Skocz do zawartości
m16iki

[Hamulce] tarcza 180 vs 160

Rekomendowane odpowiedzi

m16iki

Witam, zakładam hamulec na przód deore m6000 i zastanawiam się nad rozmiarem tarczy 180mm lub 160mm. Waże około 80 kg. Jeżdżę po mieście lasach i trochę po górkach. Proszę o pomoc :) 
pozdrawiam !!! 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
venom6652

Nie ma sie co zastanawiac,bierz 180.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

Będziesz miał zapas mocy, jak Ci się zachce w góry pojechać.

A koszt pewnie ze 20 zł więcej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sansei6

Dokładnie, jak masz możliwość to warto zawsze mieć dobre heble. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m16iki

dobra to biorę 180, a czy w normalniej jeździe po mieście różnica między 180 a 160 jest odczuwalna ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Będzie odczuwalna. Może nie jest to efekt który kompletnie zmieni siłę hamowania, ale poczujesz różnicę. Pamiętaj że do większej tarczy potrzebujesz adapter zacisku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

Jeżdżę bardziej rekreacyjnie i jestem jakiś  tydzień po zmianie tarczy z przodu z 160 na 180 ( zrobione na 180 ok. 130 km ). Nie widzę żadnej różnicy. Przy zjazdach dość sporych nawet tak jak 160 hamowała tak i to hamuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fw66

Większa potrzebuje 12,5% mniej siły na klamce. Niektórzy czują róznice, inni nie. Ale 180mm powoli staje sie standardem.

 

 

  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
27 minut temu, fw66 napisał:

Ale 180mm powoli staje sie standardem.

Standardem w jakim typie rowerów? W XC/ Maraton nadal króluje 160mm i raczej dłuuugo się to nie zmieni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Track

160mm to już antyczny standard, dzisiaj używa się dużo większych tarcz 180-203 mm w xc i maraton.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

Tak od razu trzeba montować min. 203, bo nie zahamuje inaczej. 

W dniu 6.07.2018 o 13:35, m16iki napisał:

Jeżdżę po mieście lasach i trochę po górkach. 

A Ty z XC i maratonami ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
7 godzin temu, Track napisał:

dzisiaj używa się dużo większych tarcz 180-203 mm w xc i maraton.

Chyba sobie żartujesz... 203mm używa się w DH i FR. 180mm montują na ogół ludzie o dość dużej wadze bo jest najszybszy i najpewniejszy sposób na zwiększenie siły hamowania. Z tyłu czasami widuje się 140mm żeby zbić wagę.

Także nie wiem jakie zawody w XC/ Maratonie oglądasz. Oglądam Puchar Świata w XC i lokalne zawody, praktycznie nikt nie używa więcej niż 160mm.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

@skom25 ja już dawno nie oglądałem PŚ w XC, jeżdżą jeszcze koła 27,5 ( np. małe kobiety ) czy już wszyscy na 29er ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

@SoloTM Zdaje się że większość używa 29', chociaż 27,5' gdzieś tam nadal się pojawia. Prawdę mówiąc to nie zwracałem na to aż tak dużej uwagi.

Natomiast Kross ( Earth) wprowadził swojego pierwszego full'a 2-3 wyścigi temu.

kross-earth-xc-bike-prototype.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemokolarz

Przy kole 26" tarcza 160mm była standardem, koła urosły. Im dalej od osi obrotu przykładasz siłę tym większa dźwignia powstaje. Temu przy większych kołach stosuje się większe tarcze.

12 godzin temu, skom25 napisał:

Z tyłu czasami widuje się 140mm żeby zbić wagę.

Ostatnio to bardzo rzadko widuję taki rozmiar tarcz. Stosują je raczej świadomi kolarze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • MateuszMroczko
      Przez MateuszMroczko
      Witam wszystkich
      Ostatnio przełożyłem przerzutke przednią że starego roweru na nowy, w starym była deore m510 A w Nowym alivio m431, sezon wcześniej w Nowym rowerze wymieniłem środkowy blat z 32t na 36t, a największy blat mam 44t. Wszystko z przerzutka alivio działało razem bez problemu, teraz po zmianie na deore nie mogę wyregulowoć.
      Z środkowego blatu jak chce na najwyższy to haczyla mi przerzutka o środkowy blat, jak podniosłem mocowanie wyżej, teraz oslona jest około 1cm nad najwyższym blatem, czasami spada łańcuch. Dodatków podczas zmiany dziwnie wskakuje lancuch, nie wskakuje idealnie na koronki tylko tak jakby po nich szedł A po okolo połowie obrotu wskakuje już dobrze. 
      Czy ktoś ma jakaś radę, czy założyć powrotem alivio, czy da się to jakoś wyregulowac ? 
      Dzięki i pozdrawiam
    • rataj
      Przez rataj
      Witam, mam problem z manetką Deore SL-M530. Za nic nie mogę wrzucić pierwszego przełożenia, tak jakby brakowało linki. Z tym że nawet bez podłączania linki przerzutka ma ogromny opór przy zmianie z 2 na 1 i nie da się tego zrobić. Co dziwne, wcześniej działało wszystko ok, czyściłem tylną przerzutkę i tylko odkręciłem linkę, po ponownym przykręceniu problem jak wyżej.

      Rower to Haibike Lana.
      Oznaczenie manetki SL-M530 JAPAN 22.2
    • Mily1988
      Przez Mily1988
      Witam,
      wiem że temat głośnej piasty był już poruszany jednak piszę ponieważ chodzi mi o mój konkretny przypadek. 
      Na chwilę obecną posiadam piastę AXIS SPORT DISC i chce ją wymienić na coś co rozpędzi piesze towarzystwo ze ścieżki rowerowej.
      Parametry piasty które muszą się zgadzać to:
      Ilość otworów: 28
      Mocowanie: 12x142mm (taką mam obecną i tu też prośba o poradę czy nowa musi mieć takie same parametry)
      Mocowanie tarczy: 6śr (center lock też wchodzi w gre - adapter powinien załatwić sprawę)
      Kaseta shimano 105 11rz
      Wielka prośba o poradę która z piast będzie kompatybilna z tymi parametrami. Mowa o sprzęcie do max 1000zł.
      Czy DT SWISS 240s ROAD byłaby kompatybilna?
    • Kanister
      Przez Kanister
      Cześć,
      Planuje wymianę sprzętu w Boardmanie Team Carbon 2016. Mam pewne wątpliwości dotyczące
      a) kompatybilności przerzutki przedniej SRAM Rival (10s) z korbą Shimano R7000
      b) wkładu suportu jaki zakupić tej ramy (teraz jest korba BB30 FSA)
       
      Czy są jakieś minusy/problemy przy wymianie korby na Shimano? Z tego co widzę w internecie to trzeba zakupić wkład suportu BB30 kompatybilny z korbami Shimano (24mm).
      Może lepiej wymienić korbę na coś ze stajni SRAMa (ale cena zabija...)? Co jest bardziej ekonomiczne w dłuższej eksploatacji (cena, dostępność blatów)?

      Powodem zmian jest chęć zakupu miernika mocy.
      Pzdr,
    • michalo
      Przez michalo
      Zdjęcia: https://www.olx.pl/oferta/rose-pro-dx-cross-gravel-mavic-avid-fizik-105-11s-5800-carbon-CID767-IDD6pAb.html

      Na sprzedaż rower typu gravel Rose Pro DX Cross. Rozmiar 56. Stan bardzo dobry, po przeglądzie - klocki hamulcowe mają jakieś 200km, nowa owijka, opony 95% bieżnika. Jedyny mankament wizualny to niewielkie wgniecenie (widoczne pod światło) na górnej rurze powstałe przy transporcie.

      Rama rozmiar 56 alu 7005/T6
      Widelec tapered carbon oś 15mm
      Napęd Shimano 105 5800 11s
      Koła Mavic Crossride
      Opony Continental Double Fighter
      Hamulce Avid BB7
      Siodło Fizik
      Sztyca Rose Carbon
      Kierownica Ritchey
      Mostek Syntace chyba 80mm
      Pedały Dartmoor Candy

      Gratis dokładam drugi mostek FSA SL-K Carbon 120mm, uchwyt na telefon GUB G-85 i koszyk na bidon.

      Preferuję odbiór osobisty w Warszawie.

      W odpowiedzi na liczne pytania: mam 178cm wzrostu i konfiguracja widoczna na zdjęciu jest dla mnie dobra. Myślę, że jest to rower dla osób o wzroście od 175 do 185 cm.
×