Skocz do zawartości

Pitof

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    1 525
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Pitof w dniu 10 Kwietnia 2011

Użytkownicy przyznają Pitof punkty reputacji!

Reputacja

160 Bardzo dobra

O Pitof

  • Tytuł
    Master

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Dariusz
  • Skąd
    Warszawa

Ostatnie wizyty

4 382 wyświetleń profilu
  1. Fajne rowery trekkingowe na stalowych ramach robi niemiecki vsf fahrradmanufaktur, np. modele T-100 lub T-500. Niestety oba przekraczają założony budżet ( ok. 4700 & 6200). https://www.fahrradmanufaktur.de/en/katalog/trekking-2021/t-100-sport-shimano-alivio-27-gang-disc-888-2021 https://www.fahrradmanufaktur.de/en/katalog/trekking-2021/t-500-shimano-deore-30-gang-disc-880-2021 Trekking z aluminiową ramą i nieprzesadnie wysoką wagą to np. Winora Talparo: https://rower.com.pl/winora-talparo-meski-2109287
  2. Nie ma takiej rozpiski. Przybliżone wartości możesz sobie sam zebrać porównując ramy różnych producentów. Poza tym sama geometria ram też trochę ewoluuje. Wspomniany Giant to przykład crossa z geometrią progresywną, zaczerpniętą z nowoczesnych rowerów mtb. W uproszczeniu to rower, w którym masz połączenie dłuższej niż zazwyczaj górnej rury z krótszym mostkiem. Co do sprawdzenia realnej dostępności to najpewniejszym sposobem będzie kontakt bezpośrednio z wybranym sklepem. Znajdź sobie w internecie rozpiskę geometrii swojego obecnego Cube'a. Pomijając wysoki przekrok, pasuje Ci ten row
  3. Z punktu widzenia właściwego dopasowania rozmiaru roweru i związanej z tym poprawnej pozycji na nim to oczywiście długość górnej rury i długość mostka są ważniejsze niż wysokość przekroku ramy. Ten ostatni zwyczajnie nie wpływa na to jaką pozycję zajmujesz. Czy brałeś pod uwagę Gianta: https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-0-disc ? W rozmiarze S masz przekrok na poziomie 725 mm, a jednocześnie górną rurę 590 (reach 404) + krótki 70mm mostek.
  4. Jeśli chodzi o Crossway XT to ciekawszym modelem jest ten z bieżącej kolekcji, oparty na nowej, milszej dla oka, ramie: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/2064-2595/crossway-xt-edition
  5. Uważam, że M-ka będzie dla Ciebie za długa.
  6. Modele Sirrus X są fabrycznie wyposażane w trochę szerszą oponę z trochę grubszym bieżnikiem i jednorzędowe korby. Są to rowery, które są predysponowane do jazdy w jakimś lekkim terenie, typu szuter i leśne ścieżki. Dobrze sprawdzą się też w miejskich warunkach. W najwyższych modelach Future Shock ma sprężynę progresywną, a nie liniową. Modele Sirrus to typowe fitnessy z cieńszymi i gładszymi oponami oraz korbami dwurzędowymi. Taki napęd pozwala rozwinąć wyższą prędkość i łatwiej sobie dobrać kadencję. Generalnie są to modele do szybkiej jazdy po asfalcie / ścieżkach. Future Shock ma sprę
  7. ad.1 Chodzi Ci o rower z hamulcami tarczowymi czy zwykłymi? ad.2 Różnica jest. Nie wiem czy wielka, ale na pewno nie kosmetyczna. To niby tylko 3 mm więcej, ale mówimy tu o wąskich oponach. Zyskasz na przyczepności i komforcie, a w praktyce nic nie stracisz. ad.4 Biorąc pod uwagę budżet to warto. Zresztą, skoro preferujesz Tiagrę, to chyba nie masz wyboru.
  8. Dostępność rowerów to obecnie powszechny problem. Scott ma rower z ramą crossową, ale ze sztywnym widelcem stalowym, bardzo szerokimi, terenowymi oponami i podstawowym osprzętem. Sumarycznie wychodzi z niego ciężki klocek, w którym gumy są na dzień dobry do wymiany: https://www.scott.pl/produkt/1178/8381/Rower-Sub-Cross-50-Men Sklep poniżej pokazuje teoretycznie dostępnego Cube'a SL Road z jeszcze tegorocznej kolekcji, w kilku rozmiarach, widelec aluminiowy: http://www.arkus.sklep.pl/rower-cube-sl-road-28-2020-p-14180.html Wyższy model SL Road Pro z rocznika 2018, rozm
  9. Można jeszcze dorzucić Fuji Gran Fondo, którego rama zbierała pozytywne oceny w kwestii komfortu: https://www.fujibikes.com/europe/bikes/road/endurance/gran-fondo Może nawet coś jeszcze z rocznika 2020 się ostało.
  10. Od dwóch sezonów jeżdżę na rowerze fitness z oponami 32 mm. Również po mieście. Nie uszkodziłem, ani obręczy, ani opon. Wystarczy trochę rozwagi i wyobraźni podczas jazdy. Jeśli jednak masz takie obawy to sensownym wyborem może być właśnie opona 38-40 mm. W zakresie miejskich prędkości nie spowolni Cię, a będzie trochę bezpieczniej i wygodniej. Cube ma nawet fitness'a z już szerszymi oponami w standardzie, ale przekracza założony budżet: SL Road
  11. Jeszcze nie jeździłem, ale tak ogólnie to: jak pisałem powyżej FS działa trochę lepiej niż przedni IsoSpeed, korba Praxisa to porządna rzecz i nie musisz się bać, że będzie gorsza niż ta od Shimano, niska rura podsiodłowa i sposób montażu sztycy sprawiają, że rower powinien zapewnić dobry komfort również na tyle. Będzie też jakieś 0,8-0,9 kg lżejszy niż Trek. To z rzeczy pozytywnych. Negatywne są takie, że Spec właśnie podniósł ceny i Roubaix Sport zdrożał o 900 zł. Patrząc na kursy euro i dolara to inni marki mogą uczynić podobnie.
  12. W samej Warszawie mamy: http://roadbike.pl/ i https://stajniarowerowa.pl/ w Latchorzewie. Ja bym ich zapytał szczególnie o dwie sprawy w kwestii Twojej wagi: koła i sztycę, bo ona ma 25,4mm.
  13. IsoSpeed działa, ale tak jak pisałem w innym wątku, jest to rozwiązanie przekombinowane. Przynajmniej, jeśli chodzi o tył, gdzie podobny komfort można osiągnąć lżej i prościej. Z przodu to już inna sprawa. Każde Domane bez lekkich (karbonowych) kół będzie ciężkie. Nawet rama z karbonu 700 kompletnie nic w tym względzie nie zmienia, bo ona też jest ciężka. Ten typ tak ma i tyle. Waga jest podana na stronie i albo się na to godzisz, albo szukasz gdzie indziej. Ja ze swojej strony podrzucę Ci jeszcze do rozważenia Focus Paralane: https://www.focus-bikes.com/int/bikes/road/paralane Endu
  14. Ja na swojego Speca wynegocjowałem znacząco wyższy rabat niż 12%, ale raz, że kupowałem rower z bieżącej kolekcji, a dwa czasy były inne - normalne Nie mniej jednak uważam, że nawet teraz 10% to poziom bez którego nie brałbym zakupu pod uwagę. Marże na Treka są spore i myślę, że na Speca też.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...