NaChwile1 Napisano 7 Września 2019 Napisano 7 Września 2019 Witam, mam problem z moim amortyzatorem RST space jump. Napompowałem go do 3,5 bara używając pompki beto sp-003ag, po godzinie ciśnienie spadło do 1 bara. Co zrobić by ciśnienie nie spadało tak szybko? Cytuj
piter614 Napisano 7 Września 2019 Napisano 7 Września 2019 (edytowane) Jeżeli ciśnienie spada to możliwe że jest uszkodzone gdzieś uszczelnienie w komorze powietrznej Nie pisałeś czy amortyzator jest nowy czy stary ? Edytowane 7 Września 2019 przez piter614 Cytuj
NaChwile1 Napisano 7 Września 2019 Autor Napisano 7 Września 2019 Teraz, piter614 napisał: Jeżeli ciśnienie spada to możliwe że jest uszkodzone gdzieś uszczelnienie w komorze powietrznej Nie pisałeś czy amortyzator jest nowy czy stary ? Amortyzator został kupiony w sierpniu zeszłego roku. Cytuj
NaChwile1 Napisano 7 Września 2019 Autor Napisano 7 Września 2019 Teraz zauważyłem że w miejscu gdzie jest wentyl wyciekł jakiś olej. Cytuj
phoe Napisano 7 Września 2019 Napisano 7 Września 2019 I tak serwis raz w roku należy robić, wyślij go do serwisu, wymienią oringi i olej i będzie znowu działał. Cytuj
piter614 Napisano 8 Września 2019 Napisano 8 Września 2019 Napompuj weź no płyn do naczyń i w miejscu gdzie jest wentyl pskinij jak się pieni, wtedy wystarczy spróbować dokręcić lub wymienić wenty na nowy Cytuj
NaChwile1 Napisano 8 Września 2019 Autor Napisano 8 Września 2019 20 godzin temu, phoe napisał: I tak serwis raz w roku należy robić, wyślij go do serwisu, wymienią oringi i olej i będzie znowu działał. Serwis był robiony w lipcu tego roku, nic nie mówili że coś nie tak jest z komorą. Cytuj
NaChwile1 Napisano 8 Września 2019 Autor Napisano 8 Września 2019 3 godziny temu, piter614 napisał: Napompuj weź no płyn do naczyń i w miejscu gdzie jest wentyl pskinij jak się pieni, wtedy wystarczy spróbować dokręcić lub wymienić wenty na nowy Spróbuje dokręcić i zobaczę efekty. Cytuj
piter614 Napisano 8 Września 2019 Napisano 8 Września 2019 Ja kiedyś dałem Rst aerial na serwis lokalny (tutaj nawet opisałem wątek na forum) nie dali rady rady go rozkręcić zepsli i powiedzieli że te typ tak ma Nie wierze serwisom chyba że wichu workshop 1 godzinę temu, NaChwile1 napisał: Spróbuje dokręcić i zobaczę efekty. Zobacz jak pisałem czy pojawiają się bąbelki powietrza Cytuj
phoe Napisano 9 Września 2019 Napisano 9 Września 2019 Mogli zrobić serwis, nie wymieniając o-ringów np i dlatego jest gorzej niż było przed. Kto ten serwis robił? Z reguły loklane serwisy rowerowe, bardziej szkodą, niż naprawiają widelce... Cytuj
NaChwile1 Napisano 10 Września 2019 Autor Napisano 10 Września 2019 19 godzin temu, phoe napisał: Mogli zrobić serwis, nie wymieniając o-ringów np i dlatego jest gorzej niż było przed. Kto ten serwis robił? Z reguły loklane serwisy rowerowe, bardziej szkodą, niż naprawiają widelce... Robił to lokalny serwis w moim mieście https://dobresklepyrowerowe.pl/ Nie wymieniali o-ringów ponieważ stwierdzili że nie trzeba. Cytuj
NaChwile1 Napisano 10 Września 2019 Autor Napisano 10 Września 2019 W dniu 8.09.2019 o 20:14, piter614 napisał: Ja kiedyś dałem Rst aerial na serwis lokalny (tutaj nawet opisałem wątek na forum) nie dali rady rady go rozkręcić zepsli i powiedzieli że te typ tak ma Nie wierze serwisom chyba że wichu workshop Zobacz jak pisałem czy pojawiają się bąbelki powietrza Zrobiłem jak pisałeś, nie pojawiają się bąbelki powietrza, co teraz? Cytuj
piter614 Napisano 10 Września 2019 Napisano 10 Września 2019 Teraz jak masz chęci i nie boisz się wyciąg kardridz powietrzny z amortyzatora Wiesz jak go zdemontować? Wtedy możesz go napompować i sprawdzić gdzie ucieka Sądze że to jedyny sposób by zlokalizować usterkę ,chyba że nie chcesz za bardzo ingerować w amortyzator to możesz go oddać do serwisu ale to z tym jest bardzo różnie Cytuj
NaChwile1 Napisano 10 Września 2019 Autor Napisano 10 Września 2019 Teraz, piter614 napisał: Teraz jak masz chęci i nie boisz się wyciąg kardridz powietrzny z amortyzatora Wiesz jak go zdemontować? Wtedy możesz go napompować i sprawdzić gdzie ucieka Sądze że to jedyny sposób by zlokalizować usterkę ,chyba że nie chcesz za bardzo ingerować w amortyzator to możesz go oddać do serwisu ale to z tym jest bardzo różnie Niestety ale jestem zielony w temacie rozkręcania, demontowania części z amortyzatora. Ale musi być ten pierwszy raz z tym. Właśnie do serwisu nie chciałbym oddawać. Jeśli wiedziałbym jak to zrobić krok po kroku myślę że by mi się udało zdemontować . Cytuj
piter614 Napisano 10 Września 2019 Napisano 10 Września 2019 Generalnie rozbiera się go jak każdy amortyzator Przed rozkręceniem spuszczasz powietrze Od dołu masz śrubę musisz ją odkręcić(najlepiej całkiem by pozbyć się np kleju jak serwis dał lub jak fabryka złożyła ) po czym wkręcić tak z trzy obroty ,później uderz w łeb śruby młotkiem gumowym mocno i stanowczo by wskoczyła do środka ,w ten sposób wyskakuje tłok z dolnych lag Nasadka od góry po to by wykręcić wkład,który po wykręceniu wychodzi do góry Wtedy musisz zobaczyć jak on wygląda np w rock shox od dolnej strony jest zabezpieczenie (seger) które zabezpiecza wkład przed rozebraniem Takiego modelu jak twój nie rozbierałem ale budowa wszystkich amortyzatorów jest podobna W starszych modelach dolne lagi nie były zalewane olejem nie wiem jak w twoim ale może ktoś tutaj podpowie Cytuj
bastard83 Napisano 23 Czerwca 2023 Napisano 23 Czerwca 2023 (edytowane) Odkopię trochę temat, z tym że mam RST Aerial 29 TNL. Przed Pomorską nabiłem amortyzator do 100 PSI bo mój Packman szorował o oponę, albo musiałbym jechać na zablokowanym. Trzeciego dnia zauważyłem że znowu często trze workiem o oponę więc go blokowałem/mocno tłumiłem. Po imprezie kilka razy go pompowałem. Dziś wyjazd z córką, widać było że pod naporem 85 kg właściwie cały się zapadł. Po sprawdzeniu wyszło ok 20-30 PSI. Do tej pory wszystko było ok. Amortyzator ma teraz jakieś 1800 km. Mam go od stycznia, gwarancja jest, niestety zamówiłem go przez internet więc musiałbym go odesłać. Sprawdzę jeszcze wentyl, ale to raczej nie to. Edytowane 23 Czerwca 2023 przez bastard83 Cytuj
uzurpator Napisano 23 Czerwca 2023 Napisano 23 Czerwca 2023 Dolej gęstego oleju - odrobinę ok5 - do komory powietrznej. Najprościej odkręcić rdzeń zaworka i zrobić to strzykawką ( kluczyk do zaworków kosztuje ~10zł ). Jak nie pomoże to niestety gwarka, bo pewno komora nieszczelna - a to naprawia się polerując ją od środka. Cytuj
bastard83 Napisano 23 Czerwca 2023 Napisano 23 Czerwca 2023 (edytowane) Czy takie ci da radę? Dał radę. Teraz muszę załatwić sobie olej przekładniowy. Edytowane 23 Czerwca 2023 przez bastard83 Cytuj
bastard83 Napisano 1 Września 2023 Napisano 1 Września 2023 Trochę po czasie, ale odesłałem amortyzator na reklamację. Został naprawiony, niestety nie powiedziano mi co tam się stało i co zostało naprawione. Od miesiąca trzyma ciśnienie. I działa lepiej niż na początku, nie klei się. Na goleniach widać dużo więcej oleju zostaje. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.