Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 05.06.2023 w Odpowiedzi
-
20 punktów
-
19 punktów
-
19 punktów
-
18 punktów
-
17 punktów
-
16 punktów
-
15 punktów
-
15 punktów
-
Bo "Wpłynąłem na suchego przestwór oceanu, Wóz nurza się w zieloność i jak łódka brodzi, Śród fali łąk szumiących, śród kwiatów powodzi, Omijam koralowe ostrowy burzanu... Stójmy! — Jak cicho! — Słyszę ciągnące żurawie, Których by nie dościgły źrenice sokoła; Słyszę, kędy się motyl kołysa na trawie..."15 punktów
-
15 punktów
-
13 punktów
-
13 punktów
-
Patataje - nie mylić z Pad Thai. Choć z drugiej strony w kuchni tajskiej wszystko jest możliwe...13 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
Bo jednak nie byłem sam (to tak w kontekście mojego postu wyżej 😁10 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
Nie ma takiej ciemnoty, co by nie dało się jej oświecić.6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Taka rura lepiej wygląda na 27 i pół tygodnia przetestuj sprawdź w praktyce, zrób sesję tylko zamknij się w 3 zdjęciach 😉w sumie masz tych rowerów takie konfiguracje, że nie wiadomo co się dubluje trakcyjnie ! Który ATB aktualnie u Ciebie teraz jest głównym do jazdy?1 punkt
-
1 punkt
-
Temat pożądanych porządnych rzędów napędu łatwo się nakręca 🤡 ale istotniejszy jest w gniewie brak dostępności długofalowej części zamiennych. Tzn np nie można kupić np kaset 8 czy 9s Xtr, wprowadzane są nowe grupy uśmiercane stare. Marnotrastwo w świecie AGD, motoryzacji, i kolarstwie, kup, 3 lata akcji, kup znowu. Dlatego np zabranie rzędów korby czy hamulców w szosówkach to samo zło… mam napęd 1x12, 2x9, 2x7,2x6, 1x1. W górach przednia przerzutka i 3x9 a nawet 3x8 jest praktyczniejsze w amatorskim ściganiu, niż 1x ale już jazda solo -w zasadzie można przecierpieć 1x12. Dokręcanie opisaliście, ale przednia przerzutka to taki reduktor i kiedy trasa ma np 800 metrów szalonego zjazdu i zawrotną agrafkę jeden zrzut z korby na młynek potrafił być przyjemniejszy niż gonienie łańcuchem po całej kasecie … Do historii mtb bardziej pasują korby pięcioramiennne 46/36/26 , a potem w czasach nowożytnych jednak 44 na początku. Ale to drobiazg . Gorsze są złe materiały, wytłumaczcie mi z czego w NRD w 59 roku robiono suport który ma nalatane całe utrupienie roweru w PRL, rdzewienie w szopie. Po inspekcji złożony starannie -kulki smar oryginalna oś, korby i niemieckie kliny jedzie w użytkowaniu miasto szutry lasy już blisko 4000 km bez luzów, pisków kręcąc się gładko i lekko bez oporów czy ząbkowania? Bez ŻADNEJ konserwacji? Akurat napęd na kliny po polskich rowerach z lat 80 uważałem za samo zło, a tutaj jeżdzę i nie wierzę. Oczywiście konstrukcja nie uszczelniona, i nie wolno pakować się w błotne warunki MTB czy karczer, ale chodzi o materiał, czy nie może być tak że jednak koło czy wkład suportu dobrej jakości ( cena) daje poczucie bezpieczeństwa i trwałość? Drugi taki trwały suport mam już z początku lat 2000, to Campagnolo Mirage na kwadrat, 350 gramów, ale jeździ na razie bez końca, a to była najniższa grupa. Mój gniew👹 kręci się w okolicach suportów i łożysk zewnętrznych, rdzewiejących łożysk przetartej osi korby bo miski się uginają, itp… Nienawidzę też bloków sh 56, ( stek wyzwisk) mam wciąż w jednej parze butów, i ostatnio wyrwałem z nich jak ryba z wody albo wieloryb! Mój gniew na korporacje, jakość i marketing leczę ograniczając do minimum zakupy zmiany i rozkminianie, po zauważeniu że przemieszczanie się na rowerze poza zjazdem Enduro czy DH wcale nie wymusza specjalistycznego sprzętu w zeszłym roku z amortyzacją zrobiłem …9 km . Używam przestrzeni, wiatru, widoku pól i lasów ( co nie przekreśla dbałości technicznej o rower oczywiście)1 punkt
-
Jak najbardziej to nie wina %, bo sprawcy pod wpływem to około 8% wszystkich wypadków, gdzie śmierć poniosło 11,6% ogółu ofiar. Główne przyczyny są niezmienne, wymuszenie pierwszeństwa i prędkość, czyli uogólniając pośpiech. A może nie chcą żyć w przestrzeni zdominowanej przez samochody? Kilka prostych pytań, czy chciałbyś mieszkać przy dużej przelotowej drodze? Czy chciałbyś siedzieć w ogródku restauracji/kawiarni przy ruchliwej drodze? Czy chciałbyś, żeby dzieci miały podwórka, mogły dojść do szkoły na piechotę? Itd. Warto porównać jak wyglądają typowe miasta i przedmieścia w Stanach, a jak w Europie. Zastanowić się czy model urbanistyczny z Ameryki ma sens, czy to droga donikąd. A u nas zachodzi podobny proces rozlewania się miast co na Zachodzie. Tyle, że w Europie ten problem został już zauważony i widać zmianę myślenia. W Stanach nadal to się nie przebija szerzej ale pewne zmiany zachodzą. Warto mieć refleksję, dlaczego ludzie uciekają na przedmieścia, co ich wypchnęło z miast. A skrajne opinie są skrajne, tu oszołomów nie brakuje po żadnej ze stron. Potrzeba zrównoważenia i możliwości wyboru, a nie stawiania na jedną kartę. Żadne duże miasto bez wydajnego zbiorkomu nie przeżyje. Prywatne samochody zajmują dużo miejsca i potrzebują dużych nakładów finansowych. Stąd takie, a nie inne działania w ograniczeniach. Polecam kanał Not Just Bikes i serię Strong Towns: https://www.youtube.com/@NotJustBikes/search?query=strong No ale urbanistyka, to duża dygresja w tym temacie, ciekawa ale nadająca się na zupełnie inny wątek. Przecież narzekanie to domena kierowców, nikt tak nie biadoli na wszystko 🤣 Był wypadek - no to od razu, że droga dziurawa i niebezpieczna. Zderzenie z rowerzystą - no to od razu, że za szybko jechał i go nie widać, że nie mają prawka i nie znają przepisów, że dlaczego nie płacą oc. Nie, to na pewno nie wina nadmiernej prędkości, nie wina braku rozglądania się, nie wina zajmowania się czymś innym niż kierowaniem i obserwacją drogi.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00