Skocz do zawartości

Ranking

  1. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      6 177


  2. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      2 479


  3. Maciorra

    Maciorra

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      902


  4. kaido2

    kaido2

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      896


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 12.05.2025 w Odpowiedzi

  1. 5 punktów
  2. Bo dajże żywo pejzażyk ze Ślężą:
    4 punkty
  3. Bałtowie bełtają nad Bałtykiem
    4 punkty
  4. Bo jednak prawy profil jest korzystniejszy
    3 punkty
  5. Zważając na ubiegłoroczne doświadczenia Mazursko - Suwalsko - Litewskie i dużą ilość szutrów, postanowiłem kupić gravela, który pozwoli mi na założenie szerszych opon niż 40 mm (tyle przyjmowała moja Cortina, którą jeździłem w ubiegłym roku). Uznałem, że Giant Revolt nadaje się do tego celu znakomicie (opona do 53 mm wg producenta) i nabyłem w drodze kupna. Wahałem się dość długo, na co zmienić stockowe opony Giant CrossCut AT 2, 60TPI, 700x38c, X-Shield, tubeless (na mleku) i wreszcie zdecydowałem się na Terra Hardpack Continentala, w rozmiarze 29"x2" z dętkami butylowymi tegoż producenta. Mleko nie moja bajka, temat mi nie znany, rower ma być pod turystykę, w tym z sakwami, po 100 km dziennie - butyle mi leżą i tyle. Zawsze mam ze sobą zestaw naprawczy w spraju i zapasową dętkę - na dwie osoby i przez 5 czy 6 lat musiałem go użyć dosłownie raz. Mleko pachnie mi komplikacjami. Odebrawszy opony i dętki pełen byłem obaw czy zmieszczę balon 29 cali w ramę - ale okazało się, że weszło ładnie. Miejsca w dolnych widełkach było jakieś pół centymetra - trochę mało - wprawdzie nie zamierzam tym rowerem uprawiać cyclocrosu ale nawet w słoneczny dzień w lesie może trafić się błoto, a poza tym wciąż mam w pamięci lepką glinę, która zabiła napęd w Cortinie. Postanowiłem skorzystać z Flip Chipa czyli przełożyć wihajster w tylnym trójkącie z pozycji short na long co o 1 cm wydłuża bazę kół. Posiłkowałem się tym filmem: Miałem problem z mocowaniem zacisku hamulca - na filmie tego nie widać ale ta instrukcja wyjaśnia, że śruby też trzeba przełożyć. Tu Flip po stronie hamulca: Z drugiej strony śrubka łączy go z hakiem przerzutki. Balon z bliska: Przy okazji okleiłem sobie folią miejsca, gdzie błoto może wycierać lakier - łatwo było je znaleźć, bo już zdążyłem go już nieco przerysować. Ale na razie folia zatrzyma ten proces. Zapomniałem zważyć przednie koło w nowym wcieleniu - oryginalne ważyło 1,9 kg - jak wypakowywałem rower z kartonu to zauważyłem, że coś jest nie tak Ale jeszcze będzie okazja to zważę, ciekaw jestem wyniku i nie obawiam się za bardzo bo te Giantowskie opony to druciaki. Po pierwszej jeździe 40+ km jestem zadowolony - nabiłem 3 bary z 4,5 dopuszczalnych i opona okazała szybka na dobrym asfalcie i dobrym szutrze (na czym mi zależało), ładnie wygładza gorszy asfalt czy kostkę brukową (na czym również mi zależało). Na gorszych drogach i leśnych korzeniach trochę rower skakał jak piłka ale jakby mniej kopał po rękach. Myślę, że te opony dobry zakup do turystyki. Gdyby ktoś się zastanawiał, czy mieć krótkiego czy długiego i duże balony to nie ma nad czym
    2 punkty
  6. uwielbiam takie bezargumentowe pitupitu - a ja mam kilka tysięcy kobinacji od SIS'a do XTR w wersji złotej, ... , a mój wujek jest generałem - co za przedszkole
    2 punkty
  7. 2 punkty
  8. 2 punkty
  9. Dzięki za wszelkie rady. Wybór po dzisiejszych przymiarkach w sklepie padł na Nulane'a .
    1 punkt
  10. Przecież to jest kolega tobo w nowej odsłonie, jego zawsze pociągała magia wielkich liczb...
    1 punkt
  11. https://allegro.pl/oferta/rower-elektryczny-bulls-e-stream-evo-am-4-czarny-rama-l-925-wh-17438513610 Poprosiłem o raty 0%
    1 punkt
  12. żeby wycofać stary przewód musisz obciąć jego końcówkę taśma nie utrzyma zlepionych przewodów, są na ali takie specjalne wkręty - wkręcasz takiego w stary przewód a jego drugą stronę w nowy - toto wysrzyma jeśli kupisz nowy zacisk razem z przewodem to przewód będzie zaślepiony na końcu takim gumowym kondomem z uchem do przyczepienia "sznurka" i przeciągania, można wtedy starym przeciągnąć "sznurek" zakupiony przewód osobno przychodzi suchy, tak samo zacisk kiedy odkręcisz przewód od zacisku i od strony klamki nie będzie zaślepki (ani klamki) to olej z niego wycieknie, jeśli będzie zaślepiony i nie będziesz tym przewodem wyczyniał różnych ewolucji to nie wycieknie (kapilara) z zacisku po odkręceniu przewodu olej nie wyleci jeśli przyłącze będzie w najwyższym punkcie, zawsze jednak ciut powietrza wlezie
    1 punkt
  13. Srajtu-lejtu. Śmigam od ponad 30 lat i jak może przerobiłem kilkanaście "napędów" to wszystko . Ale kilkaset ???? Nawet jakbym srał kasą i co tydzień wymieniał .......😱
    1 punkt
  14. Cześć. Po bardzo podobnej przygodzie, zaopatrzyłem się dwie lampki przednie, zasilane wymiennymi ogniwami 18650. Pierwsza to Towild BR800, jest mała, moc 800 lumenów, odcięcie takie sobie. Druga to CYCLAMI X7, trochę większa i mocniejsza, z bardzo dobrym odcięciem. Obydwie lampki można zamontować albo pod licznikiem, albo bezpośrednio na kierownicę. Mają wymienne ogniwa (już raz wymieniałem w trasie, świetna sprawa) i możliwość ich ładowania przez port USB C. Z X7 jestem na tyle zadowolony, że kupiłem też taką żonie. Pzdr Rysiek
    1 punkt
  15. Dokładnie. Z tego sklepu możesz śmiało kupować. Szef firmy, @ACTIVIA , jest użytkownikiem forum.
    1 punkt
  16. Tego też Ci nikt nie powie, który rower będzie lepszy dla Ciebie. Ja bym wybrał Nulane ze względu na napęd 2x10, sztywne osie i karbonowy widelec ale dziesięciu innych mogłoby wybrać Gianta ze względu na amortyzator i napęd 1x11. Ja osobiście uważam, że do szybkiej jazdy lepszy jest Nulane. Do rekreacyjnego, nieśpiesznego toczenia się z rodziną też się nadaje. Ale Giant ma bardziej rozpoznawalny napis na ramie a to dla wielu ma większe znaczenie niż lepszy osprzęt
    1 punkt
  17. @Ronol również używam ION 200 RT i Flare RT. W przypadku ION mam go podpiętego pod uchwyt Garmina. Wszystko dzięki adapterowi, który można kupić od Treka. https://strefasportu.pl/pl/p/Uchwyt-TREK-Blendr-uniwersalny-do-urzadzen-ION/11418 https://allegro.pl/oferta/adapter-szybkiego-montazu-varia-ut800-gopro-do-uchwytu-garmin-edge-14171351679 W skrócie 2 montujesz pod uchwytem Garmina. Potem tym adapterem z 1 zapinasz sobie ION pod uchwyt Garmina. Skoro pod uchwytem garmina jest już zaczep GoPro to potem jest już łatwo. Ja używam takiej lampki i całkiem sobie chwalę => https://pl.aliexpress.com/item/1005006514131863.html?gatewayAdapt=glo2pol Zadje się Offbondage też ma wersję z mocowaniem GoPro. Zupełnie to wystarcza na nocne jazdy na gravelu po lesie w totalnej ciemności.
    1 punkt
  18. W swoim gravelu też mam opony 2.0. Bardzo dobrze mi się to sprawdza. Na super asfalt pompuję 4 bary, na gorszy asfalt i dobre szutry 3 bary, na las 2 bary, zimą 1,7 bara.
    1 punkt
  19. Jeszcze rok czy dwa temu był przez Deca opisywany jako grawel
    1 punkt
  20. Z kasetą 11-42 jeżeli takowa wybierze jest w zestawie przedłużka, do 40-ki wystarczy dokupić. Koszt parę groszy ( 7,50 płaciłem) . Przy takich archaizmach będzie to działać bez zarzutu Z takimi oponami i blatem 48? Szosowy rower zaczyna się od tarczy 53 i opon 25c w slicku
    1 punkt
  21. @Electronite nie jestem pewien czy tarcza bez otworów to dobry trop. Mam tarcze wycinane podobnie do tych u Marvelo i klocki mi się tak nie dezintegrują. Jak z chłodzeniem tych tarcz bez otworów i oczyszczaniem klocków? @marvelo Z tych klocków które wylistowałeś znam EBC i Jagwire - i jedne i drugie hamowały u mnie ok i wystarczały na długo.
    1 punkt
  22. @spidelli nie , nie . Osobiście zaprzęgiem powoziłem w obie strony. U młodej siedzieliśmy dwa dni więc był czas aby tatuśko odparował . To za chwilkę wpadnie na olx mało śmigany , jeżdżony do sklepu po bułki ale tylko w jedną stronę ....🤣
    1 punkt
  23. Są ludzie, którzy nie wyobrażają sobie jazdy na rowerze bez amortyzatora a i są tacy co wolą sztywne widelce. Mam Cube SL Road, czyli poprzednika Nulane, mam 183 cm wzrostu, ważę 90 kg i nie mam żadnego problemu z jazdą nim bez amortyzatora. Co więcej, mam też grawela i szosę i też nie tęsknię za amortyzatorem. Takim rowerem z założenia nie jeździ się w ciężkim terenie, po kamieniach czy korzeniach więc w pozostałych przypadkach wystarczy amortyzacja z opony 40-42c i lekko ugiętych rąk
    1 punkt
  24. Poza Amorem sprężynowym także hamulce Tektro 160 mm nie przeszkadzają ci? Dwie rzeczy dla mnie na NIE. Różnicy w przypadku amora ostatnio doświadczyłem na jeździe testowej Unibike Xenon - Kosmos vs. sprężyna. I hamulce właśnie. Największe zaufanie mam jednak do Shimano, potem do SRAM.
    1 punkt
  25. R10 zaliczony w maju ubiegłego roku. I powiem tylko, że na Kluki nie ma co się pchać. Rowerowo to żadna atrakcja. Nie wiem jaki idiota wcześniej wytyczył trasę przez to "bagno". Latem jest tam luz, ale resztę roku jest gnój. Skoda nerwów i zachodu. W ubiegłym roku spotkaliśmy ekipę, która była wcześniej we wrześniu. Wjechali na Kluki o 18, i wydreptali się stamtąd o 21. Taki był syf. Na szczęści jest już zmieniona trasa na coś normalnego dla rowerzystów. Kolejna kupa, to potężne piachy w lasach (Krakulice) w drodze do Łeby. A tak trasa ładna i przyjemna.
    1 punkt
  26. Kup sobie zwykłą śrubę o podobnej długości z gwintem na całej długości, jak Ci nie przejdzie przez klocki i drugą stronę zacisku to śrubę łbem we wkrętarkę/wiertarkę i pilnikiem usuniesz zbędną część gwintu.
    1 punkt
  27. 1 punkt
  28. Jest nowy przebieg R10, który całkowicie omija Kluki. Spr na Velomapa - masz aktualną trasę
    1 punkt
  29. No to zamieniłem Sorę na używanego Apexa. Nie bardzo umiem w owijanie kierownika, ale to był mój pierwszy raz 😎
    1 punkt
  30. Bo Robinsonów (szwajcarskich) akurat nie było
    1 punkt
  31. Bo piachy (Puszcza Niepołomicka)
    1 punkt
  32. Zwróć uwagę na Rockrider EXPL 540 - w tej kategorii cenowej zdecydowanie się broni.
    1 punkt
  33. 1 punkt
  34. 1 punkt
  35. Naprawdę masz tak słabe nogi że do elektryka potrzebujesz 12 rzędowego napędu? SX daje maksymalnie 340% wspomagania + twoje 100% powinno wystarczyć. Zrób upgrade na 10 a nawet 9 rzędów a łańcuch i kaseta wytrzymają kilka razy więcej. Nie proponuję 8 rzędowego SRAM EX 1 bo pomimo super trwałości odpłynęli kompletnie z cenami.
    1 punkt
  36. Bo w końcu zielono i w miarę ciepło!
    1 punkt
  37. Masakra, jakie Aliexpress ? Macie jakiekolwiek pojęcie o czy piszecie ? Mosso to firma czysto z Tajwanu, tak jak Giant, Merida, itp. Sprawdziłem, to nie boli. W Polsce też można kupić Mosso, też sprawdziłem. Ważyłeś ten rower, że piszesz bzdury ? Pracujecie w jakiś sklepach, że Wam nie pasuje coś innego? Nie sądziłem, że na Forum Rowerowym jest tylu ignorantów.
    1 punkt
  38. Mam cztery rowery składaki na chińskiej ramie. W tym dwa mtb enduro do ciężkiego tyrania. Kosztowały dużo więcej niż 6500pln. Nie mam klapek na oczach
    1 punkt
  39. Klapki na oczach to chyba trzeba mieć płacąc 6500 za składaka na ramie z aliexpress
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...