kilohaszu 5 Napisano 5 Wrzesień Trek zaprezentował swojego nowego fulla do XC: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/supercaliber/c/B314/ Ceny zaczynaja sie od 2 dyszek, w cenie NX, Reba i hamulce MT500 (no i oczywiście supernowoczesna karbonowa rama z nowatorskim (?) systemem tylnego zawieszenia) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Dokumosa 858 Rowery (4) Napisano 5 Wrzesień Zintegrowany "damper". Świetnie się będzie serwisować i jeszcze lepiej naprawiać Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
arek_wro 180 Rowery (2) Napisano 5 Wrzesień Jeżeli to nowatorskie rozwiązanie nie przełoży się na coś co sprawi, że rower zostawi w pokonanym polu Sparka, Epica, i im podobne, to Trek może zaliczyć spektakularną wtopę. Prawdę mówiąc sam przebierałem nogami czekając na szczegóły, ale jak widzę 2 dychy za rower na NX, który z pedałami będzie ważyć ponad 12 kilo, to jestem lekko zawiedziony. Myślałem, że to nowatorskie rozwiązanie przełoży się na niską wagę, coś między HT a FS, a tu nie bardzo. Za 2 dychy można mieć Sparka, który będzie ważył niemal kilo mniej. Za cenę 9.8, który jest na GX można mieć już Sparka World Cupa na XX1 i X0. Wygląda to na strzał w stopę. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
kilohaszu 5 Napisano 5 Wrzesień Ogólnie mam wrażenie, że trek w tym roku mocno odpłynął z cenami. Nad czym bardzo osobiście ubolewam bo jako jeden z bardzo nielicznych producentów miał ramy 23"/XXL w ofercie zarówno w HT jak i FS Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Dokumosa 858 Rowery (4) Napisano 5 Wrzesień Główna (jedyna?) zaleta tego cudownego zawieszenia to tylko 1 pivot co miało się przełożyć na znaczącą redukcję masy. Ale w budżecie do 48k jestem w stanie wskazać kilka konstrukcji bardziej klasycznych o masie niższej niż te 9,8kg. Śmiem twierdzić że nawet do 35k coś by się znalazło. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
some1 209 Napisano 5 Wrzesień Z tego wszystkiego najlepsza jest reklamówka [Goat disagrees] 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Alsew 280 Rowery (2) Napisano 5 Wrzesień Całe to zamieszanie o 60 mm skoku tylnego zawieszania? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
marcinusz 725 Napisano 5 Wrzesień Ciekawa koncepcja, ale... 2 godziny temu, some1 napisał: Z tego wszystkiego najlepsza jest reklamówka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Alsew 280 Rowery (2) Napisano 5 Wrzesień Czyli nie będzie w ofercie Treka typowego fulla XC 100/100mm ??? Dziwne posunięcie... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
KNKS 166 Rowery (2) Napisano 5 Wrzesień (edytowane) Neff startuje na tym od początku sezonu UCI. Niemniej jednak, w tej cenie, mając za konkurentów Spark'a RC i nowego Lux'a... może być ciężko ;-) Edytowane 5 Wrzesień przez KNKS Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
pdz 34 Rowery (2) Napisano 5 Wrzesień Wygląda fajnie , nie wiadomo jak jeździ , jednak ceny porażają , 20k pln za rower z NX to lekka przesada. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker 981 Napisano 5 Wrzesień To prawda, w tym roku nieco popłynęli z cenami. Co do Supercalibra - nie spróbuję jakiejś testówki to nie chcę się wypowiadać. Ale dotychczas rowery XC były naprawdę niezłe w swojej dziedzinie (aczkolwiek nie ścigam się więc to tylko domysły, mnie żaden nie pasuje, właśnie dlatego że są za bardzo XC ) 8 minut temu, Alsew napisał: Czyli nie będzie w ofercie Treka typowego fulla XC 100/100mm No nie będzie, Top Fuel dostaje więcej skoku, aż ciekaw jestem czy faktycznie z roweru XC bliżej mu będzie do czegoś w stylu AM. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
vpablov 149 Napisano 5 Wrzesień Cenowo Trek zawsze wysoko się cenił , dziwi wysoka waga, niby uproszczona konstrukcja, a wynik nie powala. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Rafu 91 Rowery (1) Napisano 6 Wrzesień Trek się cenił, ale w granicach rozsądku. W tym roku totalnie popłynęli. Kumam że spory udział w cenie tego roweru ma R&D, ale w cenie 9.7 można mieć Sparka RC Pro na XTRach, który jest kilo lżejszy. Pomijając cenę, to konstrukcja wydaje się ciekawa (na Pinkbike można więcej poczytać na jej temat), a reklama wymiata Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker 981 Napisano 6 Wrzesień (edytowane) Ja patrzę na to pod kątem np. Top Fuela, podstawowy model podrożał o 1200zł, a dołożyli mu jedynie skoku i zmienili widelec na droższy o 5 stówek. Albo rama do dirtu, nowość https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-dh/ticket/rama-ticket-dj/p/29757/?colorCode=greendark Ponad 3 tysiące? Gdzie ramy NS-a, topowe modele kosztują połowę z tego? Inny przykład - Crockett - podstawowy model przełajki na Apexie - prawie 7 tysięcy. Widać że odbijają w cenie pracę działu B+R (a do tego sporo modeli wyszło niezmienionych) ale dotychczas wszystko miało udział w cenie i tak drogich rowerów. Edytowane 6 Wrzesień przez MikeSkywalker Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
pdz 34 Rowery (2) Napisano 6 Wrzesień W tym roku zaszalałem i kupiłem 2 rowery , Scott Spark za 15k , ponieważ Trek za Top Fuel o podobnej konfiguracji (jedyna przewaga to karbonowe koła) chciał ponad 21k , to różnica 6k , przepaść , z Supercalibrem popłynęli mocno ale są ludzie, którzy zapłacą tę kasę. Szosę za to wziąłem od Treka , Emodę SL5 disc i po rabacie byłe porównywalna z Scott , Meridą i innymi. Piszę to po to, żeby owiedzieć, że nie ma jakiejś spójnej polityki cenowej a Dealerzy Trek dają różne rabaty a u niektórych nie ma o nich mowy - mowa o tych samych rowerach. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker 981 Napisano 6 Wrzesień Dopiero teraz widzę że Trek 920 podrożał o 6 stówek - ot tak. Także opinie o podwyżkach nie są bezpodstawne, w tym roku niektóre modele podrożały, ale nie aż o tyle. Z drugiej strony dla osób które kupią ten rower "na wyprawy" różnica w cenie jest nieodczuwalna Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Lumperator 139 Rowery (3) Napisano 7 Wrzesień Lekkie szaleństwo z tymi cenami u Treka Tak wiem, bo to Trek, ale 20 patyków za taki konfig? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Cona78 61 Napisano 18 Październik (edytowane) W dniu 5.09.2019 o 22:17, vpablov napisał: Cenowo Trek zawsze wysoko się cenił , dziwi wysoka waga, niby uproszczona konstrukcja, a wynik nie powala. Ale za to jest szansa że będzie sztywny. Pod tym względem Top Fuel był słaby. Na ten rower trzeba patrzeć jak na jednozawias w którym tę rolę pełnią elastyczne widełki. W moim Procaliber pracuje rura podsiodłowa i po roku wylazły pęknięcia lakieru w okolicach iso speed, ciekawe jak będzie tym razem. Cena z księżyca ale już są kolejki chętnych, podobnie jak rok temu rzucili się na Madone z tarczami. Ja poczekam, najpierw niech kupią go ci co uwierzyli w reklamę i przetestują. https://www.bicycling.com/bikes-gear/a28916828/trek-supercaliber-review/ Edytowane 18 Październik przez Cona78 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Cona78 61 Napisano 15 Listopad Analiza zawieszenia. http://linkagedesign.blogspot.com/2019/09/trek-supercaliber-29-2020.html Rewelacji nie ma. Widać że przenoszenie siły lepsze niż w typowym fullu 100mm ale widać że ten rower ma charakterystykę w typie pełnego zawieszenia a nie sztywniaka. Autor trochę bez sensu wygenerował wykresy dla zestawu zębatek 32/50T podczas gdy ten rower jest sprzedawany standardowo z 34T. Zastrzega też że elastyczność tylnych widełek (do 5mm ugięcia ) nie jest uwzględniona przy pomiarach. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Dokumosa 858 Rowery (4) Napisano 15 Listopad Dziwne, bo bez ugięcia tylnych widełek całe zawieszenie stoi w miejscu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Cona78 61 Napisano 15 Listopad 48 minut temu, Dokumosa napisał: Dziwne, bo bez ugięcia tylnych widełek całe zawieszenie stoi w miejscu. Nie ma w tym nic dziwnego. Analiza pracy zawieszenia nie jest robiona na prawdziwym rowerze ale na modelu komputerowym. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Cona78 61 Napisano 16 Listopad Kolejna recenzja. https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=nl&tl=pl&u=https%3A%2F%2Fwww.vojomag.nl%2Ftestprimeur-met-de-nieuwe-trek-supercaliber-9-9-in-harderwijk%2F Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
zenekzenek 27 Rowery (5) Napisano 16 Listopad Mi się bardzo podoba koncept sztywniakofula. Sam rower też. Poczekam aż Decathlon zrobi taki i kupię Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Cona78 61 Napisano 16 Listopad (edytowane) 4 godziny temu, zenekzenek napisał: Mi się bardzo podoba koncept sztywniakofula... W Decathlon możesz kupić jeszcze rowery z wolnobiegiem a najlepsze modele chyba nawet na Shimano Sora. Raczej nie spodziewałbym się czegoś w rodzaju Supercaliber przez najbliższe 25 lat. Edytowane 16 Listopad przez KrissDeValnor Nie cytujemy ostatniego posta w całości. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach