Skocz do zawartości

[Dętki] Gravel


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Temat to dętki do Gravela. Poszukałem chwilę i ku mojemu zdziwieniu za dużo nie znalazłem. Aktualnie mam jakieś fabryczne Schwalbe, a na zapas Continental 28 Tour. Nie wiem ile ważą te Schwalbe, ale Continental waży katalogowo 180 gramów (!). Jestem mocno zdziwiony, bo dętki w wersji Light do MTB 27,5' które używałem wcześniej, ważyły 125 gramów. Aktualnie w MTB 29' do opon 2.25 mam jakieś zwykłe Continentale i dużo cięższe nie są. Druga sprawa, że te dętki ( jedne i drugie) jakoś wyjątkowo źle układają mi się w oponie. Trzeba naprawdę mocno uważać żeby ich nie przyciąć. Nigdy takiego problemu w MTB ani szosie nie miałem.

Jakich dętek używacie do Gravela? Dedykowanych modeli nie widzę, a te Trekkingowe to chyba niezłe klocki, co widać powyżej. Słyszałem że niektórzy używają szosowych, ale jakoś przekonany nie jestem.

Zamówiłem właśnie koła o wadze 1620g, mam opony ważące ~440g/szt, więc trochę żal pakować tam gumę ważącą 180g...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, skom25 napisał:

Jakich dętek używacie do Gravela? Dedykowanych modeli nie widzę, a te Trekkingowe to chyba niezłe klocki, co widać powyżej.

biorąc pod uwagę, że teraz wszystko jest gravelem to każda dętka jest "dedykowana do gravela"

schwalbe race 28-47 waży niby 105g, jak nadal za cieżko to jest tubolito cx i chyba jakieś lateksowe pirelli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wagi kół był niedawno poruszany. Istotna jest waga całego roweru a nie poszczególnych jego elementów. Jak chcesz lekkie dętki to latex. Jak lubisz jeździć na precyzyjnie dobranym ciśnieniu a nie chcesz go sprawdzać co 1-2 dni to Schwalbe Air Plus. Utrata ciśnienia w nich to około 0.1 bara na 10 dni przy wartości około 2.5-3.0 bary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chrismel napisał:

Istotna jest waga całego roweru a nie poszczególnych jego elementów.

Waga całego roweru to suma wag poszczególnych jego elementów.

Jeśli zamiast dętki o wadze 180 g mogę założyć taką o wadze 120 g (często za podobną lub tylko minimalnie wyższą cenę), a spełni ona swoje zadanie równie dobrze, to wybiorę tą drugą.

Proporcja wagowa tych dętek jest taka sama, jak rowerów o wadze 18 kg jeden, a 12 kg drugi, czyli masa niższa o 33,33...%.

Każdą dętkę można nieco rozdmuchać ponad rozmiar. Tak do 40-42 mm bezpiecznie można założyć taką:

https://allegro.pl/oferta/detka-vittoria-700x33-37-622-presta-48mm-lite-11032703138

Taką Kendę zakładałem nawet pod opony 29" (Racing Ralph 2.1, Furious Fred 2.0):

https://allegro.pl/oferta/detka-rowerowa-kenda-700x28-45c-fv-super-lite-10968269890

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, chrismel napisał:

Temat wagi kół był niedawno poruszany. Istotna jest waga całego roweru a nie poszczególnych jego elementów. Jak chcesz lekkie dętki to latex. Jak lubisz jeździć na precyzyjnie dobranym ciśnieniu a nie chcesz go sprawdzać co 1-2 dni to Schwalbe Air Plus. Utrata ciśnienia w nich to około 0.1 bara na 10 dni przy wartości około 2.5-3.0 bary.

Wiem, nigdzie nie pisałem że zależy mi na tym, bo to koła. Po prostu jeżeli kupuję już powiedzmy że względnie lekkie koła i mam przyzwoite opony, to ciężkie jak cegła dętki trochę nie pasują.

2 godziny temu, KSikorski napisał:

Dlaczego w ogóle dętka??

Bo lubie proste i działające rozwiązania. Wkładam dętkę, pompuję i wiem że to zadziała :P Z mlekiem, cóż, różnie to bywa. A to powietrze gdzieś ucieka, a to opona nie chce wskoczyć.

 

41 minut temu, kipcior napisał:

Jeden wuj jakie, każdą można przebić. Jak Ci bardzo zależy na wadze to zamlecz koła. Ostatnio tak zrobiłem i... mam znowu dętkę w przednim kole, póki się z dziurą w oponie nie uporam. To nie jest bezproblemowe rozwiązanie ale czasem działa i jest lżej.

 

Godzinę temu, Chociemir napisał:

Nie zależy mi na jakiś ekstremach, nie ma do czego. Piszę o lekkich kołach, ale to nadal przeciętniaki, tak samo jak opony. Coś bliżej 100g niż 200g będzie odpowiednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście używam w swoich rowerach Schwalbe SV18 Extra Light - ważą katalogowo 105 g (i jak ważyłem tyle raczej jest +/-5 g). Chętnie kupiłbym dętki tubolito gravel, które ważą 60 g, ale sporo się naczytałem o problemach z nimi. Ogólnie niby są bardziej wytrzymałe od zwykłych dętek (tubolito ma wersję jeszcze lżejszą oznaczoną S-Tubo), ale często występuje problem przy wentylu. Po pierwsze końcówka pompki się z niego ześlizguje, a po drugie po krótkim czasie zaczyna przepuszczać powietrze (jak nie sam wentyl, to miejsce połączenia z dętką). Problem jest też z łatkami, które działają tak sobie, raczej można zakleić dętkę awaryjnie, żeby dojechać do domu, ale raczej dłużej nie da się tak jeździć, bo po jakimś czasie też przepuszcza powietrze. Przy dętce za 130 zł to tak średnio - chyba, że kogoś stać.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, takie rzeczy to przy wylajtowanej szosie, a nie stalowym Gravelu. Spojrzę na te Schwalbe. 105g wydaje się dobrą wagą.

Właściwie jak to jest z wytrzymałością tych dętek light? Wiadomo że jak się najedzie na coś ostrego, to każda pusci. Zatem czemu producenci nie robią tylko wersji light? Przecież to mniej materiału.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Schwalbe SV18, to nie wiem czy mam wyjątkowe szczęście, ale jak jeżdżę od 7 lat (teren mieszany, moja waga ok 80 kg, ciśnienie ok 3-3,5 bara) to przebiłem może 4 takie dętki, z czego dwie dlatego, że nie miałem taśmy na obręczy (po pierwszym razie owinąłem zwykłą izolacyjną i po roku znowu strzeliło podobnie) i w pewnym momencie następowało zmęczenie materiału. Moim zdaniem to bardzo dobre dętki, które też dobrze trzymają ciśnienie. Chociaż z tym ciśnieniem, to nie wiem jakie kto ma wymagania, ja to sprawdzam 'ręcznie' 😉 a dopompowuje średnio raz/dwa razy w miesiącu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, skom25 napisał:

Właściwie jak to jest z wytrzymałością tych dętek light?

Wydaje mi się że jak coś przejdzie już przez oponę to każda dętka zostanie przebita. Problem jest inny. Odkąd przestano produkować dętki z kauczuku przechodzi przez nie powietrze. Im bardziej wylajtowana dętka tym ubytek jest większy. Schwalbe Air Plus nie puszczają powietrza nie dlatego że są wykonane w jakiejś kosmicznej technologii ale dlatego że są po prostu grube.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, skom25 napisał:

Jakich dętek używacie do Gravela? Dedykowanych modeli nie widzę

Dętki dedykowane do gravela... :D No i się dziwić, że niektórzy się śmieją. Tylko lepiej producentom nie podpowiadać, bo przepakują jakiś swój model i cena razy dwa ;)

Ja np. używam najzwyklejszych z prestą z Decathlonu. Nie ważyłem, działają, jedną mam już trochę połataną, druga nietknięta, trzecia jeździ jako zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...