Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sobek82

    Sobek82

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      7 673


  2. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      4 780


  3. elkaziorro

    elkaziorro

    Użytkownik


    • Punkty

      14

    • Liczba zawartości

      2 048


  4. CoolBreezeOne

    CoolBreezeOne

    Użytkownik


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      1 237


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 12.02.2024 w Odpowiedzi

  1. Bo Warta szaleje i trochę zalała mi ścieżkę.
    9 punktów
  2. Każde zdjęcie, na którym znajduje się rower, czyli większość tu umieszczanych, można określić "portretem roweru". Bo portret roweru na tle myjni przed myciem, po powrocie z błotnego wypadu.
    9 punktów
  3. Gdy tłusty czwartek przypada w niedzielę. Gdy dedykowany ściągacz bieżni zawodzi. Gdy ruda Jest na powierzchni Gdy miska sterów Jest nabijana w tradycyjny sposób Gdy widelec Surly wraca do łask Gdy to już prawie Pozdrow'er😘
    6 punktów
  4. Bo ostatnie z cyklu "tam będę jechał".
    5 punktów
  5. Bo niczym duch: W sumie to jakieś pół minuty później duch tego samolotu też był. Zrobił świst, potargał drzewa, podrzucił liście z ziemi. Niestety nie udało się tego nagrać, bo zaatakował bez ostrzeżenia. Może następnym razem. Portrety rowerów też
    4 punkty
  6. Dopiero przy długim czasie naświetlania widać, że rowery też mają swoje fizjologiczne potrzeby.
    4 punkty
  7. Poskładane nowe koło do szosy przez serwis Mała Zębatka, na obręczy dt Swiss r460, piasta novateca, szprychy sapima laser i nyple aluminiowe czarne. Projekt wykonany z myślą o ułatwieniu przekładki z drugim kołem które pracuje w trenażeże .
    3 punkty
  8. Bo tradycyjny północnoniemiecki dom typu "wszystko w jednym" przerobiony na kościół
    3 punkty
  9. Bo świetne miejsce, żeby się zatrzymać - zwłaszcza jesienią/wczesną wiosną.
    3 punkty
  10. No właśnie jeśli się już decydujesz na napęd 2x i QR to nie wiem czy nie lepiej jednak Whistlera 3.8 którego zaproponowałem na samym początku. Nieco lepszy napęd (2x11), XCR zamiast RST i koło 27,5" będzie raczej zaletą przy takim wzroście.
    2 punkty
  11. Dla typowego amatora do rekreacyjnej jazdy nadaje się jak najbardziej. Typowy amator nie będzie wymieniał hamulców (a te akurat ten rower ma lepsze niż 99% rowerów w tym budżecie bo większość ma albo podstawowe Shimano mt200 albo Tektro albo w ogóle jakieś chińskie no name), nie będzie wymieniał amortyzatora (który w tym rowerze jest jakiś tani, podstawowy ale powietrzny więc nie jest tak źle). To co jest nie tak z tym rowerem dla bardziej zaawansowanych użytkowników to brak tzw. sztywnych osi, są "tylko" osie QR, które są po prostu cieńsze od tych w sztywnych osiach (9 mm QR vs. 12 mm w sztywnych osiach) i mniej sztywne, które zakłada się na tzw. szybkozamykacz, który teoretycznie może spowodować, że jak niedokładnie włożymy koło po jego zdjęciu to możemy je włożyć trochę krzywo i tarcze mogą obcierać o hamulce. W szywnych osiach nie ma tego problemu bo tam w ramie i w widelcu są otwory przelotowe i koło zawsze po zdjęciu i założeniu będzie w tej samej pozycji. Z tą sztywnością bym się tak bardzo nie przejmował bo na pewno nie ważysz zbyt dużo, jak pisałaś nie będziesz jeździć po jakiś zaawansowanych technicznie trasach enduro albo DH, więc osie QR w Twoim przypadku wystarczą. Mam w jednym z rowerów osie QR i tarcze i już z kilkanaście razy zdejmowałem koło i zakładałem i jeszcze nigdy nie miałem problemu z obcierającymi tarczami o klocki, jak się to zrobi dokładnie to też zawsze będzie prosto. Ważę też 90 kg i na sztywność kół nie narzekam. Gorzej trochę z brakiem tzw. taperowanej główki ramy, jest tam tzw. prosta główka ramy, na całej długości o takim samym przekroju. Te taperowane rozszerzają się na dole co daje większą sztywność połączenia. W Twoim przypadku, do Twojego zastosowania, prosta główka ramy też wystarczy i będzie odpowiednio sztywna ale jeżeli kiedyś zechcesz zainwestować w ten rower i wymienić amortyzator na lepszy to będzie problem ze znalezieniem odpowiedniego bo po prostu współczesnym standardem jest taperowana główka ramy i takie amortyzatory w zasadzie są teraz głównie robione. Oczywiście są też takie z prostą główką ale głównie pod wymierający standard koła 26". Jest też zawsze opcja ze sterami Token, co napisał Sobek82, wtedy nie ma problemu i możesz dać amortyzator z taperowaną rurą sterową. Ale szczerze mówiąc nie podejrzewam, że kiedykolwiek wymienisz ten amortyzator, no chyba, że ten uszkodzisz i będziesz musiała. Większość typowych amatorów, używających rowerów stricte do rekreacji nie przejmuje się takimi rzeczami i nie upgraduje swoich rowerów tylko i wyłącznie dla samej satysfakcji ulepszenia swojego roweru. Poza tym, reszta komponentów tego roweru jest jak najbardziej o.k., rzekłbym nawet, że bardziej niż o.k. No i ma wymierający już napęd 2x10, który ma swoje zalety
    2 punkty
  12. https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-x-29-1-2022 ^Ani amortyzacja, ani napęd, ani koła nie są lepsze. O sztycy to już w ogóle szkoda gadać w tym giancie. Mam wrażenie, że żyjesz jeszcze starymi latami, kiedy Giant był w opłacalności i sensie zakupu (albo jesteś jakimś turbofanboyem), teraz raz że to drogie a dwa, że nie oferują spójnego wyposażenia tylko takie ulepy. No bo sorry, katalog 17k i fox DPS, SLX z korbą jakąś pozagrupową, hamulce tektro i ta ich pseudostyca? Takie ulepy widuje się w tanich marinach i tego typu markach. Geometria tego roweru też nie króluje, 470mm podsiodłówka w L to wartość o 5 lat do tyłu.
    2 punkty
  13. Ja bym jeszcze wynajął wytłumione studio nagraniowe, żeby wyeliminować dźwięki otoczenia i inżyniera dźwięku do analizy. 😜
    2 punkty
  14. Kolejne wcielenie GT i jednocześnie kolejne podejście do czegoś bardziej grawelowego niż puffin na półtłustych gumach. Trochę dużo czasu minęło, ale gdzieś tam w czaszki czeluściach mam ciągle wspomnienia Kuwahary, no i jakby kto pytał, to czuć różnicę w konstrukcji obu ram. Rurki oversize i triple triangle to zdecydowanie sztywniejsza jazda, ale w pozytywnym sensie. Otóż węzeł suportowy w GT zostaje mniej-więcej na swoim miejscu przy ciśnięciu w korby, gdzie w Kuwaharce wystarczyło spojrzeć na tenże bardziej stanowczo i już zaczynał pływać na boki Pozostałe standardy też zdecydowanie bardziej nowoczesne i bliższe MTB no i ziarnko do ziarnka i rower robi się całkiem przyjemny. Samej zdolności terenowej nie ma co porównywać, GT mam obecnie postawionego na kołach z marina nicasio, jakoś 50mm gumy na kole 27,5. Co ciekawe, wcześniej jeździłem na kołach 26x2,3" i telepało znacznie mocniej, nie lubiłem tamtym zestawem zjeżdżać z asfaltu. Także jakby ktoś planował podobne restomody, to uprzejmie donoszę, że idąc po całości (tarczówki, ahead, większe kółka bezdętkowe) otrzymujemy rowerek bardzo współczesny, a do tego ekologiczny, bo z recyklingu Pyrsk!
    2 punkty
  15. Bo pierwszy raz od dłuższego czasu jakaś przestrzeń.
    2 punkty
  16. W takim razie jedna fotka, bo tylko jedna może być.
    2 punkty
  17. 2 punkty
  18. 2 punkty
  19. Bo wyciągnąć żonę na rower nie jest prostą rzeczą Tym razem jednak poszło łatwiej niż się spodziewałem
    2 punkty
  20. @dfq Wiem. To nie Garmin jako Garmin zastąpił 955 tylko ja na swoim nadgarstku. I faktycznie poszedłem w 965. Teraz po kilkunastu aktualizacjach też wiem , że 955 hula. Zbytnio wtedy programistów gonili z nowościami co za chwilę miały mieć debiut i lagę położyli na 955/255. Potem zaczęli nadrabiać .
    1 punkt
  21. Gripa przypadkowo można odblokować. Na pewno nie jest to idealne rozwiązanie pod kątem ergonomii i doboru chwytów.
    1 punkt
  22. Tak wiem, widziałam na aukcjach na allegro, że są na Judy, a na mrozbike.pl na XCR.
    1 punkt
  23. Dziwnie kombinujesz. Chcesz do nic nie wartego widelca wlać oliwę i użyć smar do niego dedykowany a do drogiego widelca użyć chemii do niego nieprzeznaczonej. Ja bym zrobił odwrotnie. Odnośnie ceny service-kitu - jeślii widelec działa to nic nie zmieniaj poza kurzówkami, które jako jedyne części zamienne (wraz z gąbkami) pasują z innych 35mm widelców (pike, yari, lirik, revel) i kosztują około 50zł/komplet. Service kit 2x droższy niż do prawdziwych amortyzatorów bo to mało powszechne i nikt tego nie kupuje.
    1 punkt
  24. Tez mi sie zdazylo. Przy zlym 'kacie natarcia', rower pojechal w prawo, wzdluz torow, a ja utrzymalem kierunek w locie na wprost . Na szczescie ladowanie bylo w kaluzy, wiec obylo sie bez szlifow. Od tej pory zawsze przejezdzam przez tory pod katem prostym.
    1 punkt
  25. Mówisz o tej dedykowanej nasadce z filmiku? Przecież to można zrobić za pomocą zwykłego krótkiego klucza płasko-oczkowego, ustawić jedynie na dynamometrycznym minimalne mniejszy moment.
    1 punkt
  26. Jak pisałem odpowiedź, to byłem w kibelku skupiony na czymś innym... Po zrzuceniu balastu rozjaśniło mi umysł, ale po powrocie do kompa nie zdążyłem już edytować posta. Z tego co pamiętam, to jest amelinium, ale trzeba przestrzegać momentu, bo jak się przesadzi, to klamka na złom. No i wychodzi na to, że trzeba też używać oryginalnych oliwek i insertów, bo może skończyć się tak (jest tam też mowa o zbyt mocnym dokręceniu): https://www.reddit.com/r/bikewrench/comments/14o9jlk/str7020_shifter_totalled/ https://www.reddit.com/r/bikewrench/comments/i2thq1/shimano_str7020_what_caused_this_crack/?rdt=41413
    1 punkt
  27. Zmień łańcuch, jak nic to nie da, zawsze możesz sprzedać tą 105 i niewiele dopłacając kupić Ultegrę. U mnie pomogło. Dlaczego 105 wydaje taki dźwięk i dlaczego na tym samym łańcuchu Ultegra go nie wydaje nie wiem. U mnie tez było wszystko nowe.
    1 punkt
  28. Magura ma klamki z plastiku "karbotektury" to sh*tmano mnie nie dziwi. Takie trendy.😁 https://www.bikestacja.pl/smar-zapobiegajacy-zapiekaniu-shimano-anti-seize-50ml-p-246.html. Smar już znalazłem w fajnej cenie , popatrz czy mają resztę która Ciebie interesuje.
    1 punkt
  29. Miedziowego zasadniczo nie łączy się z aluminium z uwagi na korozję galwaniczną.
    1 punkt
  30. Poważnie w plastik będziesz wkręcał ? To nawet nie wskazany jest ten smar. Połączenia alu- stal, alu-alu, stal- stal, tytan-stal, alu - karbon!!! , itp. Popatrz na inne sklepy bo CR się ceni aż za bardzo nawet jak na niemieckie realia. Taką samą funkcję pełni smar miedziowy , który kupisz wszędzie. W motoryzacji stosuję się go jako" antyzapieka" .
    1 punkt
  31. Cena zapewne jest do urwania. Trzeba się potargować i zobaczyć na czym się stoi. @Tyfon79 Mógłbyś pisać trochę klarowniej twoje posty bo nijak nie można zrozumieć co masz na myśli. Że co? Yari i NX na wyższym położeniu geograficznym przestają działać? Czy teren tam trudniejszy? Czy w specu płaci się za napis a Giancie jest pewniejszy Trance X to wątpię bardzo. Nie ten skok zawieszenia i nie tak dobra geometria. Stumpy jest bardziej agresywny niż poprzedni Reign i oferuje większy zakres regulacji. Osprzęt w Giantach za ~13k też jest słaby w porównaniu do np. Canyona czy YT. Też kiedyś uważałem, że Spec to tylko napis, ale akurat ten model, konkretnie Stumpjumer EVO (oraz jego elektryczne wcielenia w postaci Levo i Levo SL) wyszedł im wyśmienicie i jest wart wydania +2-3k względem konkurencji. Pozostałe modele Speca mnie nie urzekają.
    1 punkt
  32. Także przypomnę, że takie kolarze są w tym temacie zabronione, tylko jedna fotka może być. Bo u-łaa-haa rower dwa.
    1 punkt
  33. Ta przerzutka nie ogarnie takiej kasety. Max. zębatka kasety to 36T.
    1 punkt
  34. Bo ponuro i deszcz kropi, ale ciepło, więc trzeba korzystać z takiej pogody w środku zimy.
    1 punkt
  35. Bo kiedyś obecne leśnie bruki były głównymi arteriami.
    1 punkt
  36. 1 punkt
  37. Dzisiaj podmieniłem moją biedną SORĘ na korbę MTB z Aliexpress. Szosowa SORA nie sprawdziła się w moim przypadku jako napęd "wertepowy". Ani na tarczy 34T, ani tym bardziej 50T nie mogłem znaleźć prawidłowej kadencji. Blat 40T, który zamówiłem razem z korbą, to kompromis rozwiązujący ten problem. Układ 1x9/40T/11-34 na moje płaskie Mazowsze po 20 km nocnego testu sprawia, że zadowolonym bardzo😄 Oczywiście nie obyło się bez druciarstwa podczas montażu. Oś chińska okazała się ciut za długa w porównaniu z Shimano. Trzeba było szukać podkładek (znalazłem jakąś miedzianą i gumową😉), żeby wyrównać linię łańcucha i ustawić prawidłowo lewe ramię korby (taka plastikowa śruba dociągająca ramię do suportu, musi dać się lekko dokręcić jak kapsel przy sterach). Grunt, że działa i to całkiem przyjemnie cicho, bez ocierania o wózek przedniej przerzutki, którą zdemontuję niebawem. Rower jest nieco żwawszy, łatwiej się rozpędza i mam wrażenie, że jakoś lżej mi się kręci. Może to kwestia przełożeń, bo nie myślę już o lewej manetce a dobieram kadencję klikając prawymi wajchami. Jest naprawdę ok. Rozważam jeszcze wymianę tylnej przerzutki na Deore XT. Tylna SORA póki co sprawuje się nieźle, jest precyzyjna i cicha. Kulturze pracy nie mogę nic zarzucić. Na razie pojeżdżę na tym, co "ulepiłem"😜
    1 punkt
  38. Nie dziś, bo robiłem odwyk od internetu, ale w sierpniu przejechaliśmy Sella Rondę, czyli popularną wśród narciarzy wycieczkę dookoła grupy Sella z użyciem wyciągów narciarskich. Podjazdu tylko koło 400m, ale zjazdu 4100 i 52km na kołach. Trasy różne, bardzo mało asfaltu, głównie szutry i ścieżki o trudności do S2, czyli w alpejskiej skali „średnio” o oznacza, że nie trzeba być cyrkowcem, ale trzeba mieć trochę doświadczenia i rower MTB. Zalecany trail albo enduro, ale XC pod dobrą ręką styknie. Oczywiście szosowcy śmigają po asfalcie i bez wyciągów - jest ich tam więcej niż górali. My na MTB i z karnetem. Mieliśmy zimny (poniżej 10 stopni) dzień z pieruńską burzą z gradem, która trafiła się w trakcie obiadu. Po deserze wyszło słońce. Ledwo zdążyliśmy na ostatni wyciąg, ale zdążyliśmy.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...