Skocz do zawartości

[piasta Shimano fh505] problem z rama tylnim kołem, napędem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam sprawa wygląda następująco wczoraj w trakcie czyszczenia napędu zauważyłem że kaseta "pływa" na boki. Za jakiś czas postanowiłem dobrać się do piasty bo wydawała niepokojące dźwięki i co o dziwo problem sam ustąpił przestało bić na boki (wspomnę że ruszałem kołem jak zauważyłem ten problem z kasetą i nie wyczuwałem luzu) ośka trzyma. Zagłębiłem się trochę w temacie ogólnej tendencji koła tylniego do wychylania się w lewą stronę(temat rzeka) ale że i ja miałem od początku problem z ustawieniem tarczy tylniego hamulca,przerzutkami pełen zakres no i wkurzało mnie to że jak patrzyłem od góry na dolne widelka trójkąta widać było bicie miejscowe na obręczy lub rzeczywiście lekkie ciągnięcie przez napęd. Nic z tym nie robiłem do tej pory właśnie i czytałem że nie ma co się wkurzać na niektóre rzeczy fakt, ale dziś ściągnąłem koło i wyglądało jakby os opierała się o hak ramy a hak przerzutki tylniej nie jest zlicowany z ramą ewidentnie krzywy. Pomierzylem grubości ścianek haków ramy(posiadaly z dwóch stron wybrzuszenie) i są prawie identyczne różnica setek, a podobno os od strony napędu ma trochę bardziej wystawiać. Mocowanie posiada ślady gwintu ale nie po całej długości tylko na początku od wewnętrznych stron. Myślałem żeby zmienić hak na prosty bo ostatnio zdarzyło mi się że przutka się przyblokowała. Sam nie wiem co z tym zrobić chciałem wymienić piaste z mocniejszym zaciskiem ale przez tą konstrukcję haków ramy to nie ma sensu tak mi się wydaję. Koło 29 jest wpinane za pomocą zamykacza. 

https://drive.google.com/file/d/1HOa_grYOYTmmFVvPkztxqKb0kkexKipP/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1HT5jTlofXJql96sZhZo07BBlhMLq_CCw/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1HTjRYzaGWMkujerPl_Ha24k0-hE0Xw9r/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1HNgZTq_aj8ITm4S-qxl9UGyc21YqLt1F/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1HNgZTq_aj8ITm4S-qxl9UGyc21YqLt1F/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1HFKIFXlYLtEZB59k75LuXGP4wVb4iDPa/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1H-2jzmKUBFCvWV0eTmpI-Bl2uoLxEnPO/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1GvUurmod1R0FkvRZ9OLRIwK9efsrcItz/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1GaUFR3sZxf4-sWISFSDhg2KskRtMpyvB/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1H3lLkpwAu5CoBF9AbQyuCAaS2J8zaSLE/view?usp=drivesdk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pierwsze zdjęcie się otwiera, przynajmniej u mnie. Pływanie kasety na boki wynika zwykle z jej niedokręcenia albo luzów na bębenku, w tanich piastach Shimano się zdarzają. 

Na Twoim miejscu podjechałbym do jakiegokolwiek dobrego serwisu, jeden rzut oka i będą wiedzieć czy hak jest krzywy - ale jeśli jest objawia się to problemami z ustawieniem tylnej przerzutki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh bo Romet w moim mustangu z 2020 wpakował wszystko deore m6000 prócz oczywiście piast bo kto na piasty patrzy ... No ale teraz wychodzą kwiatki właśnie z tego tytułu chyba nie muszę mówić jak ważna jest odpowiednia piasta do lepszej grupy napędowej. A propo haka czytałem dziś całą procedurę instalacji tej przerzutki do ramy, zaczynała się słowami że hak ma być dopasowany do wciacia ramy i opierać się na ograniczniku z tyłu który opiera się o ramę więc jakiekolwiek szpary czy przesunięcia to nic innego jak zana rama prawdopodobnie przy składaniu jak to przy składaniu ma działać a czy jest zachowana sztuka to już nieważne, zresztą w tej samej instrukcji Shimano napisał wprost jak sie nie da prosto to kółeczko dolne wózeczka ma być w jedne linii z osią zębatki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy hak powinien być indywidualnie dopasowany do swojej ramy. Służy do tego takie narzędzie: https://bitul.pl/pl/p/PRZYRZAD-DO-PROSTOWANIA-HAKA-PRZERZUTKI-FR001/240
Wymiana haka na nowy bez dopasowania niekoniecznie da pożądany efekt.

Opis Twoich problemów każe się zastanowić, czy haki ramy są równoległe. W tym celu stosuje się takie przymiary: https://www.parktool.com/en-int/product/frame-and-fork-end-alignment-gauge-set-ffg-2 https://www.parktool.com/en-int/product/frame-alignment-gauge-fag-2

Nie znam piasty FH-M505, ale miałem FH-M525 i to jest dobrej jakości sprzęt w niczym nie ustępujący M6000 i wewnętrznie w zasadzie identyczny (porównując wersję na szybkozamykacz).

 

W dniu 15.08.2023 o 05:27, ziarko92 napisał:

Sam nie wiem co z tym zrobić chciałem wymienić piaste z mocniejszym zaciskiem

Możesz rozważyć zacisk DT Swiss RWS lub accent bolt i tym podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...