Skocz do zawartości
NaChwile1

[Amortyzator] RST Space Jump - Spadające ciśnienie

Rekomendowane odpowiedzi

NaChwile1

Witam, mam problem z moim amortyzatorem RST space jump.

Napompowałem go do 3,5 bara używając pompki beto sp-003ag, po godzinie ciśnienie spadło do 1 bara.

Co zrobić by ciśnienie nie spadało tak szybko?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piter614

Jeżeli ciśnienie spada to możliwe że jest uszkodzone gdzieś uszczelnienie w komorze powietrznej

Nie pisałeś czy amortyzator jest nowy czy stary ?

Edytowane przez piter614

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NaChwile1
Teraz, piter614 napisał:

Jeżeli ciśnienie spada to możliwe że jest uszkodzone gdzieś uszczelnienie w komorze powietrznej

Nie pisałeś czy amortyzator jest nowy czy stary ?

Amortyzator został kupiony w sierpniu zeszłego roku.
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NaChwile1

Teraz zauważyłem że w miejscu gdzie jest wentyl wyciekł jakiś olej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

I tak serwis raz w roku należy robić, wyślij go do serwisu, wymienią oringi i olej i będzie znowu działał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piter614

Napompuj weź no płyn do naczyń i w miejscu gdzie jest wentyl pskinij jak się pieni, wtedy wystarczy spróbować dokręcić lub wymienić wenty na nowy 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NaChwile1
20 godzin temu, phoe napisał:

I tak serwis raz w roku należy robić, wyślij go do serwisu, wymienią oringi i olej i będzie znowu działał.

Serwis był robiony w lipcu tego roku, nic nie mówili że coś nie tak jest z komorą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NaChwile1
3 godziny temu, piter614 napisał:

Napompuj weź no płyn do naczyń i w miejscu gdzie jest wentyl pskinij jak się pieni, wtedy wystarczy spróbować dokręcić lub wymienić wenty na nowy 

Spróbuje dokręcić i zobaczę efekty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piter614

Ja kiedyś dałem Rst aerial na serwis lokalny (tutaj nawet opisałem wątek na forum) nie dali rady rady go rozkręcić zepsli i powiedzieli że te typ tak ma

Nie wierze serwisom chyba że wichu workshop

1 godzinę temu, NaChwile1 napisał:

Spróbuje dokręcić i zobaczę efekty.

Zobacz jak pisałem czy pojawiają się bąbelki powietrza

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Mogli zrobić serwis, nie wymieniając o-ringów np i dlatego jest gorzej niż było przed.

Kto ten serwis robił? Z reguły loklane serwisy rowerowe, bardziej szkodą, niż naprawiają widelce...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NaChwile1
19 godzin temu, phoe napisał:

Mogli zrobić serwis, nie wymieniając o-ringów np i dlatego jest gorzej niż było przed.

Kto ten serwis robił? Z reguły loklane serwisy rowerowe, bardziej szkodą, niż naprawiają widelce...

Robił to lokalny serwis w moim mieście https://dobresklepyrowerowe.pl/

Nie wymieniali o-ringów ponieważ stwierdzili że nie trzeba.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NaChwile1
W dniu 8.09.2019 o 20:14, piter614 napisał:

Ja kiedyś dałem Rst aerial na serwis lokalny (tutaj nawet opisałem wątek na forum) nie dali rady rady go rozkręcić zepsli i powiedzieli że te typ tak ma

Nie wierze serwisom chyba że wichu workshop

Zobacz jak pisałem czy pojawiają się bąbelki powietrza

Zrobiłem jak pisałeś, nie pojawiają się bąbelki powietrza, co teraz?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piter614

Teraz jak masz chęci i nie boisz się wyciąg kardridz  powietrzny z amortyzatora

Wiesz jak go zdemontować?

Wtedy możesz go napompować i sprawdzić gdzie ucieka

Sądze że to jedyny sposób by zlokalizować usterkę ,chyba że nie chcesz za bardzo ingerować w amortyzator to możesz go oddać do serwisu ale to z tym jest bardzo różnie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
NaChwile1
Teraz, piter614 napisał:

Teraz jak masz chęci i nie boisz się wyciąg kardridz  powietrzny z amortyzatora

Wiesz jak go zdemontować?

Wtedy możesz go napompować i sprawdzić gdzie ucieka

Sądze że to jedyny sposób by zlokalizować usterkę ,chyba że nie chcesz za bardzo ingerować w amortyzator to możesz go oddać do serwisu ale to z tym jest bardzo różnie

Niestety ale jestem zielony w temacie rozkręcania, demontowania części z amortyzatora. Ale musi być ten pierwszy raz z tym.

Właśnie do serwisu nie chciałbym oddawać.

Jeśli wiedziałbym jak to zrobić krok po kroku myślę że by mi się udało zdemontować .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piter614

Generalnie rozbiera się go jak każdy amortyzator

Przed rozkręceniem spuszczasz powietrze

Od dołu masz śrubę musisz ją odkręcić(najlepiej całkiem by pozbyć się np kleju jak serwis dał lub jak fabryka złożyła ) po czym wkręcić tak z trzy obroty ,później uderz w łeb śruby młotkiem gumowym mocno i stanowczo by wskoczyła do środka ,w ten sposób wyskakuje tłok z dolnych lag

Nasadka od góry po to by wykręcić wkład,który po wykręceniu wychodzi do góry

Wtedy musisz zobaczyć jak on wygląda np w rock shox od dolnej strony jest zabezpieczenie (seger) które zabezpiecza wkład przed rozebraniem

Takiego modelu jak twój nie rozbierałem ale budowa wszystkich amortyzatorów jest podobna

W starszych modelach dolne lagi nie były zalewane olejem nie wiem jak w twoim ale może ktoś tutaj podpowie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • LexSzo
      Przez LexSzo
      Witam posiadam ramę dartmoor two6player 2019, pod stery is42/is52. Mam pytanie czy dany amortyzator z ogłoszenia (link podany niżej)  będzie możliwy do założenia lub jaki inny będzie pasował. Posiadam nie duży budżet. 
      LINK:
      https://www.olx.pl/oferta/rock-shox-xc30-amortyzator-przedni-100mm-26-tapered-nowe-CID767-IDn6zNk.html#70673c665c
    • BraianoMajerano
      Przez BraianoMajerano
      Cześć, szukam amortyzatora do dirtu za około 1300zł - 1400zł   
      - 100 lub 120mm skoku,
      - koła 26'' ,
      - tapered,
      - fajnie jak by miał mocowanie na hamulec, 
      Dirta składam na ramie DartmoorTWO6player (jestem otwarty na inne propozycje)
      Parametry ramy:
      Rozmiar ramy:  Long
      Rozmiar koła: 26"
      Rozmiar piasty: 135x10mm
      Rodzaj sterów: IS42/IS52
      Rodzaj suportu: Euro 73
      Link do ramy:
      https://www.goride.pl/ramy-sztywne/dartmoor-two6player?gclid=Cj0KCQiAn8nuBRCzARIsAJcdIfMGdRqNIuTdhyGurL_znQGusvKMqf2_ci8LhFtgrHxcG_Z9TlhZM0EaArxMEALw_wcB
    • johnny606
      Przez johnny606
      cześć.
      Nieszczególnie radzę sobie w poszukiwaniach amortyzowanego przedniego widelca. Jeżeli ktoś taki posiada (lub może polecić, wskaże www), chętnie odkupię. Cechy które mnie interesują, to:
      - koło 28/29 cali
      - pod stery 1,125"
      - ahead
      - piwoty i tarcza (z czasem zrezygnowałem z piwotów ale niewiele pomogło)
      - medium: mieszane, nie sprężyna
      - możliwość podpięcia chlapaczy 
      - ośka il classico
      - przeznaczenie do trekka, crossa, turystyka, mieszczucha. Żadne cuda.
      dzięki za ofertę/pomoc/konsultacje.
      pozdrower.
    • lobofz
      Przez lobofz
      Witam.
      Jak w temacie kupię amortyzator o skoku 100 mm z taperem. Powietrzny z manetką pod koła 26 ".
      Kwota okolice 800 pln.
    • malina4257
      Przez malina4257
      Witam, jaki amortyzator polecacie do 1700zł pod rame dartmoor hornet - tapered 27.5 górna miska 1,1.8 dolna 1.5. Może być nowy lub używany. Zależy mi na dobrym stanie technicznym i braku rys na górnych lagach. Skok 150mm-180mm. Pozdrawiam 
×