Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 13.10.2024 w Odpowiedzi
-
18 punktów
-
14 punktów
-
14 punktów
-
13 punktów
-
13 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
Bo listek czerwony do rzeki wpadł. A ja nad rzekę przyjechałem przemyć opony z błota.10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
Bo zmierzcha już szybko, nie cierpię tej pory roku, ale śmiganie na światłach w terenie ma swój urok4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Amerykanie mają Kanye West, my mamy Kanye Czubayky. I to są jedyne Kanye, które trawię.3 punkty
-
Świetna rajza z młodszym, częściowo zeszłotygodniowym śladem grupowym.2 punkty
-
2 punkty
-
W środę trafił do mnie elektryk - Haibike full z silnikiem Yamahy. Kupił go i zdecydowal się dostarczyć na serwis z trzema problemami: 1. Skaczący na małych koronkach łańcuch (napęd deore 1x12) 2. Opornie kręcące się tylne koło 3. Zarżnięte klocki w tylnym heblu - wytarte do blachy. Ogólnie wrażenie dobre - brak korozji, rower czysty i niezmasakrowany lakier. Diagnostyka na stojaku potwierdziła zgłoszone problemy. Zauważyłem jeszcze gruchające stery, mały luz na przedniej piaście ale bez szurania łożysk. Właściciel nie wiedział ile km przebiegu - licznik pokazał 1300 mil (2100 km). Odkupiony od członka rodziny który nabył nowszą wersję tego samego bajka. Zasugerowałem sprawdzenie i serwis wszystkiego, w tym : goleni dolnych widelca, komory powietrznej dampera, reanimacje tylnego hamulca, piast sterów oraz sprawdzenie łożysk zawieszenia (10 sztuk) oraz serwis silnika. Właściciel zgodził się bez sprzeciwu - zapytałem ile za to dal. Przeliczeniowo 4500 pln. Stery - wianki - do wymiany na kartridżowe. Piasta przednia pod oś 15 mm na konusach - na szczęście bez zniszczeń bo części nie są dostępne (wynalazek joytech). Piasta tylna - do wymiany łożyska, 4 sztuki w niestandardowym rozmiarze w tym w bębenku łożyska dostępne wyłącznie jako wersją bez koszyków - do zawieszenia fs. Sztyca typu dropper - w środku gruz plus płynna rdza na kartridżu. Hamulec tylny- tłoczki ożyły. Przód - ustawiony źle - dźwignia ok 10 mm od kierownicy przy zetknięciu z tarczą - to był powód braku siły hamowania. Łożyska zawieszenia - do wymiany komplet. Nie było rdzy , tylko zużycie. Montaż nowych to ból dupy, górny link nie ma równoległych zewnętrznych i wewnętrznych powierzchni przez co użycie typowej prasy i adapterów nie jest możliwe. Widelec - zagruzowane uszczelki i gąbki. Rs 35 ze sprężyną stalową, bez blokady, bez regulacji napięcia sprężyny Damper - w środku suchy. Kaseta plus łańcuch. Te wszystkie rzeczy mniej lub bardziej typowe. Natomiast niepokojąco chodzil silnik - wyraźnie problem z brakiem/zużyciem smaru i ze stanem któregoś łożyska. Stan roweru nie wskazywal na degradację zawartości yamahy ale... Serwis silnika tego producenta nastręcza kilka problemów: 1. Odpięcie wtyczek - ich zabrudzenie dramatycznie podnosi opór na powierzchniach stycznych. Do tego przy odpinaniu ich obudowy potrafią pęknąć. Najgorzej jest jednak gdy korozja uszkodzi piny i te się ułamią. Kabel silnika to koszt 250-300pln. 2. Smar w yamahach ma tendencję do wysychania. Jego nieodświeżanie grozi uszkodzeniem elementów przekładni (zależnie od elementu cena 250-600pln) 3. Uszczelnienie gniazda łożyska głównego jest beznadziejne. Silnik po otwarciu wygląda jak na zdjęciach - kompletnie rozjechane łożysko główne i drugie mniejsze. Ruda na szczęście nie dostala się na płytę z elektroniką. Smar ma konsystencję margaryny z lodówki. Zestaw łożysk 450, smar 70. Całość będzie przywrócona do 100% jednak sporym kosztem. Cena "wkładu" (rower) plus "okładu" (serwis) to 8000 złotych. Wariant dość szczęśliwy bo silnik jest w tym wypadku naprawialny w ramach dostępnych części zamiennych. Mogło być gorzej, np konieczność wymiany całego. Sens zakupu używek niech każdy sobie oceni sam.1 punkt
-
Markę Nordest pewnie znacie, jej twórca ma też "siostrzaną" markę Jeronimo, no i za śmieszne pieniądze można dostać stalową ramę trailowa: https://www.jeronimocycles.com/produto/txabardo/ Szkoda tylko tego wewnętrznego prowadzenia linek niepotrzebnego. Sam się zastanawiałem ostatnio nad framesetem gravel od niego, ale padło na tytan z drugiej ręki.1 punkt
-
Za takie stwierdzenie na forum rowerowym możesz zostać zawieszony w prawach członka 😁1 punkt
-
Sl-m4100 jest 10rz i pasuje do nowych klamek więc po co iść w LinkGlide (m5130)?1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
@hehass Żeby rowerem jeździć poprawnie, to trzeba być świadomym ile nóżka waży i pod jaki sprzęt się nadaje, a pod jaki nie. Deptanie roweru za 2000 jest raczej brakiem tej świadomości. ***** *** A tak z innej beczki, to wkurzyło mnie ostatnio, że przez godzinę nie mogłem nigdzie na mieście kupić talku. Jestem z tych, co go używają przy oponach i dętkach. Pacjent na stojaku. Środa godzina 19.00, a ja po kolei zwiedzam... Najpierw Mrówka, potem Lidl, Dino, Kaufland, Rossman, nawet wielobranżowe zwiedzam... Nikt nie ma. Dopiero pani w zoologicznym mnie uświadomiła, że dzisiaj talk w takich sklepach nazywa się "suchym szamponem". Kupiłem wersję dla psów, bo taka była na miejscu. Funkcję spełnia i tyle wystarczy. PS. To tak gdyby ktoś miał podobną do mojej misję. Nie szukać talku, kupić suchy szampon. Będzie ok.1 punkt
-
Porada jest jak powinna być. Rozumiem że nie jesteś w stanie użyć wiertła i wiertarki, wywiercić otworu i wkręcić śruby (48 sekund)? Robię to od 16 lat. Można zamontować KAŻDY błotnik.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo nad rzeczką, opodal krzaczka, na mostku zebrała się śmiechowa paczka1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Jeżeli baranek to tylko hamulce hydrauliczne. Po drugie grupy szosowe w gravelach nie mają sensu i są montowane wyłącznie w celu obniżenia kosztów. Poza tym. Wiesz że gravele są kupowane przez mnóstwo osób tylko na zasadzie podążania za modą ? Potem dla sporej części która nigdy nie miała do czynienia z barankiem okazują się niewygodne. Następna sprawa to aerodynamika. Baranka kupuje się po to żeby obniżyć opory aerodynamiczne. Montowanie bocznych sakw zabija cały zysk. Więc jeżeli już jakiś bikepacking to tylko na lekko czyli torba podsiodłowa, torba pod ramę, torba na ramę (płetwa) i w razie absolutnej konieczności torba na kierownicę. Jeżeli nigdy nie miałeś do czynienia z barankiem to warto na początek wypożyczyć taki rower, np. w Decathlonie a dopiero potem rozważać zakup.1 punkt
-
Rower to psycholog, terapeuta, wytapiacz wku..u, pomaga rozwiązywać problemy, układać plany albo o nich zapominać.1 punkt
-
Formula forum miala top popularnosci 20 lat temu. Teraz sa inne kanaly komunikacji. Mlodziez nie ma potrzeby korzystac z forum. My sie zestarzelismy razem z forum.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00