Skocz do zawartości
NaChwile1

[Amortyzator] RST Space Jump - Spadające ciśnienie

Rekomendowane odpowiedzi

NaChwile1

Witam, mam problem z moim amortyzatorem RST space jump.

Napompowałem go do 3,5 bara używając pompki beto sp-003ag, po godzinie ciśnienie spadło do 1 bara.

Co zrobić by ciśnienie nie spadało tak szybko?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piter614

Jeżeli ciśnienie spada to możliwe że jest uszkodzone gdzieś uszczelnienie w komorze powietrznej

Nie pisałeś czy amortyzator jest nowy czy stary ?

Edytowane przez piter614

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NaChwile1
Teraz, piter614 napisał:

Jeżeli ciśnienie spada to możliwe że jest uszkodzone gdzieś uszczelnienie w komorze powietrznej

Nie pisałeś czy amortyzator jest nowy czy stary ?

Amortyzator został kupiony w sierpniu zeszłego roku.
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NaChwile1

Teraz zauważyłem że w miejscu gdzie jest wentyl wyciekł jakiś olej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

I tak serwis raz w roku należy robić, wyślij go do serwisu, wymienią oringi i olej i będzie znowu działał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piter614

Napompuj weź no płyn do naczyń i w miejscu gdzie jest wentyl pskinij jak się pieni, wtedy wystarczy spróbować dokręcić lub wymienić wenty na nowy 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NaChwile1
20 godzin temu, phoe napisał:

I tak serwis raz w roku należy robić, wyślij go do serwisu, wymienią oringi i olej i będzie znowu działał.

Serwis był robiony w lipcu tego roku, nic nie mówili że coś nie tak jest z komorą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NaChwile1
3 godziny temu, piter614 napisał:

Napompuj weź no płyn do naczyń i w miejscu gdzie jest wentyl pskinij jak się pieni, wtedy wystarczy spróbować dokręcić lub wymienić wenty na nowy 

Spróbuje dokręcić i zobaczę efekty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piter614

Ja kiedyś dałem Rst aerial na serwis lokalny (tutaj nawet opisałem wątek na forum) nie dali rady rady go rozkręcić zepsli i powiedzieli że te typ tak ma

Nie wierze serwisom chyba że wichu workshop

1 godzinę temu, NaChwile1 napisał:

Spróbuje dokręcić i zobaczę efekty.

Zobacz jak pisałem czy pojawiają się bąbelki powietrza

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Mogli zrobić serwis, nie wymieniając o-ringów np i dlatego jest gorzej niż było przed.

Kto ten serwis robił? Z reguły loklane serwisy rowerowe, bardziej szkodą, niż naprawiają widelce...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NaChwile1
19 godzin temu, phoe napisał:

Mogli zrobić serwis, nie wymieniając o-ringów np i dlatego jest gorzej niż było przed.

Kto ten serwis robił? Z reguły loklane serwisy rowerowe, bardziej szkodą, niż naprawiają widelce...

Robił to lokalny serwis w moim mieście https://dobresklepyrowerowe.pl/

Nie wymieniali o-ringów ponieważ stwierdzili że nie trzeba.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NaChwile1
W dniu 8.09.2019 o 20:14, piter614 napisał:

Ja kiedyś dałem Rst aerial na serwis lokalny (tutaj nawet opisałem wątek na forum) nie dali rady rady go rozkręcić zepsli i powiedzieli że te typ tak ma

Nie wierze serwisom chyba że wichu workshop

Zobacz jak pisałem czy pojawiają się bąbelki powietrza

Zrobiłem jak pisałeś, nie pojawiają się bąbelki powietrza, co teraz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piter614

Teraz jak masz chęci i nie boisz się wyciąg kardridz  powietrzny z amortyzatora

Wiesz jak go zdemontować?

Wtedy możesz go napompować i sprawdzić gdzie ucieka

Sądze że to jedyny sposób by zlokalizować usterkę ,chyba że nie chcesz za bardzo ingerować w amortyzator to możesz go oddać do serwisu ale to z tym jest bardzo różnie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NaChwile1
Teraz, piter614 napisał:

Teraz jak masz chęci i nie boisz się wyciąg kardridz  powietrzny z amortyzatora

Wiesz jak go zdemontować?

Wtedy możesz go napompować i sprawdzić gdzie ucieka

Sądze że to jedyny sposób by zlokalizować usterkę ,chyba że nie chcesz za bardzo ingerować w amortyzator to możesz go oddać do serwisu ale to z tym jest bardzo różnie

Niestety ale jestem zielony w temacie rozkręcania, demontowania części z amortyzatora. Ale musi być ten pierwszy raz z tym.

Właśnie do serwisu nie chciałbym oddawać.

Jeśli wiedziałbym jak to zrobić krok po kroku myślę że by mi się udało zdemontować .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piter614

Generalnie rozbiera się go jak każdy amortyzator

Przed rozkręceniem spuszczasz powietrze

Od dołu masz śrubę musisz ją odkręcić(najlepiej całkiem by pozbyć się np kleju jak serwis dał lub jak fabryka złożyła ) po czym wkręcić tak z trzy obroty ,później uderz w łeb śruby młotkiem gumowym mocno i stanowczo by wskoczyła do środka ,w ten sposób wyskakuje tłok z dolnych lag

Nasadka od góry po to by wykręcić wkład,który po wykręceniu wychodzi do góry

Wtedy musisz zobaczyć jak on wygląda np w rock shox od dolnej strony jest zabezpieczenie (seger) które zabezpiecza wkład przed rozebraniem

Takiego modelu jak twój nie rozbierałem ale budowa wszystkich amortyzatorów jest podobna

W starszych modelach dolne lagi nie były zalewane olejem nie wiem jak w twoim ale może ktoś tutaj podpowie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • g75
      Przez g75
      Witam.
      Mam problem z wyjęciem koła z widelca.
      Rower syna jest starszym modelem roweru przełajowego, górskiego. Nazwy nie podam bo nie ma żadnych oznaczeń.
      Potrzeba wymienić dętkę bo jest duża dziura. 
      Moja znajomość roweru zakończyła się na Wigry 3.
      Odkręciłem prawie wszystkie śruby mocujące koło (a raczej oś) do widelca i nie wiem jak to zdemontować. Nie ma żadnego luzu aninie można przesunąć w żadną stronę.
      Przesyłam zdjęcia i proszę o instrukcję (poradę) jak należy to zdemontować.
      Proszę jeszcze o informacje co to za rodzaj mocowania.
      Przepraszam znających się na tematyce rowerowej za niefachowe słownictwo.



    • MarcinBarylka
      Przez MarcinBarylka
      Witam, mam 2 pytania, czy jest to amortyzator olejowy? Jesli tak to czy da sie dolac oleju bez rozkrecania go, poniewaz nie chce nic zepsuc, z gory dziekuje za pomoc
    • Szejk82
      Przez Szejk82
      witam, amortyzator 
      SR Suntour XCM-DS-RL 100 mm   
      na co wymienic budzetowo ? 

      rower Romet rambler 3 27,5 2018 
    • Wostok
      Przez Wostok
      Siema, ostatnio obejrzałem na YT kilka filmików o wymianie oleju w amortyzatorach i postanowiłem spróbować swoich sił w tej materii ponieważ nie zrobił tego facet w serwisie a dość topornie chodził ten amor. Zdjąłem koło, odpiąłem hamulec, ściągnąłem widelec... Olej w dolnych goleniach był już czarny i wytrącił się na ciecz i części stałe. Niestety mój serwis dał tyle że amor prawdopodobnie wyląduje na śmietniku. Nie znalazłem nic podobnego jak na filmikach (tzn. zaworu do spuszczania i wtłaczania powietrza). Okazało się że potrzebny jest jakiś ząbkowany klucz. To co dało się odkręcić obcęgami było dość zapieczone i uległ zniszczeniu cały gwint  więc pójdzie prawdopodobnie  cały już na śmietnik. Jaki teraz amor kupić???? i jaki jest sposób postępowania z takimi amortyzatorami gdybym trafił na podobną technologie??? Rower to Kross Level B1, chciałbym na nim jeszcze trochę pojeździć. Olej wybrałem Motul 10W.
    • A5P3R
      Przez A5P3R
      Hej wam  
      Potrzebuję pomocy  a mianowicie w moim boxxerze WC 2014 (zwykła wersja bez żadnych usprawnień jak na załączonym obrazku) znalazłem rozszczelniony pierścień od korka komory powietrznej w miejscu gdzie narysowałem i teraz pytanie: czy da się sam ten pierścień wyjąć i wstawić coś innego (wątpię) czy ewentualnie mogę wsadzić cały "zamiennik" w postaci tego co znalazłem? Bo oryginalny korek z którego mi ucieka właśnie powietrze znalazłem tylko w stanach i Anglii za prawie 400-500zł  Pozdrawiam cieplutko 




×