Skocz do zawartości

Ranking

  1. marcesco

    marcesco

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      309


  2. Youth

    Youth

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      38


  3. Mihau_

    Mihau_

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      5 601


  4. Strek

    Strek

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      666


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 21.01.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo zabrałem dzieci na sanki (potem był jeszcze rowerowy kulig)
    8 punktów
  2. @abra: też zdziwiłem ale faktycznie zielono tam i jakaś krypa zwodowana: https://www.panoramablick.com/en/weather-webcam/baldeneysee.html (klikając na czas masz tajmlaps dniowy) Bo styczniowe jez. Głębokie:
    6 punktów
  3. Bo dnia jakby nieco przybyło choć to nadal tylko styczeń.
    6 punktów
  4. Prawie 43,5 km w styczniowy dzionek i w mniej więcej w połowie trasy uchwycona polska czerwona strzała z Żerania
    5 punktów
  5. #odkopane Wyprawa rowerowa zakończona oglądaniem końcówki TDP Możliwa lepsza jakość (chyba) PS.Taki efekt zdjęcia ma być jakby co 😛
    4 punkty
  6. Na razie tylko przymiarka, trochę się zastanawialem czy iść w tą stronę z AM, ale co tam😉
    3 punkty
  7. z ostatniej wyprawy edit: tragiczna jakość tutaj jest ciut lepsza
    3 punkty
  8. Pijany 40-letni Seba po pijaku wjeżdża rowerem (bo prawko zabrali?) w szybę i się mści. Wytłumacz mi jak stworzyłeś konfigurację "przeciwników rowerzystów" i jakim sposobem tak szybko wchłonąłeś tego Sebę do naszego społeczeństwa Dać to do działu humor...
    2 punkty
  9. 2 punkty
  10. M albo L+krótszy mostek. Gran Fondo to karbon więc jest droższy, aluminiowym odpowiednikiem jest Fuji Spo rtif. * żeby nazwę modelu cenzurowało to już jaja są
    1 punkt
  11. W tym przypadku ryzykowałbym, to 53 choć w większości modeli jesteś skazany na "56" (lub jakiś tam jego odpowiednik) i wymianę mostka na krótszy. A w ogóle to żebyś sobie uświadomił jak ustawienie roweru pod twoje wymiary będzie wyglądać - na zdjęciu mój były attain w rozmiarze 56 (rama jest dokładnie ta sama co teraz), siodełko ustawione pod przekrok 86. Z tym, że ja mam 185 wzrostu więc tułów sporo dłuższy.
    1 punkt
  12. Oj chłopie, wchodzisz na grząski grunt będący podłożem pyskówek i wojen. Moje zdanie - osoby mieszkającej w Krakowie, ważącej w sezonie ~86 kg i jeżdżącej od 3 sezonów na hydraulicznych tarczach - hamulce tarczowe w rowerze szosowym są zbędne😇 Nie jesteśmy zawodowcami żeby spuszczać się nad tym czy na zjeździe zaczniesz hamować 50 czy 70 metrów przed skrzyżowaniem, trzy sekundy nam różnicy nie zrobi. Oczywiście w awaryjnej sytuacji hydraulika zadziała zwykle lepiej jednak podczas jazdy na szosie myślenie za innych to podstawa. Na zjeździe z Chorągwicy przez Tomaszkowice (swoją drogą polecam "w obie strony") sam złapałem się na tym, że o wiele bardziej ryzykuję mając z tyłu głowy obecność niby najlepszych możliwych hamulców, to nie jest zdrowa sytuacja. Swoją drogą obecny rower wystawiłem na sprzedaż i jeśli pójdzie do ludzi to wracam do szczęk.
    1 punkt
  13. Co prawda to zupełnie nie ten budżet, ale przy takich parametrach geometrycznie blisko ideału byłby nowy Canyon Endurance Allroad. Podobnie Fuji Gran Fondo.
    1 punkt
  14. Trek to marketing a tak naprawdę zarówno domane jak i attain to po prostu aluminiowe, pospawane rury. A co jest różnicą? W cube dostaniesz 11 rzędowy napęd (w treku 10s na tiagrze sprzed 6-7 lat) a do tego kilogram mniej na wadze, a to już kosmos biorąc pod uwagę zbliżoną cenę BTW fajnym rowerem (trochę bardziej agresywnym niż ww) będzie orbea avant ale tutaj stosunek cena/jakość podobna jak w treku😎
    1 punkt
  15. Jeśli dobrze zmierzyłeś nogę to tak. Duży stack Idealny to pewnie żaden🙃 Zacząłbym od cube attain sl, geo prawie identyczne jak domane ale będziesz miał lepsze graty za mniejszą kasę.
    1 punkt
  16. Olać sramowskie wynalazki bo eksploatacyjne potem portfel podziękuje.
    1 punkt
  17. Bo szosy się nie składa na nawierzchnie od szutru, przez błoto, po skały. Ja bym najpierw się na kołach i amortyzatorze skupił, a dopiero potem myślał o napędzie. Co jak w dobrej cenie trafią się później SRAMowskie wynalazki?
    1 punkt
  18. Nie. 1x12 jest ok tylko korbę trzeba będzie jakąś znaleźć ktora bedzie miała linię 48,8mm oraz będzie można zastosować blat, który łyknie łańcuch shimano 12s. Z chińszczyzny coś np. prowheel mpx-11 do niej dobry blat NW trzeba znależć (6mm offset i ostre zęby). W 200-220zł się to zamknie. Suport bb-mt800 (75-80zł).
    1 punkt
  19. Szkoda, że nie boost bo to mocno ograniczy możliwości. IMHO napęd deore 1x12 (650-700zł) z jakąś kombinowaną* korbą (200-300zł) + reba (1,9-2k) + hamulce deore (650zł) + tarcze (nie mam pojęcia jakie, na pewno z shimano nic niższego niż rt86). Koła jakieś składaki dt350+xm481 (1,6-1,7k), gumy polecałbym tył conti RK ProTection 29x2,2; przód conti XC RaceSport 29x2,3. Do tego wypadałoby jeszcze jakiś dropper - z przyzwoitych w przyziemnej cenie ExaForm 900i. Sztywne osie to dzisiaj praktycznie standard. Łatwiej o przyzwoite koła czy widelec. *shimano nie oferuje korb 1x12 do rowerów bez boost więc teoretycznie można wpakować fc-m6100 ale linia łańcucha w tej ramie będzie mocno zwalona (dramat na miękkich przełożeniach). BTW: ta rama jest garbata czy takie zdjęcie wyszło?
    1 punkt
  20. A skąd pąki na drzewie, wiosenna zieloność trawy i jacht z zawiniętym żaglem na bomie ?
    1 punkt
  21. No to na początek w kwestii napędu: tłuczesz dużo km? Ma być 'ekonomicznie' per przejechany kilometr - to zapomnij o 1x12. Jeśli nie robisz mocnych podjazdów, to też 1x12 nie jest konieczne. A że 1x jest świetne, to o 1x11 możesz myśleć. A tutaj masz komplet SLX. Wklepujesz w https://gear-calculator.com/ swój planowany napęd i możesz dobierać komponenty aby uszyć napęd na miarę. W moim przypadku dla kół 29 bym wybrał kasetę 11-42 i korbę 32T. Lub nawet 34T jeśli nie robisz mocniejszych podjazdów a trzepiesz dużo km. Więc kaseta, przerzutka, manetka M7000, korba może być z tej samej grupy, ewentualnie można zejść niżej i kupić nowsze deore m6100. Zaletą takiego 1x11 jest ekonomiczna eksploatacja. Koronka na korbie to wystarcza na ŁOHOHOHO o ile kupisz oryginalną Shimano (stalową). Kaseta natomiast ma możliwość wymiany małych, pojedynczych koronek po 25-30pln sztuka. Więc zamiast całej kasety nowej możesz zmienić tylko najbardziej zjechane koronki płacąc mniejszą kwotę. Koła i amortyzator - tu sky is the limit. Może jakieś Crossride by się znalazły? Czy inne Fulcrumy?
    1 punkt
  22. Przedniej przerzutki do tej ramy raczej nie założysz jeśli dobrze widzę po zdjęciu, więc jedna opcja z głowy.
    1 punkt
  23. Trzeba ten cały jutubowy syf umieć przefiltrować, nie traktować go jako wyrocznia. Każdy ma swój rozum, trzeba go używać a nie ślepo wierzyć w jedyne słuszne rozwiązania.
    1 punkt
  24. 1 punkt
  25. Prox to okropny chłam. Lampki mają jako takie ale narzędzie to kicha. Wystarczy zerknąć na opinie w allegro. Takie zastawy w walizkach mają swoje wady i zalety. Ja osobiście wolał bym kupować stopniowo te narzędzia, których akurat będziesz potrzebował. Co co jakość to z tych marek, które mam i używam to mogę polecić. Super B - przyzwoita jakość, może nie tanie ale też nie komicznie drogie. Topeak - naprawdę dobra jakość, dosyć drogie ale warte tego Unior , ParkTool - bardzo dobre i bardzo drogie. Jeśli budżet wytrzyma to uważam, że warto
    1 punkt
  26. Rozumiem że chcesz kompletny zestaw narzędzi. Mimo wszystko polecam zakupić komplet imbusów, kilka wkrętaków, komplet kluczy płaskich i podstawowe klucze torx od producenta uznanego w tej dziedzinie. Imbusy, torxy, wkrętaki np. Wera. To są narzędzia które będą służyć bardzo długo, w domu i serwisie. Płaskie kluczę spokojnie wystarczą jakieś yato. Z rowerowych resztę możesz kupić na początek Bike Hand, zobaczysz czy szybko się zużyją.
    1 punkt
  27. Zanabyłem rozmiar M. Wstępnie wydaje się pasować, aczkolwiek jeszcze nie jeździłem 😅 Dziękuję za wszystkie porady.
    1 punkt
  28. Bo już wszystkie problemy rowerowe rozwiązane - napędy zestopniowane idealnie, amortyzatory ustawione, owijki dobrane, karbonowe kierownice dokręcone odpowiednim momentem, idealne rowery odnalezione. Ludzie bezproblemowo jeżdżą dlatego nie ma tematów na forum
    1 punkt
  29. Szczerze to skupił by się głównie i w kolejności ważności: 1. Czy mi się podoba, i tutaj kolejność już własna 2. Napęd, 3 x ileś jest kompletnie niepotrzebny w takim rowerze, 2 x jest zdecydowanie lepszy i sensowniejszy. Wszystkie maja korbę na kwadrat i szczerze między clarisem, turneyem czy microshiftem różnicy właściwie nie ma 3. cena, wiadomo im taniej tym lepiej chociaż sam osobiście celował bym w gianta albo speca bo mi się podobają i nie maja dużych wad a tak się składa, że są najdroższe 😜 4. Geometria ale to ciężki temat bo już od dawna nie ma prawie możliwości przymierzenia roweru przed kupnem, skup się na wysokości górnej rury od ziemi i długości wewnętrznej nóg, warto znać długość ramion od kości przedramienia do linii w poprzek dłoni od nasady kciuka, jeśli masz krótsze ramiona niż standard to lepiej wziąć mniejszą ramę. Do tego jeśli planujesz jeździć na pedałach platformowych to ważne jest żebyś nie zaczepiał czubkiem buta o przednie koło przy skręcaniu.
    1 punkt
  30. Możesz tak zrobić kolego Amarider ale jak masz gwint w porządku to nie widzę sensu,tam pod tą śrubką nie wydziela się podczas hamowania żadne ciśnienie i nic się nie będzie złego dziać....ja tak mam zrobione ,ale mam gwint w klamce zjechany i tą taśmą teflonową zwiększoną mam średnice śrubki że by ciasno wchodziła w port do odpowietrzania...
    1 punkt
  31. Trudno żeby rower z 10 rzędowym napędem przebił taki z 11s. W rozmiarse którego potrzebujesz stack w rondo jest mniejszy o 15 mm czyli z grubsza kierownica będzie 15mm niżej, spora różnica Pomijając ten napęd geo sensy jest imo trochę "bezpieczniejsze" na początek przygody z barankiem
    1 punkt
  32. Jeśli masz możliwość przymierzyć rowery w interesujących rozmiarach, to jak najbardziej warto zabrać miarkę albo nawet cały obecny rower. Choć czego byś nie robił, to przesiadka z klasycznego hardtaila XC na mocno progresywnego fulla będzie wymagała przyzwyczajenia. Ja przy starym Sparku RC poczułem różnicę w prowadzeniu względem Scale'a, a tu zmiany są 2x większe. Sparki mają też szersze kierownice, co również wpływa na wrażenie powolności sterowania. Dobre, gdy lecisz górską trasą 30+, ale średnio przydatne na Mazowszu. Swoją przyciąłem krótko po zakupie Sylwetki rowerów możesz porównać na https://99spokes.com/en-EU Ewentualnie www.bikegeocalc.com ale to już hardkor. Pewnie, tylko ja nie pisałem o zjazdach, a o SAGu czy sytuacjach gdzie siły działają prostopadle do podłoża. Hardtail zanurkuje nawet przy zeskoku z krawężnika na płaską ulicę.
    1 punkt
  33. Chciał odejść nie po angielsku, żegnając się, ale zleciały się sępy i zaczęły namawiać, analizować, pocieszać, otuchą dodać. Nawet Arnold S. by wymiękł. Uratowaliśmy człowieka od zguby, wypijmy gorylka za to! 😏
    1 punkt
  34. Droga daleka. Proszę zatankować mój GALEON po korek.
    1 punkt
  35. Jasne, że nie jeździ się na rozklekotanym rowerze... Ale skoro prawo nie każe mi się znać na rowerach a z drugiej strony profesjonalnemu podmiotowi takiemu jak producent rowerów już tak... no to co to za dyskusja, o czym? Moja matka ma też się znać na luzowaniu się śrub? Albo nie wolno Jej kupić tego roweru? Gdzie tam było w instrukcji - "słuchaj kolego spieprzylismy, będzie się rozkręcać A Ty masz biegać z tym co jazdę do serwisu". Ps. "rozumieM"
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...