Skocz do zawartości

[3500zł] Szosa/gravel dla wysokiej osoby


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, piszę tutaj z zapytaniem o wybór roweru, jest ciężko z dostępnością rowerów, więc jestem zmuszony zamówić przez internet. 

Problem jest z moim wzrostem 196cm/87 (o ile dobrze zmierzyłem przekrok), przez co jestem prawie ponad każdą "tabelką" producentów. 

z własnego reaserchu znalazłem: 

https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-accent-falcon-grey-black-2020-xl-9040396339

https://www.dobrerowery.pl/kross-vento-3-0-m-28-xl-grf-nie-bia-m

https://allegro.pl/oferta/rower-kross-esker-2-0-xl-gravel-gliwice-8789891657

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc500-id_8502354.html    (albo rc520 jeśli rzeczywiście warto dopłacić)

Nie wiem na ile podane rowery są dobre, ale jestem otwarty na propozycje, oraz chciałbym poznać opinie użytkowników rowerów szosowych/gravelowych z podobnymi wymiarami do mnie. 

z góry dziękuje za pomoc. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zdecyduj się czy ma być szosa czy gravel, to dwa zupełnie różne rowery

2. Żaden z tych "graveli" nie ma kluczowych elementów, ani przerzutki z mocną sprężyną ani sztywnych osi (te mogą być przydatne przy twojej masie - biorąc pod uwagę wzrost). 3500 to nie jest budżet żeby szukać nowego gravela, konkretny, używany sprzęt też ciężko kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Mihau_ napisał:

1. Zdecyduj się czy ma być szosa czy gravel, to dwa zupełnie różne rowery

2. Żaden z tych "graveli" nie ma kluczowych elementów, ani przerzutki z mocną sprężyną ani sztywnych osi (te mogą być przydatne przy twojej masie - biorąc pod uwagę wzrost). 3500 to nie jest budżet żeby szukać nowego gravela, konkretny, używany sprzęt też ciężko kupić

Znaczy to będzie mój pierwszy "porządniejszy" rower, i będę go tylko wykorzystywać rekreacyjnie do jezdzenia, zwiedzania itp, wyczytałem, że np w tribanie można dać opony 30mm, i zrobić z niego "gravela", moja wiedza jest jedynie oparta na forach, więc jeśli sie myle to przepraszam. 

Skoro z nowych propozycji się nic nie sprawdza, mógłbyś podać jakie propozycje używanych rowerów tej kwocie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzałbym tak z tym "nie da się za 3500". Rower do zwiedzania nie musi mieć sztywnych osi. Zresztą, 6 lat temu cały świat jeździł na qr i wszyscy żyją. Kierownica baran i koło 28" z grubszą oponką to niezła opcja do turystyki wszelakiej i dłuższej jazdy. Spójrz np. na romety, modele Aspre (napęd 2x8 Claris) i Boreas 1 (napęd 1x10 Sram Apex). Widziałem na żywo ten drugi i choć to rower nie dla mnie, sam w sobie jakościowo jest bardzo w porządku, robi naprawdę dobre wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ian_torpeda napisał:

Problem jest z moim wzrostem 196cm/87 (o ile dobrze zmierzyłem przekrok), przez co jestem prawie ponad każdą "tabelką" producentów. 

Zgadza się, jestem podobnego wzrostu i faktycznie XL nie są tak duże jak by się tego chciało. Warto do jakiegoś modelu się przymierzyć, nowy rower ma taką zaletę że masz sporą możliwość regulacji wysokości kierownicy.

Do listy bym dorzucił Triban 120 gravel , lub też rowery od Marina.

 Wystarczy założyć osłonę na rurę tylnego trójkąta i problem przerzutki rozwiązany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, clavdivs napisał:

Zgadza się, jestem podobnego wzrostu i faktycznie XL nie są tak duże jak by się tego chciało. Warto do jakiegoś modelu się przymierzyć, nowy rower ma taką zaletę że masz sporą możliwość regulacji wysokości kierownicy.

Do listy bym dorzucił Triban 120 gravel , lub też rowery od Marina.

 Wystarczy założyć osłonę na rurę tylnego trójkąta i problem przerzutki rozwiązany

Triban 120 to nie jest po prostu słabsza wersja rc500/520? , bo jeśli między nimi jest całkiem spora różnica to już wole dopłacić, bo to rower na 2-3 lata.

Patrzyłem też na rowery marina ale u nich XL kończy się na 193cm, więc szanse że będą dobre są małe, ale z drugiej strony to tylko 3cm.  

5 godzin temu, KurczakNorris napisał:

Nie przesadzałbym tak z tym "nie da się za 3500". Rower do zwiedzania nie musi mieć sztywnych osi. Zresztą, 6 lat temu cały świat jeździł na qr i wszyscy żyją. Kierownica baran i koło 28" z grubszą oponką to niezła opcja do turystyki wszelakiej i dłuższej jazdy. Spójrz np. na romety, modele Aspre (napęd 2x8 Claris) i Boreas 1 (napęd 1x10 Sram Apex). Widziałem na żywo ten drugi i choć to rower nie dla mnie, sam w sobie jakościowo jest bardzo w porządku, robi naprawdę dobre wrażenie.

Sprawdzę tego rometa, dziękuje bardzo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://swiatrowerow.com.pl/marin-gestalt-2020.html?gclid=CjwKCAjw_-D3BRBIEiwAjVMy7IY38_jDERKciu7r8Anvumfi8cyG6NFxCbSuU_zd0gAbK8MEVl8BXhoCfZwQAvD_BwE 

ta propozycja od marina jest ok w tej cenie? ogólnie mam możliwość sprawdzenia u siebie w mieście 56cm, ale jakby była trochę mała to nie bać sie zamawiać 58cm? 

Poza tym troche jest tych propozycji, która z nich jest najbardziej opłacalna w stosunku cena/jakość? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gestalt hmm, mógłby mieć lepszą korbę z może trochę mniejszym blatem moim zdaniem. Przy Twoim wzroście i zapewne wadze wybrałbym korbę z osią zintegrowaną a nie na niepewny kwadrat. To dobry rower, tylko kupiłbym go poniżej 3k PLN, tak w cenie Rometa Aspre, który jest podobny, tylko niemarkowy. Zaoszczędzoną kwotę odłożyłbym na dobrą korbę, jeśli stara nie spełni oczeliwań albo się zużyje. Albo faktycznie romet boreas 1, bo jest bardzo dobrzr wyposażony i ma hamulce, na których można polegać. Ma co prawda napęd 1x10, ale do jazdy zgodnie z przeznaczeniem (asfalt, szuter, leśne/polne/terenowej jakości drogi) będzie bardzo dobry. Do tego taki napęd jest przyjemny, prosty w obsłudze i do skonfigurowania pod siebie (inna kaseta, większa/mniejsza tarcza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, KurczakNorris napisał:

Gestalt hmm, mógłby mieć lepszą korbę z może trochę mniejszym blatem moim zdaniem. Przy Twoim wzroście i zapewne wadze wybrałbym korbę z osią zintegrowaną a nie na niepewny kwadrat. To dobry rower, tylko kupiłbym go poniżej 3k PLN, tak w cenie Rometa Aspre, który jest podobny, tylko niemarkowy. Zaoszczędzoną kwotę odłożyłbym na dobrą korbę, jeśli stara nie spełni oczeliwań albo się zużyje. Albo faktycznie romet boreas 1, bo jest bardzo dobrzr wyposażony i ma hamulce, na których można polegać. Ma co prawda napęd 1x10, ale do jazdy zgodnie z przeznaczeniem (asfalt, szuter, leśne/polne/terenowej jakości drogi) będzie bardzo dobry. Do tego taki napęd jest przyjemny, prosty w obsłudze i do skonfigurowania pod siebie (inna kaseta, większa/mniejsza tarcza).

Ten romet trochę ponad budżet, chyba że w sklepach rowerowych da się dogadać z cena o te 10/15% , sprawdze jak jezdzi sie na nim i takiej typowej szosie, i podejmę decyzje co brać, bo może jednak bardziej mi sie spodoba szosa i zrezygnuje z uniwersalności, bo wychodzi na to że w tej cenie ciężko z takim dobrym gravelem, chociaż wydaje mi się że przy normalnej jedzie miedzy gravelem a szosa nie ma dużej przepaści. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ian_torpeda napisał:

ogólnie mam możliwość sprawdzenia u siebie w mieście 56cm, ale jakby była trochę mała to nie bać sie zamawiać 58cm? 

Jakby 56 była za mała? Człowieku, przy tej geometrii 56 jest na gościa 180cm. Dla Ciebie 58 tak samo będzie za mały, ma 190 wysokość główki, będziesz siedział jak na krześle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli boreas1 jest ponad budżet, przymierz się może do największego 58 Aspre. Jest wyposażony lepiej niż ten Marin Gestalt. Ma ramę ze sterówką tapered, karbonowy widelec, ma dobrze pracujący napęd claris 2x8 z korbą na zintegrowanej osi. Może akurat się okaże, że będzie w sam raz. Ewentualnie możesz dać ciut dłuższy mostek i sztycę z większym offsetem. Jeśli nie podejdzie, wtedy szukasz innego roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy wzroście 193 kupowałem gravele w rozmiarze 58,  tak to już jest ze trudno na rynku o większy rozmiar.  przy niskiej główce ramy zawsze można się poratować podkładkami pod mostkiem i mostkiem na plus. 

Osobiście nie bał bym się korby na kwadrat,  nie robiło mi różnicy czy mam fsa na kwadrat, czy sora na sztywnej osi.

Jak masz dostęp do rowerów marina, zobacz czy możesz się przymierzyć do nicasio. Nic nie zastąpi organoleptycznego kontaktu z żywym rowerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...