Skocz do zawartości

[2016] Nowa grupa Shimano XT M8000 11-speed


lucass3

Rekomendowane odpowiedzi

Mogą zrobić tytanowo - karbonowo, wtedy jednak narzekania zmienia się na narzekania o nieosiągalnosc, cenową. :) mnie bawi to marudzenie.

Kaseta jest ciężka bo musi, jak ma być dostępna dla mas to materiał i technologie gorszego sortu, za to nie ma trzech tarcz korby, przerzutki i manetki.

Wszyscy zrzedzacy powinni lizać trochę materialoznawstwa i obróbki i się przekonać czy łatwo zrobić lekko i tanio. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ida grubo z tymi kasetami. 540g, tego jeszcze nie było

"The target weight of the CS-M8000 cassette is 450g" http://bike.shimano.com/content/sac-bike/en/home/news-and-info/news/11-speed-mtb-drivetrain-additions.html

 

Dziennikarzom się spieszyło żeby wysmażyć niusa i ktoś zamienił piątkę z czwórką ;) Kaseta XT powyżej pół kilosa zwiastowała by koniec świata i nadejście Antychrysta :P Lub gradobicie na skalę światową :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ja od paru dni latam na 1x11, perfekcjyjna zmiana biegów, w porównaniu do 9biegów zniana następuje momentalnie, słychać jednak pracę napędu, dodam że mam narrow wide z przodu i głównie zablokowany wózek, dziwi mnie dźwięk chrobotania przy perfekcyjnej zmianie biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ja od paru dni latam na 1x11, perfekcjyjna zmiana biegów, w porównaniu do 9biegów zniana następuje momentalnie, słychać jednak pracę napędu, dodam że mam narrow wide z przodu i głównie zablokowany wózek, dziwi mnie dźwięk chrobotania przy perfekcyjnej zmianie biegów

Też przesiadłem sie z 9-tki na nowe XT 11rz. Mam 2x11 i te same spostrzeżenia- perfekcyjna i natychmiastowa zmiana biegów, ale dosyć głośna praca napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest. Ja przechodziłem najpierw z 9 na 10 i wydaje mi się że tam był większy przeskok niż teraz po przejściu z 10 na 11.

Czysta matematyka, dziesiąty bieg dla kasety 9rz stanowi +11.111% większego zakresu, a 11 bieg dla kasety 10rz to już "tylko" +10% większego zakresu  :icon_mrgreen:

 

Jakby to porównać do zmian w masie(+/- 10/11%) roweru to hoho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wina dużego przekosu łańcucha. Dzieje się tak na tych największych koronkach?

 

U mnie z N/W chrobocze na wszystkich przełożeniach ale tylko jak się przyciśnie.

Miałem już otwierać temat ale widzę, że to jednak norma.

W sumie po 200km już jest ciut lepiej.

Też zachodziłem jak to możliwe, że przy takich dźwiękach napęd pracuje tak idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli blat jeździł wcześniej? U mnie nowe 11s hałasowało jak zarzynane na starym używanym w 10s blacie. Nie dotarło się przez 100km, w końcu się wkurzyłem i odwróciłem zębatkę tył na przód ;) Teraz napęd jest bezgłośny. Łańcuch też KMC.
(Hello są symetryczne i bez offsetu, w innych może być problem.)

Edytowane przez dran2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...