Skocz do zawartości

[DO 6500] XC na długie trasy Giant XTC SLR 2 vs Team Marin 1


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, który rower według was jest lepszym wyborem? Zależy mi na rowerze MTB, który będzie wykorzystywany w sposób zbliżony do graveli z trochę większą nutką terenowości. Team Marin znalazłem za 6300, a XTC SLR 2 za 5600 - napęd teoretycznie jest ten sam. Wydaje mi się, że rama jest na plus w Marinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczam, że to tylko moje prywatne zdanie, ale byłem posiadaczem XC i robiłem długie trasy, dziś powiem jedno: wybierz jedno.
XC to rower do wyścigów górskich, słabo się nadaje na długie trasy, choć są ludzie, którzy na takowych jeżdżą. Jednak w moim przypadku brakowało wygodnej pozycji, próbowałem to złagodzić pewnymi przeróbkami z mniejszym lub gorszym skutkiem. Zdecydowałem się ostatecznie na zmianę roweru i przy okazji geometrii, wybrałem
"twardą" trailówkę ze znacznie większym skokiem, wygodniejszą pozycją i bardziej przyjazną geometrią. Na moje potrzeby wspina się bardzo dobrze, na szlakach można spokojnie "zaszaleć" rozsądnie.
Dlatego przemyśl i poczytaj na temat XC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Semtex właśnie XC wydawało mi się idealną opcją do tego typu zastosowań, między innymi przez oglądanie gravelowych ultramaratonów gdzie bardzo często można spotkać takie rowery. 

Jestem posiadaczem gravela i dla mnie pozycja na tym rowerze jest zbyt niekomfortowa, nie podszedł mi baranek oraz brak amortyzowanego widelca - każda inna trasa niż utwardzona ścieżka bez większych dziur, to jest jedna wielka katorga. XC w mojej opinii daje możliwość jazdy z bardziej wyprostowaną pozycją - na tym mi zależy, zdaje sobie sprawę, że kosztem tego będzie prędkość, ale dyskomfort to jest to co do tej pory było dla mnie największym problemem jeśli chodzi o kolarstwo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Marin to nie jest typowy XC. 

A może jakiś AM byłby nawet godny Twojej uwagi. 

Miałbyś wygodę zapewnioną a gdybyś chciał z powrotem się zamęczyć to tym nieszczęsnym gravelem sobie pojedziesz i od razu zamarzysz o normalnym rowerze. 

Ha ha, a może nóg nie golisz i dlatego jest Ci nie wygodnie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@NerfMe wychodzi na to, że wzmocnienie ramy problemu nie rozwiązało.
FBA15801-BB1B-4090-81AA-DBF2B9DB32DA.webp.ca3b1d5cc2dbe50457161d902e9ca78c.webp
 

Edit:
Widziałem  jeszcze w tym podlinkowanych wątku   wariant wzmocnień z dospawana poprzeczka. Może to pomogło rozwiązać problem. 

Edytowane przez Enadxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to byłby mój wybór to z pewnością brałbym gianta slr2, szczególnie jeśli jest za 5600zł. Na wstępie wywaliłbym koła i opony, sprzedał jako nowe nieużywane za parę stów, a różnicę z budżetu i zysk ze sprzedaży kół gianta przeznaczył na zakup lżejszych kół od daveo, szobakbike, fitwheels itp oraz lżejszych opon. Sam slr2 to bardzo dobry sprzęt, dobra rama i udany amor gianta, ale jak każdy w tej półce cenowej ze średnimi kołami. Wraz ze zmianą kół dostaniesz bardzo fajnego , zwinnego rumaka. Zabawę z kołami możesz olać, albo zostawić sobie na później...ale reasumując z tych dwóch brałbym gianta. Możesz też obadać sobie coś z decathlona w stylu xc120. Ludzie chwalą.

A co do samej zmiany, ew. innych opcji to pytanie jakie masz koła w gravelu. Pytam bo mając w garażu szosę, gravela i mtb/xc stwierdzam, że mieszkając w płaskopolsce gravel jest dla mnie najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem, a mtb/xc został do zabaw na singlach itp. Niemniej jednak, jeśli z jakiegoś powodu gravel to nie to czego oczekiwałeś to pójście w mtb/xc będzie dobrym wyborem. Będzie nieco wolniej na asfalcie, ubitych szutrach, ale bardziej komfortowo i szybciej na drogach z korzeniami, kamieniami itp. Mam niedaleko siebie rundę w lasku z wystającymi korzeniami, bardzo techniczna- dla gravela z oponami 35c jest już wyzwaniem, mtb przelatuje bez problemów- komfort o niebo lepszy. Wbrew pozorom taki mtb/xc to bardzo uniwersalny sprzęt, zresztą ludzie na nich jeżdżą , trenują, startują masowo w maratonach, w czasie urlopu zaliczają rodzinne wycieczki. Zresztą przez wiele lat posiadałem sportowego mtb/xc  na którym latałem maratony od Kaczmarka po Powerade i Bikemaratona,  brałem na wycieczki nad jeziorko ze znajomymi no bo tylko jeden rower miałem. Był szybki jak na mtb i wygodny.

Pamiętaj tylko, że ważne jest odpowiednie dopasowanie roweru rozmiarowo i pod względem geo. Bez tego na każdym rowerze będzie źle i niewygodnie.  No ale to taka oczywista oczywistość.

Na jakieś dziwne hybrydy gravela, crossa z mizerną amortyzacją pewnie bym nawet nie patrzył. Chyba że zależy Tobie na emeryckiej pozycji jak na stołku to wtedy tak.

Edytowane przez nossy
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Asfalt napisał:

Zależy mi na rowerze MTB, który będzie wykorzystywany w sposób zbliżony do graveli z trochę większą nutką terenowości

Wg mnie to zacznij od sprawdzenia, w którym z wymienionych przez Ciebie rowerów wejdzie większa zębatka na przód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jakie napędy montuje się w gravelach i bardziej odpowiednich pod Twoje wymagania rowerach, o których wspomniał @KSikorski, a jakie w tych, które Ty sobie upatrzyłeś.

Wrzuć sobie do jakiegoś kalkulatora napęd (przełożenia), na których jeździsz teraz i porównaj.

Wg mnie rowery z napędem 32 x 10-51 nijak się mają do stwierdzenia "który będzie wykorzystywany w sposób zbliżony do graveli" 🙂.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Asfalt napisał:

@Yarooo to samo co z Trekiem Dual Sport - wydaje mi się że koła 27,5 są za małe na dłuższe trasy. Mylę się :D ?

W tym rowerze jest opona 27,5+, co oznacza że średnica zewnętrzna jest praktycznie taka sama jak w przypadku opon 29.

@Greg1 W 2022 przejechałem całą Wisełkę 500 na blacie 24T i naprawdę nie wiem po co przeciętnemu rowerzyście, który jedzie rowerem obciążonym sakwami lub torbami bikepacingowymi, który waży minimum 18-20kg potrzebny jest blat większy niż 30T.

Edytowane przez Yarooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którym Treku Dual Sport jest plusowe 27.5...? Jak już to 27.5 i to tylko chyba tylko w nielicznych modelach.

Na blacie 24t powiadasz? Można i tak. Nie ma się co rozpędzać 🤣.

PS. WaŻy.

@Asfalt, nie mówię, że nie można jeździć na takim napędzie po asfalcie, ale żebyś przemyślał czy to Ci odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem posiadaczem XTC SLR1, u mnie był to rower uniwersalny, ścigałem się nim w górach, ścigałem się na płaskich maratonach, a także miał za sobą ultramaraton pomorska 500. Nie było problemu z mocowaniem toreb czy sakw. Koła może nie najlżejsze, ale mega wytrzymałe. Opony Recon race, jeśli na takich stoi, to fajna opona, na twarde suche warunki. Amortyzator Crest jest w zupełności wystarczający. Co do napędu, mnie w zupełności wystarcza 32T, ale jest opcja na więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, nie zrozumiałem. O ile 2.6 można nazwać plusowymi to OK 🙂.

EDIT:

W zasadzie to nie do końca OK, bo zakładając, że ten "turystyczny" Explore miałby też z tyłu najmniejszą zębatkę 10t, to musiałby mieć opony 27.5 x 3.0 żeby można porównywać go z Giantem.

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony 2,6 do jazdy po asfalcie;0?

 

Wracając do dwóch głównych rowerów, pomijając łamiące się ramy, Marin ma jeszcze bardzo wyprostowana pozycję, siedzi się na nim jak na fullu trail/enduro, moim zdaniem to dyskwalifikuje ten rower do użytku w większości na asfalcie/leśnych ścieżkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Enadxx co do pękających ram w TM, to rzeczywiście z tego co czytam jest to problem, który występuje, Marin próbuje z nim walczyć, ale z tego co zrozumiałem z tych wszystkich opinii najważniejsze jest to, że oni od ręki wymieniają te wadliwe ramy więc nie ma takich problemów i śliskich akcji jak np. miewał Kross.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...