Skocz do zawartości

Ranking

  1. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      18

    • Liczba zawartości

      1 239


  2. sky87

    sky87

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      492


  3. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      4 781


  4. wojtasin

    wojtasin

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      1 601


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 04.03.2024 w Odpowiedzi

  1. 12 punktów
  2. Nudaaaa Bo w las się wypuściłem.
    9 punktów
  3. 9 punktów
  4. Bo mam dziwne uczucie że ktoś mnie obserwuje...
    9 punktów
  5. 9 punktów
  6. Bo jak już targałem aparat to zrobiłem jakieś zdjęcie
    7 punktów
  7. Kolejne zakupy przyjechały po urlopie 2x komplet Magura MT5 od niemieckiego CCC czyli RCZ dla siebie i drugiej połówki. W sumie były brązowo/czarne freeridery pro nie wiem czemu zamówiłem takie hmmm zielone (kac qpa kolor bardziej) no ale uj tam. Wyprzedaż pro rider z UK. Jeszcze dla kobiety wziąłem 2 sztuki czarne i seledynowe dla niej.
    7 punktów
  8. Bo troszkę się rzece ulało i droga za zakrętem stała się pięknym rozlewiskiem.
    7 punktów
  9. Poszedłem na aledrogo kupić Squirt, a po fakcie okazało się, że to Momum... 🙃 Miały być testy Squirta, to będą, ale po testach Momum 🙂
    5 punktów
  10. Nowa czapeczka - na BikeInn były po 113 zł, aż grzech było nie brać 😁
    5 punktów
  11. 5 punktów
  12. Bo odpoczynek w urokliwym miejscu 🙂
    5 punktów
  13. 4 punkty
  14. Iść teraz w 26" to jak strzelić sobie w stopę. Wymarły gatunek, dlatego nic nie możesz znaleźć. Odpowiedz sobie na pytanie, czy na pewno potrzebujesz MTB, a nie na przykład crossa lub trekkinga na kołach 28". No i naprawdę nie uważam, że 29" to za dużo jak na 168cm. Najwidoczniej ktoś dawał Ci do przymiarki za duże ramy.
    3 punkty
  15. Bo zdobyłem Dziewiczą Górę i pojeździłem po Maximusie.
    3 punkty
  16. Bo wypadało serwisowaną piastę przetestować.
    3 punkty
  17. To chyba się opłaca wysłać do Krk . Pewnie, że mam namiary, chcesz to pisz priv. @GalvatronA po co serwisować foxa z uzywanego roweru w autoryzowanym serwisie? W ogóle, po co oddawać do serwisu zamiast zrobić samemu? EDIT: Ja widzę, że forum zamiast pomagać zaoszczędzić, dać pomoc i porady "jak zrobić coś samemu" to działa na zasadzie: masz problem? Po co pytasz, oddaj do serwisu ale takiego autoryzowanego dla idiotów gdzie zdzierają nich 2000zł za wymianę łańcucha. Przecież to fachowcy, muszą się cenić co nie?
    2 punkty
  18. Zdjęcie z piątkowej przejażdżki po okolicznych lasach
    2 punkty
  19. Opony renomowanej marki zakupione za 70pln sztuka z bezpłatnym odbiorem w sklepie tejże marki. Sawtooth Sport Reflex 700x38c: masa jedna sztuka 520g druga 530g, szerokość rzeczywista 37.4mm (na obręczy o szerokości wewn. 18mm). Zastąpią Kendy Khan 700x35c fabrycznie montowane w Felcie Versa Speed (szerokość rzeczywista 33mm masa 510-520g). Co ciekawe Kendy made in Taiwan, Spece made in China... Prześwity chyba wystarczające ale raczej niż szerszego już nie będę próbował.
    2 punkty
  20. Jako, że srebrne, wielokierunkowe bloki SM-SH56, mimo prawidłowego dokręcenia kluczem dynamometrycznym, jęczały nieprzyzwoicie podczas ciśnięcia na kultowe SPD 520, co doprowadzało mnie do pasji i niezdrowego podnoszenia tętna, to "żem wziął" i wymienił je na czarne SM-SH51, dokręcając z momentem 5,5 Nm. Uff... Cisza jest 💪🚲😎
    2 punkty
  21. Bo już to gdzieś widziałem ...
    2 punkty
  22. Łeb boli, kręgiel boli, w pracy wrukwiają, nie chciało się, ale dla takich terenów i pogody warto ruszyć 4 litery iii nowy teren do zwiedzania 😁
    2 punkty
  23. Bo południowe stoki w lesie są już całkiem przyjemne 🤪
    2 punkty
  24. Rzadka to u mnie sytuacja, ale zdarza się - zdjęcie roweru nie od strony napędu. Choć, jak widać na zdjęciach powyżej, najwyraźniej taki mamy obecnie trend.
    2 punkty
  25. Tak kończyć dzień to ja mogę.
    2 punkty
  26. Męczyłem czwartoklasistów wiedzą o serwisowaniu i bezpiecznym poruszaniu się po drodze. Taka rozgrzewka przed egzaminem na Kartę Rowerową oraz planami zbudowania toru do szkolenia techniki jazdy…
    2 punkty
  27. Yyy tu nie zadajesz pytań. Jak chcesz się zainteresować to warto poczytać jak się projektuje ramy z różnych materiałów. I jak karbon oddaje energię, jak można zachować sztywność boczna którą efektywnie przenosi nasz wysiłek przy pedałowaniu a jak może pracować w pionie. Giant zrobił patent dfuse, specialized w roubaix też na bazie karbonu zaproponował fajne rozwiązania sztyca rama. Wspomniany wyżej GT Grade - gołym okiem widać jak pracują widelki z tyłu wystarczy je ugiąć. No i z jakiegoś powodu do ram z aluminium dodawane za karbonowe widelce.
    1 punkt
  28. Każdy rower ma dokręcane haki osi, tutaj możesz je sobie po prostu odwrócić i przykręcić "drugą stroną", nic skomplikowanego To, że na elemencie jest napis, który znasz nie sprawia, że ten element jest dobrej jakości. Przykład nawet piast shimano jakie wymieniłeś, tak naprawdę śmieć ale i tak uznałeś je za coś lepszego niż produkt gianta
    1 punkt
  29. Moja żona ma 160 cm wzrostu i w porywach waży 50 kg 😁Jeździ na trailówce HT 29" i za nic nie da sobie zabrać tego roweru. Zaczynała od 26", przeszła przez 27"5 i od ponad roku śmiga na 29, to kwestia dobrania rozmiaru ramy i geometrii i objeżdżenia i przyzwyczajenia.
    1 punkt
  30. Zależy od baterii i jak intensywnie używasz czujników. Mi Meganki wysyłały info na urządzenie gramina (Edge 530) info o tym, że kończy im się ładunek mocy.
    1 punkt
  31. Moja rada; kupić narzędzia, oleje i smary i naumieć się samemu. Zdawać się na serwisy to raz; często długi czas oczekiwania, dwa; spore koszty, trzy; jeśli robisz serwis prewencyjny (czyli amor/damper działa ok, ale "na wszelki) to serwis może Cię zrobić w uja, o czym kiedyś się na własnej skórze przekonałem, i od tej pory swój sprzęt ogarniam tylko sam i nikomu nie ufam.
    1 punkt
  32. Starego X2 (wszystkie regulacje u góry) można było teoretycznie zrobić w domu. Nowego (pokrętło szybkiego odbicia na dole) trudno jest poprawnie odpowietrzyć bez pompy próżniowej, więc lepiej go oddać do serwisu. Chodzi o to, żeby amortyzator miał świeże uszczelki i smarowanie. Nie ma znaczenia, czy zrobisz to samemu, czy zlecisz serwisowi. Oficjalne serwisy Foxa kasują ok. 700 zł za serwis pojedyczego amortyzatora, natomiast w nieautoryzowanym możesz to zrobić nawet za pół ceny. Kiedyś oddanie sprzetu po roku do autoryzowanego serwisu był konieczne, żeby utrzymac 2-letnią gwarancję, natomiast w wypadku używki przepłacanie za autoryzację nie sensu.
    1 punkt
  33. To zależy od jakości samej baterii. Mi się zdarza, że wymieniam po prawie 400h. A czasem już po 100h jest komunikat o niskim stanie baterii. Z doświadczenia (mam już 5 takich czujników) najtrwalsze były baterie dostarczone przez chińczyków z czujnikiem.
    1 punkt
  34. Ja mam Bontrager Interchange Digital Combo Fakt, że trzeba baterie wymieniać ale ma BLE i ANT+. Działał u mnie z zegarkami Polar a obecnie z licznikiem Polar (BLE) i aplikacjami na laptopie typu Rouvy, Zwift, Systm X (ANT+). Mowa o równoległej transmisji w dwóch standardach do dwóch urządzeń.
    1 punkt
  35. Jeśli te 2000 km było zrobione na łańcuchu HG40 to napęd nie miał prawa tego przeżyć, gdyż HG40 to chyba najgorszy produkt w historii Shimano. To się nadaje tylko do tego, by rower mógł wyjechać ze sklepu. Biorąc pod uwagę, że KMC X8 jest tylko kilkanaście złotych droższy (i ma już w komplecie spinkę), nie ma się co zastanawiać. Łańcuch KMC X8 x114 OEM 8-rzędowy, srebrno/szary, 114 ogniw - WPX8NG116 - 14661611296 - Allegro.pl (najtańsza oferta z pewnego źródła). Sam mam jeszcze ósemki (kasety HG51, HG41, łańcuchy X8 i HG71) i spokojnie na parę sezonów mi starczają (mam kilka rowerów, więc na każdy wypada rocznie niezbyt dużo), na dwóch, trzech łańcuchach to myślę że z 8000-1000 km można zrobić. Komponenty na ósemkę wciąż są tanie (jak na obecną minimalną krajową to nawet śmiesznie tanie, biorąc pod uwagę że za wolnobieg Shimano 6-rz 30 lat temu trzeba było zapłacić z 50 zł), a płynność zmiany biegów jest już naprawdę dopracowana, nawet w tanich grupach. Jeśli ta przerzutka m410 nie ma dużych luzów to powinna spokojnie chodzić, ale warto dać nowe kółka. Deore m591 powinna być trwalsza, ale trudno ją już kupić. Może być też m592, choć to już Shadow (ja jakoś wolę te stare konstrukcje, z masywną główką). Jeszcze o tych kasetach Alivio (GH51). Tu masz zdjęcie jak to wygląda od tyłu (te plastikowe usztywnienia, zmniejszające masę i spinające zębatki wysoko, blosko zębów): CS-HG51 11-32T Kaseta Shimano 8rz. - ACSHG518132 - 12627972964 - Allegro.pl
    1 punkt
  36. Mają ant+ i BT. Nie wariują. Szybciej zjadają baterie niz Garminy ale CR2032 kosztują grosze.
    1 punkt
  37. Karbonowa rama to może mieć znaczenie jak jedziesz szosą z oponami napompowanymi do 8 bar po mikronierównościach a nie gravelem na kapciu 45 z ciśnieniem 2,5 w terenie
    1 punkt
  38. 1 punkt
  39. Dziecko ma 14 kg, nie potrzebnie zaokrągliłem w górę.
    1 punkt
  40. Przyszło mi jeszcze do głowy, że gdzieś - w kontekście użytkowania tego typu piast (3 biegi, mała rozpiętość przełożeń) - przeczytałem poradę wziętą od Sheldona Browna, żeby planować przełożenia dla normalnej jazdy na biegu trzecim, a pozostałe niższe biegi traktować jako swoistą rezerwę na ruszanie spod świateł, czy jazdę pod górkę. W przypadku tego Nexusa - kierując się powyższą zasadą - mógłbyś przyjąć wyjściowe przełożenie np. 48/21 (2,29, co teoretycznie nie mieści się w specyfikacji, ale ta specyfikacja poleca bardzo podobną kombinację 41/18, która jest jeszcze bardziej miękka - 2,28), a to pozwala mieć w miarę normalne, "przelotowe" prędkości(na wyższym biegu to da przełożenie 3,10, gdzie przy kadencji 80 osiągasz ponad 32 km/godz.) i jednocześnie masz do dyspozycji lżejsze biegi (2,29 gdzie przy tej samej kadencji turlasz się ponad 23 km/godz. oraz 1,67 na te najcięższe przypadki).
    1 punkt
  41. Tak, są alternatywy. Ba, nawet wiele... np. powszechnie znane czujniki Magene. Dostępne prawie wszędzie, ale najlepszy prize będzie chyba na AliExpress. np.: https://pl.aliexpress.com/item/1005006140978853.html?spm=a2g0o.productlist.main.21.3e2c71e8OEDnpZ&algo_pvid=056e64ae-458b-4a99-a137-1c24c1ba743e&algo_exp_id=056e64ae-458b-4a99-a137-1c24c1ba743e-10&pdp_npi=4%40dis!PLN!53.40!41.75!!!13.06!10.21!%40211b801917094986856536781ed1ff!12000035943259364!sea!PL!1710453079!&curPageLogUid=bQNRKVeCKcfF&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A
    1 punkt
  42. Zmieniłem opony na mezcale przejechałem 35 km i zmieniłem opony znów na swoje stare , mezcale jak dla mnie nie jadą 🧐
    1 punkt
  43. Podmieniłem kółka w grawelu i próbowałem wyregulować tył rzutkę, okazać się musiało że haka wyginało. Prostownika do haka nie mam a mam napinacz łańcucha i coś na dźwignię, zaraz mi w rękę sztyca wpadła, no i wyprostowała sny.
    1 punkt
  44. Bo chowam się przed nowym tygodniem
    1 punkt
  45. Zamiast zrobić parę kilometrów szutrami to wziąłem się za serwis tylnej piasty, bo podejrzewałem, że kulki brykają po bieżniach na sucho. Wiele się nie pomyliłem... Reszta fotek w dziale ZFOR...
    1 punkt
  46. jadę na rowerze miedzą na wsi polami przy których się ludzie budują 😉
    1 punkt
  47. A ja myślę, że wpierw musi zacząć od ustawienia bloków, siodła a potem dopiero zobaczyć jak leżą ręce na klamkomanetkach. Z wyglądu wygląda podobnie do mojego ustawienia a u mnie jest komfortowo.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...