Skocz do zawartości
durnykot

[650b] Pokaż swojego 650b i napisz o nim dwa zdania

Rekomendowane odpowiedzi

durnykot

Tylko Wasze 650b- nowe, przeróbki i odczucia związane z jazdą na tym rozmiarze.

Zdjęcia mile widziane .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
anarchy

Odgórnie jak widac zaakceptowano ideę powstania osobnego wątku o 650b z "naszego ogródka" zatem jedziemy.... Miejmy nadzieję, że z miesiąca na miesiąc zacznie się tu pojawiac coraz więcej wpisów...

 

Że nic nie wynika z niczego pozwólcie na (przydługi) wstęp, wnioski spróbuję przekazac " po żołniersku".

W moim przypadku 650b zaczęło powoli kwitnąc we łbie w połowie zeszłego roku jako rozwinięcie koncepcji 69er (26tył,29przód). Mam 176cm wzrostu i pełne 29" mi nie odpowiadało nawet na szybkie przecinki po terenach okołoszczecińskich (Puszcza Wkrzańska i Bukowa), w duże góry używam 26" FSRa Pro 2009. Za to 26 też było "za małe", myślami nawet kierowałem się w stronę CX.

W wspomnianym 69erowcu drażniła mnie najbardziej zbyt duża różnica w trakcji i prowadzeniu przodu i tyłu. Tam gdzie przód szedł prosto tył już pływał albo wpadał w poślizg. Plusy z posiadanego przedniego 29 odczuwałem głównie na mokrych zakrętach, błotnistych zjazdach i drobnych korzeniach dając rękom ulgę. Po dłuższych trasach przy sztywnym carbonowym widle to i tak tyłek obrywał mocniej (pomimo tytanowej ramy i takiej samej elastycznej sztycy).

Wróciłem do dawno temu wspomnianych w bB RaRa i haro650b, przewertowałem net, w między czasie mtbr i idea NAHBS pokazała mi ile tego sprzętu od dawna jeździ po Stanach.

Obręcze kupiłem na CRC - SUN EQ25, oponę - jedyną dostępną RaRa - kupiłem u Formickiego. Szprych szukałem najdłużej-padło na Sapimy 2/1,8, nyple mosiężne, piasty dt240. Waga gołego tylnego koła... 940-950 gramów (wiem-żaden szał).Żeby było jasne-nie jestem ścigantem, raczej amator z 20letnim stażem.

Najpierw była próba konwersji tytaniaka (mongoose dx10.9) ale same koszty spawania mocowania tarcz wybiły mi pomysł z głowy, nie byłem też przekonany do suportu na 312-314mm.

Wybór padł na Rychtarskiego i customową ramę na rurach Columbusa. Stal i mufy w jednym rowerze -od zawsze to za mną chodziło. Projekt powstał na przełomie zimy i wiosny.

Najważniejsze parametry (ze względu na to, że to z tyłu jest 650b):

- długośc tylnego trójkąta 430mm,

- wysokośc suportu nad ziemią - 295mm (przy sztywnym widelcu)

Foty:

2.1.JPG

oraz tylny trójkąt "od góry" -widac ile jest miejsca (ale rama w założeniach miała równocześnie mieścic w ostateczności 29" z tyłu):

2.3.JPG

link do fot: https://picasaweb.go...6857011/SARNA2#

 

 

Rower ma za sobą ponad 3 tygodnie, z czego dwa bardzo intensywnej jazdy testowej (co skończyło się wczoraj urazem lewego uda ech....) na trasach od lat znanych na pamięc (wg mnie pomaga porównac zachowanie poprzedniego roweru i tego). Dodatkowo korzystałem wymiennie z przedniego koła 650b z roweru znajomego (link: https://picasaweb.go...168087150811362), redukcję kąta sterówki niwelowałem specjalną tuleją 20mm z poprzedniego bika.

Wnioski:

rewolucji nie ma :)

A poważniej- nazwał bym to korektą.

Największe różnice jakie widzę to:

1. pewnośc prowadzenia w piachu i błocie w porównaniu z poprzednim 26-oczywiście na plus - nareszcie oba koła idą równo po piachu, a każda mega piaszczysta górka jest do pokonania -względem 29 różnica żadna względem 26 spora. dla mnie najlepszym przykładem jest taka tzw "Piaskowa Baba" - tylko raz udało się na Specu FSR26" i to z 22blatu, na 79erowcu wyjechałem to 2 razy z rzędu .. na 34t z przodu.

2. poślizgi-właściwie "przypadkiem" odnotowałem, że tylne koło w końcu przestało wpadac w poślizgi czy to na lekkim przyhamowaniu, czy wejsciu w ostre zakręty-duży plus

3. minimalnie większy komfort - tu nie oceniam tego w porównaniu z poprzednią ramą ale 2 innym stalówkami na kole 26" - korzenie minimalnie gładsze, droga brukowa do przejechania, tyłek częsciej na siodle-do 29 nadal daleko ale "coś tam minimalizuje", w przypadku mojego 79erowca - wróciła równowaga.

4. w porównaniu do pełnego 29... rower zdecydowanie bardziej żwawy-nie miałem co prawda okazji jeźdźic na ROVALACH po 1450 gramów ale i moje tylne koło 650b do najlżejszych nie należy. Zrywnośc aż miło, skręcanie między drzewami porównywalne z kołem 26". I jeszcze jedna rzecz ciekawa jaką odnotowałem-może jestem cienki pasztet ale podskoki nad korzeniami czy pniaczkami na całym 29" były niewykonalne(może za mało czasu spędziłem na takowym) -za to na tym rowerze to czysta przyjemnośc.

5. stabilnośc wynikająca z większych kół przy dużej prędkości czy z tego, że BB niżej wisi względem osi kół wyczuwalna ale nie aż tak istotna -choc prawdą jest że na bardzo niskiej prędkości dłużej utrzymuję się na pedałach

6. rzecz całkowicie względna i mało istotna ale 650b wygląda lepiej:) nawet w zestawie z przednim 29,

I jeszcze jedno- żona -zapalona wieloletnai bikerka (167cm wzrostu) jak nie mogła patrzec na 29" na 650b nawet wsiadła (co skończy się rowerem na wiosnę 2013)

Reasumując największe plusy-przyczepnośc i jeszcze raz przyczepnośc, potem żwawośc porównywalna z 26, potem gdzieś daleko komfort.

I chyba tyle :)

Jak udo puści i pogoda pozwoli po przyszłym tygodniu postaram się napisac wrażenia i wnioski z konwersji Stumpa FSR26 pod 650b. Bo pomimo, iż znajduje się na "Białej Liście 650palace" - sama "przeróbka" tego modelu wydaje mi się mocno kontrowersyjna.

Edytowane przez anarchy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kovaldesign

anarchy - cudne cudo, az palce lizac :) Z tego co mi wiadomo, planujesz sprzedac sarniaka (?) - ktos (ja niestety nie, bo 'malzowina' mogla by popasc w nieporzadany stan nerwowy ;) ) stanie sie posiadaczem naprawde pieknej i unikatowej ramy.

 

Wracajac do rzeczy - moja przygoda z 650b to proba zainstalowania wiekszego kola w ramie 26".

Baza byla Ragley Piglet, ktora ze wzgledu na brak 'mostkow' w tylnym trojkacie z latwoscia przyjela wieksze kolo.

 

 

p4pb8082739.jpg

 

 

 

Z czasem jednak rosly moje smaki na wieksza revo-lucje, w rozmiarze 29", i tak tez nienasycony wrazeniami, zakupilem rame 29-er ktora tymczasowo uposarzylem w ten sam zestaw kol 650b.

 

 

p4pb8150488.jpg

 

 

 

Roznica pomiedzy rowerami byla dosyc istotna i wynikala glownie z wysokosci suportu i dlugosci tylniego trojkata, gdzie to pierwsze w moich odczuciach mocno przyczynialo sie do 'zwrotnosci' roweru. Przyznam, ze sub-niner El Mariachi skrecal wybornie ale chaczylem pedalami o byle gowno.

 

Wkrotce stalem sie szczesliwym posiadaczem sztywnego widelca o odpowieniej dlugosci i aby skorygowac 'niedoskonalosci' przedstawionych konstrukcji zainstalowalem go wraz z przednim kolem 29" w niebieskiej Salsie.

Efektem jest 79er bardzo podobny do projektu anarchy z tym, ze u mnie skonczylo sie lagodniejszymi katami.

Mnie jezdzi sie wysmienicie, wysoko oceniam komfort jak i estetyke takiego zestawu (brak szokujacych dysproporcji w porownaniu z projektami 69er ktorych temat tez przemielilem)

Rower istnial juz rowniez jako pelny, rasowy 29er, ale o tym w innych tematach.

 

Ponizej Salsa El Mariachi 79er (czy raczej 97er):

 

 

p4pb8245135.jpg

 

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez kovaldesign

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
anarchy
Z tego co mi wiadomo, planujesz sprzedac sarniaka (?) - ktos (ja niestety nie, bo 'malzowina' mogla by popasc w nieporzadany stan nerwowy ) stanie sie posiadaczem naprawde pieknej i unikatowej ramy.

Tak, próba okazała się na tyle trafiona, że... szybkimi krokami zbliża się Sarna 3 (pisane już był ale na dziale 29") - lepsze rury, mniejsza masa, "zwykłe haki" i wszystkie cztery chromowane (!) i minimalna korekta geo. Obecna rama pod 650b jest na sprzedaż.

Co do "Różnokółkowców"-myślę, że 69 er nie przyjęło się szerzej właśnie ze względu na zbyt duże różnice w kołach (od strony estetyki jak i prowadzenia)-czy zatem 650b jest także remedium na Doskonałą Maszynę Różnokółkową?

 

ps: a o uroku Grajka Kovalu pisał nie będę :) bo musiał bym się powtarzać setny raz.

Edytowane przez anarchy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo

Założyłem koła do ramy 29er. Myślałem że będzie wyglądało gorzej, że koła będą sprawiały wrażenie zbyt małych, ale nie, wygląda to całkiem proporcjonalnie.

Minusy obecnej konfiguracji są dwa - długi ogon (455mm) i suport zbyt nisko (285mm). Zostaje mi tylko (a właściwie to aż) znalezienie odpowiedniej ramy ;)

 

Czekam jeszcze na tylną tarczę, kasetę 9rz oraz wkład suportu HT2.

 

rower1.th.jpg rower2m.th.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
anarchy

... no i witamy w Klubie ;)

te minusy rozumiem, że jeszcze na papierze rażą-ciekawym jak to się będzie miało do praktyki

(każdy ma swoje przyzwyczajenia) ale o BB bym się nie bał (sam mam jak siądę około 286 - 287), a o ogonie może napisze Koval - w końcu też bazował na 29". Ja w drugiej wersji skróciłem z 430 na 425 i jestem bardzo zadowolony.

 

Ps:a rower wygląda zgrabnie (szczególnie na 2 foto)

Edytowane przez anarchy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kovaldesign

......

(każdy ma swoje przyzwyczajenia) ale o BB bym się nie bał (sam mam jak siądę około 286 - 287), a o ogonie może napisze Koval - w końcu też bazował na 29". Ja w drugiej wersji skróciłem z 430 na 425 i jestem bardzo zadowolony.

......

 

Pieknie! a wiec trend sie kreci ;)

Dokladnie tak jak pisze anarchy - najpierw zabierz rower w teren ... i moze sie okazac, ze BB wcale nie jest za nisko.... albo sie bedzie trzeba nauczyc nie-pedalowac przy przejezdzaniu przez pniaki :)

 

Twoj ogon rzeczywiscie przydlugawy. Moja El Mariachi ma 445mm - obawialem sie o skretnosc, ale sie okazalo, ze w polaczniu z niskim BB rower wchodzi w zakrety zwawo.

Zanim zaczniesz szukac nowej ramy, posmigaj troche na obecnej (i wymaz z pamieci te 285/455mm :) ) Ciekaw jestem twoich doznan... u mnie ewoluowalo na wymianie przedniego kola na wieksze, co podnioslo suport i zlagodzilo katy.

'Nie chce byc kontrowersyjny' ale moze tez powinienes zakosztowac 97era? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo

Dokladnie tak jak pisze anarchy - najpierw zabierz rower w teren ... i moze sie okazac, ze BB wcale nie jest za nisko.... albo sie bedzie trzeba nauczyc nie-pedalowac przy przejezdzaniu przez pniaki :)

 

Na tę chwilę nie jestem przekonany do jeszcze niższego suportu niż miałem w 29er, ale nie mówię kategorycznego nie. Mam nadzieję że we wtorek, max w środę będę mógł sprawdzić właściwości terenowe.

 

Twoj ogon rzeczywiscie przydlugawy.

 

Dziękuję za komplement :D :D

 

Moja El Mariachi ma 445mm - obawialem sie o skretnosc, ale sie okazalo, ze w polaczniu z niskim BB rower wchodzi w zakrety zwawo.

 

455mm to już jest jednak sporo, suport niżej niewiele tu pomoże. Tak ze 2cm mniej i podejrzewam, że byłoby dla mnie idealnie.

 

u mnie ewoluowalo na wymianie przedniego kola na wieksze, co podnioslo suport i zlagodzilo katy.

'Nie chce byc kontrowersyjny' ale moze tez powinienes zakosztowac 97era? ;)

 

Zawsze mam możliwość manewru amortyzatorem (podniesienie o 2cm). Sztywnych widelców na rynku też coraz więcej... ;)

 

Kilka tysięcy km na 29er (część w konfiguracji 96er, część na nieswoich dwudziestkach dziewiątkach) przejechałem i jednak postanowiłem wrócić do mniejszego koła - obecny rozmiar nie podlega dyskusji. Zostaje jak jest - 2x 27.5".

 

---

Edit:

 

Przeglądam ramy i muszę Ci przyznać rację anarchy - stalówka 29er powinna być lepszym punktem wyjścia niż 26. Patrzę właśnie na wiadomo jaką ramę z UK... ;) Wersja 29, rozmiar 18".

 

Geo podane dla ugiętego widła 80mm (470mm A-C), czyli jak mój. Kąty 71/73* pasują, 602mm górna rura pasuje, 457mm podsiodłówka też pasuje, 444mm ogon (11 mniej niż obecnie, w razie czego przeróbka łatwo wykonalna), suport w dół o 58mm = 290-292mm od ziemi.

Taka rama to także otwarta furtka do okazjonalnego przełożenia kół z mojego trekkinga (obecnie obute w Smart Samy 1.75", mam jeszcze do dyspozycji 700x28C)...

 

Dlaczego jeszcze nie kupiłem - cząstka lajtmaniaka się we mnie odzywa. Nie jest łatwo podjąć decyzję o dociążeniu roweru o ponad pół kilo :)

Edytowane przez rzymo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
anarchy

Pozostaje się tylko cieszyć, że widzisz światełko w tunelu (choć to pesymiści wiedzą o jaki tunel chodzi hehe)

Z wagą masz rację-można oszukiwać się, że bijesz to widłem, przyciętymi rączkami gąbkowymi do 6,0cm szerokości i wyciętymi dziurami w sztycy ale sam jak patrzę na te "rezolutne" prawie 2,5 kilo to mi słabiej pod stopą :)

Ze stalą to sam wiesz że będzie ciężko zejść niżej - a każde 100 gramów wagi to jakieś 250-500 zł mniej w kieszeni. Z drugiej czy to przypadkiem zakorzeniony strach przed kowadłem Cię nie powstrzymuje? Ja tak miałem z przednia obręczą - pot się lał, że nie mogę znaleźć nic poniżej 470 gramów o dobrej szerokości i cenie (ZTRy ani FRMy nie wchodzą w grę). Kupiłem do kompletu z tyłu Suna EQ27- waży... 540 gramów. I? I nic:) rower jeździ, ja się czuję pewniej na zjazdach i leję na korzenie, kamienie i bruk.

 

A może zadaj sobie pytanie: czy wolę mieć rower 500 gramów cięższy z dobrą geo i nową ramą (którą nota bene zawsze łatwo sprzedać) czy... nie mieć roweru :)

 

(jeśli pomogłem puknij czołem w biurko hehe)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo

Właściwie to liczy się dla mnie masa całości - taki psychologiczny próg 11kg (po wiosennej zmianie opon wyszłoby ~10.9kg). Jak na stalową ramę i amortyzator sprężynowy myślę że całkiem przyzwoity wynik. Zresztą najbardziej zależało mi na kołach (obręcze, dętki, opony), a tu jest nieźle.

 

Puknąłem czołem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
anarchy

jak założysz RaRa albo inne anorektyki będzie "bardzo nieźle" :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo

Z oponami na szczęście mogę poczekać, ale wybór raczej nie padnie na Schwalbe. Najchętniej założyłym Geax Mezcala w rozmiarze 2.1", ale na razie zapowiadany nie jest (tylko Saguaro 2.0). Inna opcja to Conti Race King, wersja RaceSport (niestety także na razie brak zapowiedzi).

 

On-One się spisuje: "Thank you for shopping with On One. We have just dispatched your order ref: ... via DPD." :)

 

 

---

Edit:

 

W sumie to zostały jeszcze dwie kwestie:

 

1. Zacisk sztycy - rura 29.8mm. Na tę chwilę widzę same pancerne i kowadlaste (czyt. brzydkie i ciężkie), znajdę coś normalnego, czy zostaje Chainreaction?

2. Zwykłe stery nabijane, zwracaliście uwagę na ich wysokość? Jeśli tak, to jakie macie modele?

Edytowane przez rzymo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Swider23

Z oponami na szczęście mogę poczekać, ale wybór raczej nie padnie na Schwalbe. Najchętniej założyłym Geax Mezcala w rozmiarze 2.1", ale na razie zapowiadany nie jest (tylko Saguaro 2.0). Inna opcja to Conti Race King, wersja RaceSport (niestety także na razie brak zapowiedzi).

Geax zaanonsował jeszcze model AKA w szerokości 2.2. Continental na 2013 nie przewiduje wypuszczenie opon o średnicy 27,5.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
anarchy

Swider....http://reviews.mtbr.com/continental-2013-650b-x-king-kaiser-dh-cyclo-x-king-tubular-and-clincher-tires

Ale pewnie się pomylili (nie oni jedni)

A tak na boku-postarajmy się nie robić z tego wątku czegoś na kształt "Rometowego 29er" i skupmy na gotowych, skończonych(lub bardzo bliskich skończenia) rowerach. Bo znowu zamiast przeglądu rowerów zrobi nam się złomowisko

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Swider23

Swider....http://reviews.mtbr....r-tires<br />Ale pewnie się pomylili (nie oni jedni)

A tak na boku-postarajmy się nie robić z tego wątku czegoś na kształt "Rometowego 29er" i skupmy na gotowych, skończonych(lub bardzo bliskich skończenia) rowerach. Bo znowu zamiast przeglądu rowerów zrobi nam się złomowisko

Dobrze by było bo X-King to bardzo fajna guma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Swider23

Z w miarę ostatniej chwili. Na nowy sezon na naszym rynku będą dostępne Maxxsisy: Crosmark 27,5x2.1 i Ardent 27,5x.2.25. Jeżeli ktoś sobie życzy w dobrej cenie proszę o kontakt na PW.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
anarchy
A tak na boku-postarajmy się nie robić z tego wątku czegoś na kształt "Rometowego 29er" i skupmy na gotowych, skończonych(lub bardzo bliskich skończenia) rowerach. Bo znowu zamiast przeglądu rowerów zrobi nam się złomowisko

Kolego Świder - wątek o oponach już jest od dawna i myślę, że tam powinieneś zamieścić to info.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Swider23

Racja.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo

Czas na fotkę, właśnie odebrałem 'bazę' :) Podoba mi się, całkiem ładny kawałek stali. Wrzuciłem na szybko na kuchenną wagę, wskazówka pokazuje ... dużo :) Dokładniej sprawdzę wieczorem.

 

ramav.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kazafaza

Rzymo: witam(Y) w klubie On-One ;) Jeśli o zacisk chodzi to mi podpasował Salsa Lip Lock(34g), jest ewentualnie Hope z porażającymi 19g. Mowa o wersji na śrubkę, rychłoupinaki to odpowiednio: 44g i 52g...czekam na recenzje z jazdy ;)

 

POZDRo-:ver

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo

Trochę inwencji własnej i poświęconego czasu, zacisk ze srebrnego z dźwignią stał się czarny z imbusem :)

(dokładnie 21.8 grama, 29.9mm w środku)

 

seatpostclamp22gfireeye.th.jpg

Edytowane przez rzymo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
IvanMTB

Kłaniam,

 

Hope bym omijał. Ma aluminiową nakretkę kontrującą która bardzo łatwo zerwać.

 

 

Mój aktualny faworyt to Surly Stainless

 

surly-seatpostclamp-med.jpg?w=350&h=350&a=7

 

Jest w Inbred'owym rozmiarze 30.0, moze też byc czarny.

 

Szacunek...

I.

 

PS

To teraz jeszcze na sznurku lub na łańcuszku imbusik 5mm do kieszonki i jesteś ustawiony. Ja ze soba woże taką 5-teczkę na wszelki wyprawy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo

Imbus numer 5, łatki, pompka, łyżka Pedros - bez tego nie wychodzę z domu :)

 

korbav.jpg

 

Lepiej/gorzej niż oryginał? :) Reszta jutro, powinienem mieć wszystkie części w komplecie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzymo

Dzisiaj jednak tylko zdjęcia w scenerii domowej. Aparat tani, umiejętności niewielkie to i zdjęcia są jakie są :) Wrażenia z jazdy jutro.

Na teraz:

- nie podoba mi się górne mocowanie do bagażnika (ostatnie zdjęcie), przewód hamulcowy musiałem poprawdzić z lekkim zawijasem,

- siodło będę ustawiał, na pewno dziób trochę w dół, wysokość wydaje się optymalna,

- jak to dobrze że nie jestem zbyt duży (181cm), sztyca ma 33cm i wystarczyła, zostało 5-6mm do ogranicznika, kończy się kawałek za dolnym spawem łączącym górną rurę z podsiodłową (chociaż może kupię standardowe 350mm, tak dla pewności),

- w obecnym stanie rower jest cięższy o ~kilogram od poprzedniego (29er), ale po podniesieniu wrażenie takie, że wcale nie waży więcej niż poprzednik (pewnie kwestia ogólnej wielkości roweru),

- osłona przed spadaniem łańcucha już do mnie idzie (górna klatka z napinacza E13).

 

rower1.th.jpg rower2a.th.jpg rower3j.th.jpg rower4j.th.jpg rower5.th.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
anarchy

.. i niech mi ktoś powie że 650b nie wygląda proporcjonalnie

Po okresie Wielkiej kiszki, Małej Koszki nadchodzą spokojniejsze czasy dla naszych oczu i zmysłu estetycznego :)

 

.. Rzymo... a pogoda sprzyja testowaniu, oj sprzyja!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • cervandes
      Przez cervandes
      Hej,
       
      wrzucam coby było info dla zainteresowanych. Rower zbudowany 10 kwietnia 2018, wczoraj po niespełna dwóch miesiącach jeżdżenia - się poddał. Szczęśliwie nic mi się nie stało.
      Niestety, mimo, że rama nowa, to Accent się odwraca plecami ode mnie, ponieważ nie posiadam paragonu, rama była nagrodą w zawodach. Co do okoliczności to żadnego wypadku, dzwona, uderzenia, po prostu mocne kręcenie po czasem lepszych a czasem gorszych drogach. Rama sugerowała że coś jest nie tak na 5 minut wcześniej cykaniem do obrót korbą. Podejrzewałem wkład suportu, ale ostatecznie przy ostrzejszym podjeździe usłyszałem TRACH a tylne koło stało się strasznie wiotkie.

       
      I tak oto szukam nowej ramy...
    • Adamo987
      Przez Adamo987
      Cześć wszystkim
      Zastanawiam się nad kupnem nowego roweru- hardtaila z agresywną geometrią i mocną ramą na kołach 27,5 (+), rozmiar M (175 wzrostu). W sumie raczej będę wybierać między trzema rowerami: Commencal Meta HT AM Origin 2018, Commencal Meta HT AM Essential 2017 i NS Bikes Eccentric Djambo 2018. Rower ma mi zarówno służyć do codziennej jazdy po dosyć płaskim terenie, ale też do solidnej, agresywnej jazdy po górach (Beskid Śląski). Wszystkie rowery kosztują mniej więcej tyle samo- około 4700zł i nie mam pojęcia który wybrać  
      Ogólny opis wszystkich rówerów:
      Meta 2018- świetna geometria, plusowe opony (2,8), rockshox recon rl 150mm, napęd sram NX 1x11, hamulce tektro
      Meta 2017-nieco inna geometria- reach i ETT  krótsze niż w mecie 2018, więc pozycja pewnie będzie bardziej krzesłowata (?),Opony "minusowe" (2,4),  rock shox Yari 160 mm, Napęd 2x9- byłby najbardziej praktyczny przy moim stylu jazdy, sram x5/x7, hamulce Avid DB1
      Eccentric- Chyba ok geometria (reach i ETT jeszcze dłuższe niż w mecie 2018), plusowe opony 2,8, Rock shox Recon rl 130 mm, napęd Deore 1x10, hamulce Level
      Co myślicie? Który z tych rówerów spisałby się najlepiej? Jak z geometriami? Może zasugerowalibyście jakiś inny rower o podobnej charakterystyce?
      https://www.commencal-store.co.uk/meta-ht-am-origin-650b-red-2018-c2x22592102
      https://www.commencal-store.co.uk/meta-ht-am-essential-650b-black-2017-c2x19822485
      http://www.ns-bikes.com/eccentric-djambo,96,pl.html
    • Woszczu
      Przez Woszczu
      Czołem, zastanawiam się nad zakupem: http://dartmoor-bikes.com/hardware/enduro-trail/bluebird-pro-275-0
      Mój największy dylemat to koła. Czy na taki laćku da się podjeżdżać? Jeśli nie, to czy na te felgi założę cokolwiek węższego? W Primalu 2017 był identyczny zestaw koła / opony, może użytkownicy mogliby się podzielić opiniami?
      Śmiga ktoś na tym rowerze i może podzielić się dodatkowymi uwagami?
    • juanmoretime
      Przez juanmoretime
      zastosowanie: Szosa, gravelling, przełaje
      nawierzchnia: wilgotna - sucha, twarda - luźna
      Nasza najbardziej odporna na brud opona Road Plus. Zapewnia trakcję opony plus-size połączonej z gładką charakterystyką na brudnych nawierzchniach. Gładka korona bieżnika zapewnia gładką jazdę na twardym asfalcie, żebrowanie w kształcie diamentu w średniej sekcji opony zapewnia doskonałą trakcje przy bardziej wymagającej nawierzchni. Delikatna boczna kostka zapewnia trakcję i ochronę gdy wjedziemy na mało uczęszczane szutry.  Zewnętrzny rozmiar opony odpowiadający normalnej oponie 700x30 mm zapewnia jednak dużo większy komfort przy takich samych osiągach.
      Zaleca się sprawdzanie cisnienia w oponach przed każdą jazdą. WTB zaleca następujące ciśnienie: 50 - 80 PSI (3,5 - 5,5 bar)
      Rozmiar: 650x47c waga: 535g Poziom: TCS Road Technologie :Dual Compound DNA, Aramidowa linka
      Dostępne 2 sztuki.  
    • Kuba9254
      Przez Kuba9254
      Witam, szukam jakiegoś fajnego roweru MTB do XC do 3500zł.
      Wymagania: 
      Rama 17-17,5 cala 
      Amortyzator powietrzny
      Osprzęt Deore/SLX
      Hamulce tarczowe hydrauliczne
      Blokada amortyzatora na kierownicy.
      Koło 29 cali.
      Znalazło by się coś o takich parametrach do 3500?. Dobrze by było gdyby była możliwość zakupu na raty.
×