Skocz do zawartości
fakirpl

[Manetki] zmiana z deore na alivio.

Rekomendowane odpowiedzi

fakirpl

Witam, mam problem a mianowicie oddałem ostatnio rower do naprawy a dokladniej był problem z manetkami bo nie chciały wrzucać wyższych biegów. Mój rower to centurion backfire 800. Manetki które mialem to Shimano deore SL-590 a po naprawie założyli mi shimano alivio sl-m4000. Nie znam sie az tak dobrze na rowerach aczkolwiek myślę ze deore są lepsze od tych Alivio. I moje pytanie brzmi czy będę czuł różnice w zmianie przerzutek czy nie? Dziś odebrałem rower ale dopiero przed chwilą zobaczyłem tą zmianę. Zależy mi w miare na szybkiej odpowiedzi bo jeżeli jest to gorsza zmiana to jutro pojadę do serwisu aby naprawili to tak jak być powinno. Dodam ze koszt wymiany na owe manetki to 200zl. Dziękuję za każdą odpowiedź i pozdrawiam. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Różnicy czuł nie będziesz ale prawda jest taka, że dałeś się zrobić w trąbę po dwukroć. Ta wymiana była na 99,99% zbędna i poza tym komplet manetek m4000 to koszt 100-120zł.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fakirpl
Napisano (edytowane)

Jeden gość z serwisu mówił ze moje juz sie wyrobily, i nie da sie ich naprawić. W gre wchodzi tylko wymiana, wiec ja myślałem ze wymienia również na deore ale zmienili na alivio. Czyli mogę jutro śmiało do nich zajechać i zażądać aby założyli z powrotem moje stare manetki i zwrot pieniędzy? Albo w tej cenie niech założą deore?

Edytowane przez fakirpl
Literówka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Jakiś paragon na serwis masz? Jak się umawiałeś co do ceny? Manetki Alivio kosztują, jak kolega wyżej pisał, ok. 120-130pln:

https://allegro.pl/listing?string=alivio sl-m4000&bmatch=baseline-product-eyesa2-engag-dict43-spo-1-1-0513

z czego wynika że policzyli sobie 70-80pln za czynności serwisowe. Jak dla mnie to cena dużo za duża za wymianę manetek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Danuel

A ile jeździłeś na tym rowerze, że się"wyrobiły"? Cena manetek + robocizna w normie - co nie zmienia faktu, że taka wymiana to prościzna nawet dla laika.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1
Napisano (edytowane)

Nowych deore nie założą, bo są 10-rzędowe. A takie jak Twoje pewnie już nie do dostania w normalnej sklepowej dystrybucji, choć na Allegro jeszcze nowe sztuki da się znaleźć. Najwyższy napęd 9-rzędowy u Shimano to obecnie właśnie Alivio. Prawdopodobnie różnicy nie poczujesz, choć Deore ładniejsze. 

O samą cenę usługi bym się nie pieklił, bo za manetki sklep pewnie też nie policzył 120 jak w najtańszym hurcie w internecie, tylko bliżej sugerowanej ceny Shimano (~200). Ale fakt, że te mateki przy tego typu problemach da się przeważnie przeserwisować za ułamek tej kwoty. Przeważnie. 

Edytowane przez some1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fakirpl

Nie wiem ile dokładnie kilometrów na tych manetkach zrobiłem. Rower ma juz kilka lat, średnio 2tys/km rocznie. Problem z nimi byl taki ze np. Cały tydzien mogłem normalnie zmieniac przerzutki a później czasem kilka razy pod rząd dzwignia zmiany biegów na większą zębatke tak jakby nie reagowala na wciśnięcie, tak jakby nie było oporu za to w drugą stronę zawsze działała i zrzucala ładnie łańcuch. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Powodem tych objawów jest zwykle zasyfiony mechanizm - zapadka zamula i nie łapie. Wystarczy porządny serwis...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fakirpl

Ok dziekuje za informację, zostanę juz przy tych alivio aczkolwiek zajadę i zabiorę swoje stare deore na "pamiątkę".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KurczakNorris
3 minuty temu, fakirpl napisał:

aczkolwiek zajadę i zabiorę swoje stare deore na "pamiątkę"

Zrób to koniecznie. Potem może daj do sprawdzenia komuś obeznanemu, bardzo prawdopodobne, że da się przywrócić je do życia. Dwie stówy za manetki Alivio plus wymiana, linki, pancerze i regulacja, trochę drogo ale skóry nie zdarli. Zrobiłbyś sam, byłbyś do przodu 70 ziko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fakirpl

Jutro zajadę do serwisu i zabiorę je do domu, w wolnej chwili zrobię im zdjęcia wnętrzności i jakby ktoś chciał rzucić okiem i coś doradzić to chętnie przeczytam opinie i komentarze. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wojtasin
2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Różnicy czuł nie będziesz

Ten model Deore ma krótszy skok dźwigni przy wrzucaniu niższych biegów (nie chodzi mi o skok jałowy, a wychylenie potrzebne od stanu spoczynku do przełożenia jednego biegu).

Mam deore od 510 do 590, mam alivio 430 i 4000, mam porównanie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator
2 godziny temu, Dokumosa napisał:

Ta wymiana była na 99,99% zbędna

To. Zamulone manetki to się wrzuca do myjki ultradźwiękowej w izopropanol i potem strzela shota oleju do środka. W 99% przypadków działają potem jak nowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fakirpl

Panowie, aż żałuję że najpierw na forum nie założyłem odpowiedniego tematu z problemem tylko zaufałem serwisowi który czy po prostu chciał iść na łatwiznę i wymienić części czy może koronawirus "zmusił" z braku mniejszej ilości klientów, a może niewiedza serwisantow. Zasugerowalem sie dobrymi opiniami i dlatego tam zdecydowałem się oddać rower i już na wstępie serwisant bez zaglądania i sprawdzenia (chociażby próby zmiany przełożeń) stwierdził ze tylko wymiana bo naprawić się nie da. Człowiek zaufał na słowo bo jak juz pisałem nie znam się aż tak na rowerach. Mam nadzieję ze jutro odbiorę swoje stare manetki, skoro i tak są zepsute wiec im do niczego nie potrzebne. Ja nawet mialem nadzieję ze sie uda cos z tym zrobić bo tak jak pisalem... Mozna bylo jeździć normalnie dzień, tydzień... aż nagle nie mozna zmienić przełożenia ale wystarczyło powtórzyć czynność kilka razy i znów działało. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib
7 godzin temu, fakirpl napisał:

już na wstępie serwisant bez zaglądania i sprawdzenia (chociażby próby zmiany przełożeń) stwierdził ze tylko wymiana bo naprawić się nie da.

 

No to jawne naciągactwo ze strony serwisu. takie coś można by stwierdzić po rozkręceniu manetki dopiero. Tak czy inaczej po wymianie stare manetki powinni oddać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fakirpl

Witam, z wielkim trudem ale udało mi się odzyskać moje poprzednie manetki ale musze przeprosić na wstępie bo zle napisałem model a mianowicie ja mam deore sl-530 a napisałem że sl-590. Zrobiłem kilka zdjęć:

 

 

200514_111411_COLLAGE-1.jpg

200514_111351_COLLAGE-1.jpg

200514_111242_COLLAGE-1.jpg

W środku nie widać ani grama brudu, tylko jakiś smar. Na sucho chodzą idealnie nic sie nie zacina, nie ma efektu miękkiego przycisku. Śruby nawet nie ruszone czyli nikt do środka nawet nie zaglądał. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator

Wystarczyło pewno wymienić linki i pancerze.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fakirpl

Możliwe, nie znam się. Ile razy bym nie zmieniał "na sucho" to za każdym razem pracują idealnie. No niestety człowiek lżejszy o 200zl :(

P.s serwis nie wymienił pancerzy tylko manetki i linki. Stwierdzili ze pancerze są ok i nie trzeba ich wymieniać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Może nie mili na stanie linek luzem ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fakirpl

Hehe moze:)

Jestem ciekaw ilu ludzi w taki lub podobny sposób ten serwis juz oszukał. Pierwsza i ostatnia wizyta w tym serwisie, człowiek skuszony w miare niskimi cenami i opiniami oddał swoj rower myśląc że trafił w dobre ręce. Cena i opinie jak widać nie zawsze okażą sie prawdziwe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

To jest w większości serwisów (nie tylko rowerowych) na porządku dziennym. I tak nie jest źle, bo faktycznie wymienili, oddali stare itp. Gorzej gdyby te twoje zdemontowane opylili kolejnemu klientowi okazyjnie za kolejne 200zł ;) itd.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fakirpl

Głównym wstawieniem roweru do serwisu był problem z amortyzatorem a dokladniej z blokadą skoku bo słabo działała, serwis wymienil w środku "blaszke" (nie wiem jaka) i blokada działa aczkolwiek czy na pewno zostalo cokolwiek wymienione... Moze tak a moze i nie hehe. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Eninz
      Przez Eninz
      Witam, zacznę od początku coś mnie kusi żeby wymienić napęd w moim obecnym rowerze z tego: ⬇️
      Przerzutka przód: Shimano Deore M618
      Przerzutka tył: Shimano Deore M592 Shadow
      Manetki: Shimano Alivo M4000 2x9
      Korby: FSA Comet CK-7158NST, 38/24T
      Kaseta: Shimano HG400 12x36 9s
      A chciałbym zmienić na : ⬇️
      Manetka SHIMANO SLX SL-M7000
      Kaseta: Sunrace MX8 11-46 T
      Przerzutka tylna: Shimano SLX RD M7000 GS Shadow + 
      Łańcuch HG-X11 11s
      Zębatka narrow wide 36 albo 34 T (Przerobienie obecnej korby na 1x)
      I tutaj mam pytanie czy wszystko ze sobą by pasowało czy nic nie pominąłem i może zapomniałem dodać jakiejś części (Cały napęd na który chciałbym zmienić wyszedłby około 716 zł)
       
    • KlocuchV21
      Przez KlocuchV21
      Witam, zamierzam zmienić moje hamulce tarczowe z mechanicznych na hydrauliczne (Shimano BR MT200) i nie wiem czy będzie się dało zamontować manetki do klamek. Czy jest możliwość zamontowania ich do manetek Shimano Altus SL M310? Czy trzeba wymienić również manetkę? 
    • Madrykonia
      Przez Madrykonia
      Cześć
      Mam problem z manetką lewą Shimano st-m18, 3 biegi. Mianowicie rower upadł mi na lewą stronę, po prostu się przewrócił, i od tej chwili manetka przestała działać poprawnie.
       
      Nie zrzuca na najmniejszy tryb, chociaż niby biegi 1 i 2 wchodzą. Największego blatu z przodu nie da się zaś wrzucić w ogóle. Dźwignia ani drgnie.
       
      Po otwarciu manetki okazało się, że wszystko zdaje się być na swoim miejscu, nic nie wygląda na brakujące czy urwane. Jednak jest blokada przy naciąganiu linii na trzecie przełożenie. Tak jakby od początku była źle złożona, ale przecież wcześniej działała znakomicie. Szczegóły w filmie:
      Film na YouTube
      Ktoś może spotkał się z takim problemem? Co może być przyczyną? Zachodzę w głowę i nie mogę zrozumieć co się stało...
    • Avis_
      Przez Avis_
      Dzień dobry,
      Jestem nowy na forum, ale tematy czytam i przeglądam już od bardzo dawna i przyszła kolej na zasięgnięcie porady i podjęcia decyzji :). 
      Posiadam Cube Aim z 2015 roku na standardowym osprzęcie tj. Korba Shimano Tourney FC-TX801, 42x32x22 zęby, 170mm, Kaseta Shimano CS-HG200, 12-32 zęby, Łańcuch KMC 27, przerzutka tylna :Shimano Altus RD-M280. 
      Z racji znacznego zużycia chciałbym wymienić komplet osprzętu i zastanawiam się nad grupą Alivio i wymianą suportu na Hollowtech II. 
      Czy Waszym zdaniem korba Alivio FC-M4050 będzie odpowiednia? Wymieniając cały osprzęt chciałbym też dołożyć kasetę 9 rzędową i zastanawiam się nad tym czy moja przerzutka Altusa ją obsłuży? Manetka jest oczywiście do wymiany, bo obsługuje tylko 8 rzędów. 
      Proszę o pomoc w doborze odpowiedniego osprzętu.
    • MateuszMroczko
      Przez MateuszMroczko
      Witam wszystkich
      Ostatnio przełożyłem przerzutke przednią że starego roweru na nowy, w starym była deore m510 A w Nowym alivio m431, sezon wcześniej w Nowym rowerze wymieniłem środkowy blat z 32t na 36t, a największy blat mam 44t. Wszystko z przerzutka alivio działało razem bez problemu, teraz po zmianie na deore nie mogę wyregulowoć.
      Z środkowego blatu jak chce na najwyższy to haczyla mi przerzutka o środkowy blat, jak podniosłem mocowanie wyżej, teraz oslona jest około 1cm nad najwyższym blatem, czasami spada łańcuch. Dodatków podczas zmiany dziwnie wskakuje lancuch, nie wskakuje idealnie na koronki tylko tak jakby po nich szedł A po okolo połowie obrotu wskakuje już dobrze. 
      Czy ktoś ma jakaś radę, czy założyć powrotem alivio, czy da się to jakoś wyregulowac ? 
      Dzięki i pozdrawiam
×