Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.09.2025 w Odpowiedzi
-
10 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Zbieram chętnych do wspólnego zainwestowania w tyrolkę łączącą Śnieżkę z zamkiem Chojnik.3 punkty
-
Na horyzoncie rower, na widnokręgu góry Bynajmniej to nie przynajmniej, a otwory to nie dziury.3 punkty
-
Ale żeby tak bez lampek po zachodzie słońca, no proszę państwa, tak nie wolno, tak nie przystoi.3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Yyyy. Lej mleko do opon, a nie na ramę?;)1 punkt
-
I jeszcze pro tip: Jak ta waga jest priorytetowa i szukasz bardziej roweru xc/trail to wpisz w olx rowery gorskie: "cast" od amortyzatora w wersji step cast. Znajdziesz większość lekkich modeli o skoku 100-120. Jeśli jednak bardziej all-mountain to celowałbym w jak najlepszą geometrię i solidny rower, a wagę uwzględniał na drugim miejscu. Choć tu też carbonowe cześci mogą być.1 punkt
-
Ja na większości swoich rowerów mam średnie w okolicach 20-25/km/h to już raczej kwestia nogi i gdzie jeździsz. No i ja też nie mam parcia na średnie jeżdzę raczej turystycznie.1 punkt
-
Relacja z perspektywy uczestnika z 10, jubileuszowej, edycji Maratonu Północ-Południe. W tym roku organizator postawił poprzeczkę bardzo wysoko - to była najtrudniejsza edycja w historii, a stopień trudności rósł z kilometra na kilometr, wykańczając uczestników fizycznie i psychnicznie. Końcówka iście mordercza, biorąc pod uwagę ilość przejechanych kilometrów. Zapraszam zatem do oglądania! Zająłem 25 miejsce na 196 uczestników.1 punkt
-
Zrobiłem parę łądnych tys. km. na tym Marinie ekstra rower, fajna baza pod modyfikacje ale nawet fabrycznie bardzo lekki. Jeździłem nim nazwijmy to trasy "gravelowe" i spisywał się super. Fabryczny napęd dość twardy ale jak nie mieszkasz w alpach to dasz radę.1 punkt
-
@chopmaz dzwonisz na infolinię Garmina w PL. Pewnie poproszą najpierw o pełen reset urządzenia (dostaniesz instrukcję jak to zrobić) i sprawdzenie. Następnie dzwonisz raz jeszcze, odsyłasz (dostaniesz etykietę do nadania). Czekasz kilka dni na efekty ich testów. Potem jest decyzja. Nie naprawiają i zapewne dostaniesz nowe urządzenia. Może to być refub (u nie wyglądał jak nówka sztuka) a jak akurat nie mają to dostaniesz boxa. Nie potrzeba dowodu zakupu. Będą pytać o numer urządzenia. Dla nowego urządzenia masz nową pełną gwarancję. Przynajmniej tak to wyglądało u mnie, jak reklamowałem EDGE 820, które zjadało ponad grubo ponad 10% na godzinę jazdy w trybie rejestracji aktywności (bez navi). Cały proces od wysłania do otrzymania wymienionego urządzenia trwał ~tydzień.1 punkt
-
1 punkt
-
@damiaszek to jest naturalne zjawisko. Sprawdź jaka jest max siła naciągu dla twoich obręczy i zrób z 15-20% mniej po stronie mocniej naciąganej.1 punkt
-
Masz obecnie Kross Evado czy porównujesz przed zakupem? Porównując np. do Evado 3.0(korba 48T) to będzie szybszy(Vmax) niż Marin Presidio(korba 38T). Ale Marin będzie miał lepsze "przyspieszenie" ze względu na wagę(sztywny widelec, zamiast amortyzatora).1 punkt
-
Miałem te mostki w ręce, też chcę takI, prawie jeden zaiwaniłem 😉 super.1 punkt
-
1 punkt
-
Kilka gratów wpadło ostatnio, jakieś koło 29” dla młodego, opony i gripy dla dziewczyn ale nic tak nie podnieciło jak wpuszczany mostek 22.2mm pod kierę 31.8mm - drżyjcie klasyki, neo nadchodzi!1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Kiedyś w jednym z rowerów, w bliżej nieokreślony, sposób złamała mi się przerzutka xt 8100. Tydzień temu w drugim rowerze, też xt 8100 złamała się, zahaczając o gałąź. Ale tym razem pękł element korpusu sprzęgła a w tamtej ramię linki. Starej nie wyrzuciłem i tym sposobem złożyłem jedną z dwóch. A w zasadzie z trzech, bo element do którego przykręca się linkę złamałem przy rozbieraniu 😅 i wykorzystałem go z deore 5100. Jak widać główne elementy mają te same kształty i proporcje w linii modelowej x100. Transformers działa i ma się dobrze 😁1 punkt
-
1 punkt
-
Ja piszę o "wyprzedzeniu osi obrotu kierownicy względem punktu styku opony z podłożem", co możesz znaleźć na wikipedii np. pod hasłem trail. I nie jest to kilkanaście mm, przykładowa wartość to np. 6 cm dla rowerów XC Treka. Offset widelca bezpośrednio wpływa na trail i pośrednio na zachowanie roweru przy skręcaniu. A że w kontekście trailu milimetry zmiany mają znaczenie, to nie tylko moja opinia – tu rezultaty eksperymentu w którym porównywali offsety 37, 44 i 51 mm ;) Co to jest "kąt wyprzedzenia widelca względem styku opony"? Możesz sobie opuścić wysokość z osi koła i zmierzyć jej odległość od osi obrotu, wtedy dostajesz trail. Możesz też spojrzeć na kąt pod jakim jest nachylony widelec czyli na kąt główki. Jak używasz jakiegoś innego pojęcia, to zdefiniuj je najpierw poprawnie żebyśmy mogli się dogadać.1 punkt
-
Oj. Nie. Jest dokładnie na odwrót mimo tego, że baza kół wzrasta. Kluczowa obserwacja jest taka, że oś obrotu kierownicy wyprzedza punkt styku opony z podłożem o kilka-kilkanaście cm, jak na rysunku poniżej. Skutkuje to tym że zawsze gdy skręcasz, musisz zadziałać momentem większym bądź równym od momentu wyznaczonego przez długość dźwigni (czyli wyprzedzenie osi) razy jakiś (przyjmijmy że const) opór stawiany przez tarcie opony o podłoże. Jeśli teraz zwiększysz wyprzedzenie widelca, to punkt styku opony z podłożem wypadnie bliżej osi obrotu. Zmniejszy to długość dźwigni, a co za tym idzie – wartość momentu obrotowego którego musisz użyć aby skręcić. (Oczywiście wyprzedzenia nie można dowolnie zwiększać – przy pewnym bardzo dużym wyprzedzeniu oś obrotu ponownie zacznie oddalać się od punktu styku)1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00