Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.02.2024 w Odpowiedzi
-
Bo w kalendarzu zima, ludzie mówią że wiosna, a wygląda jak jesień 🤔12 punktów
-
Klimat się ociepla, a podgrzybków w lutym jak nie było, tak nie ma.12 punktów
-
🥰 Historia krótkiego, acz burzliwego romansu na urlopie za granicą 🥰 Ostatnie 2 tygodnie spędziliśmy z rodziną na Sri-Lance. Jedną z atrakcji był dzień, kiedy cała grupa dostała rowery i za ich pomocą zwiedzaliśmy park i okoliczne świątynie. Rower, który ja otrzymałem był mi przeznaczony (patrzcie na gipy). Był czarnolakierowym singlem, taki brutalny, nieokiełznany i dziki. Pokochałem go od razu. Jak się poznaliśmy, to już był w stanie agonalnym, bo wszystkie ważne dla życia mechanizmy nie działały (brak hamulców, scentrowane koła, siodełko mocowane na sztycy ma luźno). Tęsknię za nim.7 punktów
-
7 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
3 punkty
-
Obawiam się, że pasy rowerowe w naszym sfrustrowanym społeczeństwie by się nie sprawdziły - albo by były ciągle zastawione samochodami albo zimą cały śnieg z ulicy by tam był zsuwany. Mieszkałem kilka lat w Holandii, teraz mieszkam w Niemczech i tutaj to funkcjonuje bardzo dobrze ale społeczeństwo inaczej podchodzi do rowerzystów, jak jakiś samochód, np. kurier na chwilę staje to nie staje na pasie rowerowycm tylko na jezdni a pas rowerowy jest przejezdny. To samo z wyprzedzaniem na prtzysłowiową gazetę, żyletkę czy jak to tam się określa - tu nie ma czegoś takiego, raczej przegięcie jest w inną stronę bo czasami przejeżdżając przez wioskę mam za sobą sznurek samochodów i nikt mnie nie wyprzedza a ja mam presję i jadę najszybciej jak mogę, żeby ich nie blokować albo im macham ręką, że mogą wyprzedzić. Raz mi się zdarzyło, że w Niemczech jakiś debil trąbił na mnie ale było to na jakiejś wiosce w byłym NRD3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
@rambolbambol nie musisz tęsknić takiego Gruza idzie skręcić w popołudnie z dostępnych podzespołów w wybranych skupach złomu 🫠2 punkty
-
Aż dziwne, że tam do "L" jeszcze nikt kreski na górze nie domalował... 😜 Musiałem dla pewności powiększyć, bo nie dowierzałem w to co w pierwszej chwili rzuciło mi się w oczy. 😆2 punkty
-
Łożyska wymienione, redukcje wstawione (poniżej przesyłam fotki). Jest ciasno Tymczasowo zamontowałem korbę GRX, na wielowypuście lewe ramię wciśnięte do oporu (nie patrzcie na blaty, są do wymiany, nie mam też jeszcze podkładek dystansowych). Starałem się zrobić zdjęcia w taki sposób, żeby Wam pokazać jak to wygląda. Jeżeli chodzi o odległość korby od ramion trójkąta, to moim zdaniem nie jest źle. Obecnie jest jeszcze przerzutka 105, planuję wymienić na GRX. Patrząc na to, jak się ustawiły blaty, mam duże obawy czy uda mi się ją ustawić (na ostatnich zdjęciach widać dwie pozycje przerzutki w stosunku do dużego blatu, na trzecim od końca zdjęciu zaznaczyłem strzałką pozycję małego blatu). Nie mam tyle doświadczenia, żeby stwierdzić czy będzie można wyregulować przerzutkę przednią do obecnego ustawienia blatów 😐2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Nowy sezon a więc nowy gruz + koszyki i siodełko. Przy okazji postanowiłem zagospodarować nie używane mocowanie na bidon pod ramą. 🙃2 punkty
-
1 punkt
-
Grizl Możesz kupić, przez 30 dni testować a jak ci nie będzie pasować to odesłać. BTW bycie idealnie "pomiędzy rozmiarami" rzadko się zdarza1 punkt
-
W zaprzyjaźnionym sklepie powiedzieli że dokręcają do oporu bo jak dokręcali zgodnie z opisem 20 Nam to co drugi klient wracał "bo chrobocze"1 punkt
-
jak zadzwonisz to się dowiesz 😉1 punkt
-
@KNKS - jak czytam takie wpisy to mam wrażenie że w rodzimym świecie rowerów są sami PROsi z aspiracjami na puchar świata UCI1 punkt
-
Przejechałem się na tej dętce lateksowej zamontowanej z przodu i na zwykłej zamontowanej z tyłu. Może coś tam jest różnicy podczas wjazdu na gorszy asfalt. I możliwe że się rower szybciej toczy albo to efekt placebo że się wydało 50 zł. za dętkę i dla lepszego samopoczucia wmawia sobie czlowiek że jedzie szybciej i komfortowo. Chin zamawiał jednak nie będę bo to że są tanie wynika że słabych wentyli co też na YouTube zostało podczas oglądania testu powiedziane. Jak już bym miał kupować to wolę lateksowe od vittoria lub pojechać z grubej rury i zainwestować w te super lekkie za ponad 100 zł. Aliexpress nie do końca lubię tam zamawiać.1 punkt
-
Dokładnie, rower FS to nie prom kosmiczny. Wymiana łożysk czy serwis amortyzatorów to nie fizyka kwantowa. @michalr75 Wiesz kolego, można by się spierać, bo to jak ktoś jeździ niekoniecznie musi być tożsame z tym jak jeździ kto inny. Prawda jest taka, że w dzisiejszym XC rower HT to już archaizm. Nie znam nikogo kto powróciłby do HT z krainy FS. Niestety, full suspension wymaga uwagi i dbałości, co oczywiście wiąże się z kosztami. Tak więc kupując karbonowego FS do XC należy liczyć się z kosztami eksploatacji nieporównywalnie większymi niż przy aluminiowym HT.1 punkt
-
No i to jest rzeczowy, wartościowy wpis na forum. Dużo sensownych zdjęć, które ewentualnym zainteresowanym powiedzą więcej niż słowne gdybanie... popieram! W sumie te prześwity wyszły lepiej niż się spodziewałem (albo to tak wygląda na zdjęciach), tylko ten mały blat jest strasznie blisko ramy... Tych ostatnich zdjęć do końca nie ogarniam, ale jeśli obawiasz się, że przedniej przerzutce może zabraknąć zasięgu, to z GRXem może być lepiej, bo linia łańcucha w tej grupie jest nieco większa niż w szosowych, więc przednia przerzutka GRXa musi mieć większy zasięg... Ale w sumie to i tak nie będziesz miał pewności jak ten napęd działa, póki nie zmontujesz całości i nie sprawdzisz w użyciu.1 punkt
-
Miernik przyszedł , Pan Bronisław jest bardzo słownym i konkretnym człowiekiem , wszystko wyjaśni , wytłumaczy wiadomo że ma swoje lata i trzeba i metoda jaką prowadzi sprzedaż jest dla niego najłatwiejsza do ogarnięcia. Miernik przyszedł na starym mierniku pokazywało mi zużycie 0,75 a na tym 0.3. jest mała różnica 😊.1 punkt
-
Normalnie bym chyba nie przełknął tego co mówię, ale odpal sobie stare filmy szajbajka, on tam łopatologicznie wszystko tłumaczy laikom, wyszukuj po elementach, np "regulacja przerzutek", "grupy osprzetu shimano" itp. Szczerze - więcej się dowiesz niż tutaj.1 punkt
-
Jakbyś jednak brał pod uwagę napędy 2x to rozważ też Cube Nulane (wcześniej Cube SL Road) - nawet najniższy model bez żadnego dopisku ma już sztywne osie, karbonowy widelec i oczywiście hydrauliczne hamulce chociaż napęd tylko 2x8 Shimano Claris. No i mieści szersze opony - fabrycznie wychodzi na 40c ale amieści też trochę szersze jak trzeba. Ale jakbyś mógł trochę dołożyć i kupić Cube Nulane Pro, który ma napęd 2x10 Shimano GRX, to jest naprawdę wszechstronny i uniwersalny rower, z bardzo dobrym napędem (taki sam jak w popularnych obecnie grawelach), sztywnymi osiami, karbonowym widelcem, hydraulicznymi oponami i mieszczący trochę szersze opony (fabrycznie też ma montowane grawelowe Schwalbe G-One Allround o szerokości 40 mm). Występuje też w wersji FE czyli z błotnikami, bagażnikiem i oświetleniem. No i jest to niemiecka marka, którą bez problemu kupisz w Niemczech1 punkt
-
Merida speeder to dobry rower sam taki posiadam. Napiszę ci tak, jeżeli chcesz zjechać z asfaltu bierz rower z szerszymi oponami. Dwa blaty z przodu to zaleta 34/50. Na 50 możesz docisnąć a na 34 wszędzie wjedziesz. Patrz na hamulce hydrauliczne, sztywną oś oraz carbonowy widelec Poza tym Canyon to jedna lepszych marek rowerowych w dobrej cenie więc rozważ.1 punkt
-
1 punkt
-
Merida na pewno nie ma sztywnych osi, ma osie QR. Merida ma 12 przełożeń ale też większy zakres kasety bo 11-44T a Giant ma 11-42T, to, że ma więcej przełożeń nie musi oznaczać, że ma więcej twardych przełożeń, bo może mieć miękkie zamiast twardych, jak np. kasety mtb 11-51T.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Wyjmij klocki, odkręć zacisk, abyś miała do niego pełny dostęp i zdejmij z tarczy. Weź patyczek kosmetyczny, pociągnij tę watkę, aby zrobił się taki luźniejszy na końcu i zamocz w izopropanolu. Takim wacikiem na patyku oczyść przestrzeń wokół każdego tłoczka zmieniając patyczki tak długo, aż przestaną być czarne. Jeśli masz hamulce na olej mineralny, to znowu weź watkę na patyczku, zamocz w oleju i przeleć tłoczki po ściankach i w miejscu styku. Jeśli oleju nie masz, to trudno. Teraz można przystąpić do rozruszania tłoczków. Trzeba je wcisnąć siłowo - jeśli dasz radę palcami, to super, jeśli nie, to użyj czegoś, co Ci się do środka zmieści (łyżka do opon, drewniana rączka od szczotki itp.), tylko rób to przez coś miękkiego np. grubą szmatkę, żeby nie ukruszyć powierzchni tłoczków. Jak już je wciśniesz, to wtedy z wyczuciem i patrząc się na zacisk, naciśnij klamkę hamulca i zobacz, czy tłoczki wysuwają się równo z każdej strony. Trochę się wysuną, więc znowu spróbuj je palcami wcisnąć, a jeśli nie da rady, to zrób to w/w narzędziem. Czynność powtarzaj tak długo, aż jeden i drugi tłoczek wysuwać się będą w miarę równomiernie, a Ty dasz radę wcisnąć je z powrotem palcami. Poczujesz różnicę, bo gdy się dobrze rozruszają, to wciśnięcie ich nie będzie stanowić problemu. Jeśli masz hamulce na płyn DOT, to do tłoczków jest specjalny smar pod ten płyn przeznaczony. Jedno opakowanie wielkości małego kremu starczy na chyba wieczność. Ja ten smar nakładam najtańszym pędzelkiem z marketu do malowania plakatówkami przez dzieci. Olej w sumie też można tak nakładać. Metoda na rozruszanie tłoczków jest podawana zarówno przez firmę Sram, jak i Hope, gdy układ jest dobrze zalany, a hamulec traci na skuteczności. W zależności od tego gdzie i po czym się jeździ, czynność tę należy powtarzać co jakiś czas.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Oooo.. to ty umiesz liczyc do trzech.. Pisze na poziomie czytajacych.... oczywiscie nie wszystkich... inaczej bys nie zrozumial....1 punkt
-
1 punkt
-
Przez moje nogi w ostatnich latach przewinęło się wiele rowerów. Od ultra tanich, po takie za dziesiąt tysięcy. Jednak zawsze największa radość była, jak złożyłem coś na ostro, w dodatku z grubą oponą i oczywiście #brakelessasf**k1 punkt
-
Przepraszam, ale że kogo ratować? Globalne korporacyjne kolosy, które w czasie pandemii multiplikowały swoje przychody żerując na zwiększonym popycie zdesperowanych ludzi? Windujące ceny w kosmos? Mające w pompie, że to się kiedyś musi skończyć i będzie problem? No to mają teraz za swoje, potężna nadprodukcja, stosy karbonowych śmieci zalegające w Azji, malejący rynek zbytu - no bo jak często można kupować nowy rower? Im akurat nic nie grozi, przetrwają własnymi siłami, albo zgarną jakieś wątpliwe moralnie dofinansowanie od któregoś z rządów. Ratować można co najwyżej lokalnych producentów, taki Orange na przykład również ogłosił upadłość, pytanie na ile z powodu problemów w branży, a na ile z powodu brexitu.1 punkt
-
Nie jestem w stanie policzyć ile razy w swoim dawnym a potem w Muirwoidsie córki prostowałem hak. Zwykle z powodu stojaków wyrwikółek przy szkole. Płaska powierzchnia + młotek i załatwione. Nie przejmował bym sie tym wogole bo to stał i nawet jak przy 100 prostowaniu stal się podda i pęknie to można ją tanio zespawać.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00