Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W tytule jest babol. Nowe bezprzewodowe XTR katalogowo mają kody M9250.

M9200 prawdopodobnie pozostawiono dla wersji klasycznej, analogowej, która może w niedalekiej przyszłości raczy zadebiutować. 

Artykuł z linku potwierdza to na końcu tekstu.

Napisano

Wersja GS - fajna rzecz. Szału z kasetą 9-45 nie ma, ale pewno 10-45 pozostanie w opcji. Poza tym - i tak na 1x12 nie jeżdzę :P Ogólnie to dziwi jedynie brak sprzęgła w przerzutce. Pewno skończyły się gramy do rozdysponowania i coś musieli wywalić. Brak sprzęgła moim zdaniem przekreśla grupę.

Heble wyglądają nieźle, i otwartym tekstem pisane jest, że można dowolnie mieszać.

Napisano

To co mi najbardziej wpadło w oko, to że korby są tylko na 55mm linii łańcucha, porzucili zupełnie 52mm. SRAM pod 55mm wystawił kasetę o 2,5mm w prawo w napędach T-Type. Ciekawy jestem czy jakoś to uwzględniono w konstrukcji nowej kasety lub przerzutki, czy też uznali że kultura pracy na wolnych biegach "może być".

Napisano (edytowane)

Cała grupa to 2800 z hakim ojro a upgrade  kit to tylko 1000 ojro. Już można kupować. W USA  wychodzi o wiele taniej. Dwie godziny temu rzucili u Niemca i już się skończyła dostępność ....jak ciepłe bułeczki . Niebawem testy...😁

@uzurpator po diabła sprzegło. Ja pierwsze co robiłem to wywalałem bebechy sprzęgła z przerzutek. 

A w manetce  zrobili trzy " pstryki" - ukłon w stronę Garmina. Teraz czekam na aktualizację softu w Edku co by to tak ładnie ze sobą gadało jak z duraczem.

Edytowane przez pecio
Napisano
10 godzin temu, DEFTONES napisał:

W tytule jest babol. Nowe bezprzewodowe XTR katalogowo mają kody M9250.

Jak bikeworld zmieni tytuł artykułu to zmienię i ja nazwę tematu na forum. Zresztą... wiadomo, że chodzi o nowe MX2XX po prostu bo zapewne w tym temacie będziemy rozmawiali o komplecie nowości ze stajni Shimano.

 

1000Euro za upgrade kit raczej nie położę, zaczekam na XT bo chyba chcę spróbować bateryjek. Ale patrzcie jakie kulturalne te samuraje, do upgrade kitu dają spineczkę. Bo ta jest wszak jednorazowa, zatem jak ktoś będzie robił upgrade, to żeby nie zapinał łańcucha użytą już raz spinką. No normalnie szacunek :) 

  • +1 pomógł 1
Napisano
9 godzin temu, pecio napisał:

@uzurpator po diabła sprzegło. Ja pierwsze co robiłem to wywalałem bebechy sprzęgła z przerzutek. 

 

Są różne zboczenia :P

Mógłbyś zadać pytanie "po co tłumienie powrotu" w amorze, bo to w sumie to samo pytanie. Sprzęgło służy do radzenia sobie z inercją kasety. W napędach z zębatkami ~50+ kaseta to jedno wielkie koło zamachowe które jak rozkręcisz, to lubi się kręcić do upadłowego. Jak masz zapiętą ośkę ( 11/10/9T ) z tyłu to Ci taka kaseta jest w stanie zdjąć łańcuch z zębatki.

Problem jest podwójny jak bujasz się na jakimś enduro fullu po sekcji RTV/AGD, czy innych korzeniach, gdzie każde ugięcie zawieszenia ciągnie łańcuch i rozkręca kasetę.

I tak - na HT, lub z relatywnie lekką kasetą XTR problem może nie jest jakoś dramatyczny, ale spróbuj zrobić to samo z kasetami ważącymi ~600g i szybko dojdziesz do wniosku, że sprzęgło to jednak fajna rzecz. Ujęcie go z XTRa jest dość awangardowym posunięciem.

Napisano

Ja zazwyczaj orientuję się że nie zapiąłem sprzęgła gdy po odpuszczeniu pedałowania ineracja kasety szarpie łańcuchem na asfaltowej drodze dla rowerów.

Niemniej sprzęgło cierne może być zastąpione przez układ więcej niż jednej sprężyny, nie widzę przeciwskazań. Wypowiem się jak zobaczę jakiś schemat.

Napisano
4 minuty temu, uzurpator napisał:

No właśnie nie może być, bo nie będzisz miał histerezy niezbędnej przy powrocie. Sprzęgło może być hydrauliczne - tak jak w SRAMach z wyższych półek, ale żaden układ sprężyn tego nie zastąpi.

Tłumienie zgodne z definicją to nie będzie, ale przeciwsprężyna hamująca na sprzęgle jednokierunkowym mogłaby funkcjonalnie się sprawdzić. Niemniej nie dywaguję, trzeba to obejrzeć.

Napisano

@KSikorski Zastanów się nad tym bardzo dobrze - jak to się stanie? Bo sprężyna działająca naprzeciw naciągnięcia wózka już istnieje i jest to sprężyna głównego zawiasu. Twoja hipotetyczna sprężyna musiałaby być w stanie zluzowanym kiedy wózek wraca do pozycji wyjściowej, ale z jakieś przyczyny naprężana razem z główną.

Tego się nie da zrobić.

  • Mod Team
Napisano

Zaciski ładne, reszta imo brzydsza niż we wcześniejszych rocznikach. Zwłaszcza korba szpetna. A zębatka 9t to jakiś żart. W elektryku czy pod kopytem jakiegoś konia to nawet 500km nie wytrzyma.

Napisano (edytowane)

Helmuty  dziś   wysłały info  ,że pomimo  iż teoretycznie była wczoraj dostępność  to  muszę poczekać od dwóch do  pięciu tygodni na realizację . A ceny z bike discount  dotyczą Niemców .   Dla  polskiego obszaru płatniczego  to już  1005 ojro  z wysyłką ...... jakby kogo to interesowało.  

Na chwilę obecną   zapodaje ten upgrade kit  a korby , nowa poprawiona kaseta ( widać poprawione nitowanie bo obecna szybko się rozlatuje) i heble   pójdą jesienią  na nowy sezon. 

Edytowane przez pecio
Napisano

 Z tego co  widzę   nowa zmieniarka  będzie działać CHYBA ?? w trybie  automatycznej skrzyni biegów.  Potrzebny pomiar mocy .   Na razie ładnie to się wszystko zapowiada.

  • Mod Team
Napisano
Godzinę temu, DyktaTusek napisał:

Choć w 4tłokach są nowe zaciski i nowe okładziny to pasują stare gdyby ktoś miał zapas - nice.

We wszystkich 4tłokach Shimano kształt klocka ten sam, tylko radiatory się zmieniają w nowszych wersjach. Także klocki bez radiatorów będą pasować do wszystkich.

Napisano
14 godzin temu, KSikorski napisał:

To co mi najbardziej wpadło w oko, to że korby są tylko na 55mm linii łańcucha, porzucili zupełnie 52mm. SRAM pod 55mm wystawił kasetę o 2,5mm w prawo w napędach T-Type. Ciekawy jestem czy jakoś to uwzględniono w konstrukcji nowej kasety lub przerzutki, czy też uznali że kultura pracy na wolnych biegach "może być".

 Do nowych korb zapodajesz tarczę  z modelu 9100 i masz linię łańcucha 52. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...