Skocz do zawartości

[Wymiana amora] recon czy reba


Stork1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Tak jak w temacie chciałbym zupgradowac rowerek ponieważ posiadam zwykły sprężynowy suntour xcr z szybko zamykaczem a zmieniłbym wiadomo na sztywna os, rower jest nowy jednak no niestety nie dostał powietrznego amora i chciałbym to zmienić i nie wiem czy jak w temacie recon czy reba bardziej byłem nastawiony na rebe, z tym że zaznaczę ze ścigał się nie będę przynajmniej w najbliższej przyszłości będę jeździł po terenie typowo MTB i nie wiem właśnie czy jest sens kupować rebe, czy recon spokojnie wystarczy, 

Drugie pytanie w jakim standardzie doradzilibyście 15x100, 15x110boost?

I trzecie pytanie ze zmianą amora na sztywna os wiąże się zmiana koła lub piasty i właśnie co radzicie wystarczy sama piasta i dać do przerobienia czy lepiej kupić całe koło. 

Zależy mi na zmianie wagi rower super ciężki nie jest waży okolo14kg chciałbym mieć dobry amor na sztywnej osi na potrzeby takie jak podałem wyżej leśne drogi, ścieżki itp noi czy jest sens płaci. 1800zl bo wydaje mi się że nie recona niby ludzie zachwalają a za rebe samej reby mogę mieć recona plus koło. 

Dzięki za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Stork1 napisał:

 noi czy jest sens płaci. 1800zl bo wydaje mi się że nie recona niby ludzie zachwalają a za rebe samej reby mogę mieć recona plus koło. 

 

To zdanie czytałem 3 razy próbując je zrozumieć. Masz budżet 1800zł na wszystko ? Ma być nowe z gwarancją ? Czy posiadane obecnie obręcze są "no name" czy jakieś lepsze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Stork1 napisał:

super ciężki nie jest waży okolo14kg

Jest. Strzelam że to XC, a 14kg w takim rowerze to makabrycznie dużo. Ścieżkowce za około 5k zł są lżejsze.

Nie wiem czy dobrze zrobisz, pakując tyle pieniędzy w bardzo podstawowy model roweru.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie budżet jest większy taki żebym kupił zestaw o jakim pisałem, obręcze to mach1 5.20sl, myślałem jakąś piastę z xt 15x110 zamontować to tych obręczy czy to dobry pomysł czy całe koło wymienić? 

Czy jest ciężki 13.8kg? Oczywiście ale to nie jest zła waga licząc podstawowy sprężynowy amor rowery często ważą 15kg prawie, nie jest podstawowy, chyba że dla Ciebie rowery zaczynają się od xt... Myślę że jest sens zmienić mu amor i wpakować amortyzarot to jest jego jedyny minus posiada całkiem przyzwoite wyposażenie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech zgadnę po stylu pisania - młody gniewny, który wyobraża sobie różne hardkorowe rzeczy jakich będzie dokonywał po apgrejdzie swojego sprzętu? ;)

Drogi autorze tematu, po pierwsze napisz konkretnie co to za rower, bo jest więcej niż prawdopodobne, że przedmówcy mają rację o tyle, że wkładanie w niego jakichkolwiek większych funduszy nie ma sensu. I nie, nie chodzi o to, że dla kogoś "rowery zaczynają się od xt" cokolwiek by to nie znaczyło :)

Edytowane przez m0d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował zdjąć opony i zważyć te koła, to Ci da odpowiedź czy warto je wymieniać. W moim fullu zyskałem 1kg na zmianie kół. Tylko ten, jakby nie było tani full, też ważył oryginalnie 13,9 kg wg producenta i miał już dość lekki amor. Więc taka waga w HT to jest dużo i to bardzo.

Co do tego czy warto czy nie warto inwestować, to z góry wiadomo, że opłacalne nigdy nie jest. Tylko co to ma do rzeczy :) Sensowny amortyzator zawsze daje frajdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz rację o to mi chodzi właśnie gdyby wsadzić amor powietrzny rower schunie z 1kg lub więcej na przdoniej obręczy dużo nie zyskam głównie chodzi poprawie sztywności dzięki sztywnej osi przy nawet zwykłej po asfalcie gdzy mocno zahamuje przodem no niestety ale widać brak sztywnej osi... 

Noi kultura pracy amora powietrznego a takiego sprężynowca.... 

No chyba że kupić coś tańszego rst first? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Stork1 napisał:

przy nawet zwykłej po asfalcie gdzy mocno zahamuje przodem no niestety ale widać brak sztywnej osi... 

Tak z ciekawości - jak to widzisz? :ermm: Pytam serio. 

Sprzedaj ten rower i kup coś ze dwie klasy wyżej, bo za chwilę reszta rzeczy zacznie Ci przeszkadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście mi sztywna oś do szczęścia nie jest potrzebna ale nowe amory i tak ją mają, chyba że Epixona da się jeszcze kupić. Natomiast na samym amortyzatorze kilograma nie uzyskasz, nawet wymieniając takiego klocka.
http://www.rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=2&mar=198&art=7272

Recon to jakieś 1,8 -1,9kg, Reba ze 100g mniej.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu czasami pakowanie dużej kasy w tani rower nie ma sensu. Wydasz powiedzmy 2k na widelec i piastę. Za 2 lata będziesz go chciał sprzedać i weźmiesz 500 zł więcej.

Co do 1kg na widelcu. Nie sądzę żebyś tyle uzyskał. Wsadzając Recona, zejdziesz z 300g na oko. Rebe pewnie z 500/600g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rower pasuje i Ci się podoba i planujesz długie użytkowanie, to kupno takiej Reby potraktuj jako inwestycja na lata. 

To nie tylko niższa waga ale też niezawodność i kultura pracy.  Ja tam widzę sens takiej inwestycji. To będzie rower złożony pod Ciebie i będziesz miał to co lubisz. 

Sprzedasz rower i co kupisz? 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zmiana ma sens? Ma. Zawsze ma. Bo robisz to dla swojego szczęścia, radości satysfakcji.

Czy kupiłbym rebę? Nie wiem. Kwestia tylko i wyłącznie pieniędzy. Jak nastawisz się na konkretny model, to będziesz musiał łyknąć go za może niekorzystną cenę. A jak przetrzepiesz sklepy, to może trafisz na jakiegoś Liska czy inne Manitou z którego będziesz równie zadowolony a pieniędzy oszczędzisz na inne mody.

Czy boost? No nie wiem czy to taki dobry pomysł. Załóż, że zdecydujesz się na zmianę kół - zestawy kółek "systemowe" mają wspólny standard - albo są non-boost, albo boost. Jeśli jedną piastę będziesz miał taką, drugą inną - to potem może być trudniej z dopasowaniem sobie dobrej oferty kół czy piast. A we wszystkich modach rowerów to koła i opony robią największe i absolutne WOW. Nie hamulce, nie przerzutki, nie korby... Koła!

Dlatego moim zdaniem optymalniej byłoby kupić sensowny amortyzator ale szukać na niego mega dobrej ceny a potem myśleć przynajmniej o doskonałych oponach a może i kołach.

 

 

I proszę, pisz jak człowiek. Znaki interpunkcyjne. Składnia. Z ludźmi piszesz, nie ze zwierzętami. Szanuj nas. Na przykład takie zdanie(?), CO TO JEST??

Cytat

Tak masz rację o to mi chodzi właśnie gdyby wsadzić amor powietrzny rower schunie z 1kg lub więcej na przdoniej obręczy dużo nie zyskam głównie chodzi poprawie sztywności dzięki sztywnej osi przy nawet zwykłej po asfalcie gdzy mocno zahamuje przodem no niestety ale widać brak sztywnej osi... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
6 godzin temu, Stork1 napisał:

Nie taki młody, może starszy od ciebie haha, widzę że ciężko zrozumieć to co chce przekazać mi chodzi o prosta zmianę tego ciężkiego widelca na jakis lepszy tak trudno to zrozumieć?

Czy tak trudno pisać poprawnie po polsku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z perspektywy własnych doświadczeń napiszę że warto zmienić sprężynowca na air . Specyfikacja tego Unibika nie jest zła . Do turystycznej jazdy nie widzę potrzeby stosowania lepszego osprzętu . Jeśli rower jest wygodny i dobrze ci się na nim jeździ to warto zmieniać amor . Recony są ok ale bez rewelacji . Myślę ze Reba będzie i lżejsza i lepsza . Wszystko zależy od tego ile chcesz wydać . Rozumiem że to ma być rower na lata więc nie warto oszczędzać jeśli nie trzeba . Co do standardu osi nie wypowiem się ... jeżdżę na QR . Może ktoś z kolegów jednak napisze coś merytorycznego . Jeśli nie to ja kierowałbym się dostępnością i ceną . Czy zmieniać piastę czy koło decydowałbym na podstawie różnicy w cenie ( bo do piasaty musisz doliczyć złożenie koła i bardzo prawdopodobne że szprychy ) i w masie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Unibikem jest taki temat, że to jeden z najlepszych wyborów cena jakość. Biją na głowę nie jedną uznaną markę i jedyny minus to właśnie amortyzatory. Koła też mają bardzo dobre i podmienił bym tylko piastę i szprychy oczywiście. Przednia piasta nie przenosi dużych obciążeń i ma się toczyć i tyle wiec wystarczy jakaś zwykła Shimano lub cokolwiek na maszynach. 

Czy Reba to już niech inni się wypowiedzą czym to się różni od Recona. Dawniej Reba to była Reba i taki amor był szczytem marzeń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...