Skocz do zawartości

Ranking

  1. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      5 929


  2. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      9

    • Liczba zawartości

      2 442


  3. Maciorra

    Maciorra

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      775


  4. kaido2

    kaido2

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      796


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 12.05.2025 w Odpowiedzi

  1. 5 punktów
  2. Bo dajże żywo pejzażyk ze Ślężą:
    4 punkty
  3. Bałtowie bełtają nad Bałtykiem
    4 punkty
  4. Bo jednak prawy profil jest korzystniejszy
    3 punkty
  5. Zważając na ubiegłoroczne doświadczenia Mazursko - Suwalsko - Litewskie i dużą ilość szutrów, postanowiłem kupić gravela, który pozwoli mi na założenie szerszych opon niż 40 mm (tyle przyjmowała moja Cortina, którą jeździłem w ubiegłym roku). Uznałem, że Giant Revolt nadaje się do tego celu znakomicie (opona do 53 mm wg producenta) i nabyłem w drodze kupna. Wahałem się dość długo, na co zmienić stockowe opony Giant CrossCut AT 2, 60TPI, 700x38c, X-Shield, tubeless (na mleku) i wreszcie zdecydowałem się na Terra Hardpack Continentala, w rozmiarze 29"x2" z dętkami butylowymi tegoż producenta. Mleko nie moja bajka, temat mi nie znany, rower ma być pod turystykę, w tym z sakwami, po 100 km dziennie - butyle mi leżą i tyle. Zawsze mam ze sobą zestaw naprawczy w spraju i zapasową dętkę - na dwie osoby i przez 5 czy 6 lat musiałem go użyć dosłownie raz. Mleko pachnie mi komplikacjami. Odebrawszy opony i dętki pełen byłem obaw czy zmieszczę balon 29 cali w ramę - ale okazało się, że weszło ładnie. Miejsca w dolnych widełkach było jakieś pół centymetra - trochę mało - wprawdzie nie zamierzam tym rowerem uprawiać cyclocrosu ale nawet w słoneczny dzień w lesie może trafić się błoto, a poza tym wciąż mam w pamięci lepką glinę, która zabiła napęd w Cortinie. Postanowiłem skorzystać z Flip Chipa czyli przełożyć wihajster w tylnym trójkącie z pozycji short na long co o 1 cm wydłuża bazę kół. Posiłkowałem się tym filmem: Miałem problem z mocowaniem zacisku hamulca - na filmie tego nie widać ale ta instrukcja wyjaśnia, że śruby też trzeba przełożyć. Tu Flip po stronie hamulca: Z drugiej strony śrubka łączy go z hakiem przerzutki. Balon z bliska: Przy okazji okleiłem sobie folią miejsca, gdzie błoto może wycierać lakier - łatwo było je znaleźć, bo już zdążyłem go już nieco przerysować. Ale na razie folia zatrzyma ten proces. Zapomniałem zważyć przednie koło w nowym wcieleniu - oryginalne ważyło 1,9 kg - jak wypakowywałem rower z kartonu to zauważyłem, że coś jest nie tak Ale jeszcze będzie okazja to zważę, ciekaw jestem wyniku i nie obawiam się za bardzo bo te Giantowskie opony to druciaki. Po pierwszej jeździe 40+ km jestem zadowolony - nabiłem 3 bary z 4,5 dopuszczalnych i opona okazała szybka na dobrym asfalcie i dobrym szutrze (na czym mi zależało), ładnie wygładza gorszy asfalt czy kostkę brukową (na czym również mi zależało). Na gorszych drogach i leśnych korzeniach trochę rower skakał jak piłka ale jakby mniej kopał po rękach. Myślę, że te opony dobry zakup do turystyki. Gdyby ktoś się zastanawiał, czy mieć krótkiego czy długiego i duże balony to nie ma nad czym
    2 punkty
  6. uwielbiam takie bezargumentowe pitupitu - a ja mam kilka tysięcy kobinacji od SIS'a do XTR w wersji złotej, ... , a mój wujek jest generałem - co za przedszkole
    2 punkty
  7. 2 punkty
  8. 2 punkty
  9. Dzięki za wszelkie rady. Wybór po dzisiejszych przymiarkach w sklepie padł na Nulane'a .
    1 punkt
  10. Przecież to jest kolega tobo w nowej odsłonie, jego zawsze pociągała magia wielkich liczb...
    1 punkt
  11. https://allegro.pl/oferta/rower-elektryczny-bulls-e-stream-evo-am-4-czarny-rama-l-925-wh-17438513610 Poprosiłem o raty 0%
    1 punkt
  12. Emonda to fajny góral więc z tych dwóch poleciłbym Ridleya i TCR'a. Jako posiadacz jednocześnie Contenda AR (jako szutrówki) i Tcr'a to wiadomo, że mój głos na tcr'a. Czuć dużą różnicę względem Contenda. Wiadomo jest szybszy, o niebo lepiej podjeżdża i o niebo lepiej zbiera się do sprintu....ta druga cecha wydaje się mało potrzebna, ale pomyśl że każde wyjście z zakrętu to przyśpieszenie, dokręcenie....tu serio czuć mega różnicę. Przy tym wszystkim jak na rower sportowy jest wg mnie dość wygodny , przyzwoicie tłumi drgania. (to mój trzeci tcr- każdy z innej generacji, obecny z 2021- jest już nowsza generacja od tego roku więc pewnie będziesz celował w model z lat 2020-2024). Z innych propozycji to Sensa Giulia Evo disc https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-evo-disc-hazy-grey-ultegra-2024/ Z nowych w budżecie masz jeszcze: https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-g3-disc-105-2x12-2024/ ...klasyfikowany jako coś pomiędzy sportowym, a endurance i chyba właśnie jest- nie wiem jak rozmiar tylko. Ogólnie mają dobrą ofertę rowerów używanych.
    1 punkt
  13. żeby wycofać stary przewód musisz obciąć jego końcówkę taśma nie utrzyma zlepionych przewodów, są na ali takie specjalne wkręty - wkręcasz takiego w stary przewód a jego drugą stronę w nowy - toto wysrzyma jeśli kupisz nowy zacisk razem z przewodem to przewód będzie zaślepiony na końcu takim gumowym kondomem z uchem do przyczepienia "sznurka" i przeciągania, można wtedy starym przeciągnąć "sznurek" zakupiony przewód osobno przychodzi suchy, tak samo zacisk kiedy odkręcisz przewód od zacisku i od strony klamki nie będzie zaślepki (ani klamki) to olej z niego wycieknie, jeśli będzie zaślepiony i nie będziesz tym przewodem wyczyniał różnych ewolucji to nie wycieknie (kapilara) z zacisku po odkręceniu przewodu olej nie wyleci jeśli przyłącze będzie w najwyższym punkcie, zawsze jednak ciut powietrza wlezie
    1 punkt
  14. Srajtu-lejtu. Śmigam od ponad 30 lat i jak może przerobiłem kilkanaście "napędów" to wszystko . Ale kilkaset ???? Nawet jakbym srał kasą i co tydzień wymieniał .......😱
    1 punkt
  15. @chudzinki Mam zakaz dotykania jej nowego roweru 😎 Mogę go tylko ostrożnie zawieźć do serwisu 😎 Poza tym ja za stary już jestem, żeby kobitę do czegoś namawiać a potem wysłuchiwać, że to moja wina 😉
    1 punkt
  16. Tego też Ci nikt nie powie, który rower będzie lepszy dla Ciebie. Ja bym wybrał Nulane ze względu na napęd 2x10, sztywne osie i karbonowy widelec ale dziesięciu innych mogłoby wybrać Gianta ze względu na amortyzator i napęd 1x11. Ja osobiście uważam, że do szybkiej jazdy lepszy jest Nulane. Do rekreacyjnego, nieśpiesznego toczenia się z rodziną też się nadaje. Ale Giant ma bardziej rozpoznawalny napis na ramie a to dla wielu ma większe znaczenie niż lepszy osprzęt
    1 punkt
  17. Pedały dobiera się nie do danego modelu tylko do własnych preferencji. SPD, platformy czy obustronne? Sporo tematów jest na ten temat. Losowe przykłady:
    1 punkt
  18. @Ronol również używam ION 200 RT i Flare RT. W przypadku ION mam go podpiętego pod uchwyt Garmina. Wszystko dzięki adapterowi, który można kupić od Treka. https://strefasportu.pl/pl/p/Uchwyt-TREK-Blendr-uniwersalny-do-urzadzen-ION/11418 https://allegro.pl/oferta/adapter-szybkiego-montazu-varia-ut800-gopro-do-uchwytu-garmin-edge-14171351679 W skrócie 2 montujesz pod uchwytem Garmina. Potem tym adapterem z 1 zapinasz sobie ION pod uchwyt Garmina. Skoro pod uchwytem garmina jest już zaczep GoPro to potem jest już łatwo. Ja używam takiej lampki i całkiem sobie chwalę => https://pl.aliexpress.com/item/1005006514131863.html?gatewayAdapt=glo2pol Zadje się Offbondage też ma wersję z mocowaniem GoPro. Zupełnie to wystarcza na nocne jazdy na gravelu po lesie w totalnej ciemności.
    1 punkt
  19. W swoim gravelu też mam opony 2.0. Bardzo dobrze mi się to sprawdza. Na super asfalt pompuję 4 bary, na gorszy asfalt i dobre szutry 3 bary, na las 2 bary, zimą 1,7 bara.
    1 punkt
  20. Jeszcze rok czy dwa temu był przez Deca opisywany jako grawel
    1 punkt
  21. Z kasetą 11-42 jeżeli takowa wybierze jest w zestawie przedłużka, do 40-ki wystarczy dokupić. Koszt parę groszy ( 7,50 płaciłem) . Przy takich archaizmach będzie to działać bez zarzutu Z takimi oponami i blatem 48? Szosowy rower zaczyna się od tarczy 53 i opon 25c w slicku
    1 punkt
  22. @Electronite nie jestem pewien czy tarcza bez otworów to dobry trop. Mam tarcze wycinane podobnie do tych u Marvelo i klocki mi się tak nie dezintegrują. Jak z chłodzeniem tych tarcz bez otworów i oczyszczaniem klocków? @marvelo Z tych klocków które wylistowałeś znam EBC i Jagwire - i jedne i drugie hamowały u mnie ok i wystarczały na długo.
    1 punkt
  23. @spidelli nie , nie . Osobiście zaprzęgiem powoziłem w obie strony. U młodej siedzieliśmy dwa dni więc był czas aby tatuśko odparował . To za chwilkę wpadnie na olx mało śmigany , jeżdżony do sklepu po bułki ale tylko w jedną stronę ....🤣
    1 punkt
  24. Są ludzie, którzy nie wyobrażają sobie jazdy na rowerze bez amortyzatora a i są tacy co wolą sztywne widelce. Mam Cube SL Road, czyli poprzednika Nulane, mam 183 cm wzrostu, ważę 90 kg i nie mam żadnego problemu z jazdą nim bez amortyzatora. Co więcej, mam też grawela i szosę i też nie tęsknię za amortyzatorem. Takim rowerem z założenia nie jeździ się w ciężkim terenie, po kamieniach czy korzeniach więc w pozostałych przypadkach wystarczy amortyzacja z opony 40-42c i lekko ugiętych rąk
    1 punkt
  25. Poza Amorem sprężynowym także hamulce Tektro 160 mm nie przeszkadzają ci? Dwie rzeczy dla mnie na NIE. Różnicy w przypadku amora ostatnio doświadczyłem na jeździe testowej Unibike Xenon - Kosmos vs. sprężyna. I hamulce właśnie. Największe zaufanie mam jednak do Shimano, potem do SRAM.
    1 punkt
  26. Kup sobie zwykłą śrubę o podobnej długości z gwintem na całej długości, jak Ci nie przejdzie przez klocki i drugą stronę zacisku to śrubę łbem we wkrętarkę/wiertarkę i pilnikiem usuniesz zbędną część gwintu.
    1 punkt
  27. 1 punkt
  28. Jest nowy przebieg R10, który całkowicie omija Kluki. Spr na Velomapa - masz aktualną trasę
    1 punkt
  29. Bo Robinsonów (szwajcarskich) akurat nie było
    1 punkt
  30. Bo piachy (Puszcza Niepołomicka)
    1 punkt
  31. Zwróć uwagę na Rockrider EXPL 540 - w tej kategorii cenowej zdecydowanie się broni.
    1 punkt
  32. Mam za sobą kilkaset kombinacji napędów i zdecydowanie homogeniczne nie działają najlepej. 8, 9,10, 11 i 12 biegów, kasety od altusa do xtr, łańcuchy sram, shimano, kmc, campagnolo.
    1 punkt
  33. 1 punkt
  34. Bo rzepakowałem A może bo truskawkowałem 😁
    1 punkt
  35. 1 punkt
  36. Naprawdę masz tak słabe nogi że do elektryka potrzebujesz 12 rzędowego napędu? SX daje maksymalnie 340% wspomagania + twoje 100% powinno wystarczyć. Zrób upgrade na 10 a nawet 9 rzędów a łańcuch i kaseta wytrzymają kilka razy więcej. Nie proponuję 8 rzędowego SRAM EX 1 bo pomimo super trwałości odpłynęli kompletnie z cenami.
    1 punkt
  37. Bo w końcu zielono i w miarę ciepło!
    1 punkt
  38. Masakra, jakie Aliexpress ? Macie jakiekolwiek pojęcie o czy piszecie ? Mosso to firma czysto z Tajwanu, tak jak Giant, Merida, itp. Sprawdziłem, to nie boli. W Polsce też można kupić Mosso, też sprawdziłem. Ważyłeś ten rower, że piszesz bzdury ? Pracujecie w jakiś sklepach, że Wam nie pasuje coś innego? Nie sądziłem, że na Forum Rowerowym jest tylu ignorantów.
    1 punkt
  39. Klapki na oczach to chyba trzeba mieć płacąc 6500 za składaka na ramie z aliexpress
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...