Skocz do zawartości

ekostuffik

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

121 wyświetleń profilu

Osiągnięcia użytkownika ekostuffik

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Reaktywny
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Dzięki Panowie za odpowiedzi, i przepraszam że dopiero teraz odpowiadam, ale miałem dość intensywny tydzień 🙂 Może zacznę od tego, bo to dość istotne, a nie dodałem tego w pierwszym poście. Jako, że miałby to być pierwszy gravel to chciałbym się zmieścić w przedziale 5,5 - 6tys. zł. Niestety, ale oprócz roweru jest jeszcze dużo innego ekwipunku, który muszę skompletować 😄 @Piptoporous Esker też jest brany pod uwagę, chociaż raz jeździłem na rowerze Krossa i mi jakoś nie podszedł. Ale to nie był gravel, a Esker zbiera dobre opinie, więc też będę polował. Unibike z kolei podoba mi się wizualnie, ale dość mało opinii o tym rowerze w sieci. Chociaż jak już sie trafiają to są z reguły pozytywne, więc myślę że warto też rozważyć zakup tego roweru. @Pitof dzięki za kolejnego przydatnego posta. Co do Gianta, to mam sentyment do tej marki, gdyż od 10 lat śmigam na ich sprzęcie. Mimo że to jeden z niższych modeli to do tej pory jeździ mi się na nim mega przyjemnie. Tylko chciałbym coś na pełnym GRX, a w tych Giantach są albo grupy szosowe, albo jakieś hybrydy. Dopiero w wyższych modelach pojawia się pełna grupa, ale ich ceny są poza zasięgiem. Specialized są super, ale też póki co muszę obejść się smakiem 😆 W moim przypadku, najlepiej chyba będzie polować na używkę. Dzięki za odpowiedzi panowie. Jak macie jeszcze jakieś propozycje, albo informacje pomocne w wyborze roweru piszcie śmiało. Zachęcam innych do dzielenia się spostrzeżeniami, być może ktoś stał przed podobnym dylematem.
  2. Dzięki @Pitof za odpowiedź, konkretny komentarz dzięki którym już sporo się dowidziałem 🙂 Ok, czyli temat sztywnych osi mamy z głowy. Rower który chcę kupić miałby być na lata, więc będę szukał roweru z tym właśnie rozwiązaniem. A mógłbyś polecić jakiś rower, który jest takim "złotym środkiem" między geometrią sportową, a tą bardziej progresywną?
  3. Witam całą społeczność forum. W końcu nadszedł ten dzień, kiedy postanowiłem zmienić rower. Uznałem, że do tras w moich okolicach idealnie nada się gravel, gdyż nie jeżdżę po jakimś mega wymagającym terenie. Chciałbym też w niedługim czasie zacząć jeździć na wyprawy bikepackingowe i za jakiś czas wziąć udział w jakimś ultramaratonie. Do tej pory jeździłem na MTB, oczywiście rower zostanie ze mną i nie pójdzie całkowicie w odstawkę. Czytając różne artykuły, doszedłem do tematu geometrii roweru. Jako że jestem zielony w tym temacie, liczę na pomoc społeczności tego forum 😉 Czytałem że jedne rowery mają bardziej agresywną geometrię, inne bardziej rekreacyjną, nastawioną na długie godziny w siodle. Ja z kolei szukam roweru, który byłby takim "złotym środkiem" między geometrią typowo agresywną a tą "turystyczną". Nawet lepiej jeśli rower byłby nieco bardziej o geometrii sportowej aniżeli tej rekreacyjnej, bo lubię dość agresywną jazdę. Jednocześnie chciałbym, aby cały dzień kręcenia kilometrów nie był problemem. Mam nadzieję że nie namotałem za bardzo i rozumiecie o co chodzi 😄 Wiem że z dostępnością rowerów jest aktualnie słabo, żeby nie powiedzieć beznadziejnie. Dlatego w grę wchodzą także rowery używane z poprzednich sezonów. Przeglądając ogłoszenia w oko wpadły mi Gravele Scotta z poprzednich sezonów. Np.: https://www.scott.pl/produkt/1037/6732/Rower-Speedster-Gravel-30. Czytałem sporo fajnych komentarzy na temat rowerów Scotta. Jednak akurat ten model nie ma sztywnych osi. I teraz moje pytanie: Czy sztywne osie faktycznie wpływają na jakość prowadzenia i lepiej je mieć w rowerze? Druga sprawa odnoście rowerów Scotta. Czytałem że Gravele tej firmy to tak naprawdę rowery szosowe z miejscem na szerszą oponę, jednak: Czy to wada czy zaleta? Czy taki rower nada się do całodziennej jazdy z torbami lub na jakimś ultra? Z tego co widziałem na stronie producenta, tegoroczne modele będą miały już inną ramę, chyba bardziej dopasowaną do gravela. Przeglądając rowery innych firm, spodobały mi się jeszcze rowery firmy Canyon (https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/al/grizl-6/2708.html?dwvar_2708_pv_rahmenfarbe=GY%2FBK lub https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/all-road/grail/al/grail-6/3092.html?dwvar_3092_pv_rahmenfarbe=GN%2FBK) oraz Cube (https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/road/gravel/nuroad/cube-nuroad-race-greynblack/). Co sądzicie na ich temat? Może ich geometria byłaby bardziej odpowiednia? I na koniec... Jakie są wasze propozycje rowerów, które spełniałyby podane przeze mnie kryteria? Nie zamykam się na modele wyłącznie podane wyżej. Być może one w ogóle nie spełniają podanych przeze mnie kryteriów. Więc może możecie polecić coś co wpasowałoby się lepiej. Wiem że będę musiał polować na zakup, gdyż jest deficyt rowerów, ale nie napalam się zbytnio i nie muszę mieć roweru na już. Będę po prostu polował, jak nie na rower nowy, to może jakaś fajna używka się trafi. Po prostu chciałbym się was poradzić w jakim kierunku podążyć. Która firma oferuje rower, którym będzie można pojeździć nieco agresywniej, jednak całodniowa jazda nie będzie też problemem? Liczę na Waszą pomoc i z góry dzięki za wszelkie komentarze. Pozdrawiam 🙂
×
×
  • Dodaj nową pozycję...