Skocz do zawartości

[DO 6500] XC na długie trasy Giant XTC SLR 2 vs Team Marin 1


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, który rower według was jest lepszym wyborem? Zależy mi na rowerze MTB, który będzie wykorzystywany w sposób zbliżony do graveli z trochę większą nutką terenowości. Team Marin znalazłem za 6300, a XTC SLR 2 za 5600 - napęd teoretycznie jest ten sam. Wydaje mi się, że rama jest na plus w Marinie.

Napisano

Zaznaczam, że to tylko moje prywatne zdanie, ale byłem posiadaczem XC i robiłem długie trasy, dziś powiem jedno: wybierz jedno.
XC to rower do wyścigów górskich, słabo się nadaje na długie trasy, choć są ludzie, którzy na takowych jeżdżą. Jednak w moim przypadku brakowało wygodnej pozycji, próbowałem to złagodzić pewnymi przeróbkami z mniejszym lub gorszym skutkiem. Zdecydowałem się ostatecznie na zmianę roweru i przy okazji geometrii, wybrałem
"twardą" trailówkę ze znacznie większym skokiem, wygodniejszą pozycją i bardziej przyjazną geometrią. Na moje potrzeby wspina się bardzo dobrze, na szlakach można spokojnie "zaszaleć" rozsądnie.
Dlatego przemyśl i poczytaj na temat XC :)

Napisano

@Semtex właśnie XC wydawało mi się idealną opcją do tego typu zastosowań, między innymi przez oglądanie gravelowych ultramaratonów gdzie bardzo często można spotkać takie rowery. 

Jestem posiadaczem gravela i dla mnie pozycja na tym rowerze jest zbyt niekomfortowa, nie podszedł mi baranek oraz brak amortyzowanego widelca - każda inna trasa niż utwardzona ścieżka bez większych dziur, to jest jedna wielka katorga. XC w mojej opinii daje możliwość jazdy z bardziej wyprostowaną pozycją - na tym mi zależy, zdaje sobie sprawę, że kosztem tego będzie prędkość, ale dyskomfort to jest to co do tej pory było dla mnie największym problemem jeśli chodzi o kolarstwo. 

Napisano

Ten Marin to nie jest typowy XC. 

A może jakiś AM byłby nawet godny Twojej uwagi. 

Miałbyś wygodę zapewnioną a gdybyś chciał z powrotem się zamęczyć to tym nieszczęsnym gravelem sobie pojedziesz i od razu zamarzysz o normalnym rowerze. 

Ha ha, a może nóg nie golisz i dlatego jest Ci nie wygodnie ? 

Napisano

@NerfMe wychodzi na to, że wzmocnienie ramy problemu nie rozwiązało.
FBA15801-BB1B-4090-81AA-DBF2B9DB32DA.webp.ca3b1d5cc2dbe50457161d902e9ca78c.webp
 

Edit:
Widziałem  jeszcze w tym podlinkowanych wątku   wariant wzmocnień z dospawana poprzeczka. Może to pomogło rozwiązać problem. 

Napisano

Jeśli to byłby mój wybór to z pewnością brałbym gianta slr2, szczególnie jeśli jest za 5600zł. Na wstępie wywaliłbym koła i opony, sprzedał jako nowe nieużywane za parę stów, a różnicę z budżetu i zysk ze sprzedaży kół gianta przeznaczył na zakup lżejszych kół od daveo, szobakbike, fitwheels itp oraz lżejszych opon. Sam slr2 to bardzo dobry sprzęt, dobra rama i udany amor gianta, ale jak każdy w tej półce cenowej ze średnimi kołami. Wraz ze zmianą kół dostaniesz bardzo fajnego , zwinnego rumaka. Zabawę z kołami możesz olać, albo zostawić sobie na później...ale reasumując z tych dwóch brałbym gianta. Możesz też obadać sobie coś z decathlona w stylu xc120. Ludzie chwalą.

A co do samej zmiany, ew. innych opcji to pytanie jakie masz koła w gravelu. Pytam bo mając w garażu szosę, gravela i mtb/xc stwierdzam, że mieszkając w płaskopolsce gravel jest dla mnie najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem, a mtb/xc został do zabaw na singlach itp. Niemniej jednak, jeśli z jakiegoś powodu gravel to nie to czego oczekiwałeś to pójście w mtb/xc będzie dobrym wyborem. Będzie nieco wolniej na asfalcie, ubitych szutrach, ale bardziej komfortowo i szybciej na drogach z korzeniami, kamieniami itp. Mam niedaleko siebie rundę w lasku z wystającymi korzeniami, bardzo techniczna- dla gravela z oponami 35c jest już wyzwaniem, mtb przelatuje bez problemów- komfort o niebo lepszy. Wbrew pozorom taki mtb/xc to bardzo uniwersalny sprzęt, zresztą ludzie na nich jeżdżą , trenują, startują masowo w maratonach, w czasie urlopu zaliczają rodzinne wycieczki. Zresztą przez wiele lat posiadałem sportowego mtb/xc  na którym latałem maratony od Kaczmarka po Powerade i Bikemaratona,  brałem na wycieczki nad jeziorko ze znajomymi no bo tylko jeden rower miałem. Był szybki jak na mtb i wygodny.

Pamiętaj tylko, że ważne jest odpowiednie dopasowanie roweru rozmiarowo i pod względem geo. Bez tego na każdym rowerze będzie źle i niewygodnie.  No ale to taka oczywista oczywistość.

Na jakieś dziwne hybrydy gravela, crossa z mizerną amortyzacją pewnie bym nawet nie patrzył. Chyba że zależy Tobie na emeryckiej pozycji jak na stołku to wtedy tak.

Napisano

Jeśli zmieniać koła to głupio zostawiać najtańsze tarcze RT-10, a to może pociągnąć za sobą całe hamulce ;)  I tak dalej, ale oczywiście ma to sens nawet większy niż inwestycja w wyższy model. Też brałbym Gianta z tych dwóch, niezłe ceny teraz ma.

Napisano
14 godzin temu, Asfalt napisał:

Zależy mi na rowerze MTB, który będzie wykorzystywany w sposób zbliżony do graveli z trochę większą nutką terenowości

Wg mnie to zacznij od sprawdzenia, w którym z wymienionych przez Ciebie rowerów wejdzie większa zębatka na przód...

Napisano

Zobacz jakie napędy montuje się w gravelach i bardziej odpowiednich pod Twoje wymagania rowerach, o których wspomniał @KSikorski, a jakie w tych, które Ty sobie upatrzyłeś.

Wrzuć sobie do jakiegoś kalkulatora napęd (przełożenia), na których jeździsz teraz i porównaj.

Wg mnie rowery z napędem 32 x 10-51 nijak się mają do stwierdzenia "który będzie wykorzystywany w sposób zbliżony do graveli" 🙂.

Napisano
2 godziny temu, Asfalt napisał:

@Yarooo to samo co z Trekiem Dual Sport - wydaje mi się że koła 27,5 są za małe na dłuższe trasy. Mylę się :D ?

W tym rowerze jest opona 27,5+, co oznacza że średnica zewnętrzna jest praktycznie taka sama jak w przypadku opon 29.

@Greg1 W 2022 przejechałem całą Wisełkę 500 na blacie 24T i naprawdę nie wiem po co przeciętnemu rowerzyście, który jedzie rowerem obciążonym sakwami lub torbami bikepacingowymi, który waży minimum 18-20kg potrzebny jest blat większy niż 30T.

Napisano

W którym Treku Dual Sport jest plusowe 27.5...? Jak już to 27.5 i to tylko chyba tylko w nielicznych modelach.

Na blacie 24t powiadasz? Można i tak. Nie ma się co rozpędzać 🤣.

PS. WaŻy.

@Asfalt, nie mówię, że nie można jeździć na takim napędzie po asfalcie, ale żebyś przemyślał czy to Ci odpowiada.

Napisano

Byłem posiadaczem XTC SLR1, u mnie był to rower uniwersalny, ścigałem się nim w górach, ścigałem się na płaskich maratonach, a także miał za sobą ultramaraton pomorska 500. Nie było problemu z mocowaniem toreb czy sakw. Koła może nie najlżejsze, ale mega wytrzymałe. Opony Recon race, jeśli na takich stoi, to fajna opona, na twarde suche warunki. Amortyzator Crest jest w zupełności wystarczający. Co do napędu, mnie w zupełności wystarcza 32T, ale jest opcja na więcej. 

Napisano
25 minut temu, chudzinki napisał:

W którym Treku Dual Sport jest plusowe 27.5...? Jak już to 27.5 i to tylko chyba tylko w nielicznych modelach.

Chodziło o Rockridera.

Napisano

Dobra, nie zrozumiałem. O ile 2.6 można nazwać plusowymi to OK 🙂.

EDIT:

W zasadzie to nie do końca OK, bo zakładając, że ten "turystyczny" Explore miałby też z tyłu najmniejszą zębatkę 10t, to musiałby mieć opony 27.5 x 3.0 żeby można porównywać go z Giantem.

Napisano

Opony 2,6 do jazdy po asfalcie;0?

 

Wracając do dwóch głównych rowerów, pomijając łamiące się ramy, Marin ma jeszcze bardzo wyprostowana pozycję, siedzi się na nim jak na fullu trail/enduro, moim zdaniem to dyskwalifikuje ten rower do użytku w większości na asfalcie/leśnych ścieżkach.

Napisano

Planuje kupić xtc slr 1 bo zależy mi na dobrym osprzęcie i fajnej ramie. Jeżdżę głównie turystycznie i ten Giant pięknie wygląda tylko ta cena 

Napisano

@Enadxx co do pękających ram w TM, to rzeczywiście z tego co czytam jest to problem, który występuje, Marin próbuje z nim walczyć, ale z tego co zrozumiałem z tych wszystkich opinii najważniejsze jest to, że oni od ręki wymieniają te wadliwe ramy więc nie ma takich problemów i śliskich akcji jak np. miewał Kross.

Napisano
16 godzin temu, girek napisał:

@seba8121 a na jaki rower zamieniłeś tego XTC?

Zmieniłem na Gianta Anthema, a do niego myślę, zakpić gravela, aczkolwiek uważam, że jeżeli możemy pozwolić sobie na 1 rower, to XTC jest dość uniwersalny. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...