Skocz do zawartości

[latarka] Convoy S2+ rowerowy, czyli dobrze zrobiona latarka rowerowa


Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Kilka takich też już poprawiałem, ale nie będę się o nich wypowiadał.

Ja za to chętnie się wypowiem bo poznaję po zdjęciach moją latarkę ;)

Warto poprawiać bo na zdjęciu z pastą to chyba właśnie moja (kupiona jako "rowerowa" na Allegro) i tak jak pasty jest mało w fabrycznych to w mojej dodatkowo była oskalpowana dioda i krzywo zamontowana optyka (rozkład światła tragiczny), miała być na rower a była jako zapasowa i rzadko używana. Wysłałem do @rambolbambol na poprawki, niestety (a raczej stety bo jestem zadowolony, że tak wyszło) dioda i optyka do wymiany, został w sumie tylko korpus.

Na plus:

  • dobry patent z ustawieniem optyki, nie muszę nic poprawiać tylko od razu wiem jak na kierownicy zamontować żeby odcięcie było tam gdzie powinno
  • samo odcięcie i rozkład światła świetna sprawa, standardowy S2+ świeci daleko ale dość wąsko (snop w kształcie koła) a teraz świeci bliżej ale bardzo szeroko (do lasu jak znalazł)
  • miałem notoryczny problem z przełączaniem trybów na wybojach, teraz nic się nie dzieje
  • strasznie mnie wkurzało w zwykłym S2+ że bez sygnalizacji zmieniał moc na niższą, niby włączona na max a świeciła na może 30%, teraz świeci zdecydowanie dłużej i nawet jak mam tryb 60% to widzę więcej niż w zwykłym na 100%
  • już wspominałem w innym miejscu na forum: bardzo dobry kontakt (przez forum i telefoniczny)

Na minus:

  • trzeba się liczyć z kosztem zakupu nowych ogniw, dużą część miałem rozbiórkowych i te idą na półkę
  • @rambolbambol pisze bardzo rozbudowane wiadomości więc jak ktoś nie lubi czytać to może być minus 🤪

 

Próbowałem zrobić parę zdjęć telefonem żeby złapać różnice pomiędzy zwykłym S2+ a przerobionym ale niestety zdjęcia tego nie oddają, różnica jest bardzo duża (porównywałem nawet z Convoy'em S21 i nadal przerobiony górą).

Koniec końców byłem tak zadowolony z poprawek, że teraz oprócz tej poprawionej mam od @rambolbamboljeszcze drugą, składaną od zera. Latarka na trzech diodach, która świeci jeszcze dłużej (i lepiej), z bardzo fajnym sterownikiem (na początku byłem przerażony ilością trybów ale 10 minut ćwiczeń i wszystko można ogarnąć, teraz by mi brakowało w normalnym S2+ ustawienia na np. 0,1% mocy). Normalnie po lesie jeździłem na dwóch S2+ (kierownica + kask) w trybie 50% bo na 100% niestety musiałem za często żonglować ogniwami. Teraz na kierze mam z odcięciem i trojaczek na kasku, kierownica w trybie 60%, kask 30% i widać wszystko.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oferta dla wszystkich niezdecydowanych albo posiadających już fabryczną latarkę Convoy S2+:

1. Wpłacasz kaucję 220zł za poprawioną latarkę + koszt wysyłki 15zł.
2. Prześlę ci poprawioną latarkę (czarny albo szary host).
3. Porównasz sobie obie latarki i odeślesz tę, której nie chcesz.
4. Zwrócę ci 40-80zł (wartość twojego Convoy S2+ w zależności od jego stanu) albo 220zł (mój Convoy S2+).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę osób się pytało: Czy mógłbym zrobić latarkę rowerową na bazie Convoy L21A?
Odpowiedź: Na ten moment nie, bo do S21A nie ma dobrych optyk rowerowych w sprzedaży. Convoy S21A są fajne o ile świecą z oryginalną optyką. 

Optyki do S2+ też wymagają uwagi. Na obrazku poniżej są dwie optyki "rowerowe 20x60" do S2+ z czego ta po lewej zniszczy diodę a ta po prawej ma stopkę, która opiera się o podstawę diody i nie pozwoli jej zniszczyć. Ja stosuje takie jak ta po prawej.

image.jpeg.5a77b1560d5737619a28b1519882be08.jpeg

Poniżej efekt (z lewej) założenia niewłaściwej optyki. Optyka opierała się o kopułkę diody i w rezultacie wstrząsów, temperatury itd, ścięła ją z diody razem z mikroskopowymi kablami do luminoforu.

image.thumb.jpeg.05bff39342207e8d9d7a50216d9e1c46.jpeg

Do Convoy L21A są takie jak poniżej (lub podobne) optyki ubrane w plastikowy dystans. Straty światła na takiej optyce są duże i w rezultacie S21A świeci słabiej niż S2+ z taką samą diodą i na takim samym prądzie. I tu przewaga L21A w postaci obsługi większych ogniw 21700 oraz trochę większej pojemności cieplnej jest całkowicie zabita poprzez niemożność wyemitowania takiej samej ilości światła przez optykę.

image.png.737ffa9551378654caaea9db19086072.png

Dlaczego tak jest? Dioda w S21A jest osadzona o 2mm niżej a sama soczewka TIR ma tę samą średnicę (niebieska linia). Optyka "rowerowa" do S21A jest też bardziej "mglista" niż te które ja stosuje w poprawionych Convoy S2+. Jeśli do S21A pojawią się dobre optyki rowerowe, bez białych plastikowych ubranek, to do tematu wrócę. Od czasu premiery Convoy S21A, czyli od 3 lat, takich nie widziałem 🙂

image.thumb.jpeg.f081417ef514e01b83dd4d347b1f04f8.jpeg

Edytowane przez rambolbambol
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie rowerową brać. Od niedawna jestem posiadaczem wyżej opisanej latareczki i jak dla mnie jest godna uwagi dla Tych co rozważają zakup oświetlenia. Nadmienie tylko że nie wiem jak świeci w wersji oryginalnej ale po przeróbce kolegi Marcina świetnie się spisuje. Krótkie testy w lesie jak na razie podczas biegania i w porównaniu z czołówką Petzl Actik Core zdecydowanie lepiej oświetla teren, szeroko i mocno, a podczas dwu godzinnego biegu też nie czułem dyskomfortu związanego z wagą samej latarki 😉 powiedział bym latareczki. Póki co czekam na uchwyt do montażu na kiere do roweru i docelowo będzie śmigać na nim gdzie z pewnością się sprawdzi, a nie będzie miała lekko 😅. Na plus oczywiście jeszcze jej praca na ogniwach 18650. Moim zdaniem warta rozważenia jeśli ktoś szuka latarki na rower do biegania do lasu i w piwnicy też się sprawdzi😉. Pozdrawiam serdecznie Artur.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Udało mi się dopracować pozycjonowanie wcięcia w obudowie z napisem Convoy względem snopa światła na tyle, że mogę już lutować podłoże na stałe. Od teraz każda z zamówionych latarek będzie miała miedziane podłoże z diodą wlutowane na stałe w pigułkę. Koniec z pastą termiczną. Zapewni to lepsze odprowadzanie ciepła z diody na obudowę.

Podczas zamawiania latarki można też wybrać dwa rodzaje optyki rowerowej. Obie mają ładne odcięcie z góry i nie oślepiają z naprzeciwka:

  • 20x60 - dla jazdy MTB i codziennego użytkowania. Jeśli nie wiesz jakiej optyki potrzebujesz, to właśnie takiej.
  • 10x45 (nowa) - dla jazdy szosowej, gdzie priorytetem jest widzieć daleko a nie szeroko
Edytowane przez rambolbambol
  • +1 pomógł 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam poprawionego Convoya od @rambolbambol Póki co długich testów nie było, ale coś tam pojeździłem z nową latarką i jestem zadowolony. Mam optykę 10x45, tryby 1-20-100. Do spokojnej jazdy w terenie starcza tryb 20%, jak chce się pojeździć szybciej to full moc i naprawdę ładnie daje, ale kosztem baterii. Na trybie średnim trochę brakuje mi odległości. W terenie to nie problem, ale przy szybszej jeździe na asfalcie chciałoby się dalej.

Ogólnie jak najbardziej polecam kolegę @rambolbambol Bardzo dobry kontakt, wyczerpujące odpowiedzi na pytania, dobra robota :) Dzięki!

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROMOCJA ... ostatnia latarka aż do września 2023

Została mi jedna szara latarka, złożona dla kolegi z forum, który się jednak rozmyślił. Szkoda mi ją na części rozbierać, więc zrobimy promocję, żeby ją sprzedać. Wyjeżdżam na długi urlop a nowa dostawa części dopiero pod koniec sierpnia, więc to też ostatnia okazja na zgarnięcie poprawionej latarki przed końcem wakacji. Latarka już po testach, gotowa do wysłania. Promocja jest na cały zestaw.

Jak ktoś chętny, to proszę o wiadomość.

image.png.c23dfffe6934bc668bc44431ffb071d7.png

Zestaw jest na pełnym wypasie:

Podzespół cena normalna PROMOCJA !
Convoy S2+ szary, poprawiony, optyka 20x60 albo 10x45 220 195
Ładowarka Mactronic m0012 / Folomov A1 z funkcją power banku 60 50
uchwyt rowerowy obrotowy 8 5
nowe ogniwo Panasonic 3400mAh NCR18650B 30 25
nowe ogniwo Samsung 3500mAh INR18650-35 30 25
wysyłka paczkomatem 17 17
RAZEM 365 317

Obrotowy uchwyt rowerowy - normalna cena 8zł

image.png.31f527545a3a00c5cdc78a746f86a6cf.png

Ładowarka Mactronic m0012 / Folomov A1 z funkcją power banku (super podręczna) - normalna cena 60zł

https://allegro.pl/oferta/ladowarka-usb-magnetyczna-do-akumulatorow-li-ion-z-13958813860
https://lygte-info.dk/review/Review Charger Folomov A1 UK.html
DSC_2553

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak, optyka 20x60 i 60x20 to jest to samo 🙂

Ostatnio eksperymentuję z latarkami rowerowymi na diodach SST40. Rezultaty są zadowalające. 20% większa moc od XM-L2 ale kosztem zimniejszej barwy światła i o 20% większego zużycia prądu. Idealnie nadaje się na światło długie w połączeniu z optyką 10x45. Nie jest idealna jako jedyna latarka na kierownicy, ale jako dopełnienie XM-L2 z 20x60 sprawdza się świetnie.

Tyle latarek opartych na hoście Convoy S2+ złożyłem dla ludzi z https://www.forumrowerowe.org/ :

image.thumb.jpeg.b0ed4b47ada242dd9ca81f706d4c13d4.jpeg

Obrazek to oryginalne optyki od S2+. Ilość nie uwzględnia innych modeli oraz latarek wysłanych na poprawki.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Zainteresowałem się trochę tematem, bo chyba w sezonie jesień/zima/wiosna będę jeździł więcej po drogach publicznych, a mam właśnie 60x20. Kupiona od Darka ze "światełek" dobre kilka lat temu tylko to odcięcie to jakieś słabe, muszę się przyjrzeć sprawie 🙂.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ostatnio zacząłem śmigać na ustawki i wspólne treningi, które aktualnie kończą się koło godziny 19/20 i już zaczyna się robić ciemno, dlatego dopadł mnie temat mocniejszego światła. Kupiłem sobie mocowanie do garmina z możliwością podwieszenia dowolnej latareczki. Dobrze też zapamiętałem, że na forum ktoś zajmował się "tuningiem" i oto jestem :) Mam pytania. Moja sytuacja wygląda tak, że większość czasu spędzam w lesie, ale muszę do niego kawałek dojechać. W związku z tym czy optyka "szosowa" nada się na jazdę w lesie? Czy jednak lepiej wziąć tę "szerszą" , ale ktoś skomentował, że jednak na ścieżkach brakuje mu w niej zasięgu..
Drugie pytanie brzmi, czy posiadasz jakieś zdjęcia przedstawiające różnicę w świeceniu obu opcji? Jest to dla mnie spory wydatek i chcę go dobrze przemyśleć. Dziękuję za odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optyka szosowa nada się w lesie. Świeci trochę dalej kosztem tego, że węziej. Ja bym jednak sugerował wziąć optykę MTB (20x60), skoro więcej śmigasz po lesie. Na szosie spokojnie też da radę. Zresztą sam śmigam z jedną latarką 20x60 wszędzie. Na 25% mocy światła masz około 4.5h jazdy na jednym ogniwie 3500mAh i jest to wystarczająco dużo, żeby przy szybkiej jeździe wszystko dostrzec. Jak światła braknie na jakimś odcinku to dajesz 100%.

Zdjęć nie mogę zrobić, bo mój kalkulator z kartą SIM nie umie w nocy pstrykać. Zresztą moje zdolności fotograficzne też nie są wybitne. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś kto już kupił moją  latarkę wstawił fotkę, jak to świeci.

Co do wydatku, to jeśli latarka ci się nie spodoba, to możesz ją po prostu odesłać a ja zwrócę kasę. 

 

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem w posiadaniu przerobionego convoya s2+ od rambolbambol i serdecznie polecam, latarka jest dużo lepsza od fabrycznej, i masy innych latarek rowerowych, modyfikacje naprawdę robią robotę, w wolnym czasie postaram się zamieścić jakieś zdjęcia jak mi się uda, które zilustrują to o czym mowie. M. In porównanie z lumintopem b01 dosyć popularna latarka rowerowa w ostatnim czasie. Moim skromnym zdaniem między tymi latarkami jest kompletna przepaść jeśli chodzi o np. jakość odcięcia, bo na lumintopie są takie jakby smugi ciężko to opisać, nie wygląda to zbyt estetycznie i jakby też nie do końca spełnia swoją rolę, bo w tych miejscach gdzie są smugi latarka świeci więc to odciecięcie nie spełnia, w 100% swojej roli tak dobrze jak np jest to w moim convoyu w nim nie mam żadnych zastrzeżeń jest poprostu perfekcyjnie, pozatym convoy wydaje się na spokojnie 3x jaśniejszy I robi naprawdę wrażenie. Wracając to chciałem dodać że Pan Rambolbambol był w stanie wskrzesić mojego nie żywego już convoya i ponadto zmodyfikować go i faktycznie widać różnicę chociażby latarka nie wyłącza się podczas większych wibracji mogę jechać nawet lasem i nic się nie dzieje, latarka jest naprawdę dopieszczona nie grzeje się ani nic, nie mogę się do niczego przyczepić. Jeśli chodzi o komunikację z rambolbambol to była już od początku na wysokim poziomie, czy to miałem jakieś pytania czy cos cały proces naprawy był dokumentowany czy to filmy czy zdjęcia i cały czas wiedziałem co się dzieje. Dostawałem odpowiedzi w krótkim czasie i były one konkretne i na temat. Ten Pan poprostu robi to z pasji i to się szanuje.

Podsumowując Jestem mega zadowolony z zakupu. I polecam najserdecznjej każdemu kto szuka ponadprzecietnie mocnej latarki na rower, która jest na wymienne ogniwa i go poprostu nigdy nie zawiedzie. Fabryczna latarka convoya przynajmniej mnie zawiodła a po tym wszystkim odżyła i posłuży mam wrażenie jeszcze wiele lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...