Skocz do zawartości

Ranking

  1. spidelli

    spidelli

    Użytkownik


    • Punkty

      29

    • Liczba zawartości

      6 030


  2. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      23

    • Liczba zawartości

      2 022


  3. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      1 216


  4. revolta

    revolta

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      714


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.06.2024 w Odpowiedzi

  1. To splunięcie w obiektyw było ostatnim ostrzeżeniem ze strony burzy. Nie posłuchałem, nie zawróciłem. Później żałowałem przez jakieś 9 km.
    16 punktów
  2. Może nawet Czarnolas 😉 Bo Ślęża:
    15 punktów
  3. 12 punktów
  4. 11 punktów
  5. 10 punktów
  6. 6 punktów
  7. Wczoraj oddałem kółka na 350DT na serwis - już potrzebowały doktora. Bebechy wymienione i kręcą się piękniutko. No a dzisiaj przy porannej kawce wrzuciłem nowe tarcze (stare już umarły) i klocki z termostatem
    5 punktów
  8. @spidelli Ktoś tam był, ale się nie przedstawiał Ja mam taką nieuleczalną przypadłość, że gdy widzę nadchodzącą burzę, to reaguję inaczej niż większość społeczeństwa - zamiast uciekać pcham się w jej środek. Nie jest to rozsądne, ale posiadanie kilku rowerów również, a jednak ile daje satysfakcji. @kipcior kilkanaście minut na pewno, ale stanie i podziwianie takiego zjawiska to sama przyjemność.
    4 punkty
  9. Są też gravele z prostą kierownicą, gdzie można włożyć dość szeroką oponę, taki Marin DSX 2 (jedynki nie warto brać pod uwagę) - sztywny widelec, szerokie opony - coś pomiędzy gravelem a XC...
    2 punkty
  10. Cztery jedynki trudno zapomnieć
    2 punkty
  11. @spidelli Tego TravelGuarda nie macałem, ale wygląda jak kolejna reinkarnacja zapięcia wymyślonego przez Hiploka - konkretnie Hiplok Z lok combo - czyli taka opaska zaciskowa (zwana w niektórych kręgach trytytką) tylko na sterydach... Mam tego Hiploka i do zastosowań typu "wejście do sklepu na 3 minuty" jest całkiem wystarczający. Stalowy rdzeń (długi pasek blaszki, przez całe zapięcie) jest jednocześnie zaletą (bo to jednak sprawia, że zapięcie jest czymś więcej niż tylko plastikową trytytką) jak i wadą (bo sprawia, że jest to mało elastyczne - nie da się łatwo i ładnie zwinąć do minimalistycznych rozmiarów). W Hiploku mechanizm szyfrowy ma też dwie wady: kółeczka nastawcze są malutkie i trzeba się namęczyć, aby ustawić kombinację do otwarcia, a nie ma wyraźnych skoków między cyferkami, żeby robić to na wyczucie klików (moje paluchy przy nastawianiu drugiej cyfry psują ustawioną pierwszą), a po drugie sprawia wrażenie tandetności (gdzieś czytałem, że komuś potrafił się zblokować/przestawić i do otwarcia zapiętego roweru, trzeba było szukać kogoś ze szczypcami do cięcia). Może Abus nie ma tych wad mechanizmu... Ogólnie widzę, że dyskusja się rozwija i zaczynamy mały wyścig zbrojeń - każde kolejne zapięcie jest solidniejsze... Tylko, że w takim podejściu łatwo zapomnieć, że poza minimalną ochroną wybrane zapięcie powinno mieć też inne - nie mniej istotne - cechy. Ten szyfrowy Abus ze zwijaną linką, od którego wyszedłeś, miał niezaprzeczalne zalety - był mały, lekki i dał się zwijać. Może linka z pętelkami i do tego mała, ale wykonana z solidnego metalu, kłódeczka będą bardziej odporne na idiotę z młotkiem, ale nigdy nie zwiną się do rozmiarów tego Abusa... A tu przecież chodzi o zapięcie, które pokona byle jaki przecinak, więc nie wymagamy od niego nie wiem jakiej wytrzymałości... Ma tylko zapobiec wyjęciu roweru ze stojaka, jak wpadłeś do sklepu na 3 minuty... Jak masz wobec tych zapięć jakieś dodatkowe plany (chcesz np. móc spiąć rowery na kempingu i zostawić je na dłuższy czas, to może i warto wozić solidniejszą linkę i kłódkę. Jak ograniczasz się do 3-minutowych wypadów do sklepu, to chyba nie warto wychodzić poza poziom takiego Z loka...
    2 punkty
  12. A ja wyczaiłem takie coś bardzo obiecującego . Jedyne 110 gram , linka 5 mm, 120 cm długości .Kryptonite Keeper 512 Combo Cable.
    2 punkty
  13. 2 punkty
  14. 1 punkt
  15. @sky87 To jest Marmot ROM sprzed kilu lat, po nim były już trzy wersje i z punktu widzenia rowerzysty niestety zmiany są na gorsze, bo zamiast chronić z przodu i tyłu tam gdzie wiatr rowerzyście najbardziej daje w korpus, nowe modele chroniły coraz lepiej od góry, a od przodu i tyłu już słabo, doszły tez podklejane szwy, których mój model nie ma. Nie mam niestety rozeznania czy coś z obecnie dostępnych softshelli / wiatrówek ma taką charakterystykę. Moja definicja idealnego ubrania to poniżej 20C membrana z przodu i na plecach, poniżej 10C kolejna dodatkowa warstwa z membraną z przodu i na rękawach. Ale niestety "rynek" chyba widzi to inaczej. 🙂
    1 punkt
  16. No i po to są właśnie dwie tarcze z przodu
    1 punkt
  17. Kupić coś pośredniego, pojeździć, obserwować i kolejny rower kupić w pełni świadomie. Nie ma sensu zakładać, że pierwszy wybór będzie docelowym
    1 punkt
  18. @chrismel W takim przypadku to raczej jest tak, jak pisze JWO. Generalnie - dowolna z przerzutek o dużym offsecie kółeczka prowdzącego będzie działać, ale niekoniecznie tak dobrze jakby mogła. Chińczycy zdaje się produkują 12 rzędowe kasety 11-40 - może przemyśl?
    1 punkt
  19. Myślałem o oponach dla Twojej żony. Miałaby wygodniej.
    1 punkt
  20. https://immotion.pl/rowery-crossowe/3489-rower-crossowy-liv-rove-1-2024.html
    1 punkt
  21. Każdemu wygodnie na czymś innym. To kwestia poziomu wytrenowania, proporcji ciała, mobilności itd Na minutę możesz wsiąść na superwyścigową szosę i też będzie ok. Czy geometria ci odpowiada przekonasz się po kilkuset kilometrach kiedy ciało przyzwyczai się do nowych bodźców. Teoretycznie na broam będziesz miał minimalnie bardziej wyprostowaną pozycję ale jest to do zniwelowania ustawieniami/wymianą mostka. Do tego ma on trochę większą bazę kół więc będzie bardziej "stabilny" ale za to mniej dynamiczny/responsywny. Ogólnie jeśli piszesz, że chcesz rower na wycieczki to wziąłbym broam
    1 punkt
  22. Weź też pod uwagę takie rowery https://www.bike-discount.de/en/cube-hyde-race-lady-galactic-n-black-1 https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-presidio-3-2 Choċ zarówno pasek jak i przekładnia w piaście zwiększają nieco opory, to są mniej wymagające w codziennej eksploatacji, nie rdzewieją, nie skrzypią. Wystarczą okresowe przeglądy. Rowery są tańsze niż twój budżet, więc starczy na dodatki typu błotniki czy oświetlenie. Do jazdy codziennej bez względu na pogodę to najlepsze rozwiązanie.
    1 punkt
  23. Mimo wszystko shimano chyba będzie lepszym wyborem. Zresztą ten riverside na Sram jest wyjściowo tańszy, widać nawet po dostępnych rozmiarach co się lepiej sprzedaje. Na XT dostępne są tylko M, dlatego sporo przecena, ja bym brał póki są, bo za tą cenę nie ma konkurencji.
    1 punkt
  24. https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/grx-12-speed/RD-RX820.html Fabrycznie przeznaczona do 11-36
    1 punkt
  25. Z 12s najbardziej bedzie pasowala RD-8100-GS. Koko prowadzce (guide pulley) bedzie daleko od zebatki na miekkich biegach. Pewnie jakos to sie da wyregulowac sruba B. Idealnie nie bedzie. Takiej konfiguracji jeszcze nie widzialem. Nagraj filmik jak bedziesz jechal. O ile Ci sie to uda
    1 punkt
  26. Proponuję nie rower MTB bo te są stworzone do jazdy w ciężkim terenie ale coś w stylu Trek Dual Sport: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/c/B430/?q=%3Arelevance%3AdisplayName%3A5 Czyli bez amortyzacji z przodu, na w miarę szybkich oponach (najlepiej docelowo wymienić na szybkie gravelowe) no i przede wszystkim lekki. Akurat w tych Trekach nie podobają mi się koła 27.5" bo to bardzo ogranicza możliwość wyboru opon ale podoba mi się koncepcja. Możesz popatrzeć na ofertę Canyon-a. Generalnie na rynku pojawia się coraz więcej modeli sensownie skonfigurowanych do których producenci nie pchają na siłę nikomu nie potrzebnych amortyzatorów i napędów 3 rzędowych w których klient po wyjeździe ze sklepu ustawia środkową zębatkę i jej nie zmienia do końca żywota roweru. PS. Zwróć uwagę na możliwość dołożenia błotników i w jaki sposób wpływa to na dozwoloną szerokość opon. Też jeżdżę przez cały rok i dla mnie to must have bo szkoda mi ubrania.
    1 punkt
  27. Taki se zamontuj na przednie koło. Będziesz zadowolony, nikt Ci nie podskoczy w całej wsi
    1 punkt
  28. Takie coś niedawno było w Biedrze za rozsądne pieniądze. Ostatnio przyjechali do nas goście z dwoma elektrykami na bagażniku na haku przykrytymi czymś w rodzaju pokrowca-plandeki - coś w tym stylu, było to pospinane linkami gumowymi takimi jak na bagażnik i od razu po przyjeździe poszło do śmietnika
    1 punkt
  29. To lepsze już są takie piwne, co po Berlinie czy Pradze jeżdżą 😁
    1 punkt
  30. Spinki do łańcucha;) jakie to drogie w porównaniu do całego łańcucha;p
    1 punkt
  31. @spidelli Sejny jeszcze nie piłem , jak wchodzi ?
    1 punkt
  32. 1 punkt
  33. Centymetr w prawo i burza zrobiłaby na mnie piorunujące wrażenie.
    1 punkt
  34. 12 cali tylko nie płacz proszę 12 cali w zębach córce noszę🫠 Pozdrow'er😘
    1 punkt
  35. Dzięki za pomysł z centrum. Też czytałem o marce Bontrager i polityce testowania, ale niestety tam można jedynie wymienić na inne siodełko / inny sprzęt z tego sklepu. Więc w razie gdyby siodełko nie spasowało, a niestety szansa jest duża, to ląduje się z niepotrzebnym sprzętem rowerowym za kilka stówek. EDIT: Sprawdziłem dokładniej ten Bontrager i polityka zwrotów ze sklepów stacjonarnych jest taka jak opisałem. Natomiast polityka zwrotów ze sklepu internetowego jest korzystniejsza natomiast Polska nie znalazła się w gronie szczęśliwców (Niemcy, UK, Austria itp.), którzy mogą z tego skorzystać.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...