Skocz do zawartości

[Rower Unibike Geos] prośba o poradę


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem tu nowy, więc witam wszystkich serdecznie. 
Przymierzam się do zakupu pierwszego gravela (przesiadka z MTB). Dziś przypadkowo w sklepie w mojej miejscowości znalazłem ostatnią sztukę Unibike Geos w rozmiarze 51. Ja mam 173 cm wzrostu, przekrok 79 cm. Wg producenta, rozmiar ramy 51 pasuje na wzrost 170-177 cm. Będąc w sklepie sprzedawca najpierw „na oko” powiedział, ze rower jest ciut na mnie za duży, ale jak się do niego przymierzyłem i na niego wsiadłem, to po obniżeniu siodełka, sprzedawca zmienił zdanie i stwierdził, ze rower jest dla mnie w sam raz. Ja podczas jazdy testowej nie czułem większego dyskomfortu, choć uczciwie dodam, że przesiadka z MTB na rower z barankiem był zupełnie nowym doznaniem i po jednej jeździe nie wiem, czy ten rower będzie mi całkowicie pasował. A wydatek to przecież spory. Teraz mam pytanie do posiadaczy Geos o podobnych do mnie parametrach. Jakie macie rozmiary swoich rowerów. Czy nie powinienem jednak celować w rozmiar 49? Z góry dziękuję za odpowiedzi. 
Pozdrawiam.

 

Edytowane przez Painless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO 49

Cytat

Ja podczas jazdy testowej nie czułem większego dyskomfortu,

A dlaczego miałbyś czuć dyskomfort na tym 51? Przecież przy tym stacku to siedziałeś w pozycji jak na kiblu. Żeby niedoświadczona osoba upewniła się, że rozmiar ramy jest ok to musi te kilkaset kilometrów przejechać, dać czas na przyzwyczajenie się organizmowi do nowych bodźców

Edytowane przez Mihau_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Czyli mam wydać 7 tysięcy, żeby się przekonać po przejechaniu kilkuset kilomterów, że rower mi jednak nie pasuje? Fajnie. 

Oczywiście wiem, że wczoraj nie zrobiłem pełnego bikefittingu, no ale okoliczności były obiektywne - był tylko jeden egzemplarz.

Dlatego, poprosiłem o opinię osoby o podobnych do mnie parametrach (i najlepiej posiadaczy Geosa). 

Edytowane przez Painless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadajesz pytanie w stylu " czy to jabłko będzie mi smakowało" Jeden lubi lekko kwasne, inny nie tknie.

Wybór roweru, tym bardziej grawera ( dłuższe wypady zapewne) jest bardzo indywidualny.

Podpowiem tylko, ze jak kupisz mniejszy zawsze możesz zmienić ustawienie siedzenia oraz wydłużyć mostek.

Jak kupisz z większą rama to będzie udręka. Nie zawsze skrócenie mostka itp spowoduje lepsza pozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna rada idź jeszcze raz do sklepu i spróbuj jeszcze raz . Spróbuj jeździć we wszystkich chwytach kierownicy . W górnym powinno być ( chyba ) komfortowo . Podobno najwięcej jeździ się ,,na łapach" więc w tym chwycie też nie możesz być nadmiernie wyciągnięty .

Kiedyś w dekathlonie wypożyczali gravele . Jeśli nadal można to pożycz , wypróbuj , zmierz długość , wysokość i wyciągnij wnioski .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg producenta np treka rozmiar M powinien być dla mnie dobry, bo mieszczę się we widełkach. Poleciałam po ostatnią sztukę (po rozmowie tel) i po pierwszej sekundzie jak pan mnie zobaczył, parsknął i powiedział radosne "nie" 🤣. Jak stwierdził producenci często lubią sobie zawyżać. I bardzo dobrze, że nie pośliniłam się na internetową emkę, bo pewnie miała bym problem. Moim zdaniem to jak z butami, albo gaciami - jak nie ma od początku przekonania w stronę "tak" i coś doskwiera to lepiej nie kupować oczami (tym bardziej jak w grę wchodzi kilka tysi). 

Poszukałam trochę o tym unibike i chyba producent trochę specyficznie mierzy.

 

Edytowane przez urmom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Painless napisał:

Czyli mam wydać 7 tysięcy, żeby się przekonać po przejechaniu kilkuset kilomterów, że rower mi jednak nie pasuje? Fajnie. 

Takie życie. To nie jest mtb albo inny trekking, w takich rowerach każde 0,5cm wymiaru ramy ma znaczenie.

8 godzin temu, Painless napisał:

Oczywiście wiem, że wczoraj nie zrobiłem pełnego bikefittingu, no ale okoliczności były obiektywne - był tylko jeden egzemplarz.

Przez 20 sekund to ci będzie na wszystkim wygodnie. W przypadku ram szosowych/gravelowych jeśli jesteś na granicy rozmiarów zawsze sensowniej wziąć mniejszy bo o wiele łatwiej go "powiększyć" niż za duży "zmniejszać". Zależy też jakie masz oczekiwania co do roweru bo w rozmiarze 51 stack na poziomie 576 to sporo jak na twój wzrost więc pozycję będziesz miał dość wyluzowaną.

8 godzin temu, Painless napisał:

Dlatego, poprosiłem o opinię osoby o podobnych do mnie parametrach (i najlepiej posiadaczy Geosa). 

Każdy organizm jest inny, każdemu wygodnie na czym innym.

Już pomijając, że geos był przez dłuuuuuuuugi czas rowerem widmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może warto odpuścić na razie zakup gravela i spróbować lekko zmodyfikować mtb?  Co za problem założyć węższe opony i dołożyć jakieś fajne rogi. Nie zawsze zakup nowego roweru daje pełną satysfakcję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Mihau_ napisał:

Takie życie. To nie jest mtb albo inny trekking, w takich rowerach każde 0,5cm wymiaru ramy ma znaczenie.

Przez 20 sekund to ci będzie na wszystkim wygodnie. W przypadku ram szosowych/gravelowych jeśli jesteś na granicy rozmiarów zawsze sensowniej wziąć mniejszy bo o wiele łatwiej go "powiększyć" niż za duży "zmniejszać". Zależy też jakie masz oczekiwania co do roweru bo w rozmiarze 51 stack na poziomie 576 to sporo jak na twój wzrost więc pozycję będziesz miał dość wyluzowaną.

No, test trwał jakieś całe 4 minuty;) 

Piszesz o pozycji wyluzowanej. Rozumiem, że chodzi Ci o to, że pozycja była dość wyprostowana, tak? Ja nie mam zapędów sprinterskich, więc pozycja bardziej wyprostowana jest jak najbardziej tym, czego szukam. 

No i oczywiście dziękuję za Twoje opinie i porady. 

27 minut temu, axolotl napisał:

A może warto odpuścić na razie zakup gravela i spróbować lekko zmodyfikować mtb?  Co za problem założyć węższe opony i dołożyć jakieś fajne rogi. Nie zawsze zakup nowego roweru daje pełną satysfakcję. 

To też jest opcja. Dzięki. Dziś u kuzynki przymierzałem fajny rower crossowy z kierownicą z rogami. 

3 godziny temu, urmom napisał:

Wg producenta np treka rozmiar M powinien być dla mnie dobry, bo mieszczę się we widełkach. Poleciałam po ostatnią sztukę (po rozmowie tel) i po pierwszej sekundzie jak pan mnie zobaczył, parsknął i powiedział radosne "nie" 🤣. Jak stwierdził producenci często lubią sobie zawyżać. I bardzo dobrze, że nie pośliniłam się na internetową emkę, bo pewnie miała bym problem. Moim zdaniem to jak z butami, albo gaciami - jak nie ma od początku przekonania w stronę "tak" i coś doskwiera to lepiej nie kupować oczami (tym bardziej jak w grę wchodzi kilka tysi). 

Poszukałam trochę o tym unibike i chyba producent trochę specyficznie mierzy.

 

Hmm, czy ja wiem, czy Unibike ma specyficzną rozmiarówkę? Możliwe. W moim przypadku, ja jestem po prostu na granicy rozmiarów. Ale przypatrzyłem się rozmiarówkom innych producentów podawanych na "papierze". Na przykład taki Kellys Soot to dopiero podaje dziwaczne rozmiary. Na przykład rozmiar S ma być odpowiedni wzrost od 160 do 175 cm. Rozmiar M też obejmuje aż 15-centymetrowy przedział! 

6 godzin temu, WaGiant napisał:

Jedyna rada idź jeszcze raz do sklepu i spróbuj jeszcze raz . Spróbuj jeździć we wszystkich chwytach kierownicy . W górnym powinno być ( chyba ) komfortowo . Podobno najwięcej jeździ się ,,na łapach" więc w tym chwycie też nie możesz być nadmiernie wyciągnięty .

Kiedyś w dekathlonie wypożyczali gravele . Jeśli nadal można to pożycz , wypróbuj , zmierz długość , wysokość i wyciągnij wnioski .

Tak, jutro tam się wybiorę i zrobię powtórny test. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Piszesz o pozycji wyluzowanej. Rozumiem, że chodzi Ci o to, że pozycja była dość wyprostowana, tak? Ja nie mam zapędów sprinterskich, więc pozycja bardziej wyprostowana jest jak najbardziej tym, czego szukam. 

Odpowiem przykładem. Jeżdżę na szosie, która ma bardzo podobny stack a mam 185 wzrostu i 86 przekroku. W rezultacie jeśli kupiłbyś geosa w rozmiarze 51 kierownicę miałbyś na tej samej wysokości co ja ale moje siodełko byłoby ~6 cm wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Painless napisał:

 

Piszesz o pozycji wyluzowanej. Rozumiem, że chodzi Ci o to, że pozycja była dość wyprostowana, tak? Ja nie mam zapędów sprinterskich, więc pozycja bardziej wyprostowana jest jak najbardziej tym, czego szukam. 

Pozycja wyprostowana może okazać się tym czego szukać nie będziesz, chyba że krótkie trasy. Ja też przesiadałem się z mtb na gravela i wiem że wyprostowana pozycja by mi tylko szkodziła, a też nie mam zapędów sprinterskich ;) . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie przyjętą tendencją jest polecanie rowerów z jak najbardziej sportową pozycją. Nie twierdzę że to coś złego ale w przypadku jazdy amatorskiej kluczowa powinna być wygoda. Jeżeli ktoś ma się źle czuć w takiej pozycji bo nie jeździ regularnie i czasami zaniedbuje ćwiczenia rozciągające to bezpieczniej wybrać rower na którym będziemy bardziej wyprostowani. Różnica w szybkości pomiędzy kierownicą o kilka cm wyżej czy niżej jest żadna. Na kanale GTN był wykonany test z którego wynika że przejście z łap na dropy czyli obniżenie pozycji o 12-13 cm przyspiesza rower o 0,4 km/h. Obniżając kierownicę o 6 cm zysk będzie pewnie na poziomie 0.2 km/h czyli niezauważalny dla amatora. Ale większy rower to także większy reach i możemy być zbyt wyciągnięci na łapach. Można go skrócić za pomocą mostka albo takiej kierownicy: https://dedaelementi.com/gera-carbon-handlebar Z drugiej strony, przy mniejszym rowerze, można podnieść kierownicę za pomocą mostka ze wznosem tylko że rower wtedy wygląda fatalnie. Co wybrać ? Nie wiem. Napisałem tylko jakie masz opcje a decyzję musisz podjąć sam.

Edytowane przez chrismel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, siodło trzeba było obniżyć, ale na pewno nie maksymalnie ani prawie maksymalnie. Przede mną tego Geosa oglądał gość, który miał prawie 190 cm wzrostu (wiedząc, że to jest ostatni egzemplarz w sklepie bardzo usilnie próbował dopasować rower dla siebie). Jutro jeszcze raz przymierzę rower pod swoją sylwetkę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 tysi za ten rower to nieporozumienie. Obecnie jest masa promocji. A rama geosa to żaden rarytas, stack z kosmosu, tylne koło wysunięte jak w rowerach dekadę temu, matowy lakier na deser. Są lepsze ramy a juz na lewno dla osób twojego wzrostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Painless Mam 177 cm wzrostu a mój gravel w stosunku do Geosa 51 ma następujące wymiary:

- efektywna długość rury poziomej -5 mm

- reach +7 mm

- stack -6 mm

Czasem mam uczucie, że jestem blisko granicy, a gdybym był niższy o 1 - 2 cm to bez dwóch zdań musiałbym wziąć mniejszy rozmiar. Weź to pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przymierzyłem się jeszcze raz do tego roweru... 

Nie jeździłem wcześniej na rowerze o takiej geometrii, więc jestem totalnie zdezorientowany. Niby chwyt jest poprawny, nie czuję się jakoś niekomfortowo wyciagnięty na kierownicy, ale przesiadka z MTB jest poważnym wyzwaniem. Mam mętlik w głowie ;( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego masz mentlik? Co wzbudza Twoje obawy?

Jak sztyca jest wysunięta blisko maximum, lub masz problem stanąć nad ramą, to powinny byc pierwsze sygnały że rozmiar jest nieprawidłowy.  Spróbuj jazdy w dolnym chwycie i na ile czujesz się w nim swobodnie.  zwróć uwagę na ustawienia , czy masz możliwość podniesienia kierownicy, lub jej opuszczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej gdzieś albo od kogoś pożyczyć rower z barankiem . Może być gravel ,może szosa . Co do geometrii może ci to dużo nie pomóc bo gravele są różne ( jedne bardziej w strone szosy , inne przełaja czy crossa ? )  ale rozmiar czy ogólnie jazdę z barankiem jakoś oswoisz . Nie wiem gdzie mieszkasz ale w kilku dużych miastach są wypożyczalnie Deca .

https://rent.decathlon.pl/s?address=Wrocław%2C Polska&businessCategory=bikes_gravel&category=bikes&exact=true&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI29W-xuzdhAMVn2tBAh0ySgLhEAAYASAAEgJ2P_D_BwE&keywords=Rowery gravel&origin=51.1078852%2C17.0385376

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, clavdivs napisał:

Dlaczego masz mentlik? Co wzbudza Twoje obawy?

Jak sztyca jest wysunięta blisko maximum, lub masz problem stanąć nad ramą, to powinny byc pierwsze sygnały że rozmiar jest nieprawidłowy.  Spróbuj jazdy w dolnym chwycie i na ile czujesz się w nim swobodnie.  zwróć uwagę na ustawienia , czy masz możliwość podniesienia kierownicy, lub jej opuszczenia. 

Generalnie, trudno jest mi się przestawić na inną pozycję. Mam wrażenie, że "regularna" kierownica, którą dotąd znałem, jest jakby bezpieczniejsza ;) . Dotyczy to także jazdy w gónym chwycie. Mam wrażenie, że szeroka kierownica jest bardziej stabilna. No ale rozumiem, że to kwestia przyzwyczajenia, bo odbyłem zaledwie kilkuminutowy test. 

Nie mam problemu, by stanąć nad ramą. Ale musiałem nieco obniżyć siodełko, by czuć się bardziej komfortowo. Nie jest opuszczone na maksa. Jest jakby w połowie sztycy. Sprzedawca (aktywny kolarz) twierdzi, że wszystko przyjdzie z czasem i że jest tylko kwestią czasu, kiedy siodło będę chciał podwyższyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...