Skocz do zawartości

[2022] Kross - nowe Level


Alsew

Rekomendowane odpowiedzi

Tyfon79 chyba za dużo emocji. Kross marketingowo promuje się w XC i oferta na 2022 jest ...... niezła. Karbon, reba, przyzwoity napęd i wszystko za 7,5 tyś, jeszcze parę innych modeli ciekawych by się znalazło.

Wycofanie się z rynku szosówek też mnie nie dziwi. Uważam że ten rynek stal się toksyczny, jest wielkie podniecenie schowanymi kabelkami lub bez a za wszystko płacisz jak za platynę. Zblazowana zachodnia Europa to kupi, w Polsce już mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schowane kabelki są fajne w topowych modelach. Hydrauliki się nie rozpina i tak, a Di2 lub pokrewny system likwiduje drugi pancerz. Mechaniczna grupa z takim rozwiązaniem to katastrofa. A że im tańszy rower, tym większa szansa że ktoś będzie serwisował sam, to już w ogóle poroniony pomysł.

Może i wygląda to dobrze, ale jak sobie pomyślę chociażby o głupim serwisie sterów lub zmianie kierownicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, clavdivs napisał:

Tyfon79 chyba za dużo emocji. Kross marketingowo promuje się w XC i oferta na 2022 jest ...... niezła. Karbon, reba, przyzwoity napęd i wszystko za 7,5 tyś, jeszcze parę innych modeli ciekawych by się znalazło.

Wycofanie się z rynku szosówek też mnie nie dziwi. Uważam że ten rynek stal się toksyczny, jest wielkie podniecenie schowanymi kabelkami lub bez a za wszystko płacisz jak za platynę. Zblazowana zachodnia Europa to kupi, w Polsce już mniej.

No to tak nie ma trailówek, enduro, szosa marnie to co w takim razie jest? Gravele klepią czy też nie? XC powoli jako takie odchodzi w niebyt. Nawet to co mają z fulla xco to też zaraz trzeba będzie dostosowywać do down country bo jak nie to wypadną z obiegu. Będą na poziomie Unibikea. Jak pisałem projekt RVS to było coś w co zaangażowała się kupa ludzi. Projekt "Path Finder" z Mariuszem Bryją inspirował sporo osób. Ja wiem, że były problemy z samą ramą, że poprawiali, że były problemy z obsługą gwarancyjną ale cały czas było, że będzie lepiej. Na popularnym forum enduro temat Moona to bez mała prawie 100 stron. I tu do sedna bo to nie jest tak jak się wielu wydaje, że ich fulle mało kto kupował. Trochę tego widziałem i nadal widuję na dachach sam jadących w góry czy po serwisach. Ludzie naprawdę chcieli to kupić. A enduro dziś w MTB rządzi i do tej dyscypliny należy przyszłość. Trzeba się rozejrzeć dookoła bo tak "powstaje jutro". To te rowery zaczynają być najbardziej uniwersalne a największa korporacja w jednym z największych Europejskich krajów tego nie robi? Bo się nie opłaca czy jak? To Deca może u nas otworzyć fabrykę i sklejać a ani nie mogą jednego z najbardziej po gravelu rozchwytywanego produktu? 

Za dużo emocji? Może. Kurcze mamy diament w enduro jakim jest Sławek Łukasik ale nawet jak by ich było 5-ciu to nie ma czym zrobić fabrycznego teamu. Bo co bo nas nie stać? Nie bo mamy takich cymbałów bez ambicji na coś więcej. Byle wyklepać co tam najwięcej schodzi i tyle. Nawet Dartmoor się połapał, że nie da się w dzisiejszych czasach jechać na kilku  pospawanych rurkach na 1 zawiasie. Albo idziesz do przodu albo stajesz się mało znaczącą marką na rynku. Czy to nie jest smutne? Czy nie szkoda tak marnować szans? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A enduro dziś w MTB rządzi i do tej dyscypliny należy przyszłość.

Jakby mieć wiedzę jaki to był faktycznie procent sprzedaży u Krossa, to można by ustalić co się tutaj wydarzyło ;) Bo tak to możemy długo się zastanawiać, zwłaszcza jak każdy będzie patrzył z perspektywy swojej bańki. Dla Ciebie to enduro, dla kogoś innego szosa, a dla jeszcze kogoś gravel. Dla mnie np. asortyment enduro w Krossie mógłby w ogóle nie istnieć, ale z drugiej strony było już opracowane zawieszenie, itp. które wystarczyło dopracowywać i "skalować" pod kątem innych typów mtb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@m0d tak ja wiem, że to forum przecinaków xc a Ty sam lubisz gravele a tego co kojarzę ale chyba z innej perspektywy można się wypowiedzieć. Ja wiem, że enduro brzmi górnolotnie ale tu masz kilka rodzajów rowerów. Dochodzą trailówki czy te down country. Doszedł prąd i bynajmniej znowu bardziej ludzie idą w fulle niż HT. Natomiast nie trzeba robić super analiz by wiedzieć, że w większości tego typu marek to o czym ja piszę nie przynosi największego dochodu. Nawet taki gigant w produkcji jak Dżajant nie sprzedaje Reigna, Trance w takiej skali jak Talona. Trek też nie sprzedaje dożo Remedy/Slasha na tle X Calibra czy Procalibra. No i też jest inny kłopot. Sporo ludzi czekało na poradzenie sobie z kłopotami wieku dziecięcego i ludzkim podejściem do gwarancji. Jak robić analizę nie do końca prawidłowego produktu choćby w tej kwestii gwarancji? Link poprawili, gwara miała być coraz lepsza to co się skichało, że się tak podziało? Ktoś to uwalił i po prostu z mojej perspektywy szkoda. 

Edytowane przez Tyfon79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, clavdivs napisał:

Wycofanie się z rynku szosówek też mnie nie dziwi. Uważam że ten rynek stal się toksyczny, jest wielkie podniecenie schowanymi kabelkami lub bez a za wszystko płacisz jak za platynę. Zblazowana zachodnia Europa to kupi, w Polsce już mniej.

Nie chcą robić szosówek, nich nie robią.  Nie opłaca się robić enduro, niech nie robią. Ale jak coś robią, to niech to robią na 120procent. Minimum!!!! A jak robią? Wszyscy widzą. Chcą wrócić do korzeni i oprzeć sprzedaż na rowerach do XC? To gdzie promocja nowej ramy do XC? Zobaczcie sobie DECA... podgrzewanie atmosfery. Filmiki z nowościami na 2022, relacje z premiery itd. A Kross... specyfikacja z błędami i szaro bure zdjęcia. Do tego rezygnacja z tapera i sztywnych osi w alu ramach, bo Spec tak robi , bo Giant. Bo niby nikt kupując rower za 5tysi na to nie patrzy.... A ja mówię że wielu patrzy, sam w 2015 chciałem kupić Krossa R7/B7 i były to dla mnie główne argumenty za. To czym oni chcą się wyróżniać? Nawet mediów społecznościowych nie potrafią wykorzystać do promocji nowości. Na Facebooku wszędzie Włoszczowska, o nowościach nic. Może chociaż jakaś gazeta rowerowa albo portal internetowy zlituje się nad Krossem i opisze nowe ramy, bo jak na razie ten temat na forum jest największą ,choć okraszoną pomyjami "reklamą" Krossa. 🤣

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czytam i sobie myślę ..... jest takie powiedzenie "nie ważne co gadają byle gadają". Co z tego, że specyfikacja na stronie spartolona, że skaczecie sobie do oczu - myślicie, że ktoś z Krossa to czyta ? Liczy się tabelka i ostatni słupek - musi być na zielono. Sorry taki mamy klimat. Księgowi rządzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś w innym temacie pytał o XC HT do 13k. Trek wypadł beznadziejnie, Scott sporo lepiej.

Spojrzałem na Krossa i w tym budżecie jest Level 15.0. Wypada chyba lepiej do Scotta, chociaż nie wiem jak ma się Eagle X01 do XT. Na plus koła DT Swiss

Jako ciekawostkę, to na pierwszej grafice jest Rock Shox. Na kolejnych zdjęciach FOX :D 

https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/level-15-0-szary-limonkowy-polysk

No ale muszę powiedzieć też dobre słowo o Krossie. Trochę ponad rok temu pisałem do nich o przelotki pancerza do Dust 1.0. Dostałem ze sporym zapasem. Na początku roku napisałem o uchwyty pancerza do Eskera. Wtedy się nie odezwali ( mieli sprawdzić stany magazynowe...). Przypomniałem się i dzisiaj odebrałem paczkę z kompletem nowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Do tego rezygnacja z tapera i sztywnych osi w alu ramach

Kross w odróżnieniu od innych producentów wrzucił większość ht ( bez hexagona ) do jednego worka pod nazwą level, i to jak widać myli. Tam są trzy grupy rowerów z trzema geometriami, od 1 do 6 alu rekreacyjne z mocowaniami pod stopkę/ bagażniki, 7 do 10 alu sportowe na sztywnych osiach, taper, bez mocowań ( jeszcze nie pokazali na 2022 ), 11 i więcej, karbony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/level-7-0-niebieski-czerwony-polysk

Z tego co widzę to szykuje się nowa karbonowa rama od Krossa. Temat jak zwykle przemilczany... Ale rama wygląda naprawdę zgrabnie 👍 w przeciwieństwie do tych garbatych. Do tego specyfikacja na poziomie jak na taką cenę. Rower złożony z głową! Mają za to u mnie plusa. Szkoda tylko że brak jakichkolwiek info o geo czy standardach ramy. Żeby tylko oklaski nie były przedwczesne...

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skom25problem polega na tym że nic nie wiadomo. Kross napisał że to Carbon nr 2 i koniec info... Głucha cisza. Rozumiem że to jakaś bardziej budżetowa odmiana karbonu niż w Level 11 i wyżej czy w Earth. Rama nie wydaje się być przesadnie długa jak to ma Kross w zwyczaju, w sumie przypomina starego Level a. Ciekawe czy tam jest chociaż boost? 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawa oferta, i ciekawe czy będzie dostępny. Jak jakiś czas temu zobaczyłem, że najtańszy gravel w treku ( aluminiowy ) na 2022 będzie za 12k zł, to pomyślałem że tanich rowerów już nie będzie.

PS. Ale nazewnictwo to im się pomieszało chyba:
L7 - 5499 zł
L11 - 7499 zł
Levele 8,9,10 upchną w tych widełkach cenowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio na OLX znalazłem Dust 1.0 2020. Rower który chciałem, ale sądziłem że istnieje tylko w katalogu. Pandemia się zaczęła, dostępności brak a potem model Dust jako taki po prostu zniknął.

Także co, jak i kiedy oni robią to zagadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...