Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
bruce95

[opory toczenia] Porównanie

Rekomendowane odpowiedzi

bruce95

W temacie tym zamieszczam informacje na temat oporów toczenia poszczególnych modeli opon. Wiedza ta zebrana jest z zagranicznych for. Chciałem po prostu tą wiedzę uporządkować i umieścić w jednym miejscu. Część informacji z tekstu i wykresów może się dublować, ale postanowiłem nie łączyć wszystkiego w tekst, aby moć porównywać poszczególne opony z danego testu mając pewność że były testowane w takich samych warunkach. Niestety tylko co do 2 testów udało mi się znaleźć informację na temat ciśnienia opon podczas pomiarów i były to 2 bary(1 wykres) oraz 2,5 bara dotyczące tekstu pod spodem i opony dublujące się uzyskały identyczne wyniki. Jeśli znajdziecie test opon którego nie zamieściłem to wklejajcie.

 

No i wyjaśnienie pojęć z tekstu:

-RR, rollwiderstand oznacza opory toczenia

-flattening height oraz puncture height oznacza wysokość opony od felgi (jeśli się myle proszę o poprawienie)

-thorn oznacza bodajże odporność na kolce/ciernie f to najniższa odporność, nie wszystkie opony zostały poddane temu testowi

-cc, am, en oznacza poszczególne dyscypliny jak cross country all mountain oraz enduro

-wide to szerokość

-

Myślę że pozostalych skrótów nie muszę tłumaczyć. :)

 

Oto cytat umieszczony nad tekstem na mtbr który wyjaśnia pozostałe rzeczy:

puncture height is flattening height:

the higher the number, the better.

they test it with a hetchet which falls down from test to test which higher and higher height., for example test 1 40cm, test 2 45cm, test 50 et cetera. the shown value is the first height the tire flattens.

they test also for thorn proofness with a metal thorn. i will edit that soon too. thorn test isnt available for all tires.

class a is highest resistance, class f lowest.

the fields of use:

cc is cross country race

am is all mountain

en is enduro

 

RR measurement:

(bad english incoming!)

Rolling resistance: All tires are set up with 2,5 bar. Then they are set up on the testing role without load. Then they are accelerated on 20 kilometers per hour. Now the resistance is set to zero to eliminate air resistance and bearing friction. Then the wheel gets loaded with 50kg. After a short time the tire runs again with 20km/h. The difference from unloaded and loaded run results gets the rolling resistance in watt.

movements in the carcass play a larger role than the tread.

 

 

Continental Mountain King 2.4 Protection

Rollwiderstand: 32,5 watt

puncture height: 65cm

thorn: d

cornering stability/ability:6/6 (more= the better)

traction: 6/6 (more= the better)

50% am 50% en

 

Continental Speed King 2.1 Supersonic

Rollwiderstand: 29,6 watt

puncture height: 40cm

thorn: e

cornering stability/ability:3/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

90% cc 10% am

 

Continental Speed King 2.3 Supersonic

Rollwiderstand: 27,9 watt

puncture height:50cm

thorn: e

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

10% cc 90% am

 

Continental Race King 2.2

Rollwiderstand: 23,9 watt

flattening height: 55cm

thorn: f

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

85% cc 15% am

 

Continental Diesel Protection

Rollwiderstand: 43,5 watt

flattening height: 75cm

thorn: c

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

100% ed

 

Continental Explorer 2.1 Supersonic

Rollwiderstand: 28,5 watt

flattening height: 40cm

thorn:c

cornering stability/ability:3/6 (more= the better)

traction: 3/6 (more= the better)

100% cc

 

Continental Rubber Queen 2.4"

RR: 42,7 watt

flattening height: 75cm

thorn: d

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 6/6 (more= the better)

100% ed

 

Continental Rubber Queen 2.2"

RR: 29,8 watt

flattening height: 70cm

thorn: c

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

85% am, 15% ed

 

Geax Gato 2.1

RR: 28,4 watt

flattening height: 50cm

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

wide 47,8/50,8mm

 

Hutchinson Cobra Air Light 2,25

RR: 26,8 watt

puncture height: 60cm

thorn: d

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 3/6 (more= the better)

wide 52,7/52,3

 

Hutchinson Python Ng Mrc Medium 2.25

Rollwiderstand: 36,4watt

flattening height: 70cm

thorn: b

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

15% cc 85% am

 

Hutchinson Barracuda Tubeless Light

Rollwiderstand: 35,4watt

flattening height: 70cm

thorn: d

cornering stability/ability:3/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

100% am

 

Hutchinson Toro 2.15

Rollwiderstand: 37,6watt

flattening height: 60cm

thorn: c

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

30% cc 70% am

 

Hutchinson Piranha Mrc Medium 2,3

Rollwiderstand: 40,8 watt

flattening height: 70cm

thorn: b

cornering stability/ability:3/6 (more= the better)

traction: 2/6 (more= the better)

50% cc 50% am

 

IRC Mibro 2.25

Rollwiderstand: 22,3 watt

flattening height: 50cm

thorn: c

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 3/6 (more= the better)

 

IRC Trailbear 2.25 (2004 tested, got the "bang for the buck" award! (costs about 10€ here in germany)

Rollwiderstand: 32,5 watt

flattening height: 41,67cm

thorn: -

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

 

Kenda Nevegal 2,35"

Rollwiderstand: more than 50watt

flattening height: 43,3cm

cornering stability/ability: 6/6 (more= the better)

traction: 6/6 (more= the better)

 

Kenda Excavator 2.35

RR: 41,6

flattening height: 70

thorn: d

cornering stability/ability:6/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

 

Kenda Karma 2.2

Rollwiderstand: 41,3 watt

flattening height: 65cm

thorn: e

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

80% am 20% ed

 

Kenda Small Block Eight 2,1

Rollwiderstand: 34,2 watt

flattening height: 55cm

thorn: c

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

 

Maxxis Ardent 2.4" 60a Folding

RR: 36,3 watt

flattening height: 80cm

thorn: c

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

15% am, 85% ed

 

Maxxis Monorail Exception 2.1

RR: 26,3 watt

flattening height: 55cm

thorn: b

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 3/6 (more= the better)

100% cc

 

Maxxis Crossmark 2.1 Exception

Rollwiderstand: 27,4 watt

flattening height: 55cm

thorn: b

cornering stability/ability:3/6 (more= the better)

traction: 3/6 (more= the better)

100% cc

 

Maxxis High Roller 2.35 Tubeless

Rollwiderstand: over 45 watt

flattening height: 70cm

thorn: a

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 6/6 (more= the better)

100% ed

 

Maxxis Ignitor Exception 2.1

Rollwiderstand: 34,3 watt

flattening height: 36,7cm

thorn: -

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 6/6 (more= the better)

 

Maxxis Ignitor Exception 2.35

Rollwiderstand: 32,3 watt

flattening height: 55cm

thorn: -

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

 

Maxxis Larsen TT 2,3 Exception

Rollwiderstand: 36,6 watt

flattening height: 85cm

thorn: c

cornering stability/ability:3/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

50% cc 50% am

 

Michelin Mountain X´Treme 2.2 Tubeless

RR: 29,3 watt

flattening height: 80cm

thorn: c

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

 

Michelin Mountain Dry² 2,3:

RR: 28,7 watt

flattening height: 75cm

thorn: c

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

All Mountain tire

 

Nokian Nbx 2.3 (rozbieżność)

RR: 29,1

flattening height: 55

thorn: d

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 3/6 (more= the better)

 

Nokian Nbx 2.3 (rozbieżność)

Rollwiderstand: 26,8 watt

flattening height: 35cm

thorn: -

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

 

Onza Ibex Dh 2,4

RR: 41,8watt

flattening height: 80cm

thorn: c

cornering stability/ability:6/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

wide 54,7/61,6mm

 

Onza Canis 2,25

RR: 36,9 watt

flattening height: 65cm

thorn: c

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

wide 51,6/54,3mm

 

Ritchey Zmax Premonition 2.25 Wcs

RR: 35,2 watt

flattening height: 67,5cm

thorn: f

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

100% am

 

Ritchey Zmax Intuition 2.0 Wcs

RR: 38,2 watt

flattening height: 45cm

thorn:d

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

100% cc

 

Schwalbe Nobby Nic 2.4 triple

Rollwiderstand: 28,0 watt

flattening height: 70cm

thorn: a

cornering stability/ability:6/6 (more= the better)

traction: 6/6 (more= the better)

(update bike 4/08)

100% am

 

Schwalbe Furious Fred 2.0

Rollwiderstand: 19,9watt

flattening height: 42,5cm

thorn: e

cornering stability/ability:2/6 (more= the better)

traction: 2/6 (more= the better)

 

Schwalbe Racing Ralph 2.25 triple 2007

Rollwiderstand: 26,2 watt

flattening height: 65cm

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

85% cc 15% am

 

Schwalbe Racing Ralph 2.25 Evo TUBELESS 2008

Rollwiderstand: 19,8 watt

flattening height: 80cm

thorn: b

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

 

Schwalbe Smart Sam 2.1

Rollwiderstand: 28,9 watt

flattening height: 55cm

thorn: b

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

100% cc

 

Schwalbe Fat Albert (alte Version)

Rollwiderstand: 34,4 watt

flattening height: 78cm

thorn: no information

cornering stability/ability:6/6 (more= the better)

traction: 6/6 (more= the better)

 

Schwalbe Little Albert light (old test from 2004!)

Rollwiderstand: 32,1 watt

flattening height:-

thorn: -

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

 

Schwalbe Big Betty 2.4 triple

Rollwiderstand: 32,2 watt

flattening height: 110cm

thorn: c

cornering stability/ability:6/6 (more= the better)

traction: 6/6 (more= the better)

(comment in the bike-test: big betty should have been rated 7/6 in traction and cornering stability)

15% am 85% ed

 

Schwalbe Fat Albert 2.4" Front And Rear

RR: 29,9 watt

flattening height: 83,75cm

thorn: b

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

45% am, 55% ed

 

Schwalbe Rocket Ron 2,25 (stats: 436g weight, available in 2.1" and 2.4" and 2.1"/2.25" tubeless)

RR: 24,7 watt

flattening height: 52,5cm

thorn: c

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction:5/6 (more= the better)

85% cc, 15% am

 

Specialized The Captain 2

Rollwiderstand: 39,2 watt

flattening height: 85cm

thorn: c

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

50% cc 50% am

 

Specialized Resolution 2.1

Rollwiderstand: 38,5 watt

flattening height: 65cm

thorn: d

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

25% cc 75% am

 

Specialized Purgatory 2.2 S-Works 2bliss

RR: 37,2 watt

flattening height: 70cm

thorn: d

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

85% am, 15% ed

 

Specialized Fast Trak Lk 2,0

RR: 26,6 watt

flattening height: 65cm

thorn: a

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 3/6 (more= the better)

wide 50,6/49,5mm

 

Specialized Sauserwind 2bliss 2.0

RR: 38,7 watt

flattening height: 60cm

thorn: d

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

wide 49,4/50,9mm

 

Vredestein Black Panther Xtrac 2,0

RR: 25,6watt

flattening height: 55cm

thorn: c

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

wide 49,3/48,8mm

 

Vredestein Spotted Cat 2,0

RR: 23,5watt

flattening height: 55cm

thorn: c

cornering stability/ability:3/6 (more= the better)

traction: 2/6 (more= the better)

wide 50,7/51,0mm

 

Vredestein Tiger Claw 2,1

Rollwiderstand: 26,2 watt

flattening height: 67,5cm

thorn: c

cornering stability/ability:4/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

45% cc 55% am

 

WTB Mutano Raptor (tested as all-mountain. maybe because of that only 2/6 cornering points)

Rollwiderstand: 30,7 watt

flattening height: 65cm

thorn: d

cornering stability/ability:2/6 (more= the better)

traction: 3/6 (more= the better)

 

WTB Wolverine 2.2

RR: 25,9 watt

flattening height: 65cm

thorn: d

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 4/6 (more= the better)

95% cc, 5% am

 

WTB Dissent 2.3

RR: 43,4

flattening height: 62,5

thorn: d

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 5/6 (more= the better)

 

WTB Prowler Ss 2.3

RR: 41,5

flattening height: 75

thorn: d

cornering stability/ability:5/6 (more= the better)

traction: 3/6 (more= the better)

 

Tekst ten pochodzi stąd oraz z mtbr, lecz nie mogę zamieścić linku ponieważ Administrator tego zabrania...

 

Wykresy:

rollwiderstand08.jpg

55208d1107889123-scientific-essay-about-rollingresistance-rollwid.eclipse7.03.jpg

234840Rollwiderstand.jpg

 

Dodatkowo zamieszczam wykres ukazujący wpływ ciśnienia opony na opory toczenia:

mtb_tyre_pressure_rolling_resistance.jpg

 

Oraz porównanie oporów na różnych dętkach:

schlauchreifen oznacza opona dętkowa

Eclipse-Rollwiderstand.jpg

Edytowane przez bruce95

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ronina

Doskonały pomysł,dziękuję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
nikopol83

Szkoda że zabrakło opon szosowych :( ale pochwalić trzeba za pracę. :thumbsup::thanks:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bruce95

Cieszę się, że pomogłem.;)

 

Jak będę miał trochę czasu to postaram się też zebrać do kupy informacje o oporach opon szosowych, ale chyba umieszczę to w osobnym temacie bo i tak ten post z informacjami jest długi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lukas85

Fajnie, właśnie o to chodziło. Teraz już wiem ile siły traciłem próbując dojechać do pracy na kendach nevegal ;p

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kojott

To jest test sprzed 6 lat, pewnie trochę się zmieniło od tego czasu;)

Edytowane przez kojott

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bruce95

No niestety nie ma w nim nowszych modeli, ale nowszych testów nigdzie nie ma, choć jak napisałem jeśli coś znajdziesz to pisz.:P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Freedom18

Witam, jestem świeżak.

Lecz rowery "to jet to" :)

 

Przechodzę do sedna sprawy, pragnę pomóc forumowiczom.

W "Magazyn Rowerowy" 6/2012, w czerwcowym wydaniu był test opon do XC i Maratonu (38 modeli, z czego 27 o średnicy osadzenia 26" ).

Tutaj macie link poglądowego zobaczenia:

Nie wiem, czy są informacje o tym teście w internecie. Ja mam gazetkę :)

 

Jak chcecie to mogę wstawić zdjęcia z tabelkami i oponami ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
marcind

Fajnie jak by ktoś miał podobne dane o oponach 28x .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lumperator

Kurcze, ale małe różnice w zastosowanych dętkach. Myslałem, że ma to troszkę większe znaczenie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
szewka

DZieki bardzo:) przydatne

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grzegorz1974paszek
bruce95

Speed King powinien mieć opory podobne, a może i mniejsze od Furious Freda od Schwalbe, bo bieżnik jest podobny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adriansocho

Ta wartość "flattening height" oznacza wysokość, z jakiej musi spaść młot pomiarowy, aby spowodować dobicie opony do obręczy - najwyraźniej konstrukcja opony może być bardziej lub mniej odporna na przebicie dętki przez dobicie opony na np. krawężniku. Wysokość młota jest zwiększana w kolejnych próbach, aż opona zostanie "dobita".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jip

Na mtbr.com chłopaki zawzięli się i uaktualniają listę przebadanych laboratoryjnie opon pod kątem oporów toczenia :D

Link do najnowszego zestawienia z 7/1/2013 r. znajdziecie na str. 13 (ostatniej obecnie) http://forums.mtbr.com/wheels-tires/tire-test-results-german-bike-magazine-419392-13.html. Wcześniejsze, ze dwie strony wcześniej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
slawiusz

Testy z niemieckiego magazynu są wykonywane na twardym wałku, czyli odpowiadają powierzchni typu asfalt. Zastanawiające jest to że Racing Ralph w wersji Evo ma mniejszy opór toczenia niż Furious Fred (też Evo bo tylko taka wersja występuje). Jeździłem na obydwu i jeśli chodzi o asfalt to mam przeciwne obserwacje, co oczywiście nie znaczy że RR jest wolny - po prostu twardym FF jest pierońsko szybki.

Myślicie że może mieć znaczenie to, że RR był testowany w wersji UST?

 

Natomiast jeśli chodzi o testy z Magazynu Rowerowego 2012: wydanie archiwalne MR 2012/06 z testem 38 opon MTB dostępne jest przez e-kiosk.pl, cena 7.90. Dzisiaj sobie nabyłem, sam test nie jest jakiś bardzo ciekawy ale można przejrzeć jak ktoś jest na etapie wyboru opon. Do wyników z lab. dołączają punktację z wrażeń z jazdy w terenie.

 

S.

Edytowane przez slawiusz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jip
Myślicie że może mieć znaczenie to, że RR był testowany w wersji UST?

 

Dokładnie tak - wersja tubeless ma z jakiś powodów mniejsze opory toczenia + wpływ większego rozmiaru - to też zmniejsza opory toczenia przy tym samym ciśnieniu.

 

Spójrz na skan tabelki z oporami toczenia różnych dętek na początku wątku - na początku jest uszczelniacz (sealant), potem dętki latex, potem butylowe, potem coraz zwyklejsze, różnica przekracza 20%.

 

Poszukaj w materiałach Schwalbe o wpływie rozmiaru na ciśnienie i opór.

Edytowane przez jip

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo

"wersja tubeless ma z jakiś powodów mniejsze opory toczenia" - grubsze = sztywniejsze ścianki, czyli mniejsze straty przy uginaniu się gumy (ważne zwłaszcza przy niskim ciśnieniu w oponie).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bruce95

Mam trochę nowego materiału między innymi od forumowicza Freedom18 i jak znajdę trochę czasu to go ogarnę i zamieszczę tutaj.;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jip

Mam trochę nowego materiału między innymi od forumowicza Freedom18 i jak znajdę trochę czasu to go ogarnę i zamieszczę tutaj. ;)

 

Ogarniaj, ogarniaj! Gumy już kupiłem, ale nigdy za mało wiedzy :)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CMIK

Nigdy za dużo:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
slawiusz

Mam trochę nowego materiału między innymi od forumowicza Freedom18 i jak znajdę trochę czasu to go ogarnę i zamieszczę tutaj. ;)

 

I jak tam ogarnianie? 

A może udostępnisz w formie surowej?

 

S.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
danio445

I jak z tym uaktualnieniem ? Posiadam Smart samy ale chce więcej :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Looser
      Przez Looser
      Hej,

      Przyszła pora na zastanowienie się nad wymianą opon, a przynajmniej tylnej, bo grzbiet już robi się płaski.
      Obecnie posiadam komplet Michelin Wild Race'r Advanced 29x2,25 i szukam opon o podobnych oporach toczenia i zbliżonej wadze (550g).

      Najchętniej kupiłbym ponownie Michelin, ale tak się składa że w tym roku wypuścili nowe opony, a pozostałe sztuki ze starej serii są prawie niedostępne i jest okropnie zawyżona cena w stosunku do tego co było w zeszłym roku.

      Jeżeli pomimo powyższego opisu ktoś chciałby dodatkowo "profil jazdy" to jest to całkowity mix - czasem asfalt, leśne drogi, szutry, ścieżki mniej lub bardziej wymagające (jak ktoś kojarzy Lang maraton Dąbrowa Górnicza to coś te klimaty), raz na jakiś czas jakieś Beskidy bez szaleństwa prędkościowego, raczej wyrypka kondycyjno-techniczna - tak wiem, nie ma opony uniwersalnej, ale Michelinki nawet dawały radę i po 2 latach użytkowania nie zmieniałbym ich gdybym nie musiał.
      Jestem otwarty na propozycje (poza Schwalbe, na wiele negatywnych komentarzy się natknąłem w ciągu ostatniego roku) tak do około 200/sztuka, ale te opony są jako wstępna propozycja nt których poszukuję opinii:
      - Michelin Jet XCR 29x2.25
      https://bike.michelin.com/en/products/michelin-jet-xcr
      - Spec Fast Trak 29x2.2
      https://www.specialized.com/pl/pl/components/tires-tubes/sworks-fast-trak-2bliss-ready/105770
      - Maxxis Ikon 29x2.2
      https://www.bike-discount.de/en/buy/maxxis-ikon-29x2.20-tr-3c-maxspeed-120-folding-93415
      - Continental CK/RK 29x2.2
      http://www.continental-tires.com/bicycle/tyres/mountainbike-tyres/race-king-racesport
      http://www.continental-tires.com/bicycle/tyres/mountainbike-tyres/cross-king-racesport
       
    • kuffs
      Przez kuffs
      Witam. Kupiłem upragniony, nowy szosowy rower : https://www.btwin.com/pl/rowery-szosowe/rowery-szosowe-sportowe-wyczynowe/18810-rower-szosowy-ultra-920-af-aluminium-frame.html
       
      Dotychczas jeździłem starym, stalowym bianchikiem. Startuję w tri. Chciałem poczuć różnicę i w efekcie jestem zdezorientowany. Rower w mojej ocenie nie chce jechać. Sporo wysiłku muszę włożyć żeby go rozpędzić. Z górki masakra. Bardzo szybko wytraca prędkość. Ma ktoś jakiś pomysł co tu można z nim zrobić?. Dziś przejechał się nim kolega, który ma super kopyto. Wsiadł, przejechał 10 km i stwierdził, że masakra. Nie jedzie, po prostu nie jedzie. Zasugerował abym zmienił opony bo jakieś dziwadło jest założone. Nie wiem co robić. Fakt, mam zaległości treningowe, ale jak wsiadłem na jego Fuji to tyle mnie widział. Rower nie ma nawet 100 km przebiegu. Hamulce ok, nie obciera. Mam pozycję aero. Rower wydaje się być solidny tj. osprzęt, linki pochowane, koła niczego sobie. Stare poczciwe bianchi lepiej się toczyło, przyśpieszało. Nie wiem co robić.
       
    • Szakali
      Przez Szakali
      Dzień dobry, Ostatnimi czasy rzadko tu zaglądałem, ale obecna sytuacja przypomniała mi o tym jakże pomocnym forum 

      Konkrety...kupiłem nowy rower focus mares ax commuter 2016. 

      Podczas zakupu roweru w momencie jego konfiguracji, pierwszych regulacji, ustawiania pozycji itd, zwróciłem uwagę mechanikowi, że koła ciężko się kręcą. Stwierdził, że to niemożliwe, bo fabryka składa te koła i wszystkie są seryjnie wyregulowane. Jednak ja jestem bardzo dociekliwy i poprosiłem go o szczegółowe sprawdzenie tego. Okazało się, że konusy były zbyt mocno skręcone, dlatego koło kręciło się z oporem. Po odpowiednim skontrowaniu przez mechanika konusów koła dalej kręciły się dosyć opornie( po nawet dosyć mocnym zakręceniu kołem ręką, zatrzymywało się gdzieś po 20 sekundach, zarówno przednie jak i tylne). Mechanik tłumaczył, że piasty są nowe, smar jest bardzo gęsty i to się musi rozkręcić itd. OK, z ładnie wyregulowanym rowerem wróciłem do domu, zrobiłem może z 300 kilometrów i postanowiłem udać się na przegląd zerowy, zwracając uwagę na fakt, że koła nie kręcą się nic a nic lepiej. Koła zostały ponownie sprawdzone, przy okazji wycentrowane a następnie mechanik zagwarantował mnie, że z tymi piastami jest wszystko w porządku, nie ma luzu a przyczyną opornego kręcenia jest nowy bardzo gęsty smar i jak tylko jeszcze trochę pojeżdżę i zrobi się ciepło to zacznie się to kręcić normalnie. 

      Skoro po dwukrotnym sprawdzeniu koła, zostałem zapewniony, że będzie ok to wróciłem do normalnej jazdy i obecny przebieg zbliża się do 1000 km. Przednie koło dalej kręci się słabo, po mocnym zakręceniu staje po 30 sekundach, natomiast tylne kręci się coraz lepiej, ale zaczął pojawiać się na nim lekki luz wyczuwalny w 1 miejscu. Gdyby troszkę dociągnąć konusy to luz się skasuje, ale znowu reszta łożysk będzie bardzo mocno ściśnięta i zostały by zniszczone. Można ten luz też skasować za pomocą bardzo mocnego dowalenia zamykacza, ale to też nie rozwiązanie, bowiem łożyska za mocno się ścisną i w efekcie zajadą a i też koło będzie się fatalnie kręcić. 

       

      Powiedzcie mi Panowie i Panie ( jeżeli takowe się tutaj udzielają) czy to normalne? może to ja jestem chory i mam jakieś obsesje? 

      Tak jak mówię koła dłużej niż 30 sekund się nie pokręcą. Szybko stają w miejscu. 

       

      PS:Piasty to jakiś szajs produkowany dla focusa, znaczony jako "concept sl", są to łożyska kulkowe. 

      Na dniach mam zamiar tam podjechać i reklamować te koła, ale chciałbym jeszcze zasięgnąć porady osób, które znają temat piast lepiej niż ja. 

      Dodać jeszcze mogę, że zajechałem już w swoim życiu najgorsze koła no name po całkiem solidne zestawy na piastach lx'a czy xt i jeszcze nigdy, żadne koła w mojej opinii nie kręciły się tak fatalnie. 

       

      Będę zdawał na bieżąco relacje z tego co się dzieje i jak będzie wyglądać w razie czego reklamacja co może być bardzo dobrym tematem dla przyszłych jak i obecnych pokoleń 

      Z góry Wam bardzo dziękuję za pomoc. 

    • Szakali
      Przez Szakali
      pomyłka do usunięcia, nie ten dział. 
    • Gość HydraulicznyCyborg
      Przez Gość HydraulicznyCyborg
      witam,
      trzeba mi komplet opon które beda miały jak najmniejsze opory toczenia  i jednosczesnie naj najwieksza objetosc. dodatkowo mile widziane aby one miały mozliwosc niskocisnieniowego pompowania.
       
      cel: komfort wytłumiania nierównosci + małe opory jezdne.
       
      zastosowanie: dojazdy + treningi mieszane teren /asfalt(60/40%)
       
       
      wpadły mi w oko 2 oponki
       
       
      http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,opona-smart-sam-plus-26x2-25-drut-schwalbe,465332.html?_pli=f75a31
       
      http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,opona-saguaro-26x2-2-drutowa-czarna-vittoria,460293.html?_pli=f75a31
      dobry wybór ?
       
      PS:
      zalezy mi na tym aby OPONY  nie miały szmatowatych scianek bocznych i były dosc trwałe.
       
      pzdr.
       
×