Skocz do zawartości

[klamki,baranek] ucisk na dłoniach


tomiii

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji że wymieniam owijkę w grawelu chciałbym coś poprawić aby zmniejszyć dyskomfort dłoni. Jak pojeżdżę ponad godzinę w górnym chwycie to mam odciśniętą część dłoni jak na grafice, trochę boli i nie jest to miłe. 

Zastanawiam się co może być przyczyną?

Podejrzenie padło na klamki. Góra kierownicy jest na płasko, płaska część klamek to jakieś 18stopni do góry i tutaj zastanawiam się czy to nie za dużo i czy nie dać do dołu. Myślicie że to pomoże?

IMG_20230728_230505.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie kierownica jest ustawiona nieprawidlowo, zbytnio obrocona ku górze. Dol baranka powinien być w miarę równolegle do podłoża a klamki tworzyć płaska powierzchnię z góra kierownicy. Tyle teoria. Praktyka natomiast pokazuje że ustawienie kierownicy jest wynikową ogólnej pozycji na rowerze i zależy od tego jak wysoko i daleko od niej mamy siodełko. 

Ja najpierw zabrałem się za ustawianie odsunięcia i wysokości siodla a z wysokością i rotacja kierownicy męczyłem się na końcu. Skończyło się na fittingu a później małych samodzielnych  regulacjach +/-0,5cm 

W mojej ocenie nikt ci tego przez neta nie ogarnie.

Zacznij może od tego i wbij swoje wymiary

https://www.wrenchscience.com/pages/fit-system

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz za wysoko manetki. Widać że dłoń Ci się odchyla do tyłu, a powinna być w linii z przedramieniem.

Dodatkowo, według mnie jakoś dziwnie je trzymasz. Co robi mały palec na kierownicy?

Wskazujący i środkowy na klamce hamulca, dwa pozostałe pod manetką, kciuk na manetce. Miejsce pomiędzy kciukiem a wskazującym, powinno opierać się o ten garb manetki. Po to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten rodzaj dyskomfortu może pochodzić, w głównej mierze od złego ustawienia siodełka. Spróbuj podnieść przód siodła kilka stopni do góry (oczywiście jeśli jest on odchylony od poziomu) celem zdjęcia obciążenia z rąk i przeniesienia go na siodło.

Pokaż rower w całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PawelW84

Top kierownicy(czerwona linia) jest poziomo lub 1-2 stopnie do dołu, więc trochę ta kierownica tak ma.

Nie mam teraz możliwości iść do fittera dlatego chciałem sam coś poprawić bo skoro ucisk jest punktowy to myślalem że coś jest mocno nie tak.

 

@ChuChu

Wydaje mi się klamki mają trochę za krótkie miejsce na dłonie jak dla mnie dlatego mały palec się nie mieści, z tym nie da się raczej niż zrobić prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla uzupełnienia przydałby się jeszcze rzut od przodu, może góry.
Wydaje mi się, że dłonie masz odgięte na zewnątrz, to też może obciążać nadgarstki.

Kierownica ma jakieś odgięcie na boki, czy to typowy szosowy baranek?

Na pewno wyrównałbym kąt między manetkami a kierownicą, tak żeby szły w jednej linii.
U siebie kierownicę mam lekko zadartą do góry, bo mnie irytowało zjeżdżanie dłoni i wciskanie się w klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ChuChu jakoś to przeoczyłem, spróbuję dzięki. 

@zekker no właśnie niektórzy mówią że klamki lekko do góry np. 10 stopni a inni na płasko. Spróbuję je obniżyć i zobaczę. Co do zdjęć to muszę trochę się przejechać i zapamiętać jak ręce układam bo jak chciałem zrobić zdjęcie to miałem problem aby odtworzyć chwyt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zdjęcia jak ma ustawione klamkomanetki dziewczyna która naprawdę dużo jeździ. Czyli skrajnie nieprawidłowo. A jej tak wygodnie. Więc najlepiej zdjąć owijkę i trochę pojeździć w samych rękawiczkach z multitool-em. Metodą prób i błędów dojdziesz jak Ci jest wygodnie.

bogaart1.jpg

boggard2.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba odróżnić jazdę sportową od turystycznej. Poza tym osoba której przebieg liczony jest w setkach tysięcy kilometrów na pewno przerobiła wszystkie możliwe ustawienia pod kątem wygody. Nie namawiam kolegi do skopiowania takiego ustawienia ale do samodzielnej próby znalezienia właściwego dla siebie, pokazując że jedyne słuszne, przez każdego zalecane, nie koniecznie musi się okazać tym najwygodniejszym.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, chrismel napisał:

Trzeba odróżnić jazdę sportową od turystycznej. Poza tym osoba której przebieg liczony jest w setkach tysięcy kilometrów na pewno przerobiła wszystkie możliwe ustawienia pod kątem wygody. Nie namawiam kolegi do skopiowania takiego ustawienia ale do samodzielnej próby znalezienia właściwego dla siebie, pokazując że jedyne słuszne, przez każdego zalecane, nie koniecznie musi się okazać tym najwygodniejszym.

Nie ma to znaczenia. Nie moja sprawa czy jej wygodnie, natomiast patrząc na zdjęcia, widać że kontrola musi być totalnie upośledzona.

Manetki i kierownica są projektowane w konkretny sposób. Nie wiem jak ona hamuje i zmienia biegi, mając małe dłonie i tak ustawione klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskomfort dłoni na manetkach to głównie wina złej pozycji na rowerze i opierania się o klamki zbyt dużą siłą. Sam na początku jazdy na szosie, będąc zupełnie nie gibką osobą opierałem się mocno na klamkach. Ręce mi drętwiały po kilku km. Potem znajomy, znający się trochę, ustawił mi kierownicę na kozę. Problemy prawie zniknęły co pozwoliło mi na więcej dłuższych jazd. Z kilometrami poprawiła się postawa na rowerze, a z pomocą ćwiczeń tułów zaczął trzymać wszystko tak jak trzeba. Kierownica poszła w dół, klamki do przodu a ból i drętwienie nie wróciło (no drętwienie czasem wraca ale to po 8-9h).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ChuChu napisał:

Nie ma to znaczenia. Nie moja sprawa czy jej wygodnie, natomiast patrząc na zdjęcia, widać że kontrola musi być totalnie upośledzona.

Manetki i kierownica są projektowane w konkretny sposób. Nie wiem jak ona hamuje i zmienia biegi, mając małe dłonie i tak ustawione klamki.

Skoro tak sobie ustawiła, to chyba jej pasuje, nie wiem z czym chcesz się kłócić.
Wątpię, żeby miała problemy ze zmianą biegów i hamowaniem, bo by nie została przy takim ustawieniu.

Przede wszystkim są tak zaprojektowane, że można ustawiać i regulować pod siebie i to jest najważniejszy sens wypowiedzi @chrismel
Gdyby miały być wykorzystywane w jednej konkretnej pozycji, to by nie dało się ich inaczej montować.

Z czyjąś wygodą nie ma sensu się kłócić, możemy jedynie podpowiadać jak szukać właściwego.
Czasem bywa, że klasyczne się nie sprawdzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Żeby nie zakładać nowego wątku zapytam tutaj, bo sprawa jest podobna chociaż nie dotyczy drętwienia dłoni. Jestem świeżo po zakupie Krossa 5.0, rozmiar M (mam 176 cm). Poniżej zdjęcia pokazujące ustawienia kierownicy jak wyjechała z fabryki czy też sklepu. Sprzedawca powiedział, że nie ma jednego sposobu ustawiania klamkomanetek i że każdy robi to po swojemu.

Po pierwszych przejażdżkach mam wrażenie, że uchwyt na "łapach" jest mało komfortowy i że powinny być wyżej i bliżej mnie. Z filmików jakie zobaczyłem na YT wynikałoby, że kierownica powinna iść w dół a klamkomanetki sporo w górę, w moją stronę. Czy dobrze myślę? Czy najpierw powinienem zacząć z przesuwaniem siodła? Czy najpierw zrobić parę setek i się przyzwyczaić do baranka? :)

 

 

1.jpg

2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze myślisz.

Jako punkt wyjścia można zacząć od ustawienia klamkomanetek tak, by dolny koniec dźwigni hamulca dotykał linii wyznaczonej przez przedłużenie linii stykającej się z dolnym fragmentem kierownicy (tym prostym odcinkiem "dropów", który trzeba ustawić prawie równolegle do ziemi). 

Oczywiście są różne gięcia kierownic i różne klamkomanetki, ale zwykle takie ustawienie zapewnia dobry kompromis pomiędzy różnymi chwytami. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...