Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      11 147


  2. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      12

    • Liczba zawartości

      2 022


  3. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      7 659


  4. kazafaza

    kazafaza

    Elita


    • Punkty

      10

    • Liczba zawartości

      4 149


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 21.02.2024 w Odpowiedzi

  1. Bo w kalendarzu zima, ludzie mówią że wiosna, a wygląda jak jesień 🤔
    12 punktów
  2. Klimat się ociepla, a podgrzybków w lutym jak nie było, tak nie ma.
    12 punktów
  3. 🥰 Historia krótkiego, acz burzliwego romansu na urlopie za granicą 🥰 Ostatnie 2 tygodnie spędziliśmy z rodziną na Sri-Lance. Jedną z atrakcji był dzień, kiedy cała grupa dostała rowery i za ich pomocą zwiedzaliśmy park i okoliczne świątynie. Rower, który ja otrzymałem był mi przeznaczony (patrzcie na gipy). Był czarnolakierowym singlem, taki brutalny, nieokiełznany i dziki. Pokochałem go od razu. Jak się poznaliśmy, to już był w stanie agonalnym, bo wszystkie ważne dla życia mechanizmy nie działały (brak hamulców, scentrowane koła, siodełko mocowane na sztycy ma luźno). Tęsknię za nim.
    7 punktów
  4. Bo cały nowy pomost, ciekawe czy przetrwa sezon
    7 punktów
  5. Jak ty tak wysoko rzuciłeś telefonem
    5 punktów
  6. Bo Jezioro Kackie chociaż przez chwilę przypomina jezioro:
    4 punkty
  7. Siodełka Wittkopa jak za swoją cenę są bezkonkurencyjne. Sam zmieniłem w zeszłym roku i był efekt "to d**a nie musi boleć"? 😄 A u mnie mostek 105mm okazał się minimalnie za długi do nowego-starego roweru, więc założę 90 i prawie na pewno tak już zostanie.
    3 punkty
  8. Obawiam się, że pasy rowerowe w naszym sfrustrowanym społeczeństwie by się nie sprawdziły - albo by były ciągle zastawione samochodami albo zimą cały śnieg z ulicy by tam był zsuwany. Mieszkałem kilka lat w Holandii, teraz mieszkam w Niemczech i tutaj to funkcjonuje bardzo dobrze ale społeczeństwo inaczej podchodzi do rowerzystów, jak jakiś samochód, np. kurier na chwilę staje to nie staje na pasie rowerowycm tylko na jezdni a pas rowerowy jest przejezdny. To samo z wyprzedzaniem na prtzysłowiową gazetę, żyletkę czy jak to tam się określa - tu nie ma czegoś takiego, raczej przegięcie jest w inną stronę bo czasami przejeżdżając przez wioskę mam za sobą sznurek samochodów i nikt mnie nie wyprzedza a ja mam presję i jadę najszybciej jak mogę, żeby ich nie blokować albo im macham ręką, że mogą wyprzedzić. Raz mi się zdarzyło, że w Niemczech jakiś debil trąbił na mnie ale było to na jakiejś wiosce w byłym NRD
    3 punkty
  9. Pierwszy rzut gałą na ramę wyczytał Cumstar 🤭
    3 punkty
  10. @cervandes bo nie jesteś na bieżąco z technologią. Teraz magnez się połyka ...
    2 punkty
  11. @rambolbambol nie musisz tęsknić takiego Gruza idzie skręcić w popołudnie z dostępnych podzespołów w wybranych skupach złomu 🫠
    2 punkty
  12. Aż dziwne, że tam do "L" jeszcze nikt kreski na górze nie domalował... 😜 Musiałem dla pewności powiększyć, bo nie dowierzałem w to co w pierwszej chwili rzuciło mi się w oczy. 😆
    2 punkty
  13. Łożyska wymienione, redukcje wstawione (poniżej przesyłam fotki). Jest ciasno Tymczasowo zamontowałem korbę GRX, na wielowypuście lewe ramię wciśnięte do oporu (nie patrzcie na blaty, są do wymiany, nie mam też jeszcze podkładek dystansowych). Starałem się zrobić zdjęcia w taki sposób, żeby Wam pokazać jak to wygląda. Jeżeli chodzi o odległość korby od ramion trójkąta, to moim zdaniem nie jest źle. Obecnie jest jeszcze przerzutka 105, planuję wymienić na GRX. Patrząc na to, jak się ustawiły blaty, mam duże obawy czy uda mi się ją ustawić (na ostatnich zdjęciach widać dwie pozycje przerzutki w stosunku do dużego blatu, na trzecim od końca zdjęciu zaznaczyłem strzałką pozycję małego blatu). Nie mam tyle doświadczenia, żeby stwierdzić czy będzie można wyregulować przerzutkę przednią do obecnego ustawienia blatów 😐
    2 punkty
  14. 2 punkty
  15. Nowy sezon a więc nowy gruz + koszyki i siodełko. Przy okazji postanowiłem zagospodarować nie używane mocowanie na bidon pod ramą. 🙃
    2 punkty
  16. Grizl Możesz kupić, przez 30 dni testować a jak ci nie będzie pasować to odesłać. BTW bycie idealnie "pomiędzy rozmiarami" rzadko się zdarza
    1 punkt
  17. W zaprzyjaźnionym sklepie powiedzieli że dokręcają do oporu bo jak dokręcali zgodnie z opisem 20 Nam to co drugi klient wracał "bo chrobocze"
    1 punkt
  18. @KNKS - jak czytam takie wpisy to mam wrażenie że w rodzimym świecie rowerów są sami PROsi z aspiracjami na puchar świata UCI
    1 punkt
  19. Przejechałem się na tej dętce lateksowej zamontowanej z przodu i na zwykłej zamontowanej z tyłu. Może coś tam jest różnicy podczas wjazdu na gorszy asfalt. I możliwe że się rower szybciej toczy albo to efekt placebo że się wydało 50 zł. za dętkę i dla lepszego samopoczucia wmawia sobie czlowiek że jedzie szybciej i komfortowo. Chin zamawiał jednak nie będę bo to że są tanie wynika że słabych wentyli co też na YouTube zostało podczas oglądania testu powiedziane. Jak już bym miał kupować to wolę lateksowe od vittoria lub pojechać z grubej rury i zainwestować w te super lekkie za ponad 100 zł. Aliexpress nie do końca lubię tam zamawiać.
    1 punkt
  20. Dokładnie, rower FS to nie prom kosmiczny. Wymiana łożysk czy serwis amortyzatorów to nie fizyka kwantowa. @michalr75 Wiesz kolego, można by się spierać, bo to jak ktoś jeździ niekoniecznie musi być tożsame z tym jak jeździ kto inny. Prawda jest taka, że w dzisiejszym XC rower HT to już archaizm. Nie znam nikogo kto powróciłby do HT z krainy FS. Niestety, full suspension wymaga uwagi i dbałości, co oczywiście wiąże się z kosztami. Tak więc kupując karbonowego FS do XC należy liczyć się z kosztami eksploatacji nieporównywalnie większymi niż przy aluminiowym HT.
    1 punkt
  21. No i to jest rzeczowy, wartościowy wpis na forum. Dużo sensownych zdjęć, które ewentualnym zainteresowanym powiedzą więcej niż słowne gdybanie... popieram! W sumie te prześwity wyszły lepiej niż się spodziewałem (albo to tak wygląda na zdjęciach), tylko ten mały blat jest strasznie blisko ramy... Tych ostatnich zdjęć do końca nie ogarniam, ale jeśli obawiasz się, że przedniej przerzutce może zabraknąć zasięgu, to z GRXem może być lepiej, bo linia łańcucha w tej grupie jest nieco większa niż w szosowych, więc przednia przerzutka GRXa musi mieć większy zasięg... Ale w sumie to i tak nie będziesz miał pewności jak ten napęd działa, póki nie zmontujesz całości i nie sprawdzisz w użyciu.
    1 punkt
  22. Miernik przyszedł , Pan Bronisław jest bardzo słownym i konkretnym człowiekiem , wszystko wyjaśni , wytłumaczy wiadomo że ma swoje lata i trzeba i metoda jaką prowadzi sprzedaż jest dla niego najłatwiejsza do ogarnięcia. Miernik przyszedł na starym mierniku pokazywało mi zużycie 0,75 a na tym 0.3. jest mała różnica 😊.
    1 punkt
  23. Normalnie bym chyba nie przełknął tego co mówię, ale odpal sobie stare filmy szajbajka, on tam łopatologicznie wszystko tłumaczy laikom, wyszukuj po elementach, np "regulacja przerzutek", "grupy osprzetu shimano" itp. Szczerze - więcej się dowiesz niż tutaj.
    1 punkt
  24. Jakbyś jednak brał pod uwagę napędy 2x to rozważ też Cube Nulane (wcześniej Cube SL Road) - nawet najniższy model bez żadnego dopisku ma już sztywne osie, karbonowy widelec i oczywiście hydrauliczne hamulce chociaż napęd tylko 2x8 Shimano Claris. No i mieści szersze opony - fabrycznie wychodzi na 40c ale amieści też trochę szersze jak trzeba. Ale jakbyś mógł trochę dołożyć i kupić Cube Nulane Pro, który ma napęd 2x10 Shimano GRX, to jest naprawdę wszechstronny i uniwersalny rower, z bardzo dobrym napędem (taki sam jak w popularnych obecnie grawelach), sztywnymi osiami, karbonowym widelcem, hydraulicznymi oponami i mieszczący trochę szersze opony (fabrycznie też ma montowane grawelowe Schwalbe G-One Allround o szerokości 40 mm). Występuje też w wersji FE czyli z błotnikami, bagażnikiem i oświetleniem. No i jest to niemiecka marka, którą bez problemu kupisz w Niemczech
    1 punkt
  25. Merida speeder to dobry rower sam taki posiadam. Napiszę ci tak, jeżeli chcesz zjechać z asfaltu bierz rower z szerszymi oponami. Dwa blaty z przodu to zaleta 34/50. Na 50 możesz docisnąć a na 34 wszędzie wjedziesz. Patrz na hamulce hydrauliczne, sztywną oś oraz carbonowy widelec Poza tym Canyon to jedna lepszych marek rowerowych w dobrej cenie więc rozważ.
    1 punkt
  26. Merida na pewno nie ma sztywnych osi, ma osie QR. Merida ma 12 przełożeń ale też większy zakres kasety bo 11-44T a Giant ma 11-42T, to, że ma więcej przełożeń nie musi oznaczać, że ma więcej twardych przełożeń, bo może mieć miękkie zamiast twardych, jak np. kasety mtb 11-51T.
    1 punkt
  27. Koronę królów zeszlifowałem bo wystawała poza obrys misek. Szlifowanie całego widelca żeby nie był Rudy jak Donald 🫠 Pozdrow'er 😘
    1 punkt
  28. Ostre cięcie.. Do wyboru, do koloru.. Czarne a skromne.
    1 punkt
  29. Mam kilka magnesów z netto, ostatnio też kupiłem w lidlu. Tarcze 2x 160 2x 180 Pozłacane śrubki do tarcz Nyplokręt ParkTool'a Pozdrow'er😘
    1 punkt
  30. Wyjmij klocki, odkręć zacisk, abyś miała do niego pełny dostęp i zdejmij z tarczy. Weź patyczek kosmetyczny, pociągnij tę watkę, aby zrobił się taki luźniejszy na końcu i zamocz w izopropanolu. Takim wacikiem na patyku oczyść przestrzeń wokół każdego tłoczka zmieniając patyczki tak długo, aż przestaną być czarne. Jeśli masz hamulce na olej mineralny, to znowu weź watkę na patyczku, zamocz w oleju i przeleć tłoczki po ściankach i w miejscu styku. Jeśli oleju nie masz, to trudno. Teraz można przystąpić do rozruszania tłoczków. Trzeba je wcisnąć siłowo - jeśli dasz radę palcami, to super, jeśli nie, to użyj czegoś, co Ci się do środka zmieści (łyżka do opon, drewniana rączka od szczotki itp.), tylko rób to przez coś miękkiego np. grubą szmatkę, żeby nie ukruszyć powierzchni tłoczków. Jak już je wciśniesz, to wtedy z wyczuciem i patrząc się na zacisk, naciśnij klamkę hamulca i zobacz, czy tłoczki wysuwają się równo z każdej strony. Trochę się wysuną, więc znowu spróbuj je palcami wcisnąć, a jeśli nie da rady, to zrób to w/w narzędziem. Czynność powtarzaj tak długo, aż jeden i drugi tłoczek wysuwać się będą w miarę równomiernie, a Ty dasz radę wcisnąć je z powrotem palcami. Poczujesz różnicę, bo gdy się dobrze rozruszają, to wciśnięcie ich nie będzie stanowić problemu. Jeśli masz hamulce na płyn DOT, to do tłoczków jest specjalny smar pod ten płyn przeznaczony. Jedno opakowanie wielkości małego kremu starczy na chyba wieczność. Ja ten smar nakładam najtańszym pędzelkiem z marketu do malowania plakatówkami przez dzieci. Olej w sumie też można tak nakładać. Metoda na rozruszanie tłoczków jest podawana zarówno przez firmę Sram, jak i Hope, gdy układ jest dobrze zalany, a hamulec traci na skuteczności. W zależności od tego gdzie i po czym się jeździ, czynność tę należy powtarzać co jakiś czas.
    1 punkt
  31. Bo ... świeci słonko i ozimina pięknie się zieleni. Okolice Kołbacza
    1 punkt
  32. Bo czasami część Ciebie umiera mimo, że druga wskazuje na światło.
    1 punkt
  33. Może to rzecz nie związana bezpośrednio z rowerem, ale jak najbardziej przydatna w ogarnięciu okołorowerowego bałaganu....magnesy ścienne na narzędzia.
    1 punkt
  34. Freeridery niby „najlepsze” a mieszane uczucia w domu po 5 minutach już mocno ciepłe w środku … nie wiem czy w lato się w nich wygodnie by jeździło
    1 punkt
  35. Oooo.. to ty umiesz liczyc do trzech.. Pisze na poziomie czytajacych.... oczywiscie nie wszystkich... inaczej bys nie zrozumial....
    1 punkt
  36. Niestety, ale co najmniej dwa z trzech zlepionych wyżej przysłówków mnie absolutnie nie interesują Tracklowahara poszła w siną dal już lata temu, chociaż ostre kółko z tejże jeszcze gdzieś w piwnicy mi zalega 🤔
    1 punkt
  37. Przez moje nogi w ostatnich latach przewinęło się wiele rowerów. Od ultra tanich, po takie za dziesiąt tysięcy. Jednak zawsze największa radość była, jak złożyłem coś na ostro, w dodatku z grubą oponą i oczywiście #brakelessasf**k
    1 punkt
  38. Przepraszam, ale że kogo ratować? Globalne korporacyjne kolosy, które w czasie pandemii multiplikowały swoje przychody żerując na zwiększonym popycie zdesperowanych ludzi? Windujące ceny w kosmos? Mające w pompie, że to się kiedyś musi skończyć i będzie problem? No to mają teraz za swoje, potężna nadprodukcja, stosy karbonowych śmieci zalegające w Azji, malejący rynek zbytu - no bo jak często można kupować nowy rower? Im akurat nic nie grozi, przetrwają własnymi siłami, albo zgarną jakieś wątpliwe moralnie dofinansowanie od któregoś z rządów. Ratować można co najwyżej lokalnych producentów, taki Orange na przykład również ogłosił upadłość, pytanie na ile z powodu problemów w branży, a na ile z powodu brexitu.
    1 punkt
  39. Nie jestem w stanie policzyć ile razy w swoim dawnym a potem w Muirwoidsie córki prostowałem hak. Zwykle z powodu stojaków wyrwikółek przy szkole. Płaska powierzchnia + młotek i załatwione. Nie przejmował bym sie tym wogole bo to stał i nawet jak przy 100 prostowaniu stal się podda i pęknie to można ją tanio zespawać.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...