Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 12.08.2023 uwzględniając wszystkie działy
-
Krzychu, pod drzewkiem to się siusiu robi, a nie rower stawia. Bo po piwku zatrzymałem się pod drzewkiem...11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
Bo tak sobie dzisiaj jadę i kątem oka przez ułamek sekundy widzę na poboczu rower i jakaś baba drzewo maca. Zawróciłem, a tu taka sytuacja:4 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Bo koniki robią patataj. No co ja poradzę, że nie umiecie ich znaleźć na obrazku1 punkt
-
Nie wiem czy fajny, https://pl.aliexpress.com/item/1005004701186742.html?spm=a2g0o.cart.0.0.78e5452c4sDBQY&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol potrzebuje microspline na QR, płacąc w USD przez revoluta wychodzi 112zł po kuponach sprzedawcy i sklepu więc chyba nie jest źle. Dorzuce jeszcze kaseta 12s deore za 254 lub mając usd 61.6 co po revolucie daje 250;) https://pl.aliexpress.com/item/1005005265833338.html?spm=a2g0o.cart.0.0.78e5452c4sDBQY&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol Manetka i przerzutka m6100 za 199zł1 punkt
-
Obiecane dodatkowe zdjęcia i opinie po jeździe. Wczoraj udało się zrobić 40 km, jakiś tam ogląd się pojawił. hamulce — jest ogromna różnica względem tych fabrycznych mechaników. Jest twardo i szybko reagują, tak jak lubię. Poza tym hamowanie w dolnym chwycie momentalnie blokuje koła nawet przy lekkim nacisku. Hamowanie w górnym chwycie jednym palcem działa bardzo fajnie, przy dwóch palcach bez problemu potrafi zblokować koło. manetka — działa zupełnie inaczej niż SRAM. Nie chodzi nawet o to, że zmiana odbywa się całą klamką a zrzucanie małą dźwignią (w SRAM robi się to wszystko tylko małą dźwignią). Już po 40 km wiem, że rozwiązanie Shimano bardziej mi pasuje. Zaskakujące jest też to, że wszystko odbywa się przy minimalnym nakładzie siły. W SRAM to jednak było bardziej "na twardo". Muszę się przyzwyczaić, ale podoba mi się, komfort na łapach — już wcześniej (po krótkiej jeździe) miałem wrażenie, że łapy GRX są wygodniejsze od tych SRAMowskich. Wczorajsza dłuższa jazda to potwierdza. Dla moich dłoni to czysta poezja. Podpiera odkładnie tam, gdzie trzeba. Nie gniecie, bez rękawiczek bardzo komfortowo. Czekam na dłuższy trip i wtedy sprawdzę, jak to jest po całym dniu jazdy. Żeby nie było, że jest tylko super. Brakuje mi jednej rzeczy. Nigdy nie pamiętam, jak nazywa się ta funkcja, ale chodzi o to, że: jadąc na twardym przełożeniu mogę mocniej nacisnąć klamkę i przeskoczyć o kilka koronek w górę, nie mogę jednak zrobić tego w drugą stronę i muszę schodzić po 1 koronce, Zastanawiam się, czy w klamkomanetkach GRX 800 jest takie rozwiązanie. Uwielbiam je w XT i świetnie sprawdza się w napędach 1x. PS Owijka tymczasowa. Nowa ma dopiero dzisiaj wpaść do paczkomatu i będzie przewijanie Rondla.1 punkt
-
- nowe węglowe obręcze MTB od Nextie z rabatem w ramach crash replacement - dętki Continental Race - opony CST Jack Rabbit II Pro EPS 29x2,25 (rowerzysta.pl, też na allegro, ma w promocji po 129 zł!) - maluśka torba podsiodłowa Deuter Bike Bag 0,3l (miała być do MTB, ale przetestowałem dziś na szosie i kiepsko...z załadowanymi jedynie dętką i nabojem CO2 odczepiła się przy skoku nad dziurą) - torba podsiodłowa Zefal Z Light Pack XS 0,3l (nie ma na zdjęciu, bo jeszcze nie dotarła ) Póki co nie miałem okazji przetestować go w mocniejszym deszczu, więc na razie nie jestem w stanie odpowiedzieć Ci na to pytanie. Lekki deszczyk nie robił na nim wrażenia. Temat przewyższeń to nie do mnie, bo mieszkam w chyba najbardziej płaskiej części Mazowsza, więc o przewyższeniach nie ma tu mowy. Nachylenie pokazuje z niewielkim opóźnieniem, na pewno kilka dobrych sekund, ale jak wcześniej - te nasze mazowieckie nachylenia... Od razu po zakupie nakleiłem też szkło 3MK FlexibleGlass Lite i nie zauważam negatywnego wpływu na obsługę ekranu (chociaż nie mam za bardzo porównania, bo nie użyłem go na rowerze ani razu bez szkła...). W tym roku ze względu na kontuzję raczej nie przetestuję go zbyt dokładnie w rożnych warunkach.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Polska fabryka rowerów Romet https://www.youtube.com/watch?v=FppqtaXUPEw "I w ten sposób z polskiej rury, z polskiej huty, w polskiej fabryce zrobiliśmy ramę."1 punkt
-
Jestem na etapie wymiany hamulców. Wybór padł na GRX i w praktyce oznacza to: wymianę klamkomanetek, wymianę zacisków, wymianę tylnej przerzutki, Kupiłem odpowiednio: klamkomanetki GRX 600 1x11, zaciski GRX 400, przerzutkę GRX 812 (obsługuje kasety 42T), fabryczna kaseta została - zjedzie się to wymienię na Shimano, fabryczny łańcuch został, jak będzie potrzebna wymiana to wjedzie Shimano, fabryczne tarcze AVIDA również zostały bez zmian, zmienię na coś innego razem z kołami, Rozważałem klamkomanetki i zaciski 800, ale ceramiczne tłoczki + lepsza modulacja mnie nie skusił do dopłaty 1000 zł. Dodatkowe elementy, o których warto pamiętać: Pancerz przerzutki. Do Rondla potrzeba OT-SP41 i idzie on na całej długości. Krótki kawałek pancerza OT-RS9000 był nieprzydatny. Końcówki - w zestawie z klamkomanetkami była końcówka z krótkim noskiem do mocowania. W przerzutce była końcówka z długim noskiem (niepotrzebna), ale w samej przerzutce w oczku na linkę była końcówka z krótkim noskiem, "Gwoździki" do wbijania w przewody hamulcowe. Fabrycznie przewody były z jednej strony zamontowane w zacisku a z drugiej miały wbite gwoździki. Niestety ich wyjęcie nie jest łatwe. Przy skracaniu trzeba wbić nowe gwoździki. Należy kupić wersję dla przewodu BH-90. Oliwki były schowane w klamkomanetkach. Po wyjęciu korków i wykręceniu śruby trzeba je wyjąć. Są nowe, nieużywane. Po prostu je tam schowano. Owijka - u mnie po odwinięciu Fizik wygląda tak sobie. Uznałem, że go wymienię. Po kilku godzinach zabawy mam następujące obserwacje: Namęczyłem się z prowadzeniem nowych linek. W dolnej rurze pancerz przerzutki i tylnego hamulca jest w gumowej otulinie. Po dłuższym boju okazało się, że najwygodniej jest wyjść stare linki, wyjąć gumowe otuliny i wprowadzić nowe przewody. Z pancerzem przerzutki problemu nie było - wkładałem od główki ramy i ładnie wyszedł z tyłu. Niestety z zaciskiem hamulca było więcej zabawy. Moje zaciski były zalane i miały przewody. Musiałem prowadzić od tylu do przodu. Próbowałem na kilka sposobów, ale ostatecznie zadziałało narzędzie do prowadzenia linek wewnątrz ramy i wprowadzenie za jego pomocą linki od przodu, podłączenie na dole pancerza i przeciągnięcie w drugą stronę. Co do gumowych otulin mnie najwygodniej było nałożyć na pancerze i wprowadzać w całości wprowadzić od ramy. Instrukcja trochę mieszała z pancerzem i końcówkami. Ostatecznie w moim przypadku: wszystkie potrzebne końcówki były w klamkomanetce albo przerzutce. Musiałem tylko dokupić pancerz OT-SP41. Zamieszanie wynikało z instrukcji. Tam jest mowa o pancerzu SP-41 zakończonej długim noskiem od przerzutki i krótkim od klamkomanetki. Jednocześnie w zestawie jest krótka linka OT-RS9000 ale ona ma 20 cm i idzie na odcinku od wyjścia linki z ramy w dolnej rurce tylnego trójkąta. Tyle, że w Ruut jest tak, że linka wychodzi pod mufą suportu i potem jest podwieszona na zewnątrz. Więc całość to OT-SP41. Od strony przerzutki zwykła uszczelniona końcówka + nosek w samej przerzutce. Od strony klamki końcówka z krótkim nosem. Sama regulacja i ustawienie — nie jestem jakiś tam super wymiataczem. Wszystko poszło bardzo intuicyjnie i szybko. Po wstępnej regulacji działało ok, ale przy kręceniu do tyłu łańcuch spadał z największej zębatki kasety. Po lekkiej korekcie nie odnotowałem żadnych problemów. Trochę zabawy miałem z doborem długości pancerzy. Ale ostatecznie wyszło bardzo fajnie. Adaptery zacisków — zostają te od Rondo. Trzeba je przekręcić do nowych zacisków. Odpowietrzanie - klamki były fabrycznie zalane, zaciski też. Po skróceniu i połączeniu wyszło, że nie ma potrzeby odpowietrzania. Co ciekawe tył i przód działają bardzo porównywanie. To zaskoczenia, bo w fullu na hamulcach SLX mam zauważalną różnicę między tyłem i przodem. Pierwsze wrażenia: zrobiłem kilkaset metrów po ulice przed domem. Działanie manetki jest genialne. Lekko, bez wysiłku i precyzyjnie. W porównaniu do SRAM dużo przyjemniej, hamulce - to był główny powód wymiany. Tutaj dla mnie jest przepaść. Jak dotrą się klocki, to będzie więcej niż oczekiwałem. I klasycznie zapomniałem zważyć przed. Ważyłem po i wyszło na to, że rower plus: pedały SPD (540 Shimano) (345g), dwa koszyki na bidon (100g oba), zaczep + naboje CO2 po 16g każdy (150g całość), torba Apidura (100g) uchwyt garmina + mocowanie do lampki bontrager ION, mocowanie do lampki bontrager flare FT (sztywne), czujnik prędkości Garmina, mocowanie torby Ortlieb pod siodłem. ważny 10,7 kg. Po odjęciu dodatków z listy, dla których znam wagę i dodatkowych 100g dla całej reszty mamy: poniżej 10 kg. Rower nadal ma fabryczne koła ze zmienionymi oponami i wlanym mlekiem (po 100 ml na koło). Czekam jeszcze na finalną owijkę. Jednak chęć jazdy jest na tyle dużą, że zawijam starą i lecę do lasu na dokładne testy. Fotki i wrażenia wjadą wieczorem.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
