popio Napisano 12 Lipca 2016 Napisano 12 Lipca 2016 popio, dnia 26 Cze 2016 - 10:01 AM, napisał: modrzew ,szose mam stoi i sie kurzy, góral bardzej unwersalny jeżdze glownie lasy pola dukty szutry asfalty wiec szosa nieogarnie. modrzew jak 1x9 ma sie do 1x8 bo taka zmiana mnie kusi.kusi mnie wytrzymałosc i pancerność napedu. @popio - coś dla Ciebie chyba - EX1 | SRAM Mountain | SRAM tylko zastanawiam sie nad jednym czy nie lepije ogarnac tą pancerna stalową kasete srama 8rz z jakas kompatybilną korbą za 3 razy mniejsza kwotę niz EX1. Z drugiej strony ciekawa opcja czyli 1x8 nie odchodzi do lamusa Cytuj
Hunatylla Napisano 12 Lipca 2016 Napisano 12 Lipca 2016 A mi się wydaje, że to jest możliwe, jak ktoś ma mocna nogę, to dlaczego by miało być niemożliwe. Przepychanie korby pewnie spore, ale pod górę jedzie. Pamiętajmy, że zębatka owalna 34 to co innego niż standardowe NW z 34 zębami. Chyba bliżej temu do odczuć z jazdy z 32 zębami. I dlatego jestem w stanie uwierzyć w podjeżdżanie "wszystkiego" w tpk. Tak się składa, że ja właśnie w tpk śmigam na kasecie 36-11 i zębatce NW 32t. Nie mogę napisać, że podjade wszystko, bo każdego podjazdu nie znam w naszych lasach, ale to co znam to podjeżdżam, chociaż przy 20% nachylenia i 50km w nogach jest już ciężko, na szczęście jestem lekki to mało dźwigam pod górę[emoji2]. Jeden blat to kompromis, na pewno nie dla każdego, ale ja osobiście jestem zadowolony. Btw. Jeśli to ten podjazd czarnym o którym myślę, to ja na 34 - 36 nie dałbym rady na 100%. Na korbie 32 jeszcze jakoś idzie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj
derwisz Napisano 12 Lipca 2016 Napisano 12 Lipca 2016 UP Pantani zrobił Alpe d'Huez rowerem w podobnym czasie co ja samochodem, bo chłodnica nie dawała rady. Wszystko jest możliwe. Niemniej czteropak czeka na każdego kto tam ze mną pojedzie i mi to zaprezentuje, szczerze i bez kpiny zapraszam na wspólną jazdę. Faktem jest że Schurter jeździ na 38-50, czasem 40-50. Nadal bardziej miękko niż kolega dankams. Ale może ma słabszą nogę Cytuj
Smiechu2013 Napisano 19 Lipca 2016 Napisano 19 Lipca 2016 Kidot, to nie wiem jaki poziom prezentujesz skoro co 32:11 wystarcza. Proste porównanie na podstawie mojego ostatniego maratonu gdzie na szybkim zjeździe ok. 1,5km i ok. -3-5% ja jechałem ponad 47 bo wolno jadę. Wiele osób przekraczało tam 50km/h, a najlepsi jechali ponad 56. To są dane porównawcze ze Strawy. Na tym zjeździe miałem 36:12 bo taką miałem kasetę i mi brakło. Rozkręcałem młynek i nic nie szło do przodu, wyprzedzali mnie, a jest to przypomnę cięższe przełożenie niż 32:11. I samo porównanie, przy kadencji 100 na 36:11 uzyskamy z koła 29" 45,7 km/h gdzie z przełożenia 32:11 trzeba by rozkręcić wiatrak do nie małych 113 obrotów. Także mowa, że 32 na korbie jest dobre do ścigania tyczy chyba tych z końca stawki (bez obrazy oczywiście) Nie wiem w jakich maratonach bierzesz udział ale przy tych prędkościach to podejrzewam że jakaś płaska Mazovia. Ja osobiście jeżdżę na Absolut Black ovalu 28T z kasetą 11 - 42T (42 od A2Z) i w Świętokrzyskich Maratonach i Cyklokarpatach spokojnie wystarcza. Żeby tylko było tyle siły żeby to rozkręcić. Piszesz o zjazdach na których "przecinaki" tylko się wykazują. Ja widzę na MTB Cross Maraton jak wciągają pod górę albo co gorsza pchają bo takie twarde przełożenia że tylko proste lub zjazdy, trochę górki i już płaczą. Wiatrak 113 ?? Nie wiem z jaką kadencją jeździsz ale kadencja 90 to jest standard, a 113 to nie jest nic ogromnego. 130 to już jest wiatrak. Jeżeli nie jesteś w stanie jechać z taką kadencją to znaczy że masz "zbyt twardo". Też wcześniej myślałem, że to są jakieś zawrotne kadencje do póki nie zacząłem jeździć z miernikiem i obserwować najlepszych z najlepszych. Udowodnione jest, że jazda z wyższą kadencją jest bardziej wydajna niż przepychanie korby. To tylko się wydaje, że gość obok Ciebie młynkuje i nie jedzie :-). Ja uważam że dla przeciętnego użytkownika za jakiego się uważam spokojnie wystarcza zestaw przód oval 28T z kasetą 11x42 - 10S. Ogarnia to bardzo ładnie SRAM X9. No chyba że na forum są sami N1NO i Absalon. :-) Cytuj
dankams2 Napisano 19 Lipca 2016 Napisano 19 Lipca 2016 Chciałbym zobaczyć jak podjeżdżasz na 34-36 czarnym z rybakówki w stronę Spacerowej. Nawet jestem skłonny postawić 4pak jakbym miał zaszczyt to kiedyś zobaczyć Co do moich doświadczeń, zaczynałem od 38-24 z kasetą 11-36 w kole 29er, zmieniłem na 38-22, była za duża różnica, mam od już dość dawna 36-22, optimum dla mnie. Miałem w międzyczasie romans z NW 34t, na Toruń i Mazovie starczało w zupełności, w góry nigdy się z tym nie pchałem, zawsze dokręcałem młynek i przerzutkę. Obecnie kusi mnie oval 32t, do tego musiałbym założyć 11-46 bo inaczej nie uciągnę. Co do zabawnej dyskusji o v-max. Podbijam stawkę, 74.9km/h na przełożeniu 36-11 w kole 29, zjazd ul.Rakoczego w GDA, 10% według znaków. Widocznie nie mialem okazji tam jechac. Faktycznie stwierdzenie wszystko jest odwazne I na pewno sa miejsca gdzie z takim setem nie dam rady. Jednak na razie nie czuje brakòw tam gdzie dojechalem. A mi się wydaje, że to jest możliwe, jak ktoś ma mocna nogę, to dlaczego by miało być niemożliwe. Przepychanie korby pewnie spore, ale pod górę jedzie. Pamiętajmy, że zębatka owalna 34 to co innego niż standardowe NW z 34 zębami. Chyba bliżej temu do odczuć z jazdy z 32 zębami. I dlatego jestem w stanie uwierzyć w podjeżdżanie "wszystkiego" w tpk. Tak się składa, że ja właśnie w tpk śmigam na kasecie 36-11 i zębatce NW 32t. Nie mogę napisać, że podjade wszystko, bo każdego podjazdu nie znam w naszych lasach, ale to co znam to podjeżdżam, chociaż przy 20% nachylenia i 50km w nogach jest już ciężko, na szczęście jestem lekki to mało dźwigam pod górę[emoji2]. Jeden blat to kompromis, na pewno nie dla każdego, ale ja osobiście jestem zadowolony. Btw. Jeśli to ten podjazd czarnym o którym myślę, to ja na 34 - 36 nie dałbym rady na 100%. Na korbie 32 jeszcze jakoś idzie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj
Buno Napisano 19 Lipca 2016 Napisano 19 Lipca 2016 Trochę zmienię temat- próbował ktoś miksu zmieniarki Deore M610 z długim wózkiem i kasety 11-42? shimano podaje największą koronkę jako 36, ale może jednak...? Cytuj
Arni220 Napisano 23 Lipca 2016 Napisano 23 Lipca 2016 Ja uważam że dla przeciętnego użytkownika za jakiego się uważam spokojnie wystarcza zestaw przód oval 28T z kasetą 11x42 - 10S. Tak, z nastawieniem na podjazdy, bo jakiekolwiek przyciśnięcie na płaskim nie wchodzi w grę. Cytuj
no1 Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Kupiłem zębatkę 40T. Do zębatki dostałem podkładkę i nie wiem czy mam ją wsadzać, i gdzie...Ktoś wie? Cytuj
Bejker Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Jak masz kasete srama to daj ja miedzy kasetę a zebatke a jak shimano to daj ja za zebatke albo w ogóle nie dawaj Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka Cytuj
no1 Napisano 25 Lipca 2016 Napisano 25 Lipca 2016 Dzięki za szybką odpowiedź Czekam jeszcze na 16T xtka, bo ponoć to ze zdjęcia jest strasznie marne. Cytuj
Wooyek Napisano 26 Lipca 2016 Napisano 26 Lipca 2016 Zaktualizowałem swój wpis o napędach 1x10 - trochę się pozmieniało od zeszłego roku... http://www.1enduro.pl/naped-1x10/ Cytuj
Colonel Napisano 27 Lipca 2016 Napisano 27 Lipca 2016 Skorygowałbym jeszcze wpisy o niższej precyzji dziś w dobie takich zmieniarek jak m7000, m8000 czy SRAMa GX zmiana biegów w 10sp jest całkiem sprawna. Cytuj
no1 Napisano 27 Lipca 2016 Napisano 27 Lipca 2016 Zakończyłem zabawę z budowaniem 1x10. Co prawda nie mam nic od HCC, ale i tak się pochwalę, przy okazji potwierdzę kompatybilność części ze sobą - a to może się komuś przydać. Przerzutka ogarnia 40T, precyzja zmiany biegów spadła minimalnie. Łańcuch lata po całej kasecie normalnie, tylko czasem na niektórych koronkach "zamyśli" się na ułamek sekundy dłużej. Czuć minimalne dziury w okolicach zębatki 16T na kasecie. Ogólnie jestem zadowolony. Ścigantem nie jestem, moje średnie mieszczą się w zakresie 16~21 km/h, Zębatka korby - Banless 32T, 104 BCD Korba - Shimano FC-522 Octalink Łańcuch - Campagnolo C10 veloce Kaseta - Shimano CS-HG50-10 11-36T Manetka - Shimano Deore SL-M610 Przerzutka - Shimano SLX RD-670 Modyfikacje kasety - Zębatka 40T a2z, zębatka 16T Shimano XT Cytuj
Arni220 Napisano 27 Lipca 2016 Napisano 27 Lipca 2016 tylko czasem na niektórych koronkach "zamyśli" się na ułamek sekundy dłużej. Domyślam się gdzie Na przejściu z 13 na 16 i z 16 na 19 oraz w odwrotnym kierunku. Dla czego? Bo dałeś koronkę od kasety XT, która normalnie ma układ zębów do współpracy z 14 i 18. Co zrobić by zaskoczyło prawidłowo? Wypiłować iglakiem ten wąski wypust i tak okręcić, by wycięcia ułatwiające zmianę ułożyły się w prawidłowy układ z pozostałymi zębatkami. Jeśli nie poprawi to całkowicie pracy, to przynajmniej częściowo, bo wywaliłeś dwie, a wstawiłeś jedną i albo ułożysz tę 16z pod 19 albo pod 13, pod obie jednocześnie się nie da. Cytuj
no1 Napisano 27 Lipca 2016 Napisano 27 Lipca 2016 albo ułożysz tę 16z pod 19 albo pod 13, pod obie jednocześnie się nie da. Więc pozostanie tak jak jest. Nie jest to na tyle długi czas, żeby się tym przejmować, można wyczuć, ale nie przeszkadza Dzięki za info. Cytuj
rzymo Napisano 28 Lipca 2016 Napisano 28 Lipca 2016 Szybkie pytanie - SRAM GX, ktoś coś? Jakieś doświadczenia? Zee już miałem, teraz czas na coś z drugiego obozu (no i zdecydowanie bardziej pasuje mi wizualnie). GX Type 2.1 10sp, krótki wózek + dowolna manetka 10sp, niekoniecznie GX. Cytuj
Bejker Napisano 28 Lipca 2016 Napisano 28 Lipca 2016 Przetestuje to w najblizszy weekend. Mam juz gxa ze srednim w domu. Z krotkim uważaj bo już przy dokladce 40t przerzutka dziala przy tylko jednej dlugosci łańcucha. Z 42t nie ma zadnych zdjec ani filmow więc nie wiem. Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka Cytuj
Colonel Napisano 1 Sierpnia 2016 Napisano 1 Sierpnia 2016 Szybkie pytanie - SRAM GX, ktoś coś? Jakieś doświadczenia? Zee już miałem, teraz czas na coś z drugiego obozu (no i zdecydowanie bardziej pasuje mi wizualnie). GX Type 2.1 10sp, krótki wózek + dowolna manetka 10sp, niekoniecznie GX. Mam u siebie GX (na średnim wózku), działa dobrze ogarnia 42t bez problemu. U mnie jedyny problem jaki mam po roku uzytkownia to wyruchany gwint śruby regulującej odległość kółka od kasety (po sezonie pójdzie na gwarancję). Cytuj
Bejker Napisano 1 Sierpnia 2016 Napisano 1 Sierpnia 2016 U mnie ten gwint popsul sie przy montażu. Jeszcze problemem jest to ze po wkreceniu tej sruby na maxa, praktycznie zeslizguje sie z elementu na którym sie opiera. Btw. Myslisz ze jest szansa ze ci to uznaja na gwarancji? Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka Cytuj
Colonel Napisano 1 Sierpnia 2016 Napisano 1 Sierpnia 2016 U mnie ten gwint popsul sie przy montażu. Jeszcze problemem jest to ze po wkreceniu tej sruby na maxa, praktycznie zeslizguje sie z elementu na którym sie opiera. Widzę, że nie jestem odosobniony w tym problemie mi się ześlizgiwał do czasu tuningu przeprzutki, teraz jest ok Btw. Myslisz ze jest szansa ze ci to uznaja na gwarancji? Szczerze nie wiem, po sezonie spróbuje (jak mi reklamację uznają, to GX pogonię i w jego miejsce pojawi się 1x10 na m7000). Cytuj
Bejker Napisano 1 Sierpnia 2016 Napisano 1 Sierpnia 2016 Karbonowy mówi ze szansa na uznanie reklamacji jest prawie zerowa. Jak ja stuningowales? Masz fotki? Zerwany gwint to najmniejszy problem bo dam nakretke ale to zeslizgiwanie... Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka Cytuj
Colonel Napisano 1 Sierpnia 2016 Napisano 1 Sierpnia 2016 W miejscu zaznaczonym na czerwono złapalem śrubę nakrętkami (jak donrze skręcisz to nie drgnie). Dodatkowo na koniec śruby nakreciłem 4/5 nakrętek, żeby zwiększyć pole na którym opiera się hak (bez nakretek obslizgiwało się dalej, po załozeniu jest git). Zdjecia zrobie potem. Cytuj
Bejker Napisano 1 Sierpnia 2016 Napisano 1 Sierpnia 2016 (edytowane) Nakretki mam. Nie pomyślałem zeby nakręcić na koniec śruby. Zobaczymy co to da E:patent z nakretkami genialny. Potrzebuję tylko dluzszej twardej sruby i będzie idealnie. Dzieki ! Wysłane z mojego G7-L01 przy użyciu Tapatalka Edytowane 1 Sierpnia 2016 przez Bejker Cytuj
Colonel Napisano 2 Sierpnia 2016 Napisano 2 Sierpnia 2016 U mnie to wygląda tak, póki co trzyma (jak śruba była bez nakrętek to zdarzyło mi się ją dwa razy wygiąć). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.