cervandes Napisano Środa o 18:30 Napisano Środa o 18:30 No to mamy nowość. Zaczynamy od XTRa na bateryjkach. https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/nowosci_sprzetowe/20259/shimano_xtr_m9200_1x12_i_bezprzewodowe_di2_w_koncu_jest Szykować portfele, wkrótce pewnie pojawi się wersja dla biedoty - XT i reszta grup dla krajów trzeciego świata Cytuj
DEFTONES Napisano Środa o 19:07 Napisano Środa o 19:07 W tytule jest babol. Nowe bezprzewodowe XTR katalogowo mają kody M9250. M9200 prawdopodobnie pozostawiono dla wersji klasycznej, analogowej, która może w niedalekiej przyszłości raczy zadebiutować. Artykuł z linku potwierdza to na końcu tekstu. Cytuj
uzurpator Napisano Środa o 19:07 Napisano Środa o 19:07 Wersja GS - fajna rzecz. Szału z kasetą 9-45 nie ma, ale pewno 10-45 pozostanie w opcji. Poza tym - i tak na 1x12 nie jeżdzę Ogólnie to dziwi jedynie brak sprzęgła w przerzutce. Pewno skończyły się gramy do rozdysponowania i coś musieli wywalić. Brak sprzęgła moim zdaniem przekreśla grupę. Heble wyglądają nieźle, i otwartym tekstem pisane jest, że można dowolnie mieszać. Cytuj
KSikorski Napisano Środa o 19:16 Napisano Środa o 19:16 To co mi najbardziej wpadło w oko, to że korby są tylko na 55mm linii łańcucha, porzucili zupełnie 52mm. SRAM pod 55mm wystawił kasetę o 2,5mm w prawo w napędach T-Type. Ciekawy jestem czy jakoś to uwzględniono w konstrukcji nowej kasety lub przerzutki, czy też uznali że kultura pracy na wolnych biegach "może być". Cytuj
pecio Napisano Środa o 21:38 Napisano Środa o 21:38 (edytowane) Cała grupa to 2800 z hakim ojro a upgrade kit to tylko 1000 ojro. Już można kupować. W USA wychodzi o wiele taniej. Dwie godziny temu rzucili u Niemca i już się skończyła dostępność ....jak ciepłe bułeczki . Niebawem testy...😁 @uzurpator po diabła sprzegło. Ja pierwsze co robiłem to wywalałem bebechy sprzęgła z przerzutek. A w manetce zrobili trzy " pstryki" - ukłon w stronę Garmina. Teraz czekam na aktualizację softu w Edku co by to tak ładnie ze sobą gadało jak z duraczem. Edytowane Środa o 21:49 przez pecio Cytuj
pecio Napisano Środa o 22:13 Napisano Środa o 22:13 A są trzy wersje- 9250 xc i enduro - 12 rzędowa oraz 9260 dedykowana elektrykom 11 rzędowa. Cytuj
wr81 Napisano Środa o 22:25 Napisano Środa o 22:25 46 minut temu, pecio napisał: Dwie godziny temu rzucili u Niemca i już się skończyła dostępność ....jak ciepłe bułeczki . Niebawem testy...😁 na bike discount upgrade kity dostępne jak najbardziej (od dzisiaj) https://www.bike-discount.de/en/mountain-bike-parts?p=1&o=1&n=48 Cytuj
cervandes Napisano wczoraj o 05:17 Autor Napisano wczoraj o 05:17 10 godzin temu, DEFTONES napisał: W tytule jest babol. Nowe bezprzewodowe XTR katalogowo mają kody M9250. Jak bikeworld zmieni tytuł artykułu to zmienię i ja nazwę tematu na forum. Zresztą... wiadomo, że chodzi o nowe MX2XX po prostu bo zapewne w tym temacie będziemy rozmawiali o komplecie nowości ze stajni Shimano. 1000Euro za upgrade kit raczej nie położę, zaczekam na XT bo chyba chcę spróbować bateryjek. Ale patrzcie jakie kulturalne te samuraje, do upgrade kitu dają spineczkę. Bo ta jest wszak jednorazowa, zatem jak ktoś będzie robił upgrade, to żeby nie zapinał łańcucha użytą już raz spinką. No normalnie szacunek 1 Cytuj
uzurpator Napisano wczoraj o 06:52 Napisano wczoraj o 06:52 9 godzin temu, pecio napisał: @uzurpator po diabła sprzegło. Ja pierwsze co robiłem to wywalałem bebechy sprzęgła z przerzutek. Są różne zboczenia Mógłbyś zadać pytanie "po co tłumienie powrotu" w amorze, bo to w sumie to samo pytanie. Sprzęgło służy do radzenia sobie z inercją kasety. W napędach z zębatkami ~50+ kaseta to jedno wielkie koło zamachowe które jak rozkręcisz, to lubi się kręcić do upadłowego. Jak masz zapiętą ośkę ( 11/10/9T ) z tyłu to Ci taka kaseta jest w stanie zdjąć łańcuch z zębatki. Problem jest podwójny jak bujasz się na jakimś enduro fullu po sekcji RTV/AGD, czy innych korzeniach, gdzie każde ugięcie zawieszenia ciągnie łańcuch i rozkręca kasetę. I tak - na HT, lub z relatywnie lekką kasetą XTR problem może nie jest jakoś dramatyczny, ale spróbuj zrobić to samo z kasetami ważącymi ~600g i szybko dojdziesz do wniosku, że sprzęgło to jednak fajna rzecz. Ujęcie go z XTRa jest dość awangardowym posunięciem. Cytuj
KSikorski Napisano wczoraj o 07:03 Napisano wczoraj o 07:03 Ja zazwyczaj orientuję się że nie zapiąłem sprzęgła gdy po odpuszczeniu pedałowania ineracja kasety szarpie łańcuchem na asfaltowej drodze dla rowerów. Niemniej sprzęgło cierne może być zastąpione przez układ więcej niż jednej sprężyny, nie widzę przeciwskazań. Wypowiem się jak zobaczę jakiś schemat. Cytuj
uzurpator Napisano wczoraj o 07:08 Napisano wczoraj o 07:08 No właśnie nie może być, bo nie będzisz miał histerezy niezbędnej przy powrocie. Sprzęgło może być hydrauliczne - tak jak w SRAMach z wyższych półek, ale żaden układ sprężyn tego nie zastąpi. Cytuj
pecio Napisano wczoraj o 07:09 Napisano wczoraj o 07:09 8 godzin temu, wr81 napisał: na bike discount upgrade kity dostępne jak najbardziej (od dzisiaj) https://www.bike-discount.de/en/mountain-bike-parts?p=1&o=1&n=48 Już od wczoraj brak dostępności .😁 A odnośnie nowych hebli są one nie "mieszalne" ze starszą wersją ze względu na nowy olej. Shimano podkreśla brak kompatybilności ze względu na " gumy" . Cytuj
KSikorski Napisano wczoraj o 07:14 Napisano wczoraj o 07:14 4 minuty temu, uzurpator napisał: No właśnie nie może być, bo nie będzisz miał histerezy niezbędnej przy powrocie. Sprzęgło może być hydrauliczne - tak jak w SRAMach z wyższych półek, ale żaden układ sprężyn tego nie zastąpi. Tłumienie zgodne z definicją to nie będzie, ale przeciwsprężyna hamująca na sprzęgle jednokierunkowym mogłaby funkcjonalnie się sprawdzić. Niemniej nie dywaguję, trzeba to obejrzeć. Cytuj
uzurpator Napisano wczoraj o 07:19 Napisano wczoraj o 07:19 @KSikorski A kto tą przeciwsprężynę napnie? Cytuj
Maciorra Napisano wczoraj o 07:21 Napisano wczoraj o 07:21 PB wczoraj opublikował test i raczej nie są zachwyceni działaniem tych sprężyn w porównaniu do sprzęgła: https://www.pinkbike.com/news/review-shimano-xtr-goes-wireless.html Ale wiadomo, sporo zależy też od roweru, terenu po którym się jeździ itp... Cytuj
KSikorski Napisano wczoraj o 07:25 Napisano wczoraj o 07:25 5 minut temu, uzurpator napisał: @KSikorski A kto tą przeciwsprężynę napnie? Przy ruchu inercyjnym "ratchet" przekręci się o kilkanaście - kilkadziesiąt stopni i w ruchu powrotnym za skutkuje to napięciem się sprężyny. Cytuj
uzurpator Napisano wczoraj o 07:31 Napisano wczoraj o 07:31 @KSikorski Zastanów się nad tym bardzo dobrze - jak to się stanie? Bo sprężyna działająca naprzeciw naciągnięcia wózka już istnieje i jest to sprężyna głównego zawiasu. Twoja hipotetyczna sprężyna musiałaby być w stanie zluzowanym kiedy wózek wraca do pozycji wyjściowej, ale z jakieś przyczyny naprężana razem z główną. Tego się nie da zrobić. Cytuj
Mod Team sznib Napisano wczoraj o 07:54 Mod Team Napisano wczoraj o 07:54 Zaciski ładne, reszta imo brzydsza niż we wcześniejszych rocznikach. Zwłaszcza korba szpetna. A zębatka 9t to jakiś żart. W elektryku czy pod kopytem jakiegoś konia to nawet 500km nie wytrzyma. Cytuj
Maciorra Napisano wczoraj o 07:59 Napisano wczoraj o 07:59 Korba szpetna, ale klamki hamulca też projektował stażysta z wadą wzroku... Cytuj
Dokumosa Napisano wczoraj o 08:10 Napisano wczoraj o 08:10 51 minut temu, uzurpator napisał: @KSikorski A kto tą przeciwsprężynę napnie? W dodatku przed każdym jej zadziałaniem Cytuj
pecio Napisano wczoraj o 08:22 Napisano wczoraj o 08:22 (edytowane) Helmuty dziś wysłały info ,że pomimo iż teoretycznie była wczoraj dostępność to muszę poczekać od dwóch do pięciu tygodni na realizację . A ceny z bike discount dotyczą Niemców . Dla polskiego obszaru płatniczego to już 1005 ojro z wysyłką ...... jakby kogo to interesowało. Na chwilę obecną zapodaje ten upgrade kit a korby , nowa poprawiona kaseta ( widać poprawione nitowanie bo obecna szybko się rozlatuje) i heble pójdą jesienią na nowy sezon. Edytowane wczoraj o 08:26 przez pecio Cytuj
DyktaTusek Napisano wczoraj o 08:42 Napisano wczoraj o 08:42 Choć w 4tłokach są nowe zaciski i nowe okładziny to pasują stare gdyby ktoś miał zapas - nice. Cytuj
pecio Napisano wczoraj o 08:59 Napisano wczoraj o 08:59 Z tego co widzę nowa zmieniarka będzie działać CHYBA ?? w trybie automatycznej skrzyni biegów. Potrzebny pomiar mocy . Na razie ładnie to się wszystko zapowiada. Cytuj
Mod Team sznib Napisano wczoraj o 10:04 Mod Team Napisano wczoraj o 10:04 Godzinę temu, DyktaTusek napisał: Choć w 4tłokach są nowe zaciski i nowe okładziny to pasują stare gdyby ktoś miał zapas - nice. We wszystkich 4tłokach Shimano kształt klocka ten sam, tylko radiatory się zmieniają w nowszych wersjach. Także klocki bez radiatorów będą pasować do wszystkich. Cytuj
pecio Napisano wczoraj o 10:06 Napisano wczoraj o 10:06 14 godzin temu, KSikorski napisał: To co mi najbardziej wpadło w oko, to że korby są tylko na 55mm linii łańcucha, porzucili zupełnie 52mm. SRAM pod 55mm wystawił kasetę o 2,5mm w prawo w napędach T-Type. Ciekawy jestem czy jakoś to uwzględniono w konstrukcji nowej kasety lub przerzutki, czy też uznali że kultura pracy na wolnych biegach "może być". Do nowych korb zapodajesz tarczę z modelu 9100 i masz linię łańcucha 52. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.