Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

m16iki

[Hamulce] tarcza 180 vs 160

Rekomendowane odpowiedzi

m16iki

Witam, zakładam hamulec na przód deore m6000 i zastanawiam się nad rozmiarem tarczy 180mm lub 160mm. Waże około 80 kg. Jeżdżę po mieście lasach i trochę po górkach. Proszę o pomoc :) 
pozdrawiam !!! 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
venom6652

Nie ma sie co zastanawiac,bierz 180.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

Będziesz miał zapas mocy, jak Ci się zachce w góry pojechać.

A koszt pewnie ze 20 zł więcej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sansei6

Dokładnie, jak masz możliwość to warto zawsze mieć dobre heble. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m16iki

dobra to biorę 180, a czy w normalniej jeździe po mieście różnica między 180 a 160 jest odczuwalna ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Będzie odczuwalna. Może nie jest to efekt który kompletnie zmieni siłę hamowania, ale poczujesz różnicę. Pamiętaj że do większej tarczy potrzebujesz adapter zacisku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

Jeżdżę bardziej rekreacyjnie i jestem jakiś  tydzień po zmianie tarczy z przodu z 160 na 180 ( zrobione na 180 ok. 130 km ). Nie widzę żadnej różnicy. Przy zjazdach dość sporych nawet tak jak 160 hamowała tak i to hamuje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fw66

Większa potrzebuje 12,5% mniej siły na klamce. Niektórzy czują róznice, inni nie. Ale 180mm powoli staje sie standardem.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
27 minut temu, fw66 napisał:

Ale 180mm powoli staje sie standardem.

Standardem w jakim typie rowerów? W XC/ Maraton nadal króluje 160mm i raczej dłuuugo się to nie zmieni.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Track

160mm to już antyczny standard, dzisiaj używa się dużo większych tarcz 180-203 mm w xc i maraton.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Biesz766

Tak od razu trzeba montować min. 203, bo nie zahamuje inaczej. 

W dniu 6.07.2018 o 13:35, m16iki napisał:

Jeżdżę po mieście lasach i trochę po górkach. 

A Ty z XC i maratonami ...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
7 godzin temu, Track napisał:

dzisiaj używa się dużo większych tarcz 180-203 mm w xc i maraton.

Chyba sobie żartujesz... 203mm używa się w DH i FR. 180mm montują na ogół ludzie o dość dużej wadze bo jest najszybszy i najpewniejszy sposób na zwiększenie siły hamowania. Z tyłu czasami widuje się 140mm żeby zbić wagę.

Także nie wiem jakie zawody w XC/ Maratonie oglądasz. Oglądam Puchar Świata w XC i lokalne zawody, praktycznie nikt nie używa więcej niż 160mm.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

@skom25 ja już dawno nie oglądałem PŚ w XC, jeżdżą jeszcze koła 27,5 ( np. małe kobiety ) czy już wszyscy na 29er ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

@SoloTM Zdaje się że większość używa 29', chociaż 27,5' gdzieś tam nadal się pojawia. Prawdę mówiąc to nie zwracałem na to aż tak dużej uwagi.

Natomiast Kross ( Earth) wprowadził swojego pierwszego full'a 2-3 wyścigi temu.

kross-earth-xc-bike-prototype.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemokolarz

Przy kole 26" tarcza 160mm była standardem, koła urosły. Im dalej od osi obrotu przykładasz siłę tym większa dźwignia powstaje. Temu przy większych kołach stosuje się większe tarcze.

12 godzin temu, skom25 napisał:

Z tyłu czasami widuje się 140mm żeby zbić wagę.

Ostatnio to bardzo rzadko widuję taki rozmiar tarcz. Stosują je raczej świadomi kolarze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

  • Popularny

  • Podobna zawartość

    • Unbroken_reed
      Przez Unbroken_reed
      Technologia Shimano - Scylence, to mechanizm pozwalający na bezgłośną pracę bębenka gdy napęd pozostaje rozłączony. 7-stopniowy kąt zazębienia to równie mocny argument za nową technologią, jednak nie pozostaje ona bez wad. Stopień wrażliwości na zabrudzenia sprawił, że z moich serwisowych doświadczeń wynika, iż prawie żadna piasta (nawet fabrycznie nowa) nie spełnia w 100% swoich technologicznych założeń.
      Piasty takie jak:
      -FH-M7110;
      -FH-M7130;
      -FH-M8110;
      -FH-M8130;
      -FH-M9111;
      -FH-MT901,
      mogą niestety być niesforne.
      Jak sobie z tym poradzić? Jak uciszyć SCYLENCE? O tym wszystkim opowiem Wam w powyższym filmie!

      Dla osób które wolą poradniki pisane (jest tam kilka inf. których nie umieszczałem w filmiku np. jak dokładnie użyć praski [TL-FH16] itp.): DM-MAHB001-09-ENG.pdf (shimano.com)     POKAŻ MNIEJ        
    • Unbroken_reed
      Przez Unbroken_reed
      Cześć, dzielę się z Tobą całą* wiedzą dotyczącą sprzęgiełek Shimano.
      Ich historia, zasada działania, oraz sposób odbudowy dały podstawę do stworzenia treściwego materiału.
      Zapraszam do oglądania :)

      *z pewnością nie wszystko udało mi się zawrzeć w filmie, ponieważ nie chciałem żeby znacznie przekroczył pół godziny. W razie pytań służę pomocą!

    • Accent_Szaj
      Przez Accent_Szaj
      Kaseta Shimano Deore XT CS-M8000 11 rzędów  11-40T .Wersja Box

      Cena 150zł +KW(11zł Paczkomat) ,lub odbiór w Krakowie 
      Sprzedaję moją kasetę, która do momentu jej demontażu działała idealnie. Nigdy nie była katowana. Przejechane ma około 1000Km
      Producent: Shimano Grupa Shimano: Deore XT Kod grupy Shimano: M8000 Model Shimano: CS-M8000 Przełożenia: 11 Typ Shimano: HG Przełożenie: 11-40 Zoptymalizowana kombinacja oraz stosunki przełożeń Bardzo szeroki zakres przełożeń  Progresja zmiany biegów w standardzie "Rhythm step gear progression" Shimano Optymalny balans pomiędzy wagą a trwałością Kombinacja koronek aluminiowych (40T) i stalowych Wersja BOX - oryginalne opakowanie Stopniowanie: 11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40 id: ICSM8000140
      Film z działania napędu na sprzedawanej kasecie 
      Galeria
         
    • Szymon_exc
      Przez Szymon_exc
      Witam mam pytanie mam rower Cube Aim sl 29 2016 r. Napęd Shimano Acera tył 8 rz. I chciałbym zmienić na 9 rz .I pytani3 jest takie czy jak zmienię kasetę ,Łańcuch,przerzutke to to będzie działać, I zmieści się w ramie wszystko?
    • CyclicBike
      Przez CyclicBike
      Cześć! Na sprzedaż moja maszyna, specialized HardRock 26" z 1994 roku. Rowerek złożony na pełnej grupie Shimano STX limited RC. Malutka rama 48cm
      Zdjęcia w pełnej rozdzielczości:
      https://imgur.com/a/roNAA1n
      Pełna specyfikacja:
      Rozmiar ramys RamaStal Cr-Mo USA WidelecSztywny Specialized Tylny amortyzatorbrak KierownicaAlu 7k anodized Mostekkrótki ujemny wznios 1" SztycaAccent SiodłoPeugeot PedałyAlu ManetkiSTX RC 3x7 Przerzutka przedniaSTX RC Przerzutka tylnaSTX RC HamulceTektro cantilever 865a oryginalne klocki Dźwignie hamulcaSTX RC Kaseta/wolnobiegSTX RC aluminiowy pająk 7s ŁańcuchShimano KorbaCPI italy SuportShimano ObręczeAlexrims PiastySTX RC SzprychyCN spokes OponyWTB velociraptor kevlar Dętkicontinental RogiTranz-X Linki/pancerzeShimano Zacisk sztycyalu Top Capx Stery1" Gripy?
      Jedyną wadą w rowerze może być nieodpowiednia przerzutka przednia, poprzednia rama posiadała górny ciąg, specialized ma dolny, przez co przerzutka musiała przejść drobną modyfikację w postaci dodatkowego prowadzenia na linkę. Między biegami 2/3 działa bez zarzutu, jednak dość ciężko jest wrzucić na drugi bieg. Warto byłoby zmienić na odpowiedni ciąg. Okładziny hamulcowe są oryginalne, w dobrym stanie, jednak z racji wieku piszczą! Mogę dorzucić nowe klocki, jednak uważam, że dobrze zachować te cantilevery w fabrycznej kondycji.
      Co do ceny, to jestem kompletnie otwarty na propozycje. Chętnie zamienie się za inne części do budowy rowerów, wystawiam również na zachodnich grupach, przez co rozbieżność wycen jest bardzo duża, raczej zależne jest to od tego, kto ile jest w stanie zapłacić. Wyjściowa kwota to 1100zł.


×