Skocz do zawartości

[rower turystyczny] rama do roweru turystycznego


Bronek041

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Moje pytanie kieruję do osób które miały choć małą styczność z rowerem turystycznym bądź trekkingowym już były w trasie z ładunkiem. Chciałbym się poradzić Was co myślicie na temat ramy do roweru przeznaczonego pod turystykę, widziałem zdjęcia na których rama jest typowo jak od starej kolarzówki (mam takie dwie)

 

http://upload.wikime...rad-beladen.jpg

 

http://upload.wikime...ing_bicycle.JPG (tutaj widać amortyzator oraz, że rama jest stosunkowo grubsza od roweru z 1-go zdj.)

 

Moja przygoda z rowerem turystycznym dopiero się zaczyna (w maju byłem na 5-dniowym wyjeździe na Roztocze), lubię pojeżdzić po szutrze oraz małych wybojach i pytanie czy taka rama będzie spełniała wymagania roweru turystycznego? Moje wątpliwości krążą wokół stabilności i wytrzymałości roweru.

Z góry dziękuję za odpowiedzi,

Pozdrawiam, Konrad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich,

Moje pytanie kieruję do osób które miały choć małą styczność z rowerem turystycznym bądź trekkingowym już były w trasie z ładunkiem. Chciałbym się poradzić Was co myślicie na temat ramy do roweru przeznaczonego pod turystykę, widziałem zdjęcia na których rama jest typowo jak od starej kolarzówki (mam takie dwie)

 

http://upload.wikime...rad-beladen.jpg

 

http://upload.wikime...ing_bicycle.JPG (tutaj widać amortyzator oraz, że rama jest stosunkowo grubsza od roweru z 1-go zdj.)

 

Moja przygoda z rowerem turystycznym dopiero się zaczyna (w maju byłem na 5-dniowym wyjeździe na Roztocze), lubię pojeżdzić po szutrze oraz małych wybojach i pytanie czy taka rama będzie spełniała wymagania roweru turystycznego? Moje wątpliwości krążą wokół stabilności i wytrzymałości roweru.

Z góry dziękuję za odpowiedzi,

Pozdrawiam, Konrad.

Znawcą nie jestem ale wydaje mi sie ze pierwszy rower ma rame stalowa a drugi aluminiową i stą te róznice w grubościach rur.

Wydaje mi sie ze w rowerze turystycznym najwazniejsza jest wygoda. Jaki rower wybierzesz zalezy d tego w jakiej pozycji jest Ci najwygodniej.

Ja osobiście wole sylwetke bardziej wyprostowaną ale zazwyczaj widze rowery i rowerzystów w pozycji bardziej sportowej, zblizonej do szosówki (podobnie jak na zdjęciach które pokazałeś).

Wytrzymałość ramy w turystyce, nazwijmy to, rekraacyjnej jest chyba sprawą drugorzędną bo wszystkie powinny to wytrzymać. Chyba najczęstszymi awariami sa koła i bagażniki.

Pzdr

QbaB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W turystyce rowerowej kwalifikowanej są dwie szkoły.

- jeśli zamierzasz jechać daleko i w dzicz , to lepszy rower bez bajerów i stalowy (jak się złamie to pospawasz i dalej jazda)

- albo rower wysoko zawansowany, na wycieczki w rejony cywilizowane (części możesz kupić).

pozdro

 

Strasznie rozbieżne te dwie szkoły no ale fakt że stalową to pospawam u mongolskiego "mechanika". Ja dopiero zaczynam turystykę, pod stalową nie założę v-brakeów i nie jestem pewien czy amortyzator z przodu by się znalazł a to na jedno dobra sprawa choć mam zamiar wejść w posiadanie przyczepki więc rower (tył roweru (tylne koło :P )) byłby odciążony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HELLo-:

 

Możesz dostać stalowe ramy pod V'ki bez problemu(np. Surly), lub nawet wykorzystać starsze modele ram górskich(wiem że zwykle można upchać 700x32 w miejsce 26x2.2 oczywiście radzę się upewnić i pamietać o tym że takie rozwiązanie da radę tylko z tarczami), zwróciłbym również uwagę na rozmiar kół. Generalnie do turystyki po Europie możesz wybierać pomiędzy 26" lub 700c(inaczej 29" - zależnie od rozmiaru opony), ale w Mongolii z tego co się orientuję będzie łatwiej o dętkę i części(szprychy, obręcze) w rozmiarze 26".

 

Pisząc że odciążysz koło poprzez zamontowanie przyczepki nie bardzo wiem o co Ci chodzi - jaki będzie sposób montowania? Poza tym Twój rower będzie narażony na większe obciążenie poprzez dodatkowy ciężar więc raczej łatwiej mu nie będzie...

 

Amortyzator? No to raczej też się nie oddalaj od cywilizacji - tak jak napisał dovectra - im więcej bajerów tym większa waga(choć i tak nie ma wielkiego znaczenia jak np. w wyścigach bo i tak będziesz obładowany) ale również większe ryzyko dłuższego postoju jeśli zepsuje Ci się amor. Ze stalowym raczej nie będzie problemów, a jeśli już to odwiedź znajomego mongolskiego spawacza :D

 

Wracając do Twojego pierwszego posta: pierwszy rower jest nieco starszy(rama z mufami i płytką na tylnych widłach, stary system sterów i mostka) i jak sądzę zaczynał żywot jako zwykła kolarka lub rower nieprzeznaczony do ciężkiej turystyki.

Soma Double Cross z kolei to rower obliczony na cięższe eskapady(nie ma tam amortyzatora!) a więc ma nieco większą średnicę rurek.

 

Określ gdzie będziesz podróżować, jak długo(a więc ile bagażu będziesz potrzebować), jakie są Twoje zdolności naprawy roweru(w razie czego spytaj w lokalnym sklepie rowerowym czy nie udzielają "lekcji naprawy") i pamiętaj że "mniej to więcej"....no, czasami ;)

 

POZDRo-:ver

 

 

p.s.: mam nadzieję i życzę Ci tego, żebyś kiedyś przysłał pocztówkę podpisaną przez mongolskiego spawacza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden z zaprezentowanych rowerów nie był wcześniej kolarzówką. Pierwszy ma na pewno ramę stalową (CrMo) i jest to typowy w latach dziewięćdziesiątych rowery o zastosowaniach turystycznych. Drugi to niewiele młodszy rower przełajowy (ze sztywnym widelcem – nie wiem jak tam wypatrzyłeś amortyzator) z zaimprowizowanym doposażeniem wyprawowym (a nawet miejskim – patrz podkowa).

Ramy od typowych kolarzówek nie nadają się do rowerów wyprawowych, głównie ze względu na ich wytrzymałość (dochodzi spory ciężar ekwipunku) i sportową geometrię.

Jeśli w większym zakresie planujesz jazdę po lekkim terenie (wspominasz szuter i małe wyboje) to potrzebny będzie odpowiedni rower z dość dobrym (jak na trekking/cross) amortyzatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepka w rowerze myślę tego typu jak extrawheel więc obciążenie spada w większym stopniu na trzecie koło, to sprawa jeszcze do przedyskutowania

a gdzież to tak gna , iż z przyczepką trzeba?

jednak to dodatkowe kilogramy, i rower nie wjedzie wszędzie.

 

ps. sakwy to około 25+60l

torba na kierownicę 5-8 l, pod ramę torba.

plus bagażnik...

w sumie może lepiej w sprzęt dobry zainwestować.

kuchenka, śpiwór, namiot....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...jak z przyczepką to Surly Ogre ma mocowanie na przyczepke w ramie, wszelkie opcje na tarcze, V'ki, błotniki, bagażniki, na widelcu bagażniki albo bidony...no i stal a nie siakieś alu czy karbon! Ogre jest na 700c lub jak kto woli 29", Troll to opcja na 26"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jaka cena tych Surlaków i gdzie Kamczatka z której to można ściągnąć, jakoś nie mogę znaleźć informacji. Co do przyczepki to trzecie koło w trasie, zawsze się może przydać jako zamiennik. Planuję wyjazd za granicę na ponad 900km w jedną stronę więc to zawsze i większa ładowność. Powiem szczerze że u kumpla znalazłem fajną ramę z piwotami i stalową, tylko rozmiar mnie niepokoi bo 22", no i nie wiem czy ją w ogóle sprzeda... a może odda :027::laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Surly ma sklepy(dilerów) najbliżej w Berlinie, Dreźnie. Cena ramy Ogre z widelcem to 429.99 funtów a więc najlepiej poczekać na mocną złotówkę ;) Ewentualnie Karate Monkey 379.99 funi.

Ciekawą opcją jest widelec Salsa Enabler który pozwala na zamontowanie koła z tylną piastą - jak się jedno spsuje to jest zamiennik pod ręką!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze chciałem się zapytać czy z ramą ze zdjęcia poniżej jest warto coś robić, jest najprawdopodobniej stalowa, ma moje ukochane pivoty i chyba rozmiarowo tez jest dobra (tu też się do Was zwracam z prośbą o pomoc czy oby na pewno jest ok co do rozmiaru) do moich 181-182cm wzrostu, rower dobrze by było bardziej żeby wytrzymał mi miesiąc a jakby dodatkowo jeszcze przejechał 2000km to całkowicie by było dobrze :)

 

27721440182020770910.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19.5" wydaje się być dobra pod Twój wzrost, ale bez przymiarki pod złozony rower ciężko powiedzieć na pewno...czy jest warta inwestycji? Zależy od Twojego budżetu ale również od ogólnego stanu ramy - ze zdjęć wynika że jest już lekko "zmęczona" - ja bym ją wyczyścił, zbadał dokładnie czy nie ma jakichś pęknięć wtedy ewentualnie zabezpieczył nową wartwą lakieru i pokombinował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...