Skocz do zawartości

[Kross] gwarancja


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
11 minut temu, KNKS napisał:

 

No to elegancko, teraz już wiemy czego należy unikać, nie musze już oglądać Szajbajka 🤣 

Po tym filmie, zapewne, fundamenty firmy KROSS zadrżały w posadach, zarząd został odwołany a akcje zanotowały drastyczne spadki 🤣.

Zawsze myślałem, że kupując budżetowe produkty trzeba liczyć się z drobnymi niedociągnięciami. W takim wypadku, na szczęście, mamy w zanadrzu prawa konsumenta i można  towar niespełniający oczekiwań oddać/odesłać i zanotować koniec tematu. 

A tutaj jakiś podrzędny jutuber kręci gównoburzę. Klamki i tak trzeba zawsze ustawić pod siebie, a czepianie się odprysku pod mocowaniem koszyka to już zakrawa na pieniactwo.

I przez takie podejście mamy produkty coraz gorszej jakości. Jakby klienci masowo reklamowali z powodu farby słabej jakości to producent może by się zreflektował i zaczął stosować lepszej jakości lakier. A jak jest akceptacja, to po co się starać? To nie tylko Kross, np. nowe korby Shimano, tak od serii 78 mają tak słaby lakier że schodzi masakrycznie. im nowsza seria, tym gorzej.

A wracając do Krossa, to czytając komentarze pod w.w. filmikiem można dowiedzieć się o takich kwiatkach jak krzywo pospawane ramy, krzywo odlane/wyfrezowane miejsce pod łożysko sterów itp. To nie jest marka marketowa żeby takie kwiatki występowały. zresztą imo nawet w marketowej nie powinny się pojawiać. I co z tego ze osprzęt dają lepszy, jak rama, serce roweru, podłej jakości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO K***a!

Pierwsze primo, to nie jest "lakier" ale brak nitonakrętki - tzn, albo została uszkodzona, albo wyrwana. Czy rower przyszedł w takim stanie, czy reklament już sam zepsuł - to już nie moja broszka. Forum, jak zwykle jesteś bezwartościowe.

Poza tym w rowery trzeba umić - między innymi nie należy zakładać, że konfiguracja klamek/kierownicy będzie odpowiednia. To jest rutynowa sprawa serwisowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy pracowałeś na serwisie, ale w sezonie to jest taki młyn, że 1-2 pracowników potrafią być od montowania rowerów przez 40h w tygodniu każdy. 

2 minuty temu, sznib napisał:

A jak jest akceptacja, to po co się starać? To nie tylko Kross, np. nowe korby Shimano, tak od serii 78 mają tak słaby lakier że schodzi masakrycznie. im nowsza seria, tym gorzej.

Dlatego od tamtych czasów kupuję tylko korby SLX. 

2 minuty temu, sznib napisał:

A wracając do Krossa, to czytając komentarze pod w.w. filmikiem można dowiedzieć się o takich kwiatkach jak krzywo pospawane ramy.

Standard u nich. W soilu 2016 tylne widełki miały 146mm zamiast 142mm (+2mm tolerancji mają). Wymienili mi widełki.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, sznib napisał:

I przez takie podejście mamy produkty coraz gorszej jakości. Jakby klienci masowo reklamowali z powodu farby słabej jakości to producent może by się zreflektował i zaczął stosować lepszej jakości lakier.

Znak czasów. Jak się kupuje rower w sklepie stacjonarnym, to można sobie wszystko elegancko pooglądać i sprawdzić. A jak się zamawia i kurier dowozi, to często można trafić na takie kwiatki.

16 minut temu, Chleje24na7 napisał:

ale nigdy nie kupię od nich roweru. 3 lata temu poleciałem na cenę, bo takiej konfiguracji w tej cenie nikt nie miał 

Powinieneś opisać swoje perypetie. To byłoby dużo bardziej wartościowe pod względem merytorycznym, niż jakieś nędzne filmiki z jutuba.

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sznib napisał:

I przez takie podejście mamy produkty coraz gorszej jakości. Jakby klienci masowo reklamowali z powodu farby słabej jakości to producent może by się zreflektował i zaczął stosować lepszej jakości lakier. A jak jest akceptacja, to po co się starać? To nie tylko Kross, np. nowe korby Shimano, tak od serii 78 mają tak słaby lakier że schodzi masakrycznie. im nowsza seria, tym gorzej.

A wracając do Krossa, to czytając komentarze pod w.w. filmikiem można dowiedzieć się o takich kwiatkach jak krzywo pospawane ramy, krzywo odlane/wyfrezowane miejsce pod łożysko sterów itp. To nie jest marka marketowa żeby takie kwiatki występowały. zresztą imo nawet w marketowej nie powinny się pojawiać. I co z tego ze osprzęt dają lepszy, jak rama, serce roweru, podłej jakości?

Trudno się nie zgodzić, ale wtedy poleci ich największy atut - cena.  Obecnie leją na ryj chyba każdego pod tym względem.

13 minut temu, uzurpator napisał:

To jest rutynowa sprawa serwisowa.

Wracając do poziomu konsumenckiego to serwis (a więc reprezentant marki) mógł i powinien to lepiej ogarnąć choć z drugiej strony skoro rower kupiony online to jak dokładnie wygląda wtedy sprawa?  Czy wrócił na serwis do sklepu z którego został kupiony wirtualnie?  Bo jeśli to już był inny zakład, innego właściciela, który nie brał udziału w akcji to podejrzewam ustalenia dystrybutorskie mogą być różne a więc i chęci/czas do działania.  

10 minut temu, Chleje24na7 napisał:

Standard u nich. W soilu 2016 tylne widełki miały 146mm zamiast 142mm (+2mm tolerancji mają). Wymienili mi widełki.

Czyli bzdetami sobie głowy nie zawracają ale jak poważniej dadzą ciała to działają.  Dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, KNKS napisał:

Powinieneś opisać swoje perypetie. To byłoby dużo bardziej wartościowe pod względem merytorycznym, niż jakieś nędzne filmiki z jutuba.

Problem - > korba descendant trze o tylne widełki od strony napędu przy mocnym pedałowaniu
Rozwiazanie serwisu -> zwrot gotówki, bo niby krzywa rama, tyle że za takie pieniądze to nie kupiłbym podobnego roweru o podobnej specyfikacji, a stary sprzedałem (czasy głębokiego covidu). Nie zgodziłem się na to, chciałem mieć rower i niech mi wymienią ramę, oni się uparli na zwrot gotówki, ja odrzuciłem. Rower wisiał miesiąc u nich w serwisie. W międzyczasie poszukałem podobnych krossów na OLX i wyszło, że każdy rower ma tak blisko korbę do ramy. Po prostu korba się wyginała pod mocniejszym butem przez wąski Q-factor (ważę 95kg/190 wzrostu).

Przewaliłem się przez tonę dokumentacji szukając rozwiązania, które było banalne. Wymienić korbę descendant na odpowiednik od shimano czyli SLX bo miała szerszy Qfactor i z doświadczenia wiedizałem, że jest cholernie sztywna. Zaproponowałem to krossowi i przedstawiłem dokumentację produktową sram i shimano. Serwis krossa, powiedział że eagle nie będzie działać z zębatką od shimano i upierali się przy krzywej ramie i zwrocie pieniędzy. Powiedziałem, że i tak mało mnie to obchodzi, potrzebuję suportu i ramion i to powinno rozwiązać problem i biorę odpowiedzialność za to. Zębatkę i tak kupiłbym od AB. Dostałem z powrotem rower po miesiącu bujania się, telefonów co 2 dni itp. nawet dawali mi do słuchawki serwisantów. 

Odbieram rower i tak:
1. Rama ma odłupany lakier na podsiodłówce (powierzchnia około 5-6cm2) - ktoś koniecznie chciał przepchnąć zwrot gotówki za wszelką cenę, a jak się nie zgodziłem to lipa z tym wyszła, dlatego trzymali mi tyle czasu rower.
2. Kierownica porysowana jakby ktoś szorował ją młotkiem
3. Mykmyk porysowany
4. Dostałem korbę SLX, zamontowałem ją z oryginalną zębatką i problem rozwiązany. Sama korba była o rzędy wielkości bardziej sztywna - 0 gięcia oraz szerszy odstęp od widełek

Leci kolejna reklamacja i wniosek o obniżenie ceny roweru w związku z obniżeniem jego wartości
1. Rama - możemy zwrócić gotówkę za cały rower. Ku**a już im 15x mówiłem, że NIE MA MOWY. Powiedzieli na serwisie, że ceny  nie mogą obniżyć, więc zaproponowałem im żeby dali mi kupon na ich fanty na stronie internetowej  o wartości 700zł - kupon dostałem, a ramę narzeczona mi zamalowała zaprawką (jednak doświadczenie w robieniu paznokci robi swoje)
2. Kierwonica wymieniona > stara u mnie została
3. Mykmyk wymieniony >stary porysowany u mnie został.

Półtora miesiąca rypania się z krossem i zepsutych nerwów. Poleciałem na promocję i więcej jak okazyjną cenę i się odbiło mi to czkawką
 

Edytowane przez Chleje24na7
  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i wychodzi na to, że masz nową korbę, myk-myka, kierownicę, bon okolicznościowy. Wiem , że kosztowało Cię to sporo nerwów ale mam porównanie z reklamacją roweru marki G - i wierz mi, że nie masz co narzekać.

Edytowane przez Lezia
Poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tych gratów była pewnie podyktowana tym, żebym się najprościej rzecz ujmująć odwalił od nich. Pracowałem na studiach w handlu i akurat kwestie tych przepisów, możliwości rozwiązywania reklamacji i walk o swoje prawa to dosyć dobrze znam.

Jak ktoś nie jest biegły w takich sprawach i oddaje na "gwarancję" czy "reklamacje", bo nie zna doskonale KC czy terminologii, to odbiłby się od ściany i tyle. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Kiedyś na uchodźstwie pracowałem w branży, odpowiadałem m.in. za zwroty, reklamacje i gwarancje w sklepie detalicznym.  Po przeszkoleniu i doświadczeniu mogę stwierdzić, że podejście do klienta i jego problemów było odmienne od tego wielokrotnie zasłyszanego u nas w kraju.  Aczkolwiek ostatnio byłem miło zaskoczony bo chciałem na coś tylko zwrócić uwagę sprzedawcy (estetyka), żeby im się ktoś sztycy nie czepiał, a w podzięce dostałem nowy towar pomimo iż nie potrzebowałem i naklejkę.  A ja lubię naklejki 🥰 

Moje jęki na poprzedniej odnosiły się do omawianej marKi bo akurat w mieścinie ok. 2,5k ludków trafiłem na trzy rowery, które miały "coś nie tak" a sklep / firma nie chciała nic słyszeć.  Doświadczenia z reklamacją mieli ich właściciele nie ja, może w swych opowieściach nie byli do końca obiektywni i jednak im się nieco goryczy ulało.  To, że dwa modele były ulepione z lepszej modeliny w sumie odpowiada wartości za jaką były zakupione, do tego też piłem inicjalnie. 

Ale z drugiej strony fajnie, że Kross dba o wypełnienie rynku, dużo ich ze względu na przystępną cenę a im więcej rowerzystów tym lepiej dla nas.  Miejmy nadzieję, że QC i gwara pójdą im w górę a ceny zostaną gdzie są, wszyscy będą żyć długo i szczęśliwie aż po sam happy end i jeszcze jeden dzień dłużej, czego z parchatego serducha serdecznie życzę 😘

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Chleje24na7 napisał:

W soilu 2016 tylne widełki miały 146mm zamiast 142mm (+2mm tolerancji mają). Wymienili mi widełki.

Soil 2020:

Milimetr luzu między uszami wahacza a łącznikiem:

https://photos.app.goo.gl/DjA3VqYkhrWXvxGn8

Skorygowałem wykonując dedykowane podkładki z igliduru.

Suma niedokładności spawalniczych ramy ujawnia się przy dokręcaniu ostatniej pary śrub wahacza do łącznika. W sumie z 2-3mm nieosiowiości do naciągnięcia:

https://photos.app.goo.gl/x34E77363LCSxtnm9

Taka jest jakość Krossa, choć na usprawiedliwienie mogę dodać że ze świecą szukać prostej aluminiowej ramy z taką ilością zawiasów. Dlatego moim zdaniem jeśli aluminiowy full to jakiś prosty jednozawias, bardziej zaawansowane zawieszenia muszą być w carbonie żeby to było proste.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozśmieszają mnie typki, które tracą masę czasu, nerwów na analizy specki i jak w końcu po mega ciężkich bojach kupują a jakże wysyłkowo to płaczą jak coś jest umówmy się delikatnie nie teges. Do tego w rowerze z ponoć rewelacyjną specyfikacją. Trzeba być wybitnie bezczelnym co nie dziwi jak na współczesne czasy by w tej formie sądzić, że zawsze wszystko będzie gało bez grama choćby wady właśnie w postaci ryski czy czegoś podobnego na lakierze. Wymagasz to kupuj mądralo stacjonarnie i prześwietl sobie swój nabytek nawet pod mikroskopem. Ja bym po takich bojach z czymś takim jeżdził bo faktycznie sam kiedyś sobie podobne kuku przy insercie w nowym rowerze zrobiłem. Dało rade z tym żyć i nawet zamaskować by nie było widać. Stacjonarnie było by gadanie o próbie poprawy tego i w zależności od efektu bym kupił lub wyżydził jakiś bonus. Los już mnie 3x pokarał za móje debilne podejście do przesadzania z nadmierną pedantycznością. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Rumcajs. napisał:

W gołe się nie zgadzam, że wielozawias musi być na carbonie, jest tuzin marek oferujących virtuale na aluminium i zero problemów z nimi. 

Z tym soilem nie było problemu,  jeździ jak marzenie, virtual robi robotę.

Tylko po nierównej pracy łożysk widać że pracują pod nieprzewidzianym naprężeniem.

Niewielu użytkowników mierzy swoje ramy.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
38 minut temu, Tyfon79 napisał:

sam kiedyś sobie podobne kuku przy insercie w nowym rowerze zrobiłem

Zdarza się, klucz się omsknie i już mamy babola Ale kiedyś, jak lakier był dobry, to się zaklęło pod nosem i jeździło z tym, obiecując sobie na przyszłość bardziej uważać. Teraz, jak stosują te bieda lakiery, to się powierzchnie rysują od czyszczenia szmatką, a kluczem wystarczy leciutko przejechać żeby lakier zszedł. Tak mi się przypomniało, niedawno czytałem recenzje użytkowników nowej korby Deorki na jednym sklepie online i jeden użytkownik napisał coś w stylu: "korba ogólnie fajna, ale po jednej jeździe jest bardziej porysowana niż stara po kilku latach użytkowania".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja tam na platformach jeżdżę i tak nogę układam że o korbę nie ociera. Ale wiele osób trze patrząc po używanych korbach.

Tui macie XTRa w podobnym stanie:

https://www.olx.pl/d/oferta/korba-shimano-xtr-fc-m9000-34-24-11rz-175mm-CID767-IDXhTRN.html

A patrząc na profilowe sprzedającego to raczej w SPDkach jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę swoje 5 groszy. W sierpniu kupiłem mtb Focusa. Odbieram rower u dealera, wszystko super. Po kilku dniach chce założyć koszyki na bidony i tragedia 🙃 Jedna ze śrubek nie chciała się odkręcić,  a im więcej siły wkładałem tym śrubka bardziej sie wyrabiała. Rozwierciłem śrubkę i wymieniłem wszystkie inne. Okazało się, że śrubka tak łatwo się wyrabiała bo była aluminiowa🤦‍♂️🤣 Wpadł tam ktoś na niesamowity pomysł... 

Moim zdaniem "usterka" na poziomie tej z filmu i nie wyobrażam sobie żeby z takiego powodu reklamować, lub o zgrozo oddawać cały rower. 

Edytowane przez Cross90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...