Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

MDJ

[przyczepka bagażowa] przyczepka a'la extrawheel by Mati

Rekomendowane odpowiedzi

MDJ

Witam, tym razem przedstawię mój projekt pt. przyczepka rowerowa bagażowa a'la extrawheel by Mati :)

 

Dużo obserwacji potrzebnych do wyboru i stworzenia czegoś na wzór oscylowało wokół uznanych światowych producentów przyczepek bagażowych extrawheel i bob trailer.

 

Wygrał ew. I tak oto na jego podobieństwo powstała moja przyczepka.

 

Waga: 5,5 kg

Koszt: 580 zł

 

Setki przeczytanych opisów użytkowników ew pozwoliły mi na przemyślenie czy warto. Stwierdziłem, że tak.

 

Szukając w sieci jakiegokolwiek artykułu na temat przyczepka rowerowa DIY nie trafiłem na nic godnego uwagi na czym można by się wzorować.

 

Być może się mylę, ale wydaje mi się, że jestem pierwszym, albo jednym z pierwszych osób w Polsce, które podjęły się budowy własnej przyczepki na przykładzie ew z zastosowaniem ich części będących serduszkiem całego wynalazku.

 

Zastosowanie bagażnika pozwoliło na usztywnienie konstrukcji związanej z ramkami do mocowania sakw.

W moim przypadku bagażnik pozwoli mi na przewiezienie na sakwach karimat przytroczonych do tegoż właśnie bagażnika po długości, można ryzykować i ładować większy ciężar, ale nie jest to wskazane (środek ciężkości w przypadku przyczepki powinien być jak najniżej), dlatego piszę o karimatach, które są lekkie, reszta bagażu pojedzie na bagażniku w rowerze.

 

Póki co, po wstępnych testach jestem z niej zadowolony, rower nie stał się przez nią podsterowny. Jeździ się dobrze i stabilnie, pod warunkiem, że nie jest pusta, bo wtedy skacze jak szalona za tylnym kołem roweru :)

 

Chodziło o zminimalizowanie kosztów, bo stwierdziłem, że nie dam w ew 700zł za koło, błotnik, kawałek rurki i oczywiście za ich patent.

 

Część potrzebnych elementów kupiłem jak wiadomo w sklepie ew, ramki do mocowania sakw w crosso, resztę w sklepach rowerowych. Widelec przedni z jakiego powstała główna konstrukcja, to jakaś używka kupiona za 10zł.

 

Szczerze, to myślałem, że waga wyjdzie w granicach 7-8 kg, ale jak się okazało - moja przyczepka z bagażnikiem jest tylko 0,7 kg cięższa od oryginału ew z czego jestem bardzo zadowolony.

 

Mógłbym się rozpisywać i objaśniać każdy szczegół, który widoczny jest na poniższych zdjęciach.

 

Zapraszam do oglądania, pytania i komentowania.

 

zmianarozmiaruimg2140.jpg

 

zmianarozmiaruimg2157.jpg

 

zmianarozmiaruimg2156.jpg

 

zmianarozmiaruimg2155.jpg

 

zmianarozmiaruimg2136.jpg

 

zmianarozmiaruimg2135.jpg

 

zmianarozmiaruimg2134.jpg

 

zmianarozmiaruimg2133.jpg

 

zmianarozmiaruimg2132.jpg

 

zmianarozmiaruimg2129.jpg

 

zmianarozmiaruimg2128.jpg

 

zmianarozmiaruimg2126.jpg

 

zmianarozmiaruimg2124.jpg

 

zmianarozmiaruimg2122.jpg

 

zmianarozmiaruimg2121.jpg

 

zmianarozmiaruimg2120.jpg

 

img2119j.jpg

 

img2118c.jpg

 

img2117oq.jpg

 

img2116g.jpg

 

img2114xp.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
czervco

Pytanie. Ta częśc którą łączysz widelec z rowerem jest dokupiona tak? Za ile?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
szy

Być może się mylę, ale wydaje mi się, że jestem pierwszym, albo jednym z pierwszych osób w Polsce, które podjęły się budowy własnej przyczepki...

 

'Własnej' brzmi trochę żartobliwie :>

 

Co Extrawheel na to? :]

 

 

Koszt jaki poniosłeś jest prawie taki jak oryginalnej

przyczepki. Gdy wycenisz czas, dodasz koszt prototypów,

które pewnie się pojawiły, sprawa wyjdzie chyba mniej

opłacalnie?

 

Ciekawy jestem, czy nawet tylko karimaty u góry

nie pogorszą komfortu jazdy. Jakie szybkości notowałeś

na zjazdach z zapakowaną przyczepką? Ile ważył bagaż?

 

 

Za samo zacięcie i włożony trud - szacuneczek, ale...

wracacając do początku - czy było warto? :]

 

 

Pytanie. Ta częśc którą łączysz widelec z rowerem jest dokupiona tak? Za ile?

 

To oryginalny ekstrałilowy widelec, do nabycia w sklepie

Extrawheela, 185,-

 

Szy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
czervco

185zl... opracuje cos swojego wstepny pomysł mam.. Moze ty masz inny pomysl na polączenie przyczepki z rowerem? Ja jakbym mial żeby wyłożyc 580 zł to juz bym te 120 wyskrobał

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MDJ

Tak jak napisał powyżej kolega "amator", wszystkie elementy: widelec, nakrętki, zacisk kupiłem w sklepie on-line extrawheel.

 

'Własnej' brzmi trochę żartobliwie :>

 

Co Extrawheel na to? :]

 

 

Koszt jaki poniosłeś jest prawie taki jak oryginalnej

przyczepki. Gdy wycenisz czas, dodasz koszt prototypów,

które pewnie się pojawiły, sprawa wyjdzie chyba mniej

opłacalnie?

 

Ciekawy jestem, czy nawet tylko karimaty u góry

nie pogorszą komfortu jazdy. Jakie szybkości notowałeś

na zjazdach z zapakowaną przyczepką? Ile ważył bagaż?

 

 

Extrawheel na to nic, sprzedają części w sklepie on-line i chyba nie ingerują co kto z nimi robi dalej, przynajmniej do mnie nikt z EW w tej sprawie się ze mną nie kontaktował.

 

Ja lubię czasami coś zrobić samemu i powiedziałem sobie, że nie dam EW 700zł za ich patent, koło i kawałek stalowej rurki i oprócz kosztów biorę pod uwagę również satysfakcję. W mojej konstrukcji jest więcej możliwości zamocowania bagażu ze względu na dodatkowy bagażnik, którego w EW nie ma (mówię tutaj o standardowym, tylnym bagażniku alu).

 

Gdybym robił przyczepkę bez niego, kosztowałaby mnie nie 580zł a 520zł.

 

Prototypów nie było, to jest pierwsza i ostateczna jej wersja, która się sprawdziła zgodnie z moimi założeniami i oczekiwaniami.

 

Waga bagażu:

- sakwy 2x5kg

- karimaty (z workami) 2x0,5kg,

 

ŁĄCZNIE OK 13kg.

 

 

w drugi dzień trasy do Pragi przejąłem od dziewczyny bagaż w postaci worka z rzeczami (z powodu jej kontuzji /przeciążenia/ kolan, więc doszedł mi jeszcze ciężar 3kg na bagażnik od przyczepki, z którym pokonałem resztę trasy.

 

Prędkości na asfalcie łatanym, złej jakości, starałem się nie przekraczać max 40km/h, zaś na nowym asfalcie na lekkich serpentynach z góry ciupałem 50km/h z groszami i nie było żadnego problemu. Przyczepka też inaczej się zachowuje jak jest bardziej dociążona, tzn mniej skacze na nierównościach jezdni.

 

Poniżej fotka z doładowaną przyczepką.

 

img2687f.jpg

 

ImageShack.us

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
czervco

40km/h rozumiem z górki? Pewnie satysfakcja jest zawsze jak sie samemu cos zrobi. Masz moze pomysl na inne połączenie przyczepki z rowerem bo nie chce mi sie wydawac tyle kasy....

Myślałem na połączeniu z szytycą siodełka ale nie wiem czy wtedy bedzie sie przyczepka dobrze zachowywac.

 

Swoja droga ładny sprzecik na tych bagaznikach :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ElDiablo

Fajna sprawa, a i satysfakcja z własnoróbki ;) Gratula....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
czervco

naprawdę nikt nie zna sposobu na połączenie przyczepki z rowerem?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MDJ

naprawdę nikt nie zna sposobu na połączenie przyczepki z rowerem?

 

No ciężko znaleźć coś innego, bo albo masz mocowania jak w przyczepkach dla dzieci, albo nie wiem...

 

Ja miałem na początku zrobić mocowanie jak w BOB trailer, ale zrezygnowałem ze względu na zbyt skomplikowane mocowanie w stosunku do EW.

 

Jakiekolwiek innego mocowania, które byłoby pewne, a zarazem i proste nie znalazłem podczas prawie rocznego wertowania sieci w poszukiwaniu właśnie takich rozwiązań DIY w kwestii przyczepek rowerowych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BetoNova

Kurczę, porządna robota. Gratki, lubię ludzi, którzy nie boją się tajnych technik Di Aj Łai :]

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Danielasty

wystarczy do bagażnika przymocować na kształt kuleczki takiej jak są w samochodach i poszukać od tego zaczepu. Druga sprawa to d otworów w bagazniku da się doczepić do koła taki zaczep jak wyżej opisany. My na masie krytycznej zrobiliśmy to też na jednej rurce i 2 płaskowników które przykręca się do bagażnika. Patrząc na to

-widelec stalowy 40zł

-trochę stali 2-4zł na złomie

-płaskownik do mocowania koło 10zł

-koło i bagażnik już we własnym zakresie

Dzięki za pomysł, nie bawem zrobię taką w cenie około może 100zł :)

 

http://s125.photobucket.com/albums/p56/buldi_nic/?action=view&current=DSC02110.jpg

Nasze mocowanie wygląda tak. odkręcasz dwie nakrętki. 1 płaskownik dajesz pod rure bagaznika drugi nad i skręcasz ze sobą sama kulka jest zrobiona na stałe i nie da się wyjąć. Fakt żeby odczepić przyczepkę już tak łatwo nie jest ale jakie koszty:)

 

Kolejna sprawa to system mocowania z przyczepek dla dzieci. z prawej strony

488059_4196456996709_843322453_n.jpg

Dinks się obraca jak i ma pełny ruch w 360C przyczepke doczepia się takim innym dinskem który ma też zaczep bezpośrednio do ramy aby się nie odczepiła. w razie wypadku przyczepka nadal stoi w pionie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
robertrobert1

Zapoznałem się z przyczepką i oto kilka moich uwag

  • bardzo dziwne jest to połączenie low-ridera z normalnym tylnym bagażnikiem. Moim zdaniem warto byłoby zmienić wielkość koła na 20 cali
  • Twój sposób pakowania jest dosyć dziwny. Czy lepiej byłoby low-ridera zamocować klasycznie na przednim widelcu.. Łączna masa zestawu byłaby niższa

Inspiracja i alternatywa jest ...dla posiadających rowery enduro, którzy chcieliby zakosztować turystyki rowerowej. Tylko jak ów zestaw sprawuje się w terenie...


 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MDJ

Może i dziwne, ale funkcjonalne, przed wyjazdem w trasę, zapakowałem przyczepkę i pojeździłem po nierównościach, nawet po schodach na osiedlu, żeby ją w miarę możliwości ekstremalnie przetestować. Chciałem zobaczyć, czy złapie gdzieś luzy, ale nie było co dokręcać. Jesli chodzi o połączenie z bagażnikiem tylnym, to nie wiedziałem jak je połączyć, więc spiąłem paskami plastikowymi i trzyma się elegancko.

 

Nie chciałem montować bagażnika na przód, pakowanie sakw na low -rider w przyczepce jest ok, bo jest on dużo niżej niż bagażnik tylny, przez co ma niżej osadzony punkt ciężkości, na górze przyczepki były tylko worek z kurtkami/bluzami i po bokach karimaty, więc raczej lekkie bagaże, przez co przyczepka nie próbowała kierować mną, nie przechylała na boki itd.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Extraks

Na jakieś niedalekie wyjazdy w zupełności wystarcza mi nawigacja w telefonie (LG G2). Na jakieś dalsze wojaże świetnie sprawuje się nawigacja Modecom FreeWay MX3. Jej specyfikacje znaleźć można np na motointegrator.pl

 

Tam w pakiecie otrzymuje się automatyczną aktualizację na 12 miesięcy. Koszt niecałe 500 zł.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

  • Podobna zawartość

    • henio1
      Przez henio1
      Siema

      Mam telefon Microsoft Lumia 640 i szukam coś dobrego i najlepiej darmowego by wgrać na niego, co by się na rowerze przydało

      Obecnie mam aplikację Cycle Tracks GPS. Jest coś lepszego? Co sądzicie o tej nawigacji? Trochę żre prądu  

      Jeżdżę głównie po lesie i to często nocą wracam, zwłaszcza teraz gdy grudzień mamy. Las duży, no powiedzmy bardzo duży - wielkości dużego miasta, no i lepiej mieć przy sobie dobrą nawigację.

      A są takie nawigacje, że sobie zaznaczam na niej, na mapie punkty do pamięci? Że konstruuję swoją mapę. np. dobre stanowisko na grzyby? Tu i tu znalazłem rogi jelenia to zaznaczam, itp. 

      Z góry dziękuję za pomoc. 

      A i jeszcze jedno. Jaki futerał lub uchwyt do Lumii na rower proponujecie, co by odporny na warunki atmosferyczne był? 
    • Zyziu
      Przez Zyziu
      Witam
       
      Witam.

      Mam do sprzedania w b.dobrym stanie sakwę rowerową Kellys Trail o pojemności 45 litrów na rower.

      Sakwa posiada odczepianą górę, oddzielnie do transportu z opaską na ramię.

      Cena 75zł do negocjacji

      Zainteresowanych proszę o wiadomość prywatną

      Okolice Chorzowa i Katowic(Śląsk)
       
      Pozdrawiam



    • rambolbambol
      Przez rambolbambol
      Zagadnienie:
      Piasta tylna DT 350 Thru Bolt 135x10mm Zacisk RWS Thru Axle 135x10  http://rowerowy.com/.../dt-10-135-AXLE Poziome haki: takie:
      Konieczność dołożenia haka do przerzutki z jednej i haka do przyczepki z drugiej strony:
      Problem:
      O ile w poprzedniej ramie (Trek Cobia) z pionowymi hakami zacisk RWS dawał spokojnie radę, żeby zamocować hak przyczepki, to w obecnej ramie gwint RWS łapie tylko na 2mm. Jest po prostu za krótki, aby złapać koło i zaczep do przyczepki. Wymyśliłem do tej pory trzy możliwe rozwiązania, ale pewnie da się to zrobić lepiej i prościej.
       
      1. Rozwiązanie pierwsze (słabe i drogie):
      Zakupić End Capy 135x5 QR i ośkę DT Swiss RWS 145x5 do tandemów (link).
      Będzie to kosztowało mnie koło 200zł i tak właściwie to zrobię downgrade z Thru Bolt do QR. Ogólnie słabo to wygląda.
       
      2. Rozwiązanie drugie (niepewne):
      Zakupić oś Shimano SM-AX80 (link) i mieć nadzieję, że nie okaże się za krótka.
        3. Rozwiązanie trzecie - niegwintowane ośki:
      http://www.rooader.p...&search_button=
      I do tego jakaś konkretna nakrętka samo kontrująca. Gwintu mógłbym narżnąć dalej, jakby mi zabrakło.  Można to pewnie dobrze skręcić. Łożyska by się opierały na ośce a nie na gwincie. Da to radę?
       
       
      Macie jeszcze jakieś pomysły, jak mogę rozwiązać ten problem? Czy któreś z powyższych rozwiązań wydaje wam się najbardziej sensowne? Liczę na waszą opinię.
    • MikeDozer
      Przez MikeDozer
      Czołem!
       
      Mój kolejny wypad do Szklarskiej Poręby ale pierwszy raz ze swoimi rowerami i dziećmi. Dzieci lat 2 i 4. 4ro latek już jezdzi na rowerku ale góry jeszcze dla mniego za wysokie. Planujemy albo wziać swoją przyczepkę albo wynając na miejscu bo widzę że można. 
       
      Szukam tras łatwych między 5 a 40km (zależnie od siły i czasu dla danego dnia ) gdzie da się komfortowo jechać z taką przyczepką, bo te góry z tej strony są mi nieznane.
       
      W internetach wczytałem o trzech łatwych trasach:
      Trasa nr 2 Trasa Kogeneracji
      Trasa nr 5 Karkonoski Ekspress pod Reglami
      Trasa nr 6 Pętla Trzy Jawory
       
      Niestety nie znalazłem ich śladów GPX ani podobnych, więc spróbuje stworzyć własne. 
       
      Czy znacie może inne trasy łatwe (szutry i asfalty) w miarę wolne od ruchu samochodowego gdzie przejadę z dużą dwuosobową przyczepką? Podjazdy mi aż tak niestraszne, ale wtedy trasa krótsza  
       
      Pytanie bonus: czy może jakieś fajne techniczne trasy dla nowicjusza w kolarstwie górskim na wypadek gdybym sam chciał pojechać które warto zobaczyć? Lubie zjazdy ala Twister w BB. Na płaskim nie ma dla mnie kłopotu zrobić 60km rowerem w ciężkim piaszczystym terenie a po górach troche biegałem i coś kondycji jest, ale nad techniką muszę na pewno popracować, dlatego odpadają mocne downhillowe trasy (no i rower by mógł tego nie wytrzymać ). Szukam raczej prostego amatorskiego flow Wiem, że mogę jechać do Świeradowa i być może na jeden dzień pojade, ale chciałbym coś lokalnego w Szklarskiej Porębie.
       
      Thanks from the mountain! 
    • Knayder
      Przez Knayder
      Witam, dosyć często pęka / dziurawi mi się dętka (Moja dzienna jazda ogranicza się zazwyczaj do jazdy od i do szkoły).
      Jako że zapas dwóch dętek już mi się skończył (Przedziurawiła mi się 2 tygodni po zmianie) to postanowiłem zakupić kilka sztuk na przyszłość.
      Nie chciałbym jednak żeby był to zakup na 2-3 miesiące, tylko że jednak starczyło mi tych dętek na jakiś sensowny okres czasu.
      Na moich oponach napisany jest rozmiar 26x2.10.
      Dotychczas jeździłem na tym modelu dętki:

       
       
      Tutaj pojawia się właściwe pytanie. Jakie dętki kupić oraz z jakim wentylem, żeby mi na jakiś czas starczyły.
      PS. Dodam jeszcze że w poprzednich, dosyć szybko uciekało mi powietrze.
      PSS. Aha no i budżet nie jest nieograniczony, najlepiej żeby cena była sensowna
      Pozdrawiam.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.