Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.08.2020 uwzględniając wszystkie działy
-
10 punktów
-
6 punktów
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Podstawa to dobrze wytrzeć łańcuch po nasmarowaniu szmatą do sucha. Olej lepiej z tych gęstych....lepkich. Preferuje zielonego FL bo przyjemnie pachnie. Cała reszta to bzdury.....doktoryzowania się na siłę.1 punkt
-
Gdyby przesunięcie siodła do tyłu pomogło na kolana ale spowodowało zbytnie pochylenie to trzeba zmienić mostek na krótszy . I nie ma co lamentować nad dodatkowymi kosztami ,to zwykłe dopasowanie roweru .1 punkt
-
Mam artykuł z Bikeboardu , z przed wielu lat . Napisali : ,, Gdy kolanko Boli ... - przód kolana za nisko ustawione lub za bardzo wysunięte do przodu siodło za długie korby jazda ze zbyt niską kadencją zbyt dużo podjazdów .... " Jest oczywiście zalecenie żeby przy utrzymujących się ( pomimo wszystkich regulacji ) dolegliwościach skonsultować się z lekarzem . Ja zacząłbym od przesunięcia siodła do tyłu . Z kadencją i podjazdami chodzi o to żeby nie jeździć zbyt siłowo , spróbuj jeździć na lżejszych przełożeniach niż ci się wydaje .1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Skoro jesteś w stanie wyłożyć od siebie 2500zł, to sprzedaj swój rower za ok. 500zł i kup coś pokroju Marin Gestalt Oczywiście wcześniej przymiarka, czy baranek będzie pasował.1 punkt
-
A gdzie konkretnie i po czym zamierzasz jeździć? 70km dziennie to bardzo mało i można to zrobić praktycznie każdym rowerem. Chyba że mówimy o 70km np. w stricte górskim terenie i z przewyższeniami 2000m+ Merida to jeden z największych producentów rowerów, a opinie to można mieć o konkretnym modelu co najwyżej, bo mają całą gamę w każdej półce cenowej :) Kupiłeś podstawowego "a la mtb" więc i komponenty były podstawowe, bo to bardziej ma wyglądać na "rower górski" niż służyć rzeczywiście do jazdy w terenie i zwykle takie rowery są właśnie eksploatowane jako takie do wszystkiego i do niczego. Wymieniać w tym wypadku to warto to co się zużywa podczas eksploatacji i opony na bardziej dostosowane do nawierzchni po której głównie się poruszasz i wiecej IMHO nie ma zbytnio po co. A jak wyjdzie, że te wyprawy to głównie asfalt, to generalnie nie był to zbyt sensowny wybór.1 punkt
-
1 punkt
-
Żaden z powyższych. Poszukaj czegoś lekkiego na kołach 26 cali i ramie XS. Na takich 13-15kg klocach z geomatrią projektowaną dla dzieci ze skoliozą, dziewczynka szybko się zniechęci do jazdy. Przeżyłem to samo, jak dziadkowie kupili mojej 8 letniej córce "14kg rowerek". Nie chciała na tym jeżdzić, wszystko się psuło po kolei. Rower wylądował na OLX. Obecnie składam jej <10kg rowerek na lekkiej, cieniowanej, stalowej ramie. Koszt roweru zamknie się w 650zł Jak chcesz pewne gotowce to polecam szukać używek: Superior Fly 26, Serious superlite 26, Kellys Naga 80/90 (na sztywnym widelcu)1 punkt
-
1 punkt
-
Nie wiem kto to produkuje, ale rama przechodzi obróbkę cieplną (bardzo wskazana przy tym stopie) i jest 3 krotnie cieniowana. Obydwie te operacje zajmują czas i podwyższają koszty produkcji. Gładkie spawy też nie robią się same. Tak więc można przyjąć, że nie wybrali najtańszej możliwej opcji z katalogu, a raczej coś co ma sensowną jakość przy zachowaniu sensownych dla nich kosztów zakupu. Co do tej długiej rury podsiodłowej, o której wspomniał some1, to, w praktyce, musisz liczyć się z tym, że nawet jak wsadzisz tam sobie jakąś komfortową sztycę karbonową to będzie ona mogła pracować w bardzo ograniczonym zakresie.1 punkt
-
...sie nie może doczekać aż się dorobi garażu / piwnicy / strychu zamiast rozrzucać bajki po domu i szopie:1 punkt
-
Jeśli faktycznie za 6 tysięcy dasz radę kupić toto na GRX to jest to atrakcyjna cena. Choć wydaje mi się, że 5800 to za Tiagrę+hamulce na linkę więc wersja na GRX będzie bliżej 7k. Rowery w tych kwotach od różnych producentów są zbliżone do siebie. O ile ramy nie mają defektów technologicznych a łożyska nie są z plasteliny, to będzie jeździć jak każdy inny i ryzyko usterki nie jest duże. A w przypadku problemów często bardziej od marki roweru istotny jest poziom ogarnięcia jej lokalnego dystrybutora. Tutaj masz firmę wysyłkową, czyli w razie czego sam odsyłasz na swój koszt. Sama rama patrząc po zdjęciach i tabelce z geometrią wygląda bardziej jak klasyczny przełaj niż gravel. Nie podali co prawda reach/stack, ale w porównaniu z popularnymi gravelami masz bardzo długą rurę podsiodłową i niemal poziomą górną rurę, mały rozstaw kół, tylny trójkąt też w klasycznym kształcie.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00