Talrand Napisano 18 Czerwca Napisano 18 Czerwca 2 godziny temu, Sabarolus napisał: Ciekawe ile bedzie kosztowac ta Deorka... No konkurencyjnym forum ktoś znalazł Deore 'upgrade kit' za 432 Euro (przeliczane z Filipińskich peso), to było niestety bez podatku więc wyjdzie 2k+ zł za manetke i przerzutke. Nie wiem czy w tej cenie nie wolałbym zostać przy mechanice i kupić XTRa. Cytuj
pecio Napisano 18 Czerwca Napisano 18 Czerwca Ktoś gdzieś w którymś temacie płakał z powodu braku telewizorków w manetce . Jak szaleć to szaleć .......plazmę 85 cali zapodałem 🤣 Pięknie czy nawet wręcz cudownie Garmin " gada " z Shimano Di2. A manetka wysłała pilota Garmina na emeryturę. Dodatkowy " prztyczek " w XTR robi za 3 " guziczki " w Edku. 1 Cytuj
Sabarolus Napisano 18 Czerwca Napisano 18 Czerwca 1 godzinę temu, Talrand napisał: No konkurencyjnym forum ktoś znalazł Deore 'upgrade kit' za 432 Euro (przeliczane z Filipińskich peso), to było niestety bez podatku więc wyjdzie 2k+ zł za manetke i przerzutke. Nie wiem czy w tej cenie nie wolałbym zostać przy mechanice i kupić XTRa. jeżeli to by się sprawdziło to słabo bo set manetka + przerzutka XTR to w tej chwili okolice 920-960 zależnie jak manetka montowana Cytuj
DEFTONES Napisano 18 Czerwca Napisano 18 Czerwca No ja też wolę na hak, bo po to został tworzony. Ale bezprzewodowe SRAM gnie haki i ten problem rozwiązano dopiero po przejściu na DM. Cytuj
seawolf688 Napisano 18 Czerwca Napisano 18 Czerwca i wróciły: deore https://magazynbike.pl/2025/06/16/shimano-deore-m6200-di2-bezprzewodowy-naped-mtb/ xt https://magazynbike.pl/2025/06/16/shimano-deore-xt-m8200-di2-premiera/ Cytuj
seawolf688 Napisano 18 Czerwca Napisano 18 Czerwca ale w tym bike mają burdel... deore znowu mi zniknęło ale mam fotki artykułu o xt zrobione telefonem. Wrzucać? Cytuj
cervandes Napisano 18 Czerwca Autor Napisano 18 Czerwca No to wracamy na ziemię. 500 euro przerzutka, 200 euro manetka. Za te trzy kafle to ja jakoś przeżyję przerzucanie manualnie, linką 4 Cytuj
Maciorra Napisano 18 Czerwca Napisano 18 Czerwca W ciągu roku więcej czasu zejdzie na cackaniu się z baterią niż na wymianę linki i pancerza. Mam nadzieję, że tradycyjne napędy nie znikną dopóki mam jeszcze siłę jeździć na rowerze:) 3 Cytuj
pecio Napisano 18 Czerwca Napisano 18 Czerwca Dokładnie , ta cała " elektryka " prowadzi do nikąd. Ale przekonać się na własnej skórce .....bezcenne .😉😁 Albo raczej bardzo cenne. 1 Cytuj
Tyfon79 Napisano 18 Czerwca Napisano 18 Czerwca Dobre bajery na obecne czasy, ramy czyli by zniwelować liczbę kabli puszczanych w sterach. Sprawa druga fani elektroniki i tyle bo żaden kabel linkowy nie jest tak problematyczny by było warto wydawać na to tyle kasy. W dniu 17.06.2025 o 23:01, pecio napisał: Moim skromnym zdaniem powiem tak - w kwestii manetki Shimano wdeptało sramulca głęboko w muł na dnie jeziora . Natomiast tylna zmieniarka działa jak narwany czeczen z kałachem napierdzielający po wszystkim co się rusza . To, że Sramolec nie posiadł i raczej tego nie zrobi umiejętności w manetki to żadna nowość. Da się z tym żyć ale z kijowo pracującą przerzutką tylko dla faktu, że jest elektroniczna to nie bardzo. Tym bardziej jest się czego bać w "zwykłej" Deorce. Znaczy się w czym jest problem? Nie wchodzi na zębatki jak trzeba, haczy, szuka przełożenia, ... Cytuj
chrismel Napisano 19 Czerwca Napisano 19 Czerwca 5 godzin temu, pecio napisał: Dokładnie , ta cała " elektryka " prowadzi do nikąd. Jak to do nikąd ? Sam zauważyłeś że: W dniu 17.06.2025 o 23:01, pecio napisał: przelecenie całego zakresu kasety w XX SL zajmuje 8 sekund gdzie XTR robi to w 3 sekundy Czyli ruszasz z najmiększego przełożenia. Na najtwardszym ile wyciągasz ? 70 km/h ? Więc od zera do 70 możesz rozpędzić się w 3 sekundy. To prawie jak Porsche. 1 Cytuj
pecio Napisano 19 Czerwca Napisano 19 Czerwca @chrismel w drugą stronę przelatuje jeszcze szybciej czyli jadę jak w Ferrari 🤣. I co najlepsze nawet Koenigsegg Jesko nie ma tak napierdzielającej sekwencyjnej skrzyni biegów.😁 Czyli na moje oko robię pierwszą setkę w 2 sekundy a dwie paczki pewnie po około 5 sekundach. Potem z podsiodłówki wylatuje spadochron bo trzeba na czerwonym się zatrzymać. Muszę pomyśleć o skrzydle dociskającym na plecaku. 4 Cytuj
Maciorra Napisano 19 Czerwca Napisano 19 Czerwca 8 godzin temu, pecio napisał: Dokładnie , ta cała " elektryka " prowadzi do nikąd. E taki stanowczy bym nie był, jakieś tam zalety ma na pewno. Ale pamiętajmy o tym, żeby plusy nie przesłoniły nam minusów:) Cytuj
Tyfon79 Napisano 19 Czerwca Napisano 19 Czerwca Ponoć w dłuższej perspektywie przerzutki 12sp Shimano nie są specjalnie trwałe więc nie jest tak, że coś idzie w złą storę. Tym bardziej, że to już nie jest osprzęt jak do tej pory dla niszy jaką się robi się xco. To jest w końcu pierwsza grupa docelowo wypuszczana pod trai/enduro i całą armię elektryków do takiego samego zastosowania. Całkowity sukces i sens będzie jednak wtedy jak zachce im się za jakiś czas kiedy się sprawdzi ta przerzutka dać na klasyczną linkę. Nie musi być nawet XT i wyżej tylko zwykła Deorka. Cytuj
Sabarolus Napisano 20 Czerwca Napisano 20 Czerwca (edytowane) Dobra wiadomość taka, że póki co Shimano planuje dalej równolegle produkować grupy mechaniczne. Ceny faktycznie robią wrażenie, szczególnie zdziwiły mnie hamulce. $-tłoczkowe najnowsze M8200 kosztują x2 tyle co stare M8100, którym absolutnie nic nie brakuje Edytowane 20 Czerwca przez Sabarolus 2 Cytuj
pecio Napisano 20 Czerwca Napisano 20 Czerwca (edytowane) Manetki w niższych grupach niż XTR są wykastrowane z możliwości personalizacji cyngli ( są na stałe "przyspawane") oraz nie mają bezpośredniego dynksa do zmiany trybu działania . A ceny polecą w dół . Kaseta 9200 na starcie kosztowała tyle co dwie 9100 a na dziś potaniała już o 500 zł . Reszta też leci w dół. Czym dłużej śmigam na tych elektrycznych wihajstrach Shimano tym bardziej zaczyna mi się to podobać . 😉Prędkość działania jest imponująca , czasami mam wrażenie , że w trakcie cykania już mam "bieg" a potem leci transmisja z dyspozycją zmiany biegu. 😁 Jest tak szybko a może nawet szybciej bo nie muszę robić zamaszystych ruchów kciukiem w porównaniu do "linkowca". Jakby nie patrzyć działa to z szybkością analoga. Po przełamaniu na górce jak trzeba dokręcić w dół wystarczy na niecałe dwie sekundy wdusić cyngla i mam w moment pod butem 10. Po sparowaniu nowych grup x200 z rowerem elektrycznym zmieniarka może pracować w trybie automatycznym . Edytowane 20 Czerwca przez pecio Cytuj
pecio Napisano Czwartek o 05:43 Napisano Czwartek o 05:43 Ciekawe........czy do nowego "duracza" też wrzucą "przefarbowanego " 😉 XTRa tylko dadzą GSa do szosowej kasety. Czy może będzie debiut 2x13 😁 U funfla zaczął lać tylny tłoczek w nowych heblach 9220. W związku z tym wywalił i dał od MT7. Powiedział ,że teraz działa to tak jak powinno.Ja też będę testował zestaw klamki 9220 i zaciski od curki. Cytuj
Maciorra Napisano Czwartek o 06:13 Napisano Czwartek o 06:13 @pecio drób ma dość mały odstęp między tarczą a klockiem. W połączeniu z klamką z servo może powstać totalna kotwica bez modulacji. Jeśli będziesz eksperymentował to daj znać jak poszło, bom ciekaw efektów:) 1 Cytuj
KSikorski Napisano Czwartek o 08:07 Napisano Czwartek o 08:07 Kupiłeś me serce tym "drobiem". 1 Cytuj
DyktaTusek Napisano Czwartek o 11:13 Napisano Czwartek o 11:13 (edytowane) 14 godzin temu, KSikorski napisał: Pokazali już GRX RX827. No właśnie, nie za bardzo właśnie rozumiem po co, skoro ponoć będzie można sparować klamki GRX Di2 z tą nową e-przerzutką XTR, XT czy Deore. Edytowane Czwartek o 11:17 przez DyktaTusek Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.