Skocz do zawartości

Painless

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Painless

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Pierwszy post
  • Conversation Starter
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Witam, jestem wciąż na etapie poszukiwań roweru (gravel), choć moje poszukiwania nieco wyhamowały z uwagi na kontuzję kolana (gra w piłkę...). Zakładając, że szybko wyliżę się z kontuzji i będę mógł podejść do tematu zakupu, chciałem prosić o porady dot. rodzaju przerzutek/producenta przerzutek/manetek. Po pierwsze, czy taki nowicjusz jak ja, który nie ma parcia na sprinty czy długie wyprawy bikepackingowe, odczuje różnicę między osprzętem GRX a np. Claris czy Sora? Po drugie, czy dla kogoś, kto będzie używał roweru w zasadzie rekreacyjnie, wskazany byłby 1 czy 2 blaty? Po trzecie, proszę Was o wskazanie plusów/minusów manetek Shimano i Sram. Dziękuję i pozdrawiam świątecznie. K.
  2. Hej, dzięki za odpowiedź. Ja jedynie głośno się zastanawiam, czy Road+ byłby optymalnym wyborem. Głównie z uwagi na wysokie ceny graveli. Faktycznie, nie napisałem, gdzie zamierzam jeździć rowerem. Otóż, zakładam, że proporcje byłyby takie: 50% asfalt i 50% teren (głównie lasy). I tak, jak Ty, zakładam niespieszne wałęsanie się po okolicy. No i stąd pytanie o Road+. Miałem ofertę powystawowego Cannondale Topstone 3 w dobrej cenie (niestety nie przymierzałem), ale w sklepie, w którym oglądałem Geosa, odradzono mi Sorę w Cannondale. Czy różnica między GRX a Sorą są aż tak zauważalne dla amatora, takiego jak ja?
  3. Cześć! A ja szukam i szukam. Czytam, porównuję, wypytuję i analizuję. A wątpliwości coraz więcej. A zatem, chcę się przesiąść z leciwego już MTB na coś bardziej sportowego. Ale na pewno nie szukam szosy. Sprinterem nie jestem i nie mam takiego zacięcia. Pierwsza myśl to był gravel, bo zawsze marzyłem o kierownicy z barankiem. Budżet, jaki chciałbym przeznaczyć na rower to 7 tys. PLN (początkowo zakładałem, że nie wydam więcej niż 5 tys.). Wiem jednak, że sama nazwa "gravel" znacznie podnosi cenę roweru. Stąd, zastanawiam się teraz, czy może rower o charkaterystyce Road+ byłby optymalnym wyborem. Podpowiecie mi coś? A może od razu podpowiecie jakieś ciekawe oferty nowych lub prawie nowych rowerów? Oczywiście w sieci znalazłem kilka sprawdzonych sklepów z nowymi, odnowionymi lub powystawowymi rowerami. Ale może jeszcze jakieś oferty podrzucicie? Przymierzałem się do Unibike Geos, mierzyłem Kross Esker i Meridę Silex. Testowany rozmiar Unibike był na mnie za duży (nie czułem się zbyt komfortowo), w Kross też mi coś nie pasowało, Merida choć wygodna, to mi się nie podoba jej geometria. Poproszę o porady i optymalne oferty, biorąc pod uwagę mój budżet i stosunek jakość-cena. Dzięki.
  4. Cześć, nadal jestem na etapie szukania dla siebie gravela, raczej w komfortowej geometrii. Budżet 6 000 - 7 000 PLN. Przymierzałem się do Unibike Geos, ale nie byłem przekonany do rozmiaru, który był dostępny w sklepie (rozmiar 51). Mniejszego w okolicznych sklepach nie było. W sieci znalazłem ofertę rowerów Felt. Trochę poczytałem o tej firmie, ale chciałbym was zapytać, czy mieliście z tą marką do czynienia i co o niej sądzicie? Oferta w sieci dotyczy Felt Broam 30 oraz Felt VR 40 (ten drugi to Road +). Każda wasza opinia mile widziana.
  5. Generalnie, trudno jest mi się przestawić na inną pozycję. Mam wrażenie, że "regularna" kierownica, którą dotąd znałem, jest jakby bezpieczniejsza . Dotyczy to także jazdy w gónym chwycie. Mam wrażenie, że szeroka kierownica jest bardziej stabilna. No ale rozumiem, że to kwestia przyzwyczajenia, bo odbyłem zaledwie kilkuminutowy test. Nie mam problemu, by stanąć nad ramą. Ale musiałem nieco obniżyć siodełko, by czuć się bardziej komfortowo. Nie jest opuszczone na maksa. Jest jakby w połowie sztycy. Sprzedawca (aktywny kolarz) twierdzi, że wszystko przyjdzie z czasem i że jest tylko kwestią czasu, kiedy siodło będę chciał podwyższyć...
  6. Wczoraj przymierzyłem się jeszcze raz do tego roweru... Nie jeździłem wcześniej na rowerze o takiej geometrii, więc jestem totalnie zdezorientowany. Niby chwyt jest poprawny, nie czuję się jakoś niekomfortowo wyciagnięty na kierownicy, ale przesiadka z MTB jest poważnym wyzwaniem. Mam mętlik w głowie ;(
  7. Mostek w rozmiarze 51 ma 90 mm.
  8. Jakieś konkretne propozycje? W necie znalazłem ofertę na Cannondale Topstone 3. Wiem, że jego osprzęt jest dość słaby, ale i cena odpowiednio niższa.
  9. Tak, siodło trzeba było obniżyć, ale na pewno nie maksymalnie ani prawie maksymalnie. Przede mną tego Geosa oglądał gość, który miał prawie 190 cm wzrostu (wiedząc, że to jest ostatni egzemplarz w sklepie bardzo usilnie próbował dopasować rower dla siebie). Jutro jeszcze raz przymierzę rower pod swoją sylwetkę.
  10. No, test trwał jakieś całe 4 minuty;) Piszesz o pozycji wyluzowanej. Rozumiem, że chodzi Ci o to, że pozycja była dość wyprostowana, tak? Ja nie mam zapędów sprinterskich, więc pozycja bardziej wyprostowana jest jak najbardziej tym, czego szukam. No i oczywiście dziękuję za Twoje opinie i porady. To też jest opcja. Dzięki. Dziś u kuzynki przymierzałem fajny rower crossowy z kierownicą z rogami. Hmm, czy ja wiem, czy Unibike ma specyficzną rozmiarówkę? Możliwe. W moim przypadku, ja jestem po prostu na granicy rozmiarów. Ale przypatrzyłem się rozmiarówkom innych producentów podawanych na "papierze". Na przykład taki Kellys Soot to dopiero podaje dziwaczne rozmiary. Na przykład rozmiar S ma być odpowiedni wzrost od 160 do 175 cm. Rozmiar M też obejmuje aż 15-centymetrowy przedział! Tak, jutro tam się wybiorę i zrobię powtórny test. Dzięki.
  11. Czyli mam wydać 7 tysięcy, żeby się przekonać po przejechaniu kilkuset kilomterów, że rower mi jednak nie pasuje? Fajnie. Oczywiście wiem, że wczoraj nie zrobiłem pełnego bikefittingu, no ale okoliczności były obiektywne - był tylko jeden egzemplarz. Dlatego, poprosiłem o opinię osoby o podobnych do mnie parametrach (i najlepiej posiadaczy Geosa).
  12. Cześć, jestem tu nowy, więc witam wszystkich serdecznie. Przymierzam się do zakupu pierwszego gravela (przesiadka z MTB). Dziś przypadkowo w sklepie w mojej miejscowości znalazłem ostatnią sztukę Unibike Geos w rozmiarze 51. Ja mam 173 cm wzrostu, przekrok 79 cm. Wg producenta, rozmiar ramy 51 pasuje na wzrost 170-177 cm. Będąc w sklepie sprzedawca najpierw „na oko” powiedział, ze rower jest ciut na mnie za duży, ale jak się do niego przymierzyłem i na niego wsiadłem, to po obniżeniu siodełka, sprzedawca zmienił zdanie i stwierdził, ze rower jest dla mnie w sam raz. Ja podczas jazdy testowej nie czułem większego dyskomfortu, choć uczciwie dodam, że przesiadka z MTB na rower z barankiem był zupełnie nowym doznaniem i po jednej jeździe nie wiem, czy ten rower będzie mi całkowicie pasował. A wydatek to przecież spory. Teraz mam pytanie do posiadaczy Geos o podobnych do mnie parametrach. Jakie macie rozmiary swoich rowerów. Czy nie powinienem jednak celować w rozmiar 49? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...