma je w ofercie np. Lapierre czy Trek. Jak je oglądałem to wszystkie ważyły ponad 30kg, jak znasz taki poniżej 25 kg to sam rozważę. No chyba że za SUV uważasz każdego trekkinga na szerokich oponach, wtedy może ważyć i poniżej 20kg. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.