Skocz do zawartości

[Pedały] Look X-Track


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Czy ma ktoś z Was doświadczenie z podstawowymi pedałami LOOK X-Track? Jak wypadają w stosunku do Shimano?

Z tego co czytałem, są kompatybilne z blokami Shimano. Czy jest jakaś wyczuwalna różnica między użyciem bloków Shimano a LOOK?

Jak wygląda serwis? Da się wyjąć łożyska i wymienić?

Aktualnie mam Shimano PD-M520, ale chyba stałem się nieco leniwy i nie chce mi się już bawić w upierdliwy serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem M520, kombinowałem z alternatywą i kupiłem Bontragery, suma summarum zadowolony nie byłem, wiosną kupiłem M8100 i zrobiłem na nich ze 4 tysie.

To tak: M520 łącznie przez 20000km rozbierałem z 10 jak nie 15 razy. Tak jak piszesz - upierdliwy serwis. No i po tych 20 tysia wyglądały na dobrze doświadczone życiem. Już po pierwszym tysiącu złapały mały luz i się zaczęło czyszczenie, kasowanie, zabawa. W XT nie dzieje się nic. Zero uwag, zero luzu, kręcą się pięknie.

Myślę, tak stawiam, że zaliczysz przygodę na boku z inną firmą. Potem dojdziesz do wniosku - jak ja - że Shimano to Shimano i i tak kupisz XTki. Więc nie kombinuj, M8100 i wyczerpaliśmy temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, cervandes napisał:

Już po pierwszym tysiącu złapały mały luz i się zaczęło czyszczenie, kasowanie, zabawa. W XT nie dzieje się nic. Zero uwag, zero luzu, kręcą się pięknie.

Kwestia złożenia danych egzemplarzy, nic więcej. Konstrukcyjnie to praktycznie to samo. Znam równie dobrze odwrotny przypadek, gdzie para XT wytrzymała dosłownie jedną jazdę w bardziej wymagającym terenie i jeden się po prostu zatarł a i drugi obracał się wyraźnie ciężej. Płaci się za ładniejsze wykonanie detali i nieco mniejszą wagę. Shimano w pedałach nie wymyśla nic nowego zależnie od "wysokości" grupy. Podobnie jak krążą bajki o różnych mechanizmach trzymania bloku, oczywiście im wyższa grupa tym są "lepsze". Tylko to lepsze to jednemu trzyma ciężej, drugiemu lżej, wg innego ma mniejszy bądź większy luz roboczy, albo lepiej lub gorzej się "wklikuje" zależnie co się akurat komu wydaje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@m0d wszystko co napisałeś jest prawdą, poza jedną rzeczą. Niskie modele mają plastikową nakrętkę która bardzo szybko zaczyna się wycierać. Wyższe mają aluminiową z teflonowymi(?) tulejkami. Dodatkowo, z tego co pamiętam, to w XT bieżnia dolnego łożyska to ośka, a w niskich modelach jest oddzielnym elementem.

Różnica w kręceniu na sucho jest bardzo duża. XT łatwiej mi było idealnie ustawić jeżeli chodzi o kontrowanie konus/ kulki, ale pewnie wynika to z dokładniejszego wykonania elementów.

Tak czy inaczej, odchodzimy od tematu, a pytania powyżej nadal pozostają otwarte. Z Shimano przerobiłem już kilka modeli i nawet jak będą wykonane ze złota, to serwis jest tak samo upierdliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem te pedały - są pieruńsko ciężkie, ale sprawiają wrażenie trwałych i działają bdb. Szczególnie podparcie stopy jest świetne. 
Niestety łapią luzy - nie duże, ale są. Rozebranie wymaga specjalnego klucza (jbc mam kilka, mogę odstąpić jeden), ew. można ratować się np. kluczem kołkowym.
Serwis to tak naprawdę ewentualna wymiana łożyska i nałożenie smaru na ślizg ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Punkxtr czytałem Twoją recenzję. Wiem że Ty testowałeś Race, a ja myślę nad podstawowym modelem, bo duża platforma nie jest mi potrzebna.

Co do wagi, jeszcze w poprzednim sezonie bym nawet na nie nie spojrzał, ale przy aktualnym klocku ~13kg, przestałem sobie zawracać tym głowę :D

A co to za klucz? Dedykowany? Szukałem w internecie i nie znalazłem.

Teraz, Punkxtr napisał:

Serwis to tak naprawdę ewentualna wymiana łożyska i nałożenie smaru na ślizg ;-)

No i właśnie to bardzo mi się podobało w szosowych które miałem. Serwis, łącznie z myciem pod bieżącą wodą żeby były idealnie czyste, trwał może z 30 minut.

Teraz, Punkxtr napisał:

Niestety łapią luzy - nie duże, ale są

W szosowych było to samo. Keo 2 MAX od początku miał luz.

Czułeś jakąś różnicę miedzy blokami Shimano a LOOK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedały odebrane i... muszę je chyba odesłać :whistling:

Obydwa kręcą się z lekkim oporem, ale to kwestia smaru w środku. Za to jeden ma wyraźnie wyczuwalne jedno lub dwa miejsca, w których się lekko blokuje i trzeba przełamać opór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Zrobię Update, takie mam postanowienie, może komuś się przyda.

Trochę pojeździłem, raczej z naciskiem na trochę, ale jakąś pierwszą opinię mam. But ma zdecydowanie lepsze podparcie niż w Shimano i chyba minimalnie większy luz, natomiast nie jest tak że stopa lata "luzem". Przynajmniej w moich butach, czuć że podeszwa opiera się o platformę. Daje to uczucie pewności wpięcia i podparcia. Dźwięk kliknięcia jest mniej wyraźny niż w Shimano, a sama operacja jakby nieco "gładsza".

Niestety dzisiaj miałem niemiłą przygodę, która nigdy ( przez 5 lat) nie zdarzyła mi się w Shimano. Dotychczas nie miałem tego problemu, aż do dzisiaj. Pedały były ustawione na około 30% siły wpięcia ( chyba fabryczne ustawienie), mimo to, w pewnym momencie nie mogłem wypiąć lewego buta. Musiałem się zatrzymać, przytrzymać czegoś i dopiero spróbować wypiąć. Nie było łatwo, musiałem naprawdę powalczyć dobre kilka sekund, wykręcając mocno nogę. Uznałem że może coś wpadło w pedał, zdarza się. Niestety 15 minut później musiałem awaryjnie się wypiąć, a znowu stało się to samo, w efekcie gleba. Po tym skręciłem pedały na minimum i mechanizm działa wyjątkowo lekko.

Uważajcie, bo tak jak pisałem w Shimano, nawet XT nigdy takiego problemu nie miałem, a zdarzało się jeździć w głębokim błocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2020 o 12:22, skom25 napisał:

A co to za klucz? Dedykowany? Szukałem w internecie i nie znalazłem.

To taki malutki kluczyk za...

https://bike-rs.pl/pl/p/Zatyczki-Look-X-Track%2C-szare%2C-z-kluczem-montazowym/3169

No liczą sobie, ale mam jeszcze nie używałem.

Kręcę Look'ami X-track Race drugi sezon i jestem bardzo zadowolony. Fakt, tak jak zauważyłeś nie kręcą się w luźno, ale jej jestem wpięty, w ogóle tego nie czuć.

Serwisować jeszcze ich nie musiałem. Jedynie co przy nich dłubię, to wykręcenie z korby, oczyszczenie i przesmarowanie gwintów, ogólne mycie i od czasu do czasu psik psik smarem silikonowym żeby bloki nie skrzypiały.

Bloki... Na początku, ze względu na kompatybilność, używałem bloków Shimano. Miałem jednak wrażenie, że jakiś taki nienaturalny luz roboczy był. Zmieniłem na oryginalne bloki z zestawu i całkiem inna jazdą - na plus.

Wypięcie? 

Raz się nie wypiąłem, ale to na zasadzie szybkiego uślizgu na kupie szutrowego kurzu i ogólnej głupawki.

Zdecydowanie trzymają mocniej niż M530. Teraz mam gdzieś skręcone na 40%. Jak dla mnie jest optymalnie. 

Ale,... jakiś czas temu przy próbie przelecenia nad spowalniaczem... wypisąłem się. Tak jakoś. Gleby nie było, ale zdziwienie niezłe. No i głupawka.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od bardzo niedawna mam Look X Track, a od dawna Look S Track. W starych wypiecie przebiega bardzo sprawnie, nie trzeba mocno wychylac stopy na zewnątrz. W nowych X Track, muszę dosyć mocno odchylic stopę na zewnatrz żeby but sie wypial. Bloki orginalne. 

Pytanie czy tak to po prostu z nimi jest ze trzeba troche bardziej przyłożyć sie do wypiecia?

Nie traktuję tego jako problem, ot, jakas różnica w użytkowaniu. Są kompatybilne z spd Shimano i może dlatego ta różnica. A ze w Shimano nie jeździłem, porownania nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie nawet na tym ustawieniu które miałem pierwotnie, problemów z wypięciem nie było, przynajmniej na początku. Najwyraźniej wpadło trochę brudu w pedały i buty, no i się zaczęło.

Będę próbował, ale wczoraj trochę się przestraszyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem (i mam nadal na zapasie) 540, zrobiłem ponad 10k km. Przez cały ten czas używane w MTB, błoto, woda, myjka ciśnieniowa, zero oszczędzania. Przy 10k zero luzów. Podczas lockdownu z nudów rozebrałem i zrobiłem serwis. Nadal działają perfekcyjnie. Zmieniając rower kupiłem M8100 a 540 poszły na zapas i leżą w piwnicy. Jedyne co można im zarzucić to wizualnie wyglądają tak sobie, ale nie ma co się dziwić. 

 

PS
Ciekawostka. Obserwuje kilku rowerowych influancerów. W zeszłym roku przesiadali się na pedały Looka. Ostatnio sprzedawali... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam S Track od dłuższego czasu, czwarty sezon o ile dobrze pamiętam. Kilka tysi przekrecone, serwis prosty, tylko smarowanie i ewentualna wymiana łożysk. Do tej pory wymiana w jednej szt. Luz delikatny jest, chyba w tym, w którym wymienilem łożyska. Nie ma to wpływu na jazdę. 

Shimano pewnie są trwalsze, i o ile się nie mylę jest tam opcja kasowania luzu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolejny Update i kolejne raczej kiepskie wiadomości. Wczoraj wyszedłem pojeździć na najlżejszym ustawieniu i początkowo nie było problemu, było idealnie. But się trzymał, a wypięcie było bardzo lekkie.

Pojeździłem trochę po piachu i małym błocie. Niestety po tym znowu zaczęły się problemy. Mimo że buty "wytrzepałem" a pedały wyglądały na właściwie czyste, to znowu pojawił się bardzo duży problem z wypięciem. Potrzebowałem dobre kilka sekund i kilka prób, żeby się normalnie wypiąć.

Przez 6 lat jeździłem na SPD Shimano, z czego 2 czy 3 lata na XT. Nigdy nie miałem takich problemów, mimo że zdarzało mi się jeździć w różnych warunkach. W tamtym roku, już w nowym rowerze także miałem Shimano. Po przejeździe gdzie rower wyglądał jak utopiony w bagnie, nie miałem kompletnie problemów.

No i teraz pojawia się pytanie gdzie leży problem. Czy jest to kwestia kompatybilności pedałów z butami, czy może jednak te pedały to zwykły szajs...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam doświadczenia z innymi pedałami zatrzaskowymi niź x-track. Niemniej rzeczywiście na standardowych blokach miałem przypadki, że musiałem wręcz się siłować, żeby buta wyjąć. Plus raz czy dwa mi się nieco odkręcił. Raz się zapomniałem przed skrzyżowaniem i upadłem.

Dokupiłem wielokierunkowe i znacznie łatwiej jest się wypiąć, może nawet zbyt łatwo...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...