Skocz do zawartości
m16iki

[Hamulce] tarcza 180 vs 160

Rekomendowane odpowiedzi

m16iki

Witam, zakładam hamulec na przód deore m6000 i zastanawiam się nad rozmiarem tarczy 180mm lub 160mm. Waże około 80 kg. Jeżdżę po mieście lasach i trochę po górkach. Proszę o pomoc :) 
pozdrawiam !!! 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
venom6652

Nie ma sie co zastanawiac,bierz 180.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

Będziesz miał zapas mocy, jak Ci się zachce w góry pojechać.

A koszt pewnie ze 20 zł więcej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sansei6

Dokładnie, jak masz możliwość to warto zawsze mieć dobre heble. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m16iki

dobra to biorę 180, a czy w normalniej jeździe po mieście różnica między 180 a 160 jest odczuwalna ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Będzie odczuwalna. Może nie jest to efekt który kompletnie zmieni siłę hamowania, ale poczujesz różnicę. Pamiętaj że do większej tarczy potrzebujesz adapter zacisku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

Jeżdżę bardziej rekreacyjnie i jestem jakiś  tydzień po zmianie tarczy z przodu z 160 na 180 ( zrobione na 180 ok. 130 km ). Nie widzę żadnej różnicy. Przy zjazdach dość sporych nawet tak jak 160 hamowała tak i to hamuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fw66

Większa potrzebuje 12,5% mniej siły na klamce. Niektórzy czują róznice, inni nie. Ale 180mm powoli staje sie standardem.

 

 

  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
27 minut temu, fw66 napisał:

Ale 180mm powoli staje sie standardem.

Standardem w jakim typie rowerów? W XC/ Maraton nadal króluje 160mm i raczej dłuuugo się to nie zmieni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Track

160mm to już antyczny standard, dzisiaj używa się dużo większych tarcz 180-203 mm w xc i maraton.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

Tak od razu trzeba montować min. 203, bo nie zahamuje inaczej. 

W dniu 6.07.2018 o 13:35, m16iki napisał:

Jeżdżę po mieście lasach i trochę po górkach. 

A Ty z XC i maratonami ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
7 godzin temu, Track napisał:

dzisiaj używa się dużo większych tarcz 180-203 mm w xc i maraton.

Chyba sobie żartujesz... 203mm używa się w DH i FR. 180mm montują na ogół ludzie o dość dużej wadze bo jest najszybszy i najpewniejszy sposób na zwiększenie siły hamowania. Z tyłu czasami widuje się 140mm żeby zbić wagę.

Także nie wiem jakie zawody w XC/ Maratonie oglądasz. Oglądam Puchar Świata w XC i lokalne zawody, praktycznie nikt nie używa więcej niż 160mm.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

@skom25 ja już dawno nie oglądałem PŚ w XC, jeżdżą jeszcze koła 27,5 ( np. małe kobiety ) czy już wszyscy na 29er ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

@SoloTM Zdaje się że większość używa 29', chociaż 27,5' gdzieś tam nadal się pojawia. Prawdę mówiąc to nie zwracałem na to aż tak dużej uwagi.

Natomiast Kross ( Earth) wprowadził swojego pierwszego full'a 2-3 wyścigi temu.

kross-earth-xc-bike-prototype.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemokolarz

Przy kole 26" tarcza 160mm była standardem, koła urosły. Im dalej od osi obrotu przykładasz siłę tym większa dźwignia powstaje. Temu przy większych kołach stosuje się większe tarcze.

12 godzin temu, skom25 napisał:

Z tyłu czasami widuje się 140mm żeby zbić wagę.

Ostatnio to bardzo rzadko widuję taki rozmiar tarcz. Stosują je raczej świadomi kolarze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Eninz
      Przez Eninz
      Witam, zacznę od początku coś mnie kusi żeby wymienić napęd w moim obecnym rowerze z tego: ⬇️
      Przerzutka przód: Shimano Deore M618
      Przerzutka tył: Shimano Deore M592 Shadow
      Manetki: Shimano Alivo M4000 2x9
      Korby: FSA Comet CK-7158NST, 38/24T
      Kaseta: Shimano HG400 12x36 9s
      A chciałbym zmienić na : ⬇️
      Manetka SHIMANO SLX SL-M7000
      Kaseta: Sunrace MX8 11-46 T
      Przerzutka tylna: Shimano SLX RD M7000 GS Shadow + 
      Łańcuch HG-X11 11s
      Zębatka narrow wide 36 albo 34 T (Przerobienie obecnej korby na 1x)
      I tutaj mam pytanie czy wszystko ze sobą by pasowało czy nic nie pominąłem i może zapomniałem dodać jakiejś części (Cały napęd na który chciałbym zmienić wyszedłby około 716 zł)
       
    • KlocuchV21
      Przez KlocuchV21
      Witam, zamierzam zmienić moje hamulce tarczowe z mechanicznych na hydrauliczne (Shimano BR MT200) i nie wiem czy będzie się dało zamontować manetki do klamek. Czy jest możliwość zamontowania ich do manetek Shimano Altus SL M310? Czy trzeba wymienić również manetkę? 
    • MichuZek
      Przez MichuZek
      Witam chciałbym się zapytać czy jeżeli zmnienię z łańcucha shimano CN-HG40 na CN-HG71 stanie się coś z napędem mam 8 biegów na kasecie?

       
    • seba_nurek
      Przez seba_nurek
      Witam. 
      W moim rowerku (Kellys Gate 90) mam przerzutkę tylną Deore XT RD-M781. Generalnie jest super - szczególnie gdy zmieniłem manetkę na XT. Czasami jednak brakuje napięcia łańcucha. W związku z tym mam pytanie. Czy jeśli zmienię przerzutkę na RD-M786 (ze sprzęgłem) to będzie duża różnica w napięciu łańcucha? Manetki chyba nie muszę zmienić? 
      Dziękuję za informację. 
      Seba
×